Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 85 ... 263 264
Fuglsangria

Had ik maar mijn mond gehouden over Fiorelli. Zo te zien had het halve forum hem in de teamselectie staan. Had me weer een plekje winst gegeven in de sprints t.o.v. velen!

Koekebakker

De helft had hem vanochtend, vanmiddag had bijna niemand m meer en nu bijna iedereen

Sloddies

En een ander onderwerp is Sivakov. Een van mijn selectie criteria voor een (vervangend)AK-kopman is de kritische kilogrens van 70. Als Sivakov dus inderdaad 72 kg aantikt (pcs) lijkt het mij onmogelijk dat hij in het hooggebergte stand kan houden.

Gevolg: wordt in dat geval niet DFM de vervangend kopman mocht de rug van Bernal het niet houden?

Dingetje

'@crome
Welkom, ik zie dat je berichtje een beetje was verdronken in al die grote vandaag. Denk dat je berekening zeker opgaat, maar in deze vorm is het lastig het aan de keuze voor een renner te koppelen.

Ben denk ik na 3 mental breakdowns wel op een team gekomen wat me stabiliteit geeft. Heb even overwogen de 8 duurste sprinters te kiezen en voor ritzeges te gaan, maar die tactiek bewaar ik nog even voor een grote ronde met meer massasprints. Alle vertrouwen in Pozzovivo in de proloog. Kijk maar naar die hoopgevende resultaten op PCS.

Koekebakker

'@Sloddies: Ineos zegt zelf dat Sivakov 2de kopman is. In Tour of the Alps stond Sivakov ook hoger in de hierarchie en moest Martinez kopwerk doen. Maar was Martinez op sommige momenten wel sterker dan Sivakov. Dus het lijkt me niet vast te staan. Temeer omdat Martinez een betere tijdrit heeft.

Laatst gewijzigd
ThomasW

Ik weet niet of dit voor iemand een rol kan spelen in zijn keuzes, maar hier een stukje over Caleb
https://www.cyclingnews.com/news/caleb-ewan-predicts-chaotic-sprint-finishes-at-the-giro-ditalia/

Tjaanameistro

ik heb foss in mijn selectie maar ik heb buiten de tijdrit geen idee waar ik hem moet opstellen🙃

ricoverreij_643426

Na gisterenavond mijn rekenkunsten te hebben losgelaten op het dossier Bernal, wil ik dit nu doen op Ewan. Etappe 2, 5, 7 (als er geen waaiers zijn) en etappe 13 zijn de enige etappes waar hij kan scoren. 3 en 10 zijn in mijn optiek veel te zwaar voor Ewan, tenzij hij mij bergop weet te verrassen. Hij zal deze niet alle 4 winnen, en wellicht 1x wegens slechte positie zelfs rond de 10e plek eindigen. Zo haalt hij maximaal 170 punten. Hij is een zekere kopman, dus laten we er nog 20 kopmanpunten bijtellen, omdat je met Sagan als kopman net wat minder scoort. Dan kom je op 190 punten voor 5 miljoen. Ewan is dus wat mij betreft een geweldige renner, maar je dient hem thuis te laten als je serieus kans wil maken op een goede scorito uitslag. Is er iemand die Ewan wel meeneemt op dit forum, en waarom?

Lo Zar

'@De witte socrates Sorry, maar ik volg je berekening niet indien je hem 4x kopman maakt..

BigApple

En na etappe twee rijdt Ewan in het groen dus scoort alleen al die dag 2x50 + 8 = 108. Verder wint ie nog twee keer en blijft hij in het groen tot die tijd = 324

ricoverreij_643426

'@Lo Zar Een sprintkopman zal je hoe dan ook moeten kiezen. Als je geen Ewan meeneemt, wordt het recht om een kopman te kiezen je niet afgepakt. Je moet volgens mij dan ook niet de fout maken om de kopmanpunten volledig in de berekening op te nemen, slechts het verschil met de alternatieve kopman, in mijn voorbeeldje Peter Sagan.

BigApple

En groen zal wel blauw zijn.

ricoverreij_643426

'@BigApple goed dat je het opmerkt, ik was de truipunten vergeten. Hier zal je er inderdaad realistisch gezien nog een stuk of wat van moeten bij op tellen, al denk ik dat Sagan een goede kans heeft om de blauwe trui te dragen vanaf etappe 3. Laten we er nog 30 punten voor de sprinttrui bij optellen. Kom je op 220 punten. Een redelijk aantal voor 5 miljoen, maar naar mijn mening nog steeds niet genoeg.

Laatst gewijzigd
Koekebakker

'@De witte socrates: etappe 10 zal helemaal van het koersverloop afhangen lijkt me. Al is de kans daar ook aanzienlijk dat er een flinke groep wegrijdt en er maar gesprint wordt voor plek 6 of 16 of zo. En dan is het de vraag of hij dat wel doet.

Verder is het aantal extra kopmanpunten tov Sagan in die etappes mogelijk veel meer. Ewan kan best gemiddeld 3 plekken hoger eindigen dan Sagan in 4 of 5 ritten. Dan wordt de berekening toch al anders.

Nog steeds veel geld. Maar ook de meest zekere kopman in 4 ritten. Alternatieve keuze als je hem niet neemt is mogelijk Viviani of Gaviria. En bij hen is het ook maar de vraag of ze over de hele linie wel meer punten pakken dan bijvoorbeeld Vendrame, Kanter of Moschetti.

Lo Zar

'@De witte socrates Ik reken per renner en rit de punten uit. Wie ik daar ook kopman had. Dan zie ik precies wat elke renner zijn potentieel is in die bepaalse selectie en of ik nog moet veranderen.

@BigApple Groen=Blauw=Paars

BigApple

Socrates: reden waarom ik Ewan wel kies, is dat ik bij sprinters vrij moeilijk aan zekerheidjes kom. Terwijl als ik bernal en Rev skip (ook peperduur) heb ik volop klassement alternatief en houd ik veel geld over. Dan is een zekere sprintkopman wel fijn.
En met dit zwakke sprintveld eindigt hij (Ewan) gewoon 4x top 3. En ik denk zowel na etappe 2 als 5 in het groen. En Sagan is niet meer zo sterk. Die wordt niet zomaar top 4 en wint niet zomaar etappe 3. Gelost bergop in Romandië waar Colbrelli er nog wel bij zat...

thewout79

WielerOrakel meld dat Sagan waarschijnlijk de giro ook niet gaat uitrijden. Hebben jullie hier over ook iets gelezen ?

Ab Normaal

En natuurlijk is Merlier best een alternatief voor Ewan, maar vergeet niet dat het Merliers eerste GT is.
Zou zomaar kunnen dat hij even moet wennen aan het gedrang en positioneren. Is toch anders dan bij een pure sprinterskoers.

Swapfiets

Wat een aandacht voor een 500k rennertje zojuist... Geniaal dat sommigen hem hebben ge-DM’d! Kan iemand van die groep mij een duidelijk antwoord/bron/screenshot geven op wat de motieven van Fiorelli zijn voor deze Giro? Sprint hij nou wel of niet?

Anders stuur ik hem zo zelf wel een berichtje, ben half Italiaans ;)

Laatst gewijzigd
Lo Zar

'@thewout79 Ik weet alleen dat hij eerder gezegd heeft het van dag tot dag te gaan bekijken.

Koekebakker

'@Swapfiets: hij zegt dat hij mee gaat doen in massasprints. Geen betoog over zijn motieven, maar wel precies wat je weten wilt toch? :)

Chef83

Tja met die pasqualon wat nu als die niet op het vlakke sprint dan toch maar t italiaantje erbij nemen en 5ton overhouden voor een upgrade me team ook al 567 keer overhoop gehaald😄😆😃😀

ditisdavid

En als Fiorelli niet meesprint gaan we gezellig met het halve forum nat. Boy van Poppel en Marco Haller hebben een opvolger nodig...

Nielsbax

Ik heb nog 500.000 over. Zal ik Dekker upgrade naar Dylan? of Bilbao naar Sivakov?

Jori

'@Nielsbax: Tankink kan het weleens goed gaan doen

1 2 ... 85 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.