Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 74 ... 263 264
Donnie D

Ik heb zelf ook stress om de sprinters. Heb hier

Ewan
Sagan
Merlier
Nizollo
Pasqualon
(Bevin + Consonni)

Twijfel om Sivakov&Formolo om te ruilen voor Van Houcke en 3 mil sprinter. Groenenwegen, Viviani en Gaviria zijn de enige uit die poule nog maar daar word je ook niet vrolijk van. Advies?

Westland95

Bernal kan toch al makkelijk voor etappe 14 het roze pakken? Kan wat mij betreft zelfs al in etappe 4 of 6 als die echt goed is. En anders is etappe 9 ook prima.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Theoretisch kan dat zeker, maar in eerdere grote rondes was Bernal vooral in de derde week erg sterk. Tel daarbij op dat voor Yates en Almeida het omgekeerde geldt en dat Evenepoel wel een voorsprongetje gaat pakken in de TT en ik schat de kans op Bernal in het roze voor de derde week redelijk klein in.

zeewolde

'@chef83 - een sprinter hoeft niet in de tijdrit top 20 te rijden om na etappe 2 kans te hebben op de sprinterstrui. De winnaar van etappe 2 heeft sowie so de puntentrui. In rit 1 ( TT) maar 15 punten te verdienen, in rit 2 al 50.

Rim Brakes

'@Westland95 zeker een mogelijkheid.
Vooral omdat Sam Gamgee laatst tegen hem zei: "There’s some pink in this world, Mr. Bernal… and it’s worth fighting for"

zomaareens

Formolo... er wordt gedaan of ie een flinke afmaker is... maar da is ie toch helemaal niet? sprint als een strijkijzer.
wordt 4e in een sprint van 3.. naja dat dus.
In welk scenario gaat die veel scorito punten halen? Opeens bij de beste klimmers over 3 weken?

Westland95

In elke heuvel/bergetappe top 15 rijden.

Ab Normaal

Nee, er wordt niet gedaan alsof Formolo nu zo geweldig is, maar als je een renner voor erbij zoekt is een renner voor 1,5 M die absolute kopman is en zich in het verleden al bewezen heeft en ook niet heel slecht rijdt in de voorbereiding gewoon een serieuze optie om te overwegen.
Hij gaat zeker geen 400 punten halen maar hoeft dat ook niet voor die prijs.
Je kunt niet de 9 duurste AK mannen er in klikken dus je zult ergens naar lager geprijsde mannen toe moeten.
Dan is Formolo zeker het overwegen waard.

Punchen of verzuipen

Kijk bijvoorbeeld eens naar zijn Giro uit 2019. Geen denderend klassement, beetje aanklampen hier en daar. Toch aardig wat top 20 plekken zonder hele gekke uitschieters. Dan heb je voor 1,5M echt wel een mooie. De verwachting is nu dan waarschijnlijk dat hij als uitgesproken kopman weer de Giro gaat rijden om zo lang mogelijk top 10/15 in klassement te blijven staan, met weer een aantal top 20-noteringen. Gaat je niet 350 punten opleveren, maar dat hoeft ook niet voor dat geld.

Asjemenouu

Ik hoor vaak vallen dat Sivakov evt. via Bernal en Ganna punten kan opleveren, maar wat te denken van Moscon? Wordt rond de 10e plek verwacht in de tijdritten (40 punten). Daarnaast kan je hem als (sprint)opvulling gebruiken wanneer Ganna het roze pakt na de 1ste rit. Idem dito voor scenario Bernal laatste week. Daarnaast lijkt Moscon aardig goed in vorm te zijn. Persoonlijk heb ik vooral moeite een plekje voor hem in te ruimen voor mijn team en is 1,5m aan de hogere kant. Hoe denken jullie dat Moscon presteert nu ook Narvaez in zijn team is? En wat te denken van een alternatief zoals Honore (zelfde verhaal teampunten en kan ook invallen/vorm is oke)?

Jasperdewaal11

'+ dat Formolo echt wel de Strade Bianche Etappe heeft aangekruist lijkt mij. Wel het overwegen van een kopmanfactortje waard....

ivo001

'@Zeewolde

1e in de tijdrit en 2e in etappe 2 is ook 50 punten :)
En dan zijn er nog 12 punten voor de tussensprint, dus eventueel 1e in de tijdrit + tussensprint + 3e in etappe 2.

zomaareens

Formolo kan best die strade etappe aankruisen, maar krijg de indruk dat ie het klassement wil rijden, en dat gaat in zijn geval denk ik niet samen met etappes aankruisen..

user27310

Recht voor zn raap:

Stel Ganna wint de tijdrit. Hoeveel punten behaal je met het opstellen van Sivakov (zonder dat hij top20 rijdt?)

T wordt me niet helemaal duidelijk uit de spelregels. Hij krijgt iig niet de 10 punten als ploegmaat vd winaar, maar krijgt ie wel; 8+3+3=14 of alleen die 8 of helemaal niks?

Ajvenema

Hoeveel sprinters nemen jullie mee? Ik wil er eigenlijk wel 7, maar zit een beetje met de PTSS van vorig jaar, waar ik aan het einde niet genoeg klimmers meer over had... Sprinters zijn natuurlijk altijd wel makkelijk scoren, en makkelijk op te stellen, maar ik hoor hier ook een hoop mensen met 6 stuks op pad gaan?

Interessant dat Moscon zo hoog in de odds staat voor stage 1. Ik weet dat ie kan tijdrijden, maar volgens mij heeft ie dat al vrij lang niet meer laten zien. Wel in vorm natuurlijk. Als ik kijk naar de odds heb ik nu 4 man uit de top10 proloog, en dan nog eentje achterin de top20. En veel meer van de namen daar wil ik ook helemaal niet mee hebben:) Hoopte stiekem op een stuntje van bepaalde klassementsmannen, maar dat zal wel wishful thinking blijven. Of een masnada die zn tijdrit ook flink verbeterd lijkt te hebben. Die zou ik wellicht alsnog opstellen, voor het geval Cavagna de proloog wint.

Mijn (voorlopige) keuze voor Sivakov: Toch inderdaad vooral een hedge bij het niet kiezen van Bernal/Ganna. Als Bernal goed is zal het wellicht z'n laatste man zijn +truipunten vanaf week 2/3. In etappe 1 zou ik hem ook opstellen, voor het geval Ganna de proloog wint. Verder is ie aardig in vorm, heeft ie een goeie mentaliteit en is ie ook niet vies van aanvallen als het uitkomt.

Andere 'AK' mannen voor 2.5 miljoen zijn D.Martin en G.Bennett, zijn dat dan betere opties? Een Dan Martin uit de Vuelta is dat imo wel, alleen is dit parcours vermoedelijk iets minder op z'n lijf geschreven, met iets minder hele stijle aankomsten. Voordeel is dat ie wel de vorm en het eindschot heeft, plus de absolute leider is van z'n team. Nadeel dat het een notoire klungel is, en eigenlijk al over z'n top was. G.Bennett overweeg ik niet echt, dat lijkt me er zo eentje die zonder al teveel top10 plekken naar een stabiele 8/9e plek rijdt, dat hoeft van mij niet:)

Andere overpeinzing: Heeft zo'n 'Bernal hedge' nou echt zin? Is het dan niet slimmer om er maar gewoon vanuit te gaan dat een ontketende Bernal missen al funest is voor je kansen, en vol in te zetten op een goeie Giro van DQS? Stel Bernal rijdt in het roze, dan krijgen zijn teamgenoten 11 puntjes per etappe, en aan het eind nog zo'n 33 punten eindklassement. 6x11=66+33=99 punten voor Sivakov, die een Dan Martin dan weer elders moet halen. Ik ben er nog niet uit:)

Laatst gewijzigd
maartenfct1965

'@Asjemenouu Moscon zat in eerste instantie ook zeker in mijn team, voornamelijk vanwege zijn goede vorm, mogelijkheid om kort te eindigen in sprintjes na zware etappes en mogelijke teampunten. Top 10 in een tijdrit lijkt me vrij ambitieus, toch al weer even geleden sinds die dat heeft laten zien. Maar goed, het was altijd al twijfelen of hij de ruimte zou krijgen om zo nu en dan voor eigen kansen te gaan maar nu Narvaez ook mee doet maakt dat het nog wat onzekerder. Nog steeds wel een goede optie, maar bij mij heeft hij het team niet gehaald.

ivo001

Ik heb nu een beetje FOMO met Masnada. Maar zie echt weinig goede optie om budget vrij te maken, aangezien ik van zaker 16 van mijn renners wel overtuigd ben, en de twijfel vooral zit in de hele goedkope opties.
Enige wat ik zou kunnen doen is Groenewegen + Felline inruilen voor Masnada + Moschetti.
Of eventueel Groenewegen+Fiorelli+Felline vervangen door Masnada+Vendrame+Pasqualon.

arjenzvob

'@Jasperdewaal11 Kopmanfactor is een ander spel he.... Hier ben je óf kopman, óf niet. Formolo zou ik persoonlijk in die rit niet als kopman aanduiden.

Formolo is voor mij wel FO(r)MO(lo). Ook omdat ik hem kan nemen, en één van de andere mannen voor het klassment/bergen kan downgraden en mijn sprintersploeg nog deftiger kan maken dan.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@jori

“Daar komt nog bij dat als je Bernal meeneemt, je ook Ganna moet meenemen, omdat je voor de eerste week iemand nodig hebt die hoog eindigt in de tijdrit.”

Die snap ik niet? Je kan Bernal al prima opstellen in de tijdrit met de gok dat Ganna wint. In etappe 2 kan je prima een 5/6/7 tal sprinters opstellen, die kan je ook voor 500k vinden (ik tel er 3, zij het dubieus) of toch al een sloot teampunten via je DQS/Ineos/combinatie renners.


Op zich klopt het wat je zegt, maar ik moet even terug naar waar deze discussie mee begon. Namelijk de aanname van @socrates dat Bernal zo goed is dat hij zijn plafond daadwerkelijk behaalt. Dus: vanaf r14 roze+wit en zeker 3 ritzeges. Dan hoeft het geen betoog dat je nog een Ins renner wilt vanwege de teampunten. Wie moet dat dan zijn? Dan is Ganna de meest zekere keuze, omdat bijv Sivakov naast plussen ook minnen heeft, zoals @sprintgeit heel goed beargumenteerde. Met Ganna haal je ritpunten voor r1 en dan nog punten ak/jk t/m r3. Als je Ganna niet neemt en vertrouwt op truipunten, en Ganna wint niet, mis je gelijk al teampunten. Die kun je weliswaar opvangen met je sprintequipe of door 4 dqs te nemen, maar dan moeten de puzzelstukjes net goed vallen én je offert die plekjes op die je nmm beter op een andere manier kunt vullen. Met Ganna los je dat op zonder een aantal afhankelijkheden. Eigenlijk wat @nasibal zegt, en jijzelf ook ;) :

“Mijn eigen ervaring is dat de eerste klap in scorito niet een, maar vaak twee, soms zelfs drie daalders waard is.”

Maar moet dan niet Ganna juist mee? :p

Of Evenepoel :). Punt blijft dat Ganna - bij een super Bernal - nmm de beste keuze voor de tweede ineos renner is. En je hebt iemand nodig die in ritten 1-3 (liefst nog langer) klassementspunten haalt. Ik ga er hierbij van uit dat iedereen Almeida en Cavagna heeft, dus je hebt nog een extra nodig.

Het is ook heel prima om geen 4 miljoener te skippen, maar afijn.

Ik begin me af te vragen of jij niet stiekem net wat miljoentjes extra budget hebt ;) Even zonder dollen: ik heb het scenario doorgerekend, maar maar dan moet je elders concessies doen, waarbij ofwel de ‘vloer’ lager wordt, ofwel je EV wordt heel aardig, maar met een laag plafond.

Of je maakt Bernal met de DQS’ers een koppeltje.

Ooohooo, dat is niet eerlijk! Jij krijgt met Bernal wél teampunten voor dqs! ;) Maar ik snap wat je bedoelt. Het zou best kunnen dat jouw redenering opgaat, maar volgens mij bouw je dan erg veel afhankelijkheden in.

Ewan heeft ook geen vlekkeloze reputatie qua constantheid in sprints. In de tour had hij geloof ik ook 1,1,2,8 en 19 in sprintuitslagen.

Eens, daarom is hij eigenlijk veel te duur. Maar als het alternatief een Viviani (Elia wel te verstaan) is die in de Giro vorig jaar 5, 160, 10, 10, 23 rijdt....? Niet helemaal eerlijk, vanwege alle kwaaltjes en blessures waar hij mee sukkelde, maar je begrijpt wat ik bedoel.

maartenfct1965

'@Jiri11 In dat geval krijgt hij 8 voor teamgenoot van de leider in het klassement, 6 voor teamgenoot van de leider in het puntenklassement en 3 voor teamgenoot van de leider in het jongerenklassement. Dus 8 + 6 + 3 = 17 punten.

Jasperdewaal11

'@Arjenzvob Volgens mij moet je per etappe nog steeds een kopman aangeven en daar doelde ik op. Ik denk dat UAE die etappe zomaareens oorlog kan maken (misschien is de wens wel de vader van de gedachte maar toch).

TourdeRobin

Zoals meer mensen hier zit ik ook nog met de sprinters in mijn maag. Ik kom tot nu toe op niet meer dan 5 sprinters (+ Bevin) uit. Ik zit daardoor ruimer in de klassementsmannen en klimmers, maar o.a. gezien de zwaarte van de 3e week vind ik dat geen overbodige luxe.

Mijn dilemma is nu Ewan + Pasqualon óf Merlier + Groenewegen. Ewan zal waarschijnlijk niet gaan uitrijden, Pasqualon moet de sprintkansen gaan delen, Merlier geen grote ronde ervaring en het verhaal Groenewegen kent iedereen. Any advice?

user27310

'@maartenfct1965

Oke thanks voor je bericht. Moeite dan wel waard voor mij als 9e man.

Mindless

'@Asjemenouu, soms kun je in dit spelletje beter uitsluitend rationele overwegingen maken en gewoon een zeer stabiel team selecteren. Vrijwel altijd speelt de geluksfactor een grote rol. Soms kan een volle gok op een scenario met 25% kans heel goed uitpakken.

Persoonlijk vind ik dat ik een heel stabiel team heb dit rondje maar gok ik wel een beetje op het wegvallen van Bernal ergens in de derde week. Ook zet ik vol op de return van Remco in. Daarnaast: stabiel, mijns inziens.

En gevolg van die twee inschattingen omtrent REV en Bernal, is dat er een plekje over is voor Moscon: danwel voor enigszins damage control, danwel een Moscon die zwaar gaat uithalen in zijn thuisland - ik geef hem 20% kans op 300 punten :D. Niet heel rationeel, maar ja, soms moet je een beetje gokken hè. Mijn budget liet precies 1 plek à 1,5 mil toe.

Als je een plekje over hebt, vind ik het een meesterlijke pick. Verder wil ik er niet te hard van stapel mee lopen, ik hoop dat weinigen hem selecteren.

BerryKrabbel

Beste mensen,

Hoe denken jullie over Bardet en Hindley?

1 2 ... 74 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.