Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 87 ... 263 264
user27311

'@Donnie D Ik vind Vendrame echt een flinke upgrade ten opzichte van Pasqualon. Oké, hij heeft het nog niet fantastisch gedaan dit jaar qua resultaten, maar je weet heel goed in welke etappes je hem gaat opstellen. Hij gaat echt zijn punten wel binnen harken.
Cepeda vind ik meer een hoofdbreker. In zijn ploeg is hij denk ik echt wel de kopman in de bergen. De keuze tussen Schultz en Fabbro vind ik een lastige. Schultz is denk ik 2e man na Yates en heeft daarom meer kansen in de bergen verwacht ik. Fabbro is goed in vorm, maar heeft 2 kopmannen voor zich staan. Hij maakt dan wel weer kans op teampunten van Sagan. Lastige keuze! Succes met kiezen!

Rim Brakes

Ik heb een enorme FOMO bij Buchmann. Ik geloof hem en het team als ze zeggen dat hij sterk genoeg is om het podium te halen. Referenties naar 2020 zeggen me niets, dat was een misère jaartje voor hem.
Maar volgens mij behoor ik tot slechts de 5% die denkt dat hij gaat knallen. Tot dusver van niemand anders gehoord dat ze hem meenemen, vanwege te weinig concrete info. Of zijn er nog twijfelaars?

Tijmen 257

Ik zit erg te twijfelen tussen 2 renners. Zonder te kijken naar de prijs wie zal meer punten halen. Verdrame of gaviria?
Vendrame rijdt top 5-10 in vlak en als het heuvelachtig is top 5. En bij gaviria weet je dat hij vlak top 3 KAN rijden en dat hij er bij het heuvelachtige aflegt. Wat denken jullie, Vendrame of gaviria wie zal meer punten halen?

Aardappel

Lees toch dat mensen Dekker overwegen.
In de podcast van de Rode Lataarn werd toch wel vrij duidelijk dat Groenewegen gewoon gaat sprinten.
Ook als je hem zelf hoort, gaat hij er gewoon staan. Met zijn kwaliteiten is 3 miljoen echt een 'koopje' ten opzichte van Ewan.
Ik ga het gokje nemen ! 😁🤐

boucky

Sivakov of D Martin

Ajvenema

Ik zit nu ineens met remco én bernal, en het is eigenlijk best een goed team. Alleen kost het me wel in de breedte met sivakov en buchmann. Maarja, Zoiets als vorig jaar waar ik na 2 etappes vlasov, thomas, yates en kruijswijk kwijt was gebeurd ook niet elk jaar:)

Laatst gewijzigd
SnellenEddy

Waarom verwacht iedereen relatief veel van Cepeda? Oké, hij reed een goede ToTA maar vorig jaar reed hij ook de Giro en reed deze jongeman toch niet echt resultaten bijeen? En ja, hij is een jaartje ouder en wie weet wordt deze Ronde zijn doorbraak maar heb toch nog wat twijfels. In een rit zie ik hem wel eens meestrijden maar om te zeggen of hij drie weken gaat presteren? Hmm

Donnie D

'@Asjemenou @Martijn Sollie: Thanks voor de tips. Mijn verwachting is dat Yates de Giro wint waardoor Schultz zeker 24 punten meeneemt. De rol van Cepeda/Schultz zouden dan 2de backup zijn in Berg etappes. Als Vendrame significant meer punten oplevert dan Pasqualon is die plek voor Cepeda/Schultz niet heel belangrijk. Mn hart huilt wel beetje als Cepeda niet mee kan.

BigMig

'@Tijmen van Gaal
Vendrame. Rijdt sowieso zijn puntjes wel bij elkaar. Gaviria zou in potentie inderdaad top 3 kunnen rijden in etappes, maar heeft die vorm al lang niet meer laten zien. Voor anderhalf miljoen meer haal je dus alleen maar onzekerheid in je team. Zou voor mij absoluut geen twijfel bij komen kijken.

MvdL

Ik heb een dilemma en dat is namelijk 750k scorrito punten over. Dit is erg vervelend en wil graag iemand van 750k upgrade uit mijn team.

Ik heb: Cepeda, Gueirro, Foss, Bevin en Mohoric van 750k

Welke renner uit de prijsklasse van 1,5M zouden jullie nemen en waarom? En welk uit mijn team kan het beste worden geëlimineerd?

Ik kom er zelf echt niet meer uit..

Fiepke

Gisteren nog volop aan het schuiven en wisselen geweest. Voor mijn gevoel nu een voldoende uitgebalanceerd team om in iedere etappe iets van troeven uit te spelen. Het aantal pure aanvallers wel teruggeschroefd omdat de vraag "wat is de beste dag om op te stellen?" dan toch vaak bleef hangen.

Bernal, Mollema, Groenewegen, Landa definitief out (stonden er begin van de week nog in).

Donnie D

'@mikevdlaar: Dit ligt vooral aan je team nu. Ik zou Mohoric in ieder geval elimineren. Die zal moeten werken voor Landa, net als Bilbao en Carusso.

laupie

Ik krijg toch het gevoel dat ik getrolled word met al die pm berichten van renners via social media

KissMyAce2.0

Team klaar. 20 no-brainers

de Tour

'@laupie Eens, gewoon je eigen gevoel volgen. Kun je achteraf ook niemand de schuld geven.

La Primavera

'@KissMyAce2.0 Zo kan het ook. Gewoon 20 no-brainers meenemen en je bent er haha.

ivo001

'@KissMyAce

20 Renners die als een stier op de rode vod afstormen?

-Wielerfan

'@Mikevdlaar

Mohoric weg,

Zoek je iemand voor in de heuvels?
Moscon of Masnada

Zoek je nog iemand voor in de bergen?
Formolo

-Wielerfan

Masnada kun je ook gebruiken voor in de bergetappes als 'opvulling'

Moscon kun je ook gebruiken in je tijdritteam.

user26842

Laatste keus voor een extra man in de bergen.
Cepeda of Ciccone.
Erge FOMO met cepeda.
Iemand een visie?

rkmmr

Zo, bijgelezen, dat duurde even. Genoten van de analyses, persoonlijke communicatie met renners en met name de opsomming van La Primavera.

Dan inhoudelijk, ik zit ineens met het dilemma Ganna en Ewan of Evenepoel en Groenewegen. Eerste duo lijkt wat zekerder, tweede duo moet het meer van de potentie hebben, maar kleeft wel veel onzekerheid aan. Met name Evenepoel heeft meer potentiële punten dan Ganna, waar Groenewegen en Ewan gelijk zouden kunnen zijn. Ganna en Ewan kun je op voorhand kopman maken, met Evenepoel en Groenewegen is dat nog even afwachten. Maar als ze toch goed blijken te zijn, zijn het ook meteen prima kopmanopties. Het verlies blijft denk ik beperkt als Evenepoel niet (lang) goed is (tijdrit zal hij wel zijn punten pakken verwacht ik en wellicht nog wat punten in de etappes erna), maar als Groenewegen niet goed is wordt het verlies vrijwel direct groot. Benieuwd hoe jullie hierover denken.

J. Bernal

Waarom wordt Sivakov hier zovaak genoemd? Vind 2,5 miljoen echt veel te duur voor een renner die in principe gewoon zal moeten knechten. En mocht Bernal er doorheen zakken dan denk ik dat Ineos eerder voor Martinez zal gaan als plan B.

La Primavera

'@Frikande la Cruz Omdat hij tweede kopman is.

Interessant leesvoer over Sivakov: https://www.cyclingnews.com/news/pavel-sivakov-i-wouldnt-be-at-the-giro-ditalia-if-i-didnt-dream-about-winning-it/

Laatst gewijzigd
tunix

Ik heb mijn team al enige dagen ongewijzigd, maar begin nu toch twijfels te hebben bij Ciccone die niet in mijn team zit. De bookmakers zijn duidelijk voor het bergklassement: Ciccone heeft de laagste odds. Ook de voorbeschouwing van IDL zet hem op 1. Daarentegen heeft WF Ciccone geeneens 1 ster gegeven in de voorbeschouwing. Qua resultaten is het niet denderend, echter kwam hij goed omhoog in Catalonië. Ook geloof ik wel in zijn ambities voor de Giro en het bergklassement. Dit alles meegenomen in comhinatie met zijn lage prijs (1 miljoen), begin ik toch zeker te twijfelen.

M@thijs

'@rim brakes ik heb buchmann echt al. 2 3 keer aangehaald als enorm puntenpotentiaan hoor. Hoezo niemand over gehoord?

Zelf twijfel ik enorm over mijn ak ploeg. Wil het lifst carthy en dan martin erin maar kom hier 500k tekort voor dus of carthy &soler of martin & bardet. Zowel over soler als bardet heb ik twijfels dus vraag me af of iemand me extra input over de duos kan geven? Duo 1 is beter op itt en 2 beter in de bergen lijkt mij. Maar waar kan ik meer van verwachten?

1 2 ... 87 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.