Wielermaster CQ-spel 2022

1 2 ... 11 ... 19 20
Joachim

Hallo topic, ben je er nog?

Gerrit Glomser

Team Gerrit Glomser gaat het proberen met de volgende renners. Er zitten veel renners bij die zowel goed kunnen gaan, maar evenzo goed weinig tot niks kunnen laten zien.

VALVERDE BELMONTE Alejandro 1250 (2021: 1250)
Ondanks zijn leeftijd is Valverde nog jaarlijks goed voor ruim 1000 punten. Hij zoekt zijn koersen uit en weet daar ook altijd te scoren. Natuurlijk gaat zijn leeftijd een keer tegen hem werken, maar ik zie dat nog niet zomaar gebeuren.

KÜNG Stefan 1166 (2021: 1079)
Küng is nog steeds één van de betere tijdrijders en pakt zo al veel punten, maar hij weet ook op andere manieren goed voor de dag te komen. Is ook in de klassiekers een renner om rekening mee te houden. Een stabiele factor voor een ploeg en wellicht daarom vreemd dat hij pas in ronde 4 werd gekozen.

DUMOULIN Tom 1010 (2021: 307)
Wil komend seizoen weer vol voor een eindoverwinning in een grote ronde gaan strijden en waarom niet? Reed vorig seizoen al top 10 in een grote ronde zonder kopman te zijn, dus wellicht zit er meer in het vat en kan hij zijn vorm van enkele jaren terug weer vinden. Kan dan zomaar vele punten opbrengen, maar hij is wel de grote gok binnen mijn team.

CAVENDISH Mark 1003 (2021: 990)
Stond er vorig jaar zomaar weer na enkele slechte jaren. Aangezien hij bij hetzelfde team is blijven rijden en daar het volste vertrouwen geniet verwacht ik dat hij wederom een vergelijkbaar jaar kan laten zien. Maar hij is niet meer een enige sprinter van de ploeg. Uiteraard kan het ook zomaar opeens weer voorbij zijn gezien zijn leeftijd.

JAKOBSEN Fabio 995 (2021: 635)
Nog een sprinter die vorig jaar terugkeerde aan de top. Moest lang revalideren en het was de vraag of hij zijn oude vorm weer terug zou vinden. Nu dat het geval is, zie ik hem nog wel meer punten halen ondanks het feit dat het aantal sprinters in zijn ploeg groter is geworden. Al mag er natuurlijk niets gebeuren dat hem eventueel terug kan werpen.

CHAMPOUSSIN Clément 667 (2021: 478)
Staat op het punt van doorbreken. Liet vorig siezoen in de Vuelta zien dat hij bergop mee kan komen en reed dan ook een degelijke ronde. Is nu een jaartje ouder en hopelijk ook iets sterker en zou zomaar voor een top 10 plek in een grote ronde kunnen gaan.

ZIMMERMANN Georg 365 (2021: 309)
Rijdt elk jaar weer een stukje beter en pakt ook elk jaar betere resultaten zonder erg opvallend rond te rijden. Is geen veelwinnaar maar weet steeds vaker top 10 klasseringen te behalen. Als hij die stijgende lijn voortzet zal hij zijn aanschaf zeker waard zijn.

BOL Cees 253 (2021: 253)
Een paar jaar geleden leek Bol door te breken als sprinter maar is sindsdien een beetje stil blijven staan. Met de komst van oude rot Degenkolb naar zijn ploeg kon de weg terug naar boven wel eens worden ingezet en kon hij zijn niveau van enkele jaren geleden wel weer eens gaan behalen. Dan zal hij ook ver boven zijn aanschafprijs uit gaan komen al is dit natuurlijk geen zekerheidje.

SHAW James 194 (2021: 194)
Shaw lijkt alleen op continentaal niveau goed te kunnen scoren en zodra hij op een hoger plan gaat meerijden pakt hij nauwelijks punten. Dit is zijn volgende kans om aan te tonen dat hij ook op het hoogste niveau af en toe zijn puntje mee kan pakken. Is nu ouder en meer ervaren om het dit keer wel te laten lukken of blijkt dat hij inderdaad alleen op continentaal niveau uit de voeten kan?

OSS Daniel 81
De oude krijger Oss trok met Sagan mee naar Frankrijk. Vraag is hoe deze transfer gaat bevallen. En hoeveel mogelijkheden hij gaat krijgen om voor eigen kansen te gaan. Dat hij dat kan heeft hij in het verelden wel bewezen, maar zijn leeftijd begint langzaam mee te spelen.

BARRENETXEA GOLZARRI Jon 15 (2021: 15)
Jongeling die vorig jaar pas debuteerde in het profpeloton. Wordt gezien als een groot talent en hopelijk weet hij dit seizoen daar zo nu en dan iets van te laten zien.

MALECKI Kamil 1 (2021: 0)
Malecki reed afgelopen seizoen door blessures alleen een naseizoen en ook daarin was het met vallen en opstaan, waardoor hij nooit een normale koers heeft kunnen afwerken. Daarom is het ook maar de vraag of hij dit seizoen zijn oude niveau kan behalen. Zou dan ruim 100 punten moeten scoren, maar het kan ook zomaar klaar zijn met de Pool.

Kortom een ploeg met heel veel vraagtekens. Het kan een sterke ploeg zijn als alles meezit, maar het kan ook een ploeg zijn die in totaal nog niet eens de 1000 punten gaat halen.

Laatst gewijzigd
elrio

Iedereen heeft geboden in wat wel eens de laatste ronde kan zijn van het hoofdspel, behalve 'Laatste man'. Hoe toepasselijk!

hartstikkebedankt

Tot op heden zitten er nog wel een paar renners in die ik best wel had willen hebben voor de huidige waarde.

@elrio Gaan we nog een gezamenlijk team draften dit jaar? Draagt bij aan het groepsgevoel

Laatst gewijzigd
elrio

Dit jaar is het een stuk moeilijker omdat er veel minder dure renners over zijn, dus 7000 uitgeven wordt heel lastig. Dus ik denk dat we het idee iets moeten aanpassen maar ik ben ipc niet tegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn team heeft dit jaar inderdaad een hoog TJV gehalte, dat was blijkbaar sommige al opgevallen. Nu is dat ook niet zo verwonderlijk gezien mijn passie voor deze ploeg maar ook omdat er gewoon veel kwaliteit rondrijd. Ik neem jullie even mee door mijn selectie.

De duurste renner van mijn ploeg is [B]VAN AERT Wout[/B], hij zat ook vorig jaar in mijn ploeg en dat heeft mij geen windeieren gelegd. Denk dat ik zeker niet teveel overboden heb voor hem en dat rond de 3000 punten zeker weer haalbaar zijn. Ben erg blij met deze Belgische toprenner.

Mijn 2e kopman is VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas, met deze Deense toprenner die dit jaar absoluut is doorgebroken neem ik een iets groter risico. Gaat hij het hoge niveau doorzetten dan ben ik zeker spekkoper maar voor hetzelfde geld lukt het hem niet om zijn niveau te evenaren of nog liever te verbeteren, dan kan hij wel eens mij duur komen te staan.

De Franse klasbak LATOUR Pierre moet in staat zijn om het puntenaantal te halen waarvoor ik hem heb binnengehaald maar hij is zeer wisselvallig. Waar hij in 2018 nog ruim 800 punten binnenhaalde was hij het in het Coronajaar 2020 bijna helemaal kwijt. Afgelopen seizoen pakte hij weer dik 400 punten en ik hoop dat die groei doorzet.

Het grote megatalent VAN DIJKE Mick van Jumbo-Visma deed het bijzonder goed afgelopen jaar, zo goed zelfs dat ze hem tijdens het seizoen al de overstap lieten maken naar de WT. Hij moet zijn eerste profoverwinning nog wel binnenhalen maar met wat hij in 2021 al liet zien, lijkt mij dat een kwestie van tijd. Zeer compleet en een hele grote motor.

Onze [B]TOLHOEK Antwan[/B] was de laatste paar jaar een beetje de weg kwijt en hij weet wel waar dat door kwam, natuurlijk door lichamelijk ongemak maar de pur sang aanvaller zat te veel klim in het knechtenwerk en dat kon hij alleen door een verhuizing naar Trek anders aanpakken. Hier kan wel eens de verrassing van 2022 rijden en pakt hij zomaar 500 punten of meer

Het is te hopen dat [B]VAN WILDER Ilan[/B] zich de komende tijd weer volledig kan gaan richten op het wielrennen, want dat hij talent heeft is wel duidelijk. Het afgelopen jaar kampte hij met blessures en botste hij met zijn ploegleiding. Laten we hopen dat voor komend jaar alle problemen de wereld uit zijn en dan kan hij wel eens goed gaan scoren.

Nog zo'n talentvolle jonge Belg, dat is [B]VAN DEN BOSSCHE Fabio[/B], het afgelopen seizoen deed hij het weer beter en pakte best wat mooie uitslagen mee. Hij maakte de overstap naar Alpecin-Fenix en daar denk ik dat hij met een nog mooier programma hij wel eens flink meer aan punten kan gaan pakken. Ik heb er alle vertrouwen in.

Het jongste Nederlandse klimtalent van Jumbo-Visma is [B]LEEMREIZE Gijs[/B]. Het afgelopen jaar begon nog zeer moeizaam voor hem maar in de ronde van de Toekomst en de Ronde de l'Isard liet hij weer van zich spreken. Hopelijk heeft hem dat meer vertrouwen gegeven richting het nieuwe seizoen en gaan we hem meer ook bij de grote mannen zien opleven. Het zou wel eens een mooi puntenaantal kunnen opleveren.

Een nieuwe aanwinst van Jumbo-Visma is VAN DER SANDE Tosh[/B], die afgelopen jaar een prima seizoen draaide bij zijn oude ploeg. Waar de rest van zijn ploegmaats tijdens de klassiekers door de ondergrens zakte leverde Tosh met regelmaat wel. Dit kan hij hopelijk bij zijn nieuwe ploeg doorzetten en dan ben ik spekkoper.

De Italiaanse hardrijder van Jumbo-Visma [B]AFFINI Edoardo[/B] deed het bijzonder goed in zijn vaderland, waar hij in het voorjaar mede door ziekte nog niet kon laten zien wat hij in huis had, was hij vooral in de Giro goed op dreef. Reed twee fantastische tijdritten en verraste bijna de sprinters in de etappe naar Verona. Als hij die klasse nu ook kan gaan laten zien in het voorjaar dan denk ik dat er nog mooie dingen staan te gebeuren.

De nog jonge Australiër PLAPP Lucas kan vooral heel hard rijden. Werd de tijdrit kampioen van zijn land maar deed het ook op het WK bij zijn leeftijdsgenoten prima en werd daar 2e. De overstap naar Ineos zal hem zeker doen groeien en daarom geloof ik dat dit een veilige aankoop is.

Mijn laatste aankoop is de grote onbekende. VADER Milan[/B] maakt de overstap van de Mountainbike naar de weg en daar zal moeten blijken wat hij waard is. Ik kon hem voor niets oprapen dus hij gaat me zeker wel iets opleveren waarschijnlijk. Het is een talentvolle renner en ik heb alle vertrouwen in hem.

Dit is mijn 12 tal voor komend jaar... ik denk dat 7000 punten of meer haalbaar is met deze ploeg en dan doe ik denk ik weer mee voor de bovenste plekken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn teampresentatie is niet door de spamfilter heen gekomen, ik heb gevraagd of ze hem kunnen terugplaatsen... heel vervelend weer.

@elrio Gaan we nog een gezamenlijk team draften dit jaar? Draagt bij aan het groepsgevoel

Van mij hoeft het niet, dat team heeft mij afgelopen jaar een podiumplek gekost ;)

Laatst gewijzigd
vernis

Ik ben niet de man van de vele woorden. Dus geen lange presentatie :-)
Ik hoop als promovendus met mijn team mee te draaien halfweg het klassement.
Ik gok op een 10e plaats met dit team.

1 ALAPHILIPPE Julian 2176
1 ABERASTURI IZAGA Jon 310
2 HAIG Jack 917
2 COQUARD Bryan 689
2 PINOT Thibaut 551
2 KANTER Max 331
2 HODEG CHAGUI Alvaro Jose 311
3 LAPORTE Christophe 1050
3 OSORIO CARVAJAL Alejandro 250
4 THOMAS Benjamin 200
4 SCHMID Mauro 166
4 PRICE-PEJTERSEN Johan 49

hartstikkebedankt

'@elrio Misschien kun je uitrekenen wat we collectief gemiddeld overboden hebben en dat trek je dan af van 7000 en gebruiken we als budget

@rahimns Ik kan me niet voorstellen als we deze methode aanhouden dat dat team volgend jaar podium eindigt, maar ben wel benieuwd naar de 'renners die niemand wil'

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laat deze dan gewoon buiten mededinging meedraaien dus neem die niet op in het AK. Dan vind ik het prima. Ik zie anders meerwaarde eerlijk gezegd niet zo.

Gerrit Glomser

Had best een teampresentatie willen doen, maar het forum accepteert dat niet... Dus geen presentatie van mijn dan maar...

elrio

Laatste man heeft zijn boden nog niet ingediend maar ik zal voor de overige 4 wel de vijfde ronde draaien. Laatste man kan bieden wanneer hij wil want hij is de enige die nog mensen voor zijn team nodig heeft. Morgen kom ik met een mededeling wanneer de talentencup van start gaat (moet even kijken wanneer het in mijn agenda past).

Laatste man

Huh was er al een deadline dan?

Nou lekker, ga ik maar wat invullen.

Laatste man

PORTE Richie 759
SWIFT Connor 556

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mijn presentatie is teruggezet door de redactie... netjes

jappe666

Is het een idee dat de Divisie 1 een forumploeg maakt voor in het Divisie 2-spel, en Divisie 2 een forumploeg voor in Divisie 1?

Chasse_patate

Een forumploeg? Wat is dat?

jappe666

Uit de lijst van niet-gekozen renners mag iedereen die wil nog 12 renners kiezen en doorgeven aan de organisator.
Die kijkt na welke renners het meest genoemd zijn en puzzelt daarmee nog een extra ploeg in elkaar die binnen het budget past.
Altijd een leuke benchmark om jouw team dan aan af te toetsen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vorig jaar bij toeval ontstaan... en toen omdat iemand halverwege er mee stopte. Daarom kon deze ook zo hoog scoren. Nu heeft het eigenlijk geen meerwaarde meer.

elrio

Ik denk dat dit jaar zo'n ploeg weinig kans heeft. Vorig jaar scoorde de ploeg in kwestie vooral zo goed omdat deze reeds Pogacar had gecontracteerd en omdat het pas na het gewone bieden duidelijk was dat Cavendish voor DQS zou gaan rijden. Die twee bij elkaar haalden meer dan 2/3 van alle punten voor dat team.

Ab Normaal

Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde in ieder geval.

hartstikkebedankt

Oké ik heb er nog niet één van jullie positief op horen reageren, dus laat ik dan mijn voorstel intrekken.

Wat ik nog veel leuker zou vinden is om een budgetvariant hiernaast te draaien waaraan de deelnemers aan dit spel nu nóg een ploeg van 8-12 man moeten kopen uit de renners die nu nog over zijn, en dan voor een budget van 1.500-2.000 CQ punten ofzo. Maar misschien sla ik wat door in het spelletjes bedenken.

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Voor mij voegt dat ook niets toe. Ik lees persoonlijk veel liever ploegvoorstellingen (zoals velen al gedaan hebben) en een pronostiekje is ook altijd leuk.

Wat mij betreft mag de talentencup zo snel mogelijk beginnen.

vernis

Cool

elrio

Over de talentencup gesproken. Zondag 20:00 gaan we los, de regels zijn weer hetzelfde als vorig jaar. Omdat bij de talentencup bij gelijkspel geen run-off komt, maar dat het gaat om wie het eerste geboden heeft, is de tijd van bieden erg belangrijk. Als het je niet lukt om op zondag net na 20:00 te bieden, kan je je bod eerder opsturen, die bonden zullen gezien worden als boden gedaan om 21:00 op zondag. Veel succes allemaal. De eerste ronde zal 3 dagen duren, elke volgende ronde zal telkens 1 dag duren. Als je niet wilt meedoen aan de talentencup is dat prima, maar laat het dan even weten zodat we niet voor niets wachten op een bod.

1 2 ... 11 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.