Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 75 ... 263 264
Ketjap Manis

Met Ewan heb je een zekere kopman in de vlakke etappes. Dat is mijn grootste reden dat ik toch voor hem ga ipv Groenewegen. Ook kan Ewan in twee heuvelsprints nog top-10 finishen, gezien MSR. Al met al moet hij met kopmanpunten toch wel een puntje of 450 kunnen pakken als hij na etappe 13 af zal stappen.

Stel je kiest voor Sagan, Nizzolo, Merlier, Groenewegen. Wie maak je dan met een gerust hart kopman in de vlakke etappes?

user27296

Hoe zit de rolverdeling bij lotto nu in elkaar,
Ik bedoel dan van een De gendt, goossens en Vanhoecke

Ik lees overal tegenstrijdige berichten

sprintgeit

'@Condor

Ik snap die voorkeur voor Ganna niet zo. Gaat dat in etappe 1-3 echt zoveel punten opleveren dat je er 3mn in wil investeren? Voor 3mn. kun je ook een Nizzolo/Groenewegen/Merlier kopen en een team met 7 sprinters opstellen aangevuld met DQS mannen of een verdwaalde Lotto Soudaller. Dan mis je natuurlijk wel de punten van etappe 1, maar dat haal je ergens anders wel weer terug.

Later in de ronde kun je Ganna wel opstellen als Bernal JK + AK pakt, maar dat kost dan wel een plekje en ik zie Ganna in pricinpe toch niet echt zelf punten pakken in de type etappes waar ik Bernal verwacht. Met Sivakov is het voordeel dat je die dan juist wel opstelt. Of mis ik iets?

bakkieolie

Wat te denken van Honoré? Rijdt vorig jaar 3x top 10 in een sprint met moeilijke aankomst. Met daarbij nog Ballerini in de ploeg waar ze voornamelijk voor reden. Heeft dit jaar geen concurrent op dat gebied. Is dat niet een veel betere keuze dan Pasquilon voor 1M, die in mijn ogen redelijk gelijkwaardig zijn op dit gebied. Daarnaast krijg je voor Honoré nog extra teampunten bij eventuele winst van Cavagna in de openings ITT.

zeewolde

'@ivo001 welke tijdrijder gaat in de tweede etappe 2e of 3e worden ? Ik weet niet goed wat je wilt bereiken maar ik probeer te antwoorden op de (toch al onduidelijke) vraag van @chef83 op pagina 73. Ik snap niet waarom hij denkt dat een sprinter ook top20 moet rijden in de tijdrit om de puntentrui na te streven. Overigens krijgt alleen de top 10 uit de ITT punten dus het scenario wordt alleen maar onwaarschijnlijker

rubenvvs1999

Ik zie veel over Bevin en het wel of niet meesprinten. Ik denk persoonlijk dat je daar na etappe 2 en 3 al wel wat duidelijkheid over hebt. Zijn dit niet 2 etappes waar je Bevin sowieso wil opstellen op dit moment? Je gaat er bij het selecteren van Bevin van uit dat hij zijn TT bij de eerste 5 gaat rijden neem ik aan. Dit zal in etappe 2 en 3 nog steeds in truipunten resulteren waarschijnlijk. Het wel of niet meesprinten van Bevin is dan nog niet eens zo van belang bij het opstellen tijdens deze etappes toch?

zitvlees

Even een puntentechnisch vraagje die ik niet direct kan vinden:

Krijgen de renners na etappe 1 al punten voor het klassement? Dus stel Landa ;) wint de 1e TT, krijgt hij dan direct 10 voor Algemeen, 8 voor punt en 6 voor berg?

zomaareens

Martinez van ineos, is voor mij heel aantrekkelijke pick, weet niet waarom.. maar is ie.
Maar.... treinvoer?

ivo001

'@Yung_RS
Correct

@Zeewolde
Het is uiterst onwaarschijnlijk, maar Dat de winnaar van etappe 2 de puntentrui aantrekt is geen 100% maar 95% zeker ;)

@Zomaareens
Vind Martinez ook interessant. In mijn ogen niet veel minder dan Sivakov bergop, maar wel met een goede tijdrit en meer explosiviteit.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@ivo Bergpunten na de ITT? Nee toch? Lijkt me alleen ak, wit en punten.

Rim Brakes

Inderdaad geen bergpunten bij de ITT.
En het nadeel van Martinez is dat hij zich in de bergritten eerder MOET opofferen dan Sivakov. Tenzij Sivakov er doorheen zakt...

Ragnar Lolbroek

https://www.hln.be/giro/live-giro-wat-vertellen-de-favorieten-vooraf-bernal-ik-heb-mijn-tourvorm-van-2019-nog-niet-te-pakken~ac3a2756/

Bernal heeft de rugklachten onder controle, maar hij heeft nog niet de vorm van zijn Tour 2019. Aldus Bernal zelf.

JoranBarca

'@Ketjap Manis
Ik heb vorig jaar Tour een paar keer de fout gemaakt om Ewan kopman te maken ipv Bennett. Ben daardoor het zicht op een bekertje verloren want de man reed 19, 1, 8, 2, 1, 7 terwijl Bennett altijd top 4 reed. Daar was geen gerust hart bij.

Deze Giro maak ik Sagan kopman in sprints, rijdt constant top 5 lijkt het. Mocht een van mijn andere sprinters toch de Giro van zijn leven rijden, kunnen we die nog wel overwegen vanaf sprint 3 of 4.

Jari Litmanen

Grootste twijfel op dit moment: D. Martin of Sivakov.

Bij D. Martin heb niemand van INEOS mee. Betekent bergritjes wel wat punten met Martin, en hij vecht voor zijn plekje. Hij was goed tijdens de Vuelta, maar de grote rondes daarvoor viel hij tegen. Dus hoe goed is hij nou echt? Van zijn tijdrit verwacht ik ook weing.

Sivakov is één groot risico: teampunten kunnen mogelijk zijn (maar gaat Ganna winnen?). Wb Bernal kan het twee kanten opgaan: of Siva wordt leider, en dan wellicht top 10, of hij pakt teampunten en dan ook aanklampen voor top 10. Maar zoals eerder werd opgeschreven: wie zegt dat hij dit drie weken kan volhouden?

En De Gendt neem ik niet mee, maar ga wel voor die andere Lottoman. Puur als gokje. Net zoals Foss er nog steeds instaat. Twee dark horses als AK. Tegelijkertijd kan de goedkopere Movistarman het ook gaan doen (alleen volgens mij mindere TT dan Foss, toch?).

Mollema en Soler voor ritzeges (als laatstgenoemde klassement uit is, wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren). Is dat voor 2 miljoen niet te gortig? En kan je dan niet beter een Formolo voor 1,5 halen + dan zowel Sivakov/D. Martin. Vragen, jongens, en de puzzel blijft lastig.

Timber

Zei Bernal niet min of meer hetzelfde voor de start van de Tour 2020?

zomaareens

'@Ivo welke blessure had hij na uae tour? is me ontgaan, kan het zo snel ook niet vinden

Wielertje12

'@wielerspieler Bevin heeft op oddschecker.com hogere odds voor stage 2 te winnen dan Cimolai

Bartdd

Leuk om al jullie voorspellingen te lezen. Ik heb een vraag aan jullie ''kenners'' ;)

Ik neem op dit moment 6 sprinters voor €15.5 mln mee in mijn team + 2 aanvallers die ook met een sprint zomaar mee kunnen doen. Nu denk ik er aan om Groenewegen te vervangen voor Ganna, omdat Ganna toch meer een zekerheidje lijkt voor punten dan Groenewegen (de tijdritten, teampunten). Daarnaast denk ik dat Groenewegen weinig échte kansen zal krijgen, zijn vorm is nog onbekend en misschien gaat hij toch te voorzichtig koersen door alles wat er gebeurd is?

Dus kortom, zou ik Groenewegen of Ganna meenemen?

Wielertje12

https://www.wielerflits.nl/nieuws/bauke-mollema-bedoeling-om-meteen-tijd-te-verliezen/

Interessant artikel over Trek, doe er mee dat je wilt :)

tombolala

Ik ben ook wel van het selecteren van koppeltjes of trio's.

Zo vind ik het erg aantrekkelijk om bijvoorbeeld een Schultz voor 500K mee te nemen en hem te koppelen aan Yates. Kost je niks, zie hem als belangrijke knecht voor Yates in de bergen en wie weet kan ie met Yates nog wel wat teampunten sprokkelen.

MarvinG

Vraag me toch af waar het vertrouwen in Bevin vandaan komt. Dat hij kwaliteiten heeft weet iedereen, maar in grote rondes is het er (nog) nooit uitgekomen. Vooral veel opgaves...

arjenzvob

'@MarvinG Dat is vooral vanwege Romandië natuurlijk. En ook ik was in het begin overtuigd dat het een must-have is. Maar daar kom ik op terug. Zeker nu ik hun teampresentatie gelezen heb, en hun stukjes per etappe. Cimolai zal sprinten. De Marchi aanvallen. Bevin wordt met nog twee ploeggenoten genoemd voor de ITT's.

MarvinG

'@arjenvzob op basis van Romandië heb ik hem inderdaad ook overwogen. Maar tot op heden voelt mijn team zonder Bevin toch beter.

Barrygoal

En in het baskenland heeft hij het ook niet verkeerd gedaan. ik heb hem wel geselecteerd voor de tijdrit en een aantal etappes in de aanval, dan moet hij wel 75 punten kunnen behalen.

rubenvvs1999

Ik heb Bevin en Foss op dit moment als 750K renners. Ik denk dat ik hier wellicht nog in ga wijzigen, omdat er zoveel moois is in deze prijscategorie. Ik zie zelf het nut van Cepeda en Guerreiro op dit moment nog niet zo in, omdat je in bergetappes ook prima kan gaan met je klassementsrenners. Champoussin is een mooie optie, maar wanneer stel je hem op? Mohoric krijgt denk ik niet genoeg vrijheid om van waarde te zijn en wanneer stel je hem op? Tesfatsion is eventueel een optie als extra sprinter. Je weet wanneer je hem moet opstellen, maar of het meer punten oplevert dan een goede tijdrijder?

Edit: Na het schrijven van dit stuk ben ik al minder overtuigd van mijn tweede zin, dat ik deze renners wellicht nog wijzig ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 75 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.