Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 65 ... 263 264
Mindless

Ik vind Sivakov echt totaal oninteressant, maar neem hem gerust.

master-pieter

Ik lees veel berichten over: “ hoe kan het dat je je team al deelt, er valt nog genoeg te puzzelen”.
Ik heb mijn team ook eigenlijk al wel klaar. Ga een grote gok nemen door maar liefst 4 Quick Step mee te nemen. Masnada, Knox, Almeida is gewoon een sterk blok. Masnada is te eigenwijs om volledig te rijden voor een kopman. Is ook erg goed in vorm. Knox is te goedkoop om te laten liggen, zal zelf puntjes pakken en teampunten . Cavanga er nog bij voor tijdritten en een eventuele gele trui plus teampunten.
Ik heb Evenepoel niet genomen, want te duur en te onzeker.

Verder de namen Yates, Vlasov, Landa, Buchmann (daar twijfelde ik wel over), Martin en Sivakov.
Weinig Ineos, want voor mij te onduidelijk wie van de kleppers nou wel of niet echt naar voren wordt geschoven. Uiteraard nog Bilbao mee, want pakt altijd punten en is in vorm.
Als aanvallers Champousin, want jong, aanvallend, heuvels en misschien een top 20 algemeen. Tot slot kies ik altijd brambilla als aanvaller. Lijkt ook niet overdreven veel te hoeven knechten en eigenlijk doet ie dat ook niet vaak.

Verder waren de sprinters voor mij niet heel moeilijk. Je zal in de giro altijd sterk klimmende sprinters moeten hebben. Dan vallen voor mij Merlier, Groenewegen, enzovoort al vrij snel af.
Gekozen voor Sagan, Ewan, Vendrame, Pasqualon, Moschetti en Nizzolo. Als laatst dan toch de keuze gemaakt voor Bevin aangezien hij in Romandië mee sprintte en dat best verdienstelijk deed, heeft een tijdrit maar was ook gewoon goedkoop.

Pim96

'@Dvansteenvis Ik zie je probleem. Zou graag wat meer ploeggenoten willen van Yates, maar wordt niet heel blij van de opties....

Lassayd

'@Maestro Mello: dit was de makkelijkste optie om een extra sprinter in mijn team te krijgen maar ik ben het wel met je eens.

Ik had laatst mijn naam veranderd hier, nu lijk ik net een nieuw forumlid zie ik. Wist niet dat je bijdrage en reacties dan op 0 worden gezet.

Matsoe

iK heb Yates, maar het voelt slecht om geen teamgenoot van hem te hebben, maar ik zie niemand om te nemen

Donnie D

'@JesperRenrad Ja ik heb nog wel wat Euromuntenpunten over haha. Ik weiger om mijn parels weg te laten dus zal wel een dure renner erbij moeten nemen.

Asjemenouu

'@Donnie D

Uiteraard ligt de beslissing aan de rest van de invulling van je team. Het grootse voordeel van Ewan is dat hij vrijwel altijd levert als je hem opstelt. Bij Bernal weet je ook wanneer je hem moet opstellen, echter is zijn vorm niet zeker en kan het zijn dat er bijvoorbeeld groepen vluchters voorblijven in deze etappes of dat AK mannen de ruimte krijgen omdat ze al op achterstand staan.

Optie 1: Ewan maak je captain in E2,3,5,7,10,13 (6 etappes). Op papier is hij de beste optie voor deze ritten. Als je hem capt mag je wel verwachten dat hij gemiddeld op een 1-10e plek eindigt deze ritten, zeg dat ie gemiddeld 35 punten per rit pakt. Als je hem altijd capt zal die rond de 400 pt opleveren.

Optie 2: Bernal is op papier favoriet in de bergritten, zou zeggen voor E6,9,14,16,17,19,20 (7 etappes). Zeg dat Bernal gemiddeld op een 10-12e plek eindigt deze 7 ritten. Als je hem iedere keer capt levert iets minder dan 300 pt op. In de eindafrekening kan Bernal natuurlijk wel nog een sloot aan punten halen, in zowel het jongeren klassement en het algemeen klassement. Echter moet je je afvragen of er geen vergelijkbare alternatieven zijn voor deze 7 etappes. Persoonlijk denk ik dat je genoeg geschikte alternatieven als kopman kunt nemen in deze etappes.

Het puntenaantal van Formolo is moeilijk in te schatten (zeker hoog potentieel), dat van Fabbro zal bestaan uit enkele top 20 plekken en teampunten. Zeg dat Formolo gemiddeld 50-100 punten meer haalt dan Fabbro.

1) Ewan (400) + Formolo (75)
2) Bernal (275) + Eindafrekening (75?) + Fabbro (0)

Zou zeggen dat optie 1 de meeste zekerheid met zich meebrengt. Ook moet je je afvragen wie je capt als je Ewan of Bernal geen captain wilt maken. Dan kom je snel uit bij types Sagan/Nizzolo/Merlier/Groenewegen, die mag je toch wel gemiddeld een paar plekken lager inschatten dan Ewan. Voor Bernal zijn er mijns inziens genoeg alternatieven afhankelijk van welke bergetappe het is. Voor aankomst bergop bijv een Landa/Yates, voor een afdaling type Bilbao, voor een meer punchy etappe type Evenepoel/Almeida.

Jasperdewaal11

'@master-pieter Mooi dat je "sterk klimmende" sprinters selecteert en dan wel voor Moschetti gaat hahaha....

Donnie D

'@Asjemenouu: Thanks voor de uitgebreide uitleg! Ik vind mijn eigen filosofie wel terug in jou berekening. Ook de rijders komen goed overeen. Mijn team verder is:

Yates
Almeida
Vlasov
Carthy
Landa
Martin

Bilbao
Grossschartner
Sivakov
Cepeda

Sagan
Nizollo
Merlier
Pasqualon
Consonni
Bevin

Cavagna
Foss

Matsoe

Zijn er 500k renners die gaan meesprinten
Ik dacht aan Felline, maar dat wist i kneit zeker

Basementman

Als we het toch over sprinters hebben... Enigszins verrast door de prijs van Kanter. Vorm is er niet en enige wat hij heeft laten zien was tijdens Vuelta vorig jaar. Wat denken jullie over dit sprinttalent? Een Vendrame voor dezelfde prijs interessanter, no?

ivo001

Matteo 'DNF' Moschetti, de sterk klimmende sprinter van de Giro 2021. U las het hier voor het eerst!

Asjemenouu

'@Donnie D

Gezien de rest van je team zou ik zeker voor Ewan gaan. Succes nog met het leggen van de laatste stukjes van de puzzel ;)

master-pieter

Oei misschien maak ik een foutje betreft Moschetti. Zal me er weer eens even induiken. Dankje mensen!

arviidd

'@master -pieter: Wat versta jij onder sterke sprinters? Merlier en Groenewegen vallen snel af, maar je legt wel 5m neer voor Moschetti en Nizzelo?

Edit: ik ben wat laat zie ik!

Laatst gewijzigd
wielergekkie

Welk duo zal volgens jullie meer punten binnen gaan halen;
Dan Martin & Fabbro of Soler & Grosschartner?

Grote twijfels 🥲

Platje

'@Donnie gezien je team zou ik geen van beiden nemen maar een sprinter en klassementsman van 2,5-4m, aangezien ik niet verwacht dat Bevin en Consonni zullen sprinten, maar met Sagan Nizzolo en Merlier heb je wel een goede basis maar mist er nog 1 in mijn optiek

KV

Ik vind Vendrame ook wel interessanter dan Kanter. Durft ook nog eens in de aanval gaan in overgangsetappe. Alleen zijn vorm is wel minder dan vorig jaar den ik.

Wat betreft ploegmaat van Yates meenemen: velen zullen Schultz kiezen denk ik, maar als Yates niet in roze rijdt zal ik die niet durven opstellen. Vroeg me zojuist af of het geen idee kan zijn om Hepburn mee te nemen: 500k en kan je nog opstellen voor de TT's, wel geen top 5 te verwachten wss maar mss wel een top 10... zou bij mij dan wel ten koste gaan van een (mogelijks multifunctionele) 750k TT'er en ik heb nu al 1 milj over die ik niet echt weet te spenderen, dus ik neem hem wss toch niet mee, maar kan voor een ander misschien wel interessant zijn

Teeke_de_Kapper

Zo mijn team staat er op zijn Zadelpens mooi bij. Nu alleen nog op Youri de Parelvisser wachten en dan kom maar op mensen!!

Malathion

'@asjemenouu
Ik vind etappe 3 pittig voor Ewan, etappe 7 zeer listig en in 10 zullen er ploegen moeten zijn om de break te controleren.

Pirata

Ik zie nog best wel veel teams met 4 of 5 sprinters, denk dat je daar echt te weinig aan hebt. Natuurlijk kun je de etappes opvullen met team/trui punten van de winnaar van de tijdrit in etappe 2 bijv, maar als ik kijk naar het potentieel aantal sprint / heuvel sprint etappes denk in dat je toch wel 6 of 7 nodig hebt. Tenminste, daar ga ik zelf voor. Van de sprinters weet je in ieder geval wel precies wanneer je ze moet opstellen, ook al heb je altijd kans op waaiers (wat ik in een aantal etappes zeker zie gebeuren).

Pim96

Het voordeel aan Kanter ipv Vendrame is dat je weet dat hij sprint op het vlakke. Vendrame verstopt zich nog wel eens of spaart voor de vlucht. Kanter rijdt dit jaar overigens al wel paar keer top 10/20 in sprints. Zal vast voor top 10 plekken meesprinten met wellicht eens een uitschieter naar top 5.
Daarbij wil ik graag een middenklasse sprinter en daarbij geen vertrouwen in Moschetti of Cimolai. Vendrame neem ik overigens ook mee voor heuvels en vlucht.

Wat betreft Hepburn en Schultz. Dat zijn inderdaad de enige die ik overweeg. Nieve heeft zijn tijd wel beetje gehad en zal vooral als superknecht mee gaan. Die durf ik alleen niet in bergetappes op te stellen met hoop op top 20. Hepburn zal inderdaad wel top 20 rijden in tijdrit. De vraag is alleen beetje wanneer rijdt Yates in het roze? Vorig jaar waren Knox en Masnada goud waard, omdat Almeida al zo vroeg in roze reed. Dat zie ik Yates eerlijk gezegd niet doen. Die zal denk ik pas in week 3 de trui gaan afpakken van een DQS renner. Dan zijn de teampunten voornamelijk lekker in de afrekening.

Donnie D

'@platje: Voor mijn gevoel heb ik al die klassementsmannen al. Buchmann, Nibali, Bardet, Hindley en Bennett komen er bij mij niet in. Groenenwegen zal ik voor juichen als die wint, maar durf ik niet in mijn team. Gaviria/Viviani ook niet voor dat geld.

Bevin is opvullertje voor sprint etappes en van Consonni verwacht ik zelfs dat die niet ver achter Viviani staat.

Toch bedankt voor je feedback! :)

@Malathion: 3 kan inderdaad gezien worden als wat pittig maar dat moet Ewan ook wel aankunnen. 7 en 10 lijken me geen enkel probleem. Maar misschien is de wens wel vader van de gedachte ;)

Punchbox

Ik heb vanaf het begin Evenepoel er in laten staan maar begin nu toch steeds meer te twijfelen om hem toch maar eruit te halen. Als hij echt gaat rijden zoals hij zelf en de ploeg zegt gaat hij maar weinig punten pakken. Als hij al niet de eerste tijdrit pakt en het "verstandig" in een van de eerste bergetappes gaat laten lopen gaat hij echt maar bar weinig punten opleveren voor 5M.

Maar ik durf hem er ook niet uit te laten voor het geval hij wel alles aan gort gaat rijden wat mogelijk is als hij zijn niveau van vorig jaar aantikt. Ik ben geen fan van hem maar dan kan hij tenminste nog punten voor me pakken als hij hier gaat huishouden. Toch een beetje spreiden van het kijkplezier op deze manier. ;) Beetje hetzelfde als wanneer ik nu geen Groenewegen in mijn selectie pak maar hij toch een sprint wint, toch een mooie uitslag. Wellicht niet verstandig voor de punten van mijn selectie, maakt het kijken wel des te interessanter!

ditisdavid

Ik heb zowel Vendrame als Kanter op het moment. Word van geen van beiden al te gelukkig, maar veel goede opties zijn er dit jaar niet en er moeten toch tien man toptien rijden elke sprint...

1 2 ... 65 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.