zit nu zelf op
6x klassement
4x klimmers, waarvan 1 ook wel een klassement rijd
2x tijdrijder
6x sprint
2x aanval
bij de klimmers zitten er ook renners die aanvallen, ik ga alleen vrijdag de beslissing maken Evenepoel vs Bernal, ik zie Evenepoel meer punten oa omdat die in andere etappes dan de klim etappes (waar Bernal het van moet hebben) ook punten zal pakken, nadeel is weer ja wat verwacht je van hem, enige wat ik denk is dat als iemand het kan na zo'n periode is hij het. voor Bernal spreekt zijn recente resultaten in zijn voordeel en zijn rug weer in zijn nadeel, allebij thuislaten vind ik geen optie, mochten ze allebij presteren kan mijn scorito de prullenbak in..
'@Punchbox:
Mooi stukje geschreven hieronder. Precies zoals ik er persoonlijk over denk, en denk nog vele andere hier.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/column-remco-evenepoel-kan-niet-de-giro-ditalia-van-2021-winnen-punt
@Platje: Ik wil best nog een klassementsman erbij in de vorm van Bernal haha. Het was ook ter opvulling van mijn team haha.
Mooie stuk over Evenepoel. Bij mij speelt echter niet alleen de vraag of Evenepoel hem wint, maar vooral wie haalt er meer punten. Evenepoel kan qua scoritopunten al zo'n voorsprong hebben op Bernal in de eerste 2 weken. Gaat Bernal dat dan goedmaken met het winnen van de Giro?
Ik vind het ook wel mooi om te zien dat de meeste Scorito spelers toch voor Evenepoel gaan terwijl alle odds op Bernal wijzen. Daarom denk ik ook dat veel hem misschien niet als favoriet zien, maar wel als puntenkanon.
Als hij hem niet wint (of top 5 rijdt) zie ik niet in hoe hij een puntenkanon zal worden (met de TT's zal hij natuurlijk sowieso wel scoren). In dat geval zie ik hem zeker niet sprinten voor elk plekje zoals een Almeida vorig jaar deed. En als je het moet doen met eventuele teampunten en wat extra top 10 plekjes lijkt mij dit geen kanon aan punten op te leveren.
Moet zeggen dat ik de echt goede sprinters vrij prijzig vind. Heb voor nu een vast blok met drie sprinters (Sagan, Nizzolo en Merlier) met daarbij Pasqualon en Vendrame wanneer het wat lastiger gaat worden en Honoré (gaat ie überhaupt sprinten?) en Felline voor de eventuele teampunten.
Vorig jaar op 98,8% geëindigd, dus heb wel wat puntjes te verdedigen :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.