Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 88 ... 263 264
J. Bernal

'@La Primavera Oke, klinkt interessant! Ik ga er zelf vanuit dat Bernal gewoon goed is en dat Sivakov er niet aan te pas komt, maar we zullen zien!

Baskeee

Wellicht een overbodige vraag, maar zal INEOS zich gaan mengen in de sprints, en zo ja, wie zou daar het meest in aanmerking voor komen bij hen?

Ik kan het niet accepteren dat ik geen INEOS rijders erbij heb zitten haha.

La Primavera

'@Bas Narvaez en Moscon kunnen beide redelijk rap aankomen op heuvelachtig terrein. Laatstgenoemde is ook in vorm. Dat Ineosloze gevoel ken ik wel, dat voelt niet fijn. Heb momenteel alleen Sivakov puur als hedge tegen Bernal/Ganna en als man die kan vlammen als Bernal tegenvalt.

Laatst gewijzigd
KV

In de vlakke sprints zal er niemand meesprinten. In de meer heuveletappes misschien Narvaez... maar zonder veel zekerheid.

Ikzelf heb ook 750k over en vind dit wel prima, wil geen "domme" upgrades doen die dan achteraf verkeerd uitdraaien. Heb 3 750k mannen. Enige optie kan misschien nog een Foss - Moscon "upgrade" zijn. Moscon zal (waarschijnlijk) ook wel in TT zijn best doen (maar onzekerder dan een Foss denk ik) , kan ook Ganna punten pakken (die ik trouwens niet meer heb) en zal waarschijnlijk in de rest van de Giro meer punten pakken dan Foss. Aan de andere kant heb ik een beetje een Hindley/FOMO-gevoel (die ik vorig jaar niet had) bij Foss of is dit overdreven volgens jullie ?

Asjemenouu

'@Frikande la Cruz

Sivakov is voor 2,5m natuurlijk een prima pick, is in aardige vorm, volgens de bookies wordt ie verwacht op plek 4-8 (net als Buchmann, Carthy, Landa, Vlasov). Respectievelijk zijn deze renners ,5-1m duurder. Ook lijkt het erop dat Sivakov hoger in de pickorde staat dan Martinez. Daarnaast kan je Sivakov opstellen als Bernal het goed doet (1 plek AK/jongeren levert 11 punten op + evt. eindafrekening). Het is gewoon een mooie 'hedge' voor het niet hebben van Bernal. Ook is de kans aanwezig dat Ganna na de eerste rit in het roze rijdt, als je Sivakov eerste rit opstelt pakt ie 17 punten. De dagen erna kan je hem ook gebruiken als opvulling waarin hij zeker 11 punten zal pakken (meer zekerheid op punten dan menig B-sprinter). Als je nog een dergelijke pick maakt (bijv een Masnada/Honore) kan je er eventueel voor kiezen je sprinterteam kleiner te maken waardoor je meer budget vrijmaakt voor een brede kern binnen je AK.

Guido Maltempi

Kan iemand nog even bij Battaglin polsen of hij dan misschien ook in de vlakke sprints mee gaat doen? We staren ons nu blind op zijn weightwatchende ploegmaat maar voor 7 sprintjes van Enrico wil ik ook wel 750k neertellen.

Derailleurtje

Dat Narvaez de kansen voor Moscon misschien wat doet slinken omdat ze op een vergelijkbaar parcours uit de voeten kunnen, snap ik. Maar gezien de vorm van Moscon is het toch aannemelijk dat hij van de ploegleiding de voorkeur krijgt, als er al iemand voor eigen kans mag gaan?

SnellenEddy

Hebben jullie vertrouwen in Honoré? Gaat hij zich mengen in de sprints?

Ketjap Manis

Honore gaat knechten. Kun je beter voor Ulissi gaan.

madeinstars

Laatste twijfel voor mij is Formolo + Masnada of Soler + Honore

Maestro77

Net een artikel gelezen over David Dekker waarin hij aangeeft als lead-out te gaan werken voor Groenewegen..

Heb besloten een allerlaatste verandering toe te passen en het duo Ewan/Pasqualon te vervangen voor Groenewegen/Merlier.

Succes iedereen morgen!!

Platje

Volgens mij heb ik er nog niemand over gehoord maar de langere tijdrit is de laatste etappe, daar zullen ook renners niet voluit gaan omdat ze toch geen kans maken op of de overwinning of op de winst in deze tijdrit.. dus een renner die weleens 10e zou kunnen worden o.b.v. zijn kwaliteiten kan ook gewoon 50e worden

Een tegenargument is natuurlijk dat ze zich niet hoeven in te houden omdat ze de dag daarna niet meer hoeven te knechten

PieterZegen

'@M@thijs dat er weinig over Buchmann wordt gesproken komt denk ik door zijn matige resultaten dit jaar: 12e in UAE tour en 13e in het Baskenland is niet geweldig. En dan is hij met 3.5M ook nog 1 van de duurste AK renners. Te duur voor een plek tussen 5-10 AK, waar ik hem op zou inschatten.

Rim Brakes

'@PieterZegen dan onderschat je Boekman. Die gaat een bijbel van een Giro rijden.

arviidd

Mijn team stond al een paar dagen klaar. Nu alle interviews voorbij komen gaan de twijfels weer komen. Gaviria bijvoorbeeld: maakte geen schijn van kans om in mijn team te komen, maar nu is hij de enigste sprinter die uitspreekt de puntentrui als doel te hebben. Renners die uitspreken voor de bergtrui te gaan enzz.. Twijfels Twijfels zijn weer helemaal terug.

SnellenEddy

'@Rim Brakes Sarcastisch bedoeld zeker? Hij is natuurlijk de kopman maar ik heb het gevoel dat er andere renners in die ploeg zijn die voor een beter klassement kunnen gaan.

Ajvenema

Het zou mij echt verbazen als Buchmann er niet staat deze giro. Voor grossschartner is een top10 plek al knap, Fabbro nog te jong. En buchmann was in het verleden vaak ook wel transparant in hoe ie zich voelde. De ploeg lijkt er vertrouwen in te hebben.

Iemand die goed is met duits? Vond deze podcast, maar kab er zelf geen tabak van maken:)
https://www.google.nl/amp/www.cyclingmagazine.de/2021/04/29/podcast-projekt-giro-dan-lorang-ueber-strecke-strategien-die-vorbereitung-von-emanuel-buchmann/amp/

Niballie

'@ajvenema Ik zal het proberen

Arne Riis

Wat denken jullie eigenlijk van Almeida?

Ik weet het, vorig jaar de goudhaan voor je team, maar nu met 4m ontzettend aan de prijs. Ik heb zelf het idee dat hij vorig jaar door bijzondere omstandigheden omhoogviel in het klassement en met die trui om zijn schouders op zijn tandvlees aanklampte, ook al omdat de rest van het peloton het idee had dat ze hem er vanzelf wel een keer vanaf zouden rijden.

Van die onderschatting is ditmaal denk ik geen sprake en zo goed vind ik hem dit jaar ook weer niet. En dan is er nog het dossier Evenepoel... Is hij die centen wel waard denken jullie, of kun je die beter aan een ander besteden?

arviidd

'@Arne: Niet zo goed dit jaar? Ben wel heel benieuwd wat je dan wel goed vind? Kijk even tussen welke namen hij staat in de kleine rondjes dit jaar. Hij heeft overal vooraan mee gedaan.

SnellenEddy

Reichenbach, Molard of Valter bij Groupama-FDJ? Wie zien jullie het hoogst scoren?

fringale

Weet iemand of Vendrama al volledig hesteld is van zijn val in de Coppi e Bartali ? Zijn uitslagen in de Tour des Alpes doen dat niet vermoeden.

Kees Krokant

Ik lees e.e.a. over moscon en masnada, maar ik ben toch wel heel benieuwd in welke etappes jullie die op willen stellen, want zoveel echte heuveletappes tel ik niet. Voor de tijdritten zijn er goedkopere alternatieven. Enlighten me

danusz1986

Mensen die Pasqualon en Minali meenemen? De vraag is een beetje hoeveel vlakke sprints er komen en hoeveel heuvelsprinten. Ik denk dat je beter voor maar 1 van de 2 kan kiezen.

Ik wil SIvakov erin fietsen, maar als ik dat doe moet ik Ewan inwisselen voor 2 andere vlakke sprinters (Belletti, Minali) en dan heb ik geen Fabbro en geen Schultz en dan zit ik met 1.5 miljoen over, maar kan ik wel een 3e QS erin fietsen met Masnada. Dan heb ik qua klimteam. Almeida, Yates, Vlasov, Carthy, Landa, Martin, Formolo, Sivakov, Guerreiro en Cepeda. Misschien ben ik te bang dat Fabbro vaak in de aanval gaat in een vlucht (een gevoel). En Schultz op de heuvels als het op het eind wat heuvelachtiger is rond plek 10-20 rijdt + daarbij teampunten als het Yates zijn Giro wordt. Eigenlijk komt het erop neer dat het budget zo ruim is dat ik maar 2 lage picks in mijn team kan opnemen max 3. Komt ook omdat ik geen Evenepoel en Bernal heb en nu ook geen Ewan. Als zint dat laatste me niet echt al heb ik wel 4 (3 miljoen) sprinters en 3 van 1.5 miljoen.

Arne Riis

'@arvidd Inderdaad niet helemaal goed verwoord misschien. Ik bedoel: als ik in de bergetappes van die rondes kijk, zie ik hem eigenlijk zelden in het eerste groepje eindigen. Voor hetzelfde geld krijgt hij in rit 4 anderhalve minuut aan de broek en mag hij als het tegenzit de rest van de ronde gaan knechten voor Evenepoel.

Ach, je gaat in dit spel aan alles twijfelen.

1 2 ... 88 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.