Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 53 ... 263 264
Basementman

Lastige keuze, Max. Vooral omdat het me bij Honore lastig lijkt te kiezen wanneer je hem moet opstellen en dat hij misschien toch niet zoveel ruimte krijgt om zelf te gaan. Aan de andere kant lijkt vind ik Formolo zeer interessant geprijsd, gezien het kopmanschap en een hele degelijke LBL. Masnada rijdt ook zeer sterk de laatste tijd, maar ik verwacht hem toch meer als aanklampende knecht en ik verwacht dat die er de derde week doorheen zakt. Ik zou voor Formolo en iemand anders gaan, waarvan je weet dat ie uitgespeeld gaat worden (zoals een Pasqualon). Teampunten blijft gokken namelijk.

Daan Brakenhoff

Wc eend (of de mutaties van deze naam) is (helaas) niet echt actief meer dit jaar. Anders was de ruzie van Arjen gegarandeerd al begonnen

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@La Primavera : ik had er hartelijk om kunnen lachen als je het erbij gezet had hoor!

@Daan Vind je dat amusant ja? Geloof me, ik heb een heleboel stront over me heen gehad toen van een aantal kansloze hersenloze mensjes. Gerespecteerde forumleden hebben me toen gesteund, wat tof was! En nu geef ik nog steeds mijn mening, met soms een wat harder toontje, maar bewust confrontaties zoeken doe ik niet meer.

WCeendt was niet degene die de ruzie zocht overigens. Wel VVCeendt en Canard de toilet. Fake-accounts. Zijn gelukkig gebanned hier.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Ik ben t eens met Matsoe ewan komt geen heuvel meer over in week 3 in grote rondes als je m neemt neem je m voor 4 etappes waarvan 3 cap

Hij gaat deze giro echt niet uitrijden

En ja ewan kan prima heuvel over maar niet in 3 weekse koers rijd ie vaak in groepje achter in t veld

Grigory Rodchenkov

'@Basementman: Pasqualon staat er helaas al in ;). Ik heb de stiekeme hoop dat Honoré namens DQS mee mag sprinten hier en daar, maar dat blijft natuurlijk een gokje.

Sepa Van de block

Was een grapje @arjenzvob laten we het op z’n minst hier normaal houden.

robbinende

Ik heb ook lang getwijfeld over Groenewegen maar hij gaat bij mij mee.

Groenewegen is op papier natuurlijk nog één van de beste sprinters op dit moment. Dat TJV hem nu zijn rentree laat maken doen zij niet voor niks. Voor TJV is Groenewegen samen met van Aert en Roglic het uithangbord van de ploeg. Althans dat zou het moeten zijn, zij het niet dat het imago van Dylan natuurlijk geschaad is. Wat je dan niet wilt is een fiasco in één van de grootste wedstrijden van het jaar.
Ik kan me niet voorstellen dat ze Groenewegen zomaar laten terugkeren in het peloton, en al helemaal niet in één van de grootste wedstrijden. In zowel het belang van de renner als de ploeg.
Dan concludeer ik dat zijn waardes en cijfers in trainingen en dergelijke op dit moment goed genoeg zijn om hem weer dat podium te geven in een grote ronde. Want wat heeft TJV eraan om Groenewegen in de Giro wat te laten aanmodderen?
Het enige wat ik dan nog kan verzinnen is dat het mentale nog een pijnpunt is, wat ik volkomen begrijp. Maar als je Groenewegen in de laatste interviews hoort, dan lijkt het me toch dat hij er wel klaar voor is.
Ik denk dat ze gewoon de kaart Groenewegen gaan en kunnen trekken. Dekker als erg goede lead-out en hier een daar een klein kansje in bijvoorbeeld een waaier etappe.

Aardappel

'@robbinende
Haahha wilde zelf niet zo'n heel epistel schrijven, maar kan het helemaal vinden in jouw verwoording.

Merlier zit nu echt op het puntje van de stoel.😁

mrtheyoung

blijft toch lastig, ik denk dat het Bernal vs Yates word voor de 1e plek, beide in zeer goede vorm op dit moment , tuurlijk bernal zou last van zn rug kunnen krijgen maar ik bij wijze van spreke ook dus ja) . waar ik vervolgens mee zit is dat ik denk dat Almeida en Evenepoel ook een sloot aan punten gaan halen, en ze alle 4 meenemen is wel een heel prijzig grapje als je ook nog een representatief sprint team wil met oa Sagan en Ewan , waarvan sagan eig puur voor de puntentrui is en niet de echte sprints ...

ojah en nog 14 anderen .. wel In het wiel podcast geluisterd dus daar heb ik nog wel wat aan gehad . lastig lastig, maar wel heel leuk!

Zadelpen

Ik wilde Dekker niet, te duur, en eerste ronde etc. toen kwam Groenewegen erbij. Die neem ik sowieso niet, ook al was die maar 2 miljoen. Geloof er niet in dat hij vollen bak durft. Ik zou het erg knap vinden als hij de ronde uit rijdt, zonder een keer echt mee te sprinten. Heeft ook al lang niks gedaan natuurlijk.

Maar het gekke is... dat Dekker nu bij iedereen ineens af valt. De vraag is meer, wel of geen Groenewegen. Maar bij mij is het juist dat Dekker ineens wel interresant wordt.

Is Groenewegen niet goed, dan doet Dekker hopelijk mee. Maar... is Groenewegen wel heel goed, kan Dekker wel eens een hele aardige ‘lead out die door sprint’ zijn. Die ook nog eens extra punten pakt mocht Groenewegen winnen.

Tijdje geleden was Selig zo een soort renner, dat scenario bedoel ik. En dan is Dekker natuurlijk nog eens een veel betere sprinter dan Selig toen. (Edit toch Selig)

Gewoon even een balletje opgooien, want zelf ga ik er niet aan beginnen. Toch wringt dit akelige scenario door mijn hoofd. Is dit dan zo een beer op de weg, of een spookverhaal?

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Zadelpen Een leadout voor 2,5 miljoen vind ik dan toch wel heeel erg aan de prijzige kant. Leadouts als Selig en Richeze in het verleden reden inderdaad ook wel regelmatig mooi in de punten maar waren beide goedkoper dan 2,5 miljoen.

Mijns inziens wel een beetje een spookverhaal.

Zadelpen

Hmmmm... ok.... dan gaan we ons bezinnen en bezatten. Morgen weer een dag. Dank voor de bijsturing.

robbinende

Ik heb de tactiek denk twee keer gehanteerd Morkov voor Bennett en een keer Consonni voor Gaviria. Nou volgens mij knepen ze na hun beurt direct in de remmen en werden ze 25ste, maar punten halen deden ze niet. Dan is dat scenario met Dekker wel een hele dure gok.
Al snap ik de gedachte van Zadelpen met Dekker wel dat je meerdere scenario's voorhanden heb.

nasibal

Begrijp ik nou goed dat Groenewegen hier gehyped wordt in z'n eerste wedstrijd in tijden terwijl Evenepoel om diezelfde reden in twijfel getrokken werd?

Ab Normaal

'@nasibal
Ja

Zadelpen

Inderdaad Robbin, de scenarios.... maar ook dat Dekker een verschilmaker kan worden, omdat de pickrate heel laag zal zijn.

En als er ruimte voor is, vul ik juist graag van dergelijke namen in. Voor de punten, maar ook omdat ik het leuk vind om juist met dergelijke keuzes het heel goed te doen. Geeft me meer voldoening dan nu bv Vlasov kiezen en dat die dan 700 punten binnen harkt.

Maar ok, deze might be a bridge to far.....

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Nasibal

Ik denk omdat er toch wel een paar verschillen zijn. Groenewegen niet zwaar geblesseerd geweest en sprinten is altijd nog anders dan 3 weken volhouden met klimmen erbij. Neemt niet weg dat ik ze allebei niet in mijn team heb. Wel nog twijfel.

Boasson en Hagen

Dekker is een goede (beter gezegd: talentvolle) sprinter, maar dat maakt hem nog geen goede leadout. Dat is een vak apart. Richeze, Morkov, dat zijn geen topsprinters, maar meesters in het positioneren. Dekker moet dat nog maar laten zien. Zelfde geldt trouwens voor Walscheid, Consonni, Oldani, etc. Die hebben niet echt waarde als leadout, maar eigenlijk pas als hun sprintkopman uitvalt of een slechte dag heeft.

Ab Normaal

'@danusz1986
Ik denk juist dat het andersom is.
Positioneren lijkt me lastig als je geen wedstrijdritme hebt. Dat wringen en in gaatjes duiken en tegen iemand aanhangen lijkt me een mentale barrière als je zo’n ernstig ongeval hebt meegemaakt.
Terwijl Evenepoel gewoon 3 weken goede benen moet hebben.
Alleen die rit met die verschroeiende afdaling lijkt me mentaal lastig voor Remco.

Kees Krokant

Wat denken jullie van Sivakov? Gaat die als schaduwkopman top 20 finishes kunnen halen en in de top 10 van het AK kunnen eindigen?

Pim96

'@Kees Krokant Als hij op de fiets blijft zitten kan hij top 10 eindigen. Ik wil zelfs mijn hand wel in het vuur steken dat hij top 10 rijdt als hij blijft zitten

Zadelpen

Laatste open kaart van onze kant, wil niet te veel weg geven natuurlijk. In dit geval ook nog eens info met weinig erg.

Maar krijg net een sms van onze laag gegarnituurde aanvalsleider. “ Heb geen actieve herinnering over een contract, daarom zal ik niet voor team Zadelpen uit komen” . Nou... daar krijg je ook een rauw dak van.

Maar goed, we kunnen de schaduwlijsten weer af gaan lopen.

Druk, druk, druk.

M@thijs

'@zadelpen, als je je nog niet bezat had voor dit verhaal is het mijn inziens toch wel slecht gesteld met je team.

La Primavera

'@Zadelpen De UCI mag daar wel eens wat aan gaan doen in plaats van bezig zijn met soklengte... wat een naaistreek.

Laatst gewijzigd
Jori

Walscheid is prima laatste man, kan je je ook goed weg achter steken. Wel bijzondere kamikaze renner, met name met uitzakken. Sénéchal klopte zich al eens op zijn borst dat hij Walscheid een klap had verkocht idioot van het peloton

Consonni is geen lead-out, dat is de 3e man A. Viviani-Consonni-Sabatini-E. Viviani is de trein

Oldani zelfde, daar is De Buyst lead-out en normaliter ook Kluge die ervoor zit. Kan nu zijn dat Oldani de 3e man is geworden, maar weet dat niet zeker.

Groenewegen is al helemaal lastig. Die ligt natuurlijk onder een vergrootglas, dus die zal sowieso op het hart worden gedrukt geen gekke dingen te doen. Zit je slecht in de sprint, laat dan maar lopen ipv een gaatje te creëren? Er komen genoeg kansen, 1 winnen is al meer dan prima.

@Zadelpen: Aah het wegstoppen is begonnen, opeens niet meer topfavoriet? Leuk, maar daar trappen wij niet in!

Maar qua Dekker: Leuke gedachte. Vaak is het idee wel om zulk soort types minder geld te laten kosten, zodat je er leuk mee kunt variëren binnen je team. Niet bij je oorspronkelijke 9-10 klimmers of 5-7 sprinters, maar op Nasibals beroemde 19e of 20e plekje. Doet hij spectaculaire dingen, kan je hem opstellen. Anders blijft hij de gehele ronde gewoon op de bank, zonder schade te berokkenen. Of je haalt klasbakken binnen als Albert Torres en Marc Hirschi

Laatst gewijzigd
1 2 ... 53 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.