Cyclingmaster wielerflits poule

1 2 ... 11 ... 16 17
Klootje Kriekeljon

Nice Ivo.

Ik heb de Mechelse herder van de buren geleend. Die zei sws Remco. Tot en met 2034.

ivo001

Bossa weer met een goede keuze voor Molano

Klootje Kriekeljon

Die gaat echt heel lekker weer.

BossaJr

Ja, ik heb alle geluk deze Vuelta. Moet zeggen dat ik in vorige rondes vaak pech had omdat relatief vaak m'n "10e man" telkens een winnende was geweest en dan had ik hem niet.

Maar deze ronde is het omgedraaid: m'n 9e man is al heel vaak een doorslaggevende darkhorse geweest. Oa Jay Vine, Soler en nu Molano. Ik had liever dat geluk gehad voor een vlaggetje van een Tourspel, maar nu maar proberen de voorsprong vol te houden tot Madrid!

Laatst gewijzigd
Vazilii

Mooi hoor dat je zo'n Molano dan pakt als dark horse. Het is natuurlijk wel zo een leadout die prima kan scoren als z'n sprinter het om wat voor reden laat afweten. En die Ackermann heeft er nog al eens een handje van. Maar dan nog, je moet hem er wel bij hebben op het juiste moment. Beetje geluk hoort erbij.

BossaJr

Nou jeetje vandaag wordt één groot paardenfestival! Ik heb er liefst 7 met Craddock, Molard, Champoussin, Juan Pedro Lopez, Carl Fredrik Hagen, Van Baarle en Polanc!

Als ik nu pech heb, zit er iemand uit de 2e lijn straks in de vlucht en wordt de vlucht kort gehouden / een groot deel van de vluchters ingerekend. Dan heb ik wel een probleem vandaag denk ik want ik heb 0 klassementsrenners

Corné .

'@BossaJr

Of je slaat vandaag een bijna te onoverbrugbaar gat, of mensen gaan weer beetje de aansluiting maken.
Ergens zie ik Movistar of Astana wel gaan rijden, die hebben nog wel eens van die gare tactieken.
Normaal gesproken blijft de vlucht vooruit, maar dat kan ook een hele rare kopgroep worden met zo'n vlakke aanloop naar de slotklim toe

Corné .

Mocht deze kopgroep wegblijven dan is het wel klaar,
Alles wat je invult lijkt in goud te veranderen Bossa:)
Kan zijn dat ze het redelijk strak houden, laat dan Carapaz, Lutsenko en Vine maar vooruit blijven:)
Kelderman kleine spelbreker in de kopgroep?

ivo001

Bossa, kan je even normaal doen? 6 Renners mee waarvan 3 zwart en 1 grijs kan echt niet door de beugel.

Ik moet het zelf doen met Soler, Vine en Polanc.

Luke

Gefeliciteerd Bossa, je gaat wel erg lekker. Ik heb vandaag de plank volledig misgeslagen en heb last-minute Carapaz, Soler en Pinot gewisseld voor Rodriguez, Ayuso en Lopez (naast Remco, Roglic en Mas) :-( Daarmee ook uit de top 10 gevallen... Gelukkig hebben Polanc en Vine de meubelen enigszins gered.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Is geen toeval meer hè, superknap Bossa.

Zelf niet ontevreden.. btje subtop. Al een paar paardjes op de goede dag. Herrera en Diaz op de verkeerde dag en nog wat van die keuzes, zoals waarschijnlijk de meesten last van hebben. Maar daar ben ik dan op zich altijd al wel tevreden mee.

Luke

Bossa lijkt weer een glazen bol te hebben, niet normaal. En om zijn jargon te blijven, Ackermann was vandaag mijn “10e man”..

Corné .

Helaas een ietwat dalende lijn te pakken,gezakt naar plekje 10.
Vandaag wel een klein beetje frustrerend, Coquard eruit gehaald omdat ik dacht dat ie al afgestapt was. Beetje druk op werk en daardoor even snel de nieuwskoppen gelezen en dus in de veronderstelling dat ie al afgestapt was haha.
Dark horse Nieuwenhuis zat tot 200m voor de finish lekker bij de eerste 10 maar kon het uiteindelijk toch niet bolwerken helaas. Anders had ik alsnog prima dagje gehad.

Wie weet kan ik de draad weer beetje oppakken en stevig in de top 10 blijven:)

Vazilii

Blij dat ik de verleiding om Molano ipv Ackermann kon weerstaan :) Leek me nou juist iets voor Der Pascal. Wellicht mocht Molano eerder ook een keer voor z'n eigen kans gaan, maar dat is het. Afijn gegokt natuurlijk, maar voor het eerst een top 100 dagscore deze Vuelta. Werd wel tijd. Beetje matig nog tot op heden. En zolang ik niet top 100 AK sta, kan ik nog niet tevreden zijn. Verder maak ik me er ook weer niet druk om ;)

ivo001

Ik had een goede dag vandaag, een spaans vlaggetje komt langzaam binnen bereik, nog 355k ofzo.

Wel spijtig dat ik uiteindelijk Ezquerra heb gewisseld voor Impey. Dat kost me 680k en had anders een ruime dagoverwinning gehad maarja.

ivo001

De kopgroep heeft inmiddels al 6 minuten gekregen. Ik heb daarin Wright, Soler, Pacher en Craddock mee.

Wel spijtig dat ik 5 minuten voor de deadline nog 4 andere renners heb vervangen, anders had ik Herrada nog als 5e gehad.

Echter zijn er ook best veel teams die Mäder en Champoussin hebben gekozen.

Vazilii

4 is goed. Ik heb alleen Gesbert mee vandaag. Mäder er op het laatst uit gewisseld. Bummer

ivo001

Craddock geparkeerd vlak voor de finish en slechts 10e geworden, en Wright 48e. Dat is jammer. Maar weer terug naar plek 7. Marge voor top 10 is echter heel klein, maar plek 2 is ook maar iets van 400k weg.

Corné .

Ik heb weer onnodig lopen wisselen, anders had ik naast Pacher en Soler ook nog Herrada en Champoussin gehad. Soms is het zo frustrerend.
Blijven steken op plekje 11.

BossaJr

Goh; waar je een klein beetje rekening mee houdt (namelijk dat Almeida al op 90 km van de streep zou aanvallen) gebeurt dan ook! Het zorgde voor een heel mooie etappe, alleen jammer dat Almeida uiteindelijk stuitte op Movistar en Astana die liever de hele ploeg opbrandde om te voorkomen dat Almeida virtueel wat tijd wint. Ik hoop niet dat ze serieus dachten bij Movistar dat Mas op die slotklim nog Evenepoel zou kunnen lossen. De enige plek waar het kon de hele derde week was de klim op 90 km van de finish

Desondanks blijft het op Cyclingmaster wel nog spannend de komende dagen! Juist bij de twijfeletappes (vlucht of niet) worden verreweg de meeste verschillen gemaakt op Cyclingmaster. Ben benieuwd wie er vrijdag en zaterdag nog een uitschieter gaat hebben van jullie! Op zondag zal het waarschijnlijk moeilijk worden om nog grote verschillen te maken!

Laatst gewijzigd
Vazilii

Had alles op AK mannen gezet vandaag. Toen zag ik die grote vlucht van bijna 40 man gaan en dacht dat word em dus niet. Maar dankzij Almeida en Astana alsnog een goede score kunnen noteren. Helaas voor Gesink dan wel.
Genoeg twijfeletappes weer deze Vuelta ;)

Luke

Tja Vazilii, ik heb precies het omgekeerde gedacht , toen ik 5 sterke renners in de kopgroep mee had zitten. Gelukkig had ik Remco er nog inzitten als een soort verzekering. Maar ik ben de laatste dagen langzaam aan het wegzakken, omdat het er telkens net niet uit komt…

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik ben van 7 gekelderd naar ~40 in 2 dagen :/
Toch geen spaans vlaggetje

BossaJr

Ah dat is zuur Ivo, meestal heb je juist een goede eindsprint maar deze ronde dus niet.

Ik ben denk ik wel zeker van de eindoverwinning nu. Zie niet hoe iemand in de top 10 nog 4 miljoen op mij kan goedmaken. Na 3x als tweede te zijn geëindigd in het eindklassement (Tourspel 2014, Girospel 2017 en Girospel 2020), ben ik dan eindelijk niet meer de eeuwige tweede!

Hopelijk laat m'n darkhorse Benjamin Turner vandaag nog iets zien voor een mooi slotakkoord!

Klootje Kriekeljon

Gefeliciteerd Bossa, net als Evenepoel zeer indrukwekkende Vuelta.

1 2 ... 11 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.