Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 98 ... 263 264
La Primavera

Jij ook bedankt en succes @Donnie D!

Staat je naam trouwens voor Donnie Darko? Fantastische film!

Lo Zar

Fantastiche film ja, bizar ook.
Hoewel ik er zelf erg genoten van heb, waren de criticasters 20 jaar geleden 'mild' enthousiast over de film 'Bubble Boy', ook met Jake Gyllenhaal.
Als de film nu was uitgekomen was hij overladen met Oscars; Bubble Boy leeft nl. letterlijk in een bubbel.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

'@Masteroogway

Ik zou voor Fabbro gaan.
Je gaat zowizo wel team/trui punten krijgen met Sagan. (Je zou m zelfs evt als opvulling kunnen gebruiken in de sprints)

Schultz is het hopen op veel etappezeges van Yates anders heb je er in mijn ogen vrij weinig aan.

Qua niveau van de 2 zelf zit denk ik niet veel verschil.
Allebei misschien wat top-20 noteringen, that's it.

danusz1986

'@Ajvenema

Ewan, Sagan, Merlier, Groenewegen, Nizzolo, Fiorelli. Misschien nog een 7 erbij. Om terug te komen op het klimteam. Al die renners die ik net noemde zie ik in vorm alleen Bernal, Evenepoel en Buchmann beter zijn dan de namen die ik heb. De rest is nog een niveautje minder naar mijn mening. Uiteindelijk is denk 6 a 7 klassementsmannen is prima en de rest opvullen met klimmers.

Laatst gewijzigd
Donnie D

'@La Primavera: nee helaas haha. Maar fijn dat mijn naam positieve vibes bij je naar boven brengt, misschien maak ik daar nog wel eens gebruik van ;) !

danusz1986

'@Basementman

Haha ja die was ik vergeten. Carthy en Formolo heb ik ook. Twijfel nog om Formolo te veranderen in Mollema en dan ergens anders downgraden.

masteroogway

'@Wielerfan

Hartelijk dank voor je reactie!

michelb6

Ik lees hier toch weer Fiorelli, maar die sprint juist niet mee toch gaf hij aan?

Jari Litmanen

Och Venredame… wat doe je me aan? Ondanks je beperkingen, stond je na de honderden wissels als een van de weinige altijd in. En nu dit? Moet ik dan toch maar voor Cimolai gaan? Kanter? Belletti? Mijn hele team omgooien en Fiorelli halen, en dan een onzekere/onnodige upgrade doen (bv Formolo > D. Martin, of Ulissi > Bilbao/Moschetti). Nee, voelt allemaal niet goed. Je er dan toch inhouden, ondanks dat ik weet dat niet slim is? Wat zorg je toch voor kopzorgen, zo’n 11 uur voor de deadline.

WCEendT

'@nasibal @prima

Goedenavond! Jullie gaan mij iets te snel tegenwoordig, maar stiekem lees ik hier en daar nog wat mee. En Panda + 19. En wat mensen met Bilbao hebben hier, heb ik met Froomelo!.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

En dan ben je toch om half 4 nog even aan het puzzelen om toch Evenepoel erin te fietsen... ik hoop dat het puzzeltje me niet gaat lukken anders is al de voorbereiding voor niets geweest. Maar die potentiële punten in week 1&2 doen me toch doen twijfelen...

rev

Gohh ben zelf ook nog bezig, man man man die bouwstenen raken maar niet op. Ik ga t zo toch maar afsluiten en hopen dat ik op 30 mei me 2 gouden beker van Giro mag bijschrijven.

Ben benieuwd morgen naar de selectie’s, en bedankt voor 98 pagina’s aan info.

Donnie D

'@Jari Litmanan: Beide voorstellen zijn prima upgrades!

Jofferde

Jongens de Giro haat beginnen!

Jeffrey81

'@Harderijder ssssst! 😉

zomaareens

Wat zegt theo bos over viviani in zn podast?
Ik kan t nie vinden..

user27296

https://sporza.be/nl/2021/05/07/trainingspartner-evenepoel-of-hij-in-vorm-is-hij-vloog-over-pajottenland~1620384586330/

user27311

Ik gooi er toch maar even een of of in xD

Ik heb op dit moment Ewan, Formolo en ringel S in mijn team. Ewan zal zekere punten opleveren in de sprintetappes (als 1 van de weinige zekerheidjes deze giro) Formolo is kopman en ringel S schaduwkopman + teampunten.
Het zit mij alleen niet lekker om Bilbao niet te nemen. Daarom zit ik te denken aan de volgende 3 renners i.p.v. de voorgaand genoemde renners: Bilbao, Groenewegen (besef me dat hij een flinke gok is ten opzichte van Ewan. Denk wel dat hij de Giro uitrijdt dus meer punten in de eindafrekening) en Dan Martin/Sivakov

RemmertW

Vraag is inderdaad of Ewan de 2 milj extra tov Groenewegen Merlier wel waard is.
Ik heb Vendrame alsnog laten staan. Goede optie voor mijn Saganloze team in de Sagan etappes

madeinstars

Toch maar voor Ewan gegaan, om in ieder geval een zekere kopman te hebben. Vendrame vervangen voor Pasqualon met de hoop dat ze daar allebei sprinten in de vlakke ritten. Verder nog hoofdpijn over Grossschartner + Honore of Fabbro + Masnada... Wat denken jullie?

ivo001

Beetje jammer van Vendrame. Dan toch maar Kanter erin, al kan Cimolai ook.

arnoldv

'@madeinstars; die Minali heeft niet al te veel bijzondere resultaten geboekt dit jaar dus ik verwacht inderdaad dat Pasqualon ook in de vlakke sprints zal meedoen.

LaPlanchedBF

Mijn laatste twijfelpunt is Moscon ja/nee. Dijk van een voorjaar gereden en een goede ITT. Maar ben bang dat hij gewoon weer een wagonnetje wordt van de Ineos trein.

vevie

Het is de dag van de Giro. Nog steeds twijfels maar fuck it, uiteindelijk moet je de knoop toch doorhakken. Mijn team is voor 99,5% zeker:

Evenepoel: kan net als Bernal, door fitheid, het einde niet halen, maar je neemt altijd een gok op bepaalde renners in Scorito. Soms pakt dat goed uit, soms niet. Heeft alle wapens om hier huis te houden. Ik denk dat hij dat gaat doen. Moet oppassen dat een renner als Bilbao hem niet pijn doet in de afdalingen, maar met een beetje voorzichtigheid komt dat ook goed. Ik zie hem wel flink punten pakken en het zal leuk zijn voor de Belgen als hij hier echt opstaat. De gekte zal daar compleet zijn als hij echt meedoet voor podium/winst.
Almeida: flinke puntenpakker. Komt tekort in de derde week bergop, maar met zijn punch en tt zal hij dan al flink punten hebben gepakt. Ik denk dat hij ergens tussen 6-8 eindigt, maar dat is ook prima. Dat kan ook met een heleboel punten. Daar gaat het tenslotte om.
Yates: op basis van vorm de topfavoriet, maar dat werkt niet altijd in zijn voordeel. Heeft de potentie om iedereen bergop zijn hielen te laten zien en heeft de potentie om de deksel op zijn neus te krijgen. Maar een fitte Yates die zoveel mogelijk ongein bespaard blijft is de favoriet.
Landa: gelooft erin dat dit ‘the one’ kan zijn, zoals hij aangeeft op Cyclingnews. Dat zou kunnen, maar ik denk dan eerder aan podium. Is bergop een van de besten, maar ook niet zodanig dat hij even sterke klimmers bergop echt pijn doet. Is wel een steengoede renner, tho. Hopelijk komt hij ver.
Vlasov: de jonge Rus kan hier ook gaan huishouden. Moet bergop lang meekunnen en de derde week moet hem liggen. Op voorhand zou je toch zeggen dat niks een top klassering in de weg staat en hij dit jaar bevestigt. De Italiaanse wegen zijn echter ondoorgrondelijk. Er staan sowieso kleppers aan de start dus het zal voor iedereen die niet direct een favoriet is, vechten zijn voor top 5.
Carthy: was El Fenomeno in de Vuelta. Reed daar zeer sterk. De definitieve doorbraak en dat tegen Roglic en Carapaz, twee jongens die hier bij de topfavorieten genoemd zouden worden. Komt op mij over als een strijder. Of dat weer podium of top 5 wordt is lastig, maar een goede Carthy doet zeker mee voor een top 5 notering.
Martin: ik weet niet of hij per se sterker zal zijn dan mannen als Bardet, Sivakov en Buchmann, maar dit is ook een strijder. Eindigt altijd bij de eersten naar de meet en is dus echt een vechter. Bijna niemand kan zo mooi zwoegen bergop.
Bilbao: een van de meest besproken mannen op het forum. Met believers en non believers. Beiden hebben een punt. Met een beetje vrijheid rijdt hij naar mijn mening zeker top 10. Moet hij knechten dan is het ergens rond plek 15 en dan is 2 mil uitgeven natuurlijk bedenkelijk. Mocht hij pas echter in week 3 aan het knechten slaan, dan moet hij in staat zijn om de eerste weken flink wat punten te pakken. Sterk in de tt, leuke sprint naar de meet en kan tot de derde week zeker meer punten pakken dan Landa. Hij staat er dus in. Stel me niet teleur, Pello.
GroBschartner: gaat mee door de absentie van Buchie. En, vanuit dezelfde redenatie als Bilbao: als je niet de uitgesproken topfavoriet hebt, waarom dan een sterke man opofferen? Je zou toch denken ‘laat de favorieten het werk doen, haak aan in het treintje en val aan waar mogelijk.’ Desnoods zit je de hele race op de bagagedrager en val je alleen in de laatste kilometer aan, who cares? Dat verandert natuurlijk wanneer ze zelf de race moeten dragen, maar Bora rijdt hier (op voorhand) net als Bahrein voor het podium of top 5. Ik denk niet dat Gross de beste mannen in de derde week kan volgen, maar hopelijk heeft hij dan al wat punten behaald. Met 150 Scorito punten ben ik al tevreden.
Cepeda: de 750k mannen zijn een probleem. Je kunt er zoveel leuke renners voor die prijs inpassen. Zoveel goede keus. Ik ga voor Cepeda. Wellicht een top 15 ak, wellicht wat leuke dingen bergop. Zal toch meer de vrijheid krijgen dan de ‘grote’ namen en kan ook mee in de vlucht.
Champoussin of De Gendt: dit kan trouwens nog Bouchard worden aangezien ik denk dat beide Fransen in veel vluchten gaan zitten. De teamleiding hint bij beiden ook op een leuk klassement dus wellicht beiden tussen plek 14-20? Is moeilijk om dit soort renners in de juiste etappes op te stellen, maar dat blijf je met renners die je meeneemt voor de aanval toch hebben. Het is eigenlijk altijd het een of het ander met aanvallers. Zodoende ook waarschijnlijk Champoussin of De Gendt. Laatstgenoemde gaat zeker flink aanvallen en kun je in de tt’s ook opstellen. Dat geeft hem toch een streepje voor.
Cavagna: Remi hoeft zich geen remi te voelen, want ik gooi alle ballen op Cavagna. Ganna blijft de favoriet voor de tt’s, maar ik heb voor 2 mil minder hopelijk de man in huis die tenminste top 3 rijdt en hopelijk meer. Sterke renner ook. Hopelijk kan ik ook teampunten binnenhalen met hem.
Foss: sterke tijdrit. Hopelijk top 10 plekken in de tijdritten. Wellicht kan hij ook mee in vluchten mocht Bennett niet thuisgeven.
Bevin: voor de tijdritten en wellicht ook voor de sprint. Reed goed in de voorbereidingskoersen en is toch wel een leuke renner met meerdere wapens.
Sagan: de favoriet voor het paars en rijdt wel top 10 in de sprintetappes. Zal ook wel zijn etappe pakken.
Groenewegen: er is veel gezegd over Dylan en de recente uitspraken van Jakobsen zullen zeker wat teweeg hebben gebracht. De vraag is zeker legitiem of hij hier met de juiste mindset aan de start staat en of hij zich weer écht in de sprints durft te gooien? Who knows. We gaan het zien. Ik ga ervan uit dat Jumbo zeker weet dat hij er klaar voor is. Moet intrinsiek na Ewan de beste sprinter hier zijn, maar zal raar worden met een peloton die toch met argusogen naar hem kijkt. Die zal ongetwijfeld door veel renners nooit meer echt ‘likeable’ gevonden worden. Vooral als hij ze straks achterlaat op de fiets.
Merlier: zal in bijna alle sprintetappes wel top 10 rijden. Winnen wordt lastig daar het positioneren wat lastiger gaat bij hem, maar waarom niet? Is een sterke sprinter en soms raken de betere sprinters ingesloten of komen ze in de laatste kilometers wat tegen. Dan kunnen mannen als Merlier en, bijvoorbeeld, Nizzolo toch toeslaan.
Viviani: had wellicht Nizzolo moeten zijn, maar Vivi komt hier toch met een trein en is in vorm toch nog steeds een goede sprinter? Kan het toch niet verleerd zijn. Als hij steeds top 5 rijdt en er eentje wint ben ik al tevreden. Ik weet niet of hij de race finished, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Pasqualon: een sprint opvuller. Hopelijk rijdt hij een paar keer top 10 en iig steeds top 20. Dan is het eigenlijk al prima.
Fiorelli: sprintopvuller. Hopelijk steeds in de top 20 en soms top 10. Voor 500K is alles eigenlijk al prima. Pakte vorig jaar 74 punten. Dat aantal is op zich al prima om hem dit jaar te rechtvaardigen.

Dit is eigenlijk vrij zeker mijn team.

Twijfels:

Bernal: in vorm en met zijn team dé favoriet, maar iedereen twijfelt over zijn rug. Hij lijkt zelf ook te twijfelen. In vorm kun je altijd 6 mil legitimeren, maar met twijfels is dit zo een aanslag op je budget. Als hij dan, zoals je verwacht, niet presteert, dan doet die 6 mil toch echt flink pijn. Daar kon je Landa en Carthy voor inpassen. Of Vlasov en Sivakov.
Buchmann: ik twijfelde lang over Buchmann. Is toch sterk bergop en kan lang met de besten mee. Zijn vorm geeft toch de doorslag. Is niet overtuigend geweest dit seizoen. Kan er echter zomaar staan en dan hoeft hij echt niet bang te zijn voor de echte kleppers.
Sivakov: is echt niet minder dan Tao. Komt echter te vaak wat tegen. Het is echter veelzeggend dat hij als ‘joint leader’ hier aan de start staat. Die kan weleens gaan verrassen. Dat zal dan vervelend zijn voor mij, maar het zou me echt niet verbazen.
Bardet: op zich heb ik wel vertrouwen in Bardet. Heeft het lang niet goed gedaan in het AK, maar is echt wel een steengoede renner. Durft ook aan te vallen en hoeft niet onder te doen voor veel van de mannen die hier aan de start staan. Ook bij hem zal ik niet verbaasd zijn als hij top 5 rijdt.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Landa, Caruso, Fabbro of Masnada, Formolo, GroB
Enige breinbreker waar ik maar niet uit kom. Eerste 3 verwacht ik meer van in de bergen. De andere meer qua punch en teampunten. Wie verlost me :)

1 2 ... 98 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.