Wielermaster CQ-spel 2022

1 2 ... 10 ... 19 20
KJP

Witte pagina

Leukefans

Met Kaden Groves en Rune Herregodts is mijn team compleet en daar ben ik behoorlijk tevreden mee.
Zelf denk ik over een sterk team te beschikken dat niet te veel moeite mag hebben om mijn teleurstellende veertiende plek van vorig seizoen te verbeteren.

1 HAYTER Ethan 1453
1 MERLIER Tim 1250
1 VLASOV Aleksandr 998
1 TURGIS Anthony 580
1 SKJELMOSE JENSEN Mattias 562
1 VENDRAME Andrea 362
2 SOSA CUERVO Ivan Ramiro 503
2 KRON Andreas Lorentz 341
2 WALLS Matthew 276
2 DE PLUS Laurens 51
3 HERREGODTS Rune 372
3 GROVES Kaden 252

KJP

EVENEPOEL Remco

De grote kopman voor het komende seizoen van mijn ploeg is Remco Evenepoel. Een renner die ik soms persoonlijk erg vervelend vind, maar juist daardoor wou ik hem graag aantrekken, zodat ik er toch wat aan heb als hij de boel weer eens op minuten rijdt. Remco was vorig jaar al goed voor een 12de plek op CQ, en dat terwijl hij pas in Mei voor het eerst in actie kwam na een zware blessure. Ik verwacht dat de Kannibaal van Schepdaal volgend jaar voor het eerst een top-5 gaat noteren in de CQ-ranking, en daarmee gaat hij essentieel zijn voor mijn team.

GANNA Filippo

De tweede naam van wereldformaat in mijn team en de beste tijdrijder van de afgelopen twee jaar. Puur op tijdrijden gaat Ganna natuurlijk al weer een aantal overwinningen binnen halen die zijn CQ score goed zullen spekken. Dit jaar lag de focus nog wat op de baan vanwege de Olympische Spelen, maar volgend jaar gaat Ganna ook de klassiekers mee pakken. Mocht dat een succes worden dan gaat hij zijn CQ-scores van dit jaar natuurlijk ruim verbeteren en daarmee een koopje blijken.

HIGUITA GARCIA Sergio Andres

Higuita is de renner van wie ik na 2019 grootse dingen had verwacht. Ik zie hem nog steeds mano a mano de berg oprijden met Pogacar in Californie, en daar het sprintje enkel verliezen omdat hij de bocht verkeerd nam. In 2020 leek Sergio zijn niveau door te trekken met o.a. een topweek in Parijs-Nice totdat COVID voor de deur stond. De hervatting van seizoen 2020 werd mede door Bob Jungels helemaal niets. Het afgelopen seizoen was een seizoen met enkele kleine oplevingen van Higuita, om vervolgens (meestal in dezelfde week) weer hard terug te zakken. Zijn overstap naar Bora vind ik persoonlijk een hele interessante, en ik hoop dat ze er daar voor kunnen zorgen dat het Higuitamonster zijn enorme potentieel waar kan gaan maken. Ik ben in ieder geval zeer blij met Higuita als schaduwkopman voor mijn team.

KUSS Sepp

Over Sepp Kuss lopen de meningen wat uiteen. De meerderheid lijkt in hem de nieuwe Wout Poels te zien. Een topklimmer op zijn beste dagen, maar lang niet constant genoeg om zelf een grote meneer te worden. Ikzelf hink nog wat op twee gedachten en zie in Kuss juist nog wel iemand die die laatste stap richting wereldtop kan zetten. Toegegeven, om echt hoog te scoren heeft hij met Roglic en Vingegaard vermoedelijk te goede ploeggenoten. Maar toch zie ik Kuss het komende jaar wel een paar keer een top-5 halen in een ronde van een week. Zeker als hij net zoals de afgelopen seizoenen ook komend seizoen weer een stapje maakt.

MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe

De laatste schaduwkopman in mijn team is Daniel Martinez. Zijn debuutseizoen bij Ineos verliep wat vreemd. Eigenlijk constant gebleseerd, behalve in die ene periode waarin hij de Giro reed. In die Giro hoorde hij bergop bij de allersterkste van de ronde en wist hij voor zijn kopman Bernal van enorme waarde te zijn. En passant reed hij zelf ook nog even naar een top-5 in die Giro. Voor komend jaar zal het noodzakelijk zijn dat Martinez vaker fit is, anders is hij het bedrag wat ik op hem geboden heb niet waard. Maar mocht hij fit blijven dan zie ik hem de CQ-waarde die ik geboden heb ruimschoots overschrijden.

BATTISTELLA Samuele

De eerste van de talenten die ik heb aangetrokken is Samuele Battistella. De U23 wereldkampioen (Ja, helaas ik ga het toch zeggen Nils) leek einde dit seizoen een mooie stap vooruit te doen en reed met name in eigen land een paar hele goede koersen. Ik hoop dat hij dit volgend jaar in zijn derde seizoen door kan trekken, en heb daar eigenlijk best veel vertrouwen in. Battistella was relatief goedkoop, dus die hoeft het niet eens veel beter te doen dan dit jaar om zichzelf toch te verbeteren.

STANNARD Robert

Robert Stannard wou ik eigenlijk in de tweede ronde al ophalen, maar ik was hem echt totaal vergeten. Ik vind Stannard echt een super interessante renner. In 2020 vond ik hem ijzersterk na de coronabreak, en ik had echt een mooie doorbraak verwacht in 2021. Echter kwam Michael Matthews de ploeg van Stannard versterken, en doordat de ploegleiding aldaar nogal eenkennig was bleef er nauwelijks een kans meer over voor Stannard om te scoren. Met zijn overstap naar Alpecin komt hij in een hele andere ploeg terecht en ik verwacht dat dat zijn CQ-scores enorm goed gaat doen.

GONZALEZ RIVERA Abner

Abner Gonzalez was afgelopen seizoen een eerstejaars prof en liet daarin op mij een hele behoorlijke indruk achter. Zeker in de periode rond eind Juli/begin Augustus zag ik hem een aantal keer zeer goed rijden met een paar goede ereplaatsen als gevolg. Ook volgend jaar verwacht ik dat hij zich van Movistar nog met name op kleinere koersen zal mogen richten. Wellicht zal hij wel een Giro-debuut gaan maken en mocht dat zo zijn dan verwacht ik daar later in het jaar de vruchten van te plukken. Ook Abner hoeft maar een paar resultaten te halen om zijn punten waar te zijn, dus ik verwacht hier zeker zo goed als quitte te spelen met de mogelijkheid dat het een stuk beter wordt.

BUITRAGO SANCHEZ Santiago

Eenzelfde type is Santiago Buitrago, al heeft die er al twee seizoenen op zitten. Op dit moment is nog wel onduidelijk waar hij volgend jaar gaat rijden. Zijn afgelopen seizoen was zeker niet slecht, en Buitrago ontwikkeld zich gestaag tot een goede klimmer/puncheur in de kleinere koersen. Ook bij hem zou het zeker moeten lukken om de betaalde waarde te halen als hij een aardig programma voorgeschoteld krijgt.

WRIGHT Fred

Eind dit seizoen raakte ik erg onder de indruk van het rijden van Fred Wright en dus wou ik hem zeer graag binnen halen. Dat lukte dus ook mooi in de tweede ronde. Wright viel wellicht niet zo op doordat zijn kopmannen Mohoric en Colbrelli de grote slokops waren van het najaar in zijn ploeg, maar Wright was daarin wel een zeer belangrijk onderdeel. Ook in het nationale kampioenschap van Groot-Brittanie was hij enorm sterk, en dus verwacht ik dat als hij dat niveau doortrekt, hij volgend jaar echt een hele ferme stap vooruit gaat zetten.

DE LIE Arnaud

De laatste twee renners zijn aangetrokken omdat ik een aantal renners waren die echt heel weinig punten kostte. Daarbij kwamen deze twee renners als mijn voorkeursrenners naar voren. De Lie heb ik gekozen omdat ik denk dat er bij Lotto best wel wat ruimte ligt voor een jonge sprinter in de kleinere koersen. Daarom denk ik dat De Lie in zijn debuutseizoen al best wel een aantal top-10 plaatsen kan gaan scoren in de .1 & .Pro wedstrijden. Dus wat dat betreft is het qua kosten voor mij een hele goede keuze die zich zeker uit kan gaan betalen.

HEALY Ben

Bij Ben Healy ben ik daar iets minder zeker van. In 2019 viel hij me als jonkie op in Avenir, en Healy is een gozer die ontsnappingen heel goed af kan maken. Dat is hem in de jaren erna nog een heel aantal keer gelukt. Volgend jaar mag hij dat bij de profs proberen en ik verwacht niet dat dat heel eenvoudig gaat zijn. Hij is echter wel heel goedkoop, en hij zou zijn CQ-punten al bijna terug moeten verdienen met WT-wedstrijden + het Ierse kampioenschap. Ik verwacht dat hij wel een paar sterke koersen zal rijden waardoor een overscore tov zijn kostprijs er wel dik in zit. Verder is Healy vooral aangetrokken als leuke kennismaking met een renner die ik de komende jaren gestaag zie groeien.

Als je over 2 jaar met dit team start win je absoluut! ;)

Arry1338

'@KimJungPoels
Mooi team! Ik denk dat ik moeite zal hebben je te verslaan over een heel jaar, tenzij Remco ergens een bocht verkeerd inschat...

hartstikkebedankt

Hierbij een beschouwing op mijn rekruten:

1 PITTIGE KOK Thomas 1158 (2021: 708)
Onze Britse wonderboy die op het forum een voorliefde heeft voor de Aziatische keuken (da's toch wel achterlijk he, dat je op een Wielerforum de naam van één van de beste renners niet eens kunt posten...). Kon in 2020 in een beperkt aantal koersdagen en met halve focus op de Olympische Spelen al indrukwekkende dingen laten zien. Heeft inmiddels een Vuelta in de benen en ik verwacht dat hij in een heleboel wedstrijden gaat scoren. Richting de top-10 van de CQ ranking van volgend jaar zou moeten kunnen.

2 LUTSENKO Alexey 828 (2021: 803)
Absolute kopman van Astana, reed dit jaar erg sterk in de Dauphiné en de Tour de France. De overige rondes waren wat mager, maar hij lijkt beter te klimmen dan ooit. Daarom verwacht ik behoorlijk wat punten in de kleinere rondes volgend jaar en er zijn ook aardig wat eendagskoersen die hem goed liggen. Een vrij steady aankoop, met potentieel naar een jaar als 2019, toen hij maar liefst 1.302 CQ punten behaalde.

3 BARGUIL Warren 758 (2021: 577)
De Franse kopman van Arkea kan scoren in een breed scala aan wedstrijden. Dit jaar miste hij de laatste maand van de kalender door een gebroken bekken, anders had hij nog wat meer punten gesprokkeld denk ik. Hopelijk haalt hij zijn aankoopsprijs eruit.

3 HOFSTETTER Hugo 708 (2021: 508)
Hugo zakt af naar een PCT-ploeg, maar ik denk dat de wedstrijden die Arkea rijdt hem heel goed moeten liggen. Hij zal wat koersen moeten verdelen met Bouhanni, maar de Franse kalender is zeer groot en dus denk ik dat Hofstetter volop aan zijn trekken zal komen. Zijn aanschafwaarde ligt wel iets boven de waarde waarvoor ik hem eigenlijk wilde aanschaffen, maar ik laat me graag verrassen.

1 COVI Alessandro 678 (2021: 520)
Zeer blij zijn we met het aantrekken van de nog maar net 23-jarige Alessandro Covi. Dit jaar al in veel koersen mooie dingen laten zien en goede resultaten gereden. We hebben er alle vertrouwen in dat hij deze lijn kan doortrekken in de Italiaanse eendagskoersen, maar ook in de kleinere heuvelronden kan Covi gaan sprokkelen.

1 GIRMAY HAILU Biniam 658 (2021: 431)
Nog een parel met de Eritreër die dit jaar slechts 37 koersdagen noteerde door het opdoeken van Delko. Wanty start veel in de Franse en Belgische eendagskoersen, ideaal terrein voor deze renner die sterk is maar ook over een zeer goede sprint beschikt. Hij is nog steeds maar 21 jaar, ondanks dat hij nu al 2 jaar ervaring heeft in de profkoersen.

1 KRISTOFF Alexander 608 (2021: 579)
De Noorse beer behoeft weinig uitleg. Het allerbeste is er wel af, er was een jaar dat hij meer dan 2.700 CQ punten behaalde. Dat verwacht ik uiteraard niet meer, maar dat hoeft ook niet voor deze prijs. Na zijn overstap naar Wanty is hij weer de absolute kopman en na een slopende koers is Kristoff nog steeds niet te onderschatten.

3 HERRADA LOPEZ Jesus 578 (2021: 574)
Jesus Herrada sprokkelt zijn punten altijd wel bij elkaar in de heuvelkoersen en rondjes van een paar dagen. Er is weinig reden om aan te nemen dat hij dat volgend jaar niet gaat doen. Ik hoop op een jaar zoals 2019, waarin hij bijna 900 punten wist te behalen.

2 SARREAU Marc 354 (2021: 236)
Marc Sarreau wist mede door een blessure dit jaar slechts 47 koersdagen te noteren. Verder zat hij er behoorlijk bij en hij heeft al eerder in zijn carrière aangetoond goed te kunnen finishen in de races op de Franse kalender.

2 HERMANS Quinten 308 (2021: 186)
Quinten Hermans heeft dit jaar een mooie stap gezet op de weg, onder meer door het rijden van de Giro. Hij zat er al een aantal keren redelijk kort op en als hij nog iets verbetert dan gaat hij daadwerkelijk richting top-10 materiaal in serieuze koersen. In het veld lijkt hij in ieder geval weer een niveau hoger te presteren, dus dat belooft wat.

2 SMITH Dion 208 (2021: 111)
In 4 van de laatste 6 seizoenen ging de Nieuw-Zeelander ruim over het aankoopbedrag heen, dus dat zou moeten kunnen. Ook al door een blessure, noteerde hij maar 45 koersdagen dit jaar. Na de Bretagne Classic eind augustus zat zijn seizoen er al op. Bovendien heeft hij al eerder aangetoond in het naseizoen goed te kunnen presteren, dus ik hoop weer op een degelijk jaar, of iets beter want in 2020 reed hij serieus goed.

2 GROSU Eduard-Michael 156 (2021: 111)
De Roemeen is verkast naar Androni, waar ik verwacht dat hij goed kan gedijen, omdat er weinig concurrentie is op zijn terrein. Voor hem geldt dat hij van de laatste 8 seizoenen alleen afgelopen jaar het aankoopbedrag niet heeft behaald. Ik hoop op weer een jaar rond de 300 punten, het verleden toont aan dat dat mogelijk is.

Arry1338

Jeetje hartstikkebedankt, dat is ook een heel mooi team! In ieder geval waardig voor een titelverdediger, maar is het genoeg? ^^

hartstikkebedankt

Ik vrees van niet Arry, al dacht ik dat vorig jaar ook niet vooraf. Ik heb wel geprobeerd min of meer dezelfde tactiek toe te passen, namelijk met een breed middenveld/sub-top proberen te scoren, met ook wat kopmannen van kleinere ploegen en jonge renners waar ik van geloof dat ze véél meer kunnen scoren dan het jaar ervoor (vorig jaar Hayter en Vermeersch, nu Covi en Girmay (en Kokkie)).

Jouw team is ook sterk trouwens, met een aantal AK kleppers die flink kunnen gaan scoren.

Laatst gewijzigd
vernis

Bod 4 verzonden! Hopelijk het laatste

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog 7 ... het schiet alweer aardig op. Zitten toch een aantal sterke ploegen tussen.

hofsje

Team Hofsje met
SAM BENNETT
jaarlijks goed voor aardig wat overwinningen ,mooi dat hij weer terug bij Bora zit en dan hopelijk ook nog iets beter presteert

MIKEL LANDA
In de GT 2x geen gelukkige wedstrijd gereden ,miss komend jaar meer geluk

JORDI MEEUS
Goed seizoen gedraaid als Neo zijnde normaal gesproken 2de sprinter achter Sam Bennett, jaartje erbij en hopelijk wat meer punten nog voor Meeus

MAURI VANSEVENANT
Begon met een prima 8ste plek in Tour de la Provence en pakte even later ook zijn 1ste prof zege ,miss wat meer vrijheid door vertrek Almeida oa

DAVID DE LA CRUZ
Kwam wat laat op gang dit seizoen maar pakte uiteindelijk een mooie 7de plek in de Vuelta ,gaat Astana komende jaar ,waar hij normaal gesproken iets makkelijker moet kunnen rijden voor eigen kansen

LORENZO FORTUNATO
Verraste dit jaar in de Giro door de etappe naar de Zoncolan te winnen en eindigde op een degelijke 16de plek
Is nog aardig jong dus zit nog wel potentie in

ARNE MARIT
Nog een jonge sprinter uit Belgie en neo dit jaar
Najaar was zijn sterktste periode door zelfs een profzege te behalen wat zeer knap is als neo zijnde bij een PCT ploeg

ROGER ADRIA
Ik wilde hem er vooral bij hebben vanwege zijn achter naam
Als neo dit jaar niet heel uitgeblonken in prestaties
Maar kan nog wel komen

FELIX GROSSCHARTNER
Laatste 2 jaar 2x top 10 in de Vuelta wat hem nog steeds interessant maakt

OLAV KOOIJ
Nederlands sprinttalent zit ook dit dit jaar in mijn team
Dit jaar al een paar keer laten zien wat hij kan op sprint gebied zit nog genoeg groei in

PASCAL EENKHOORN
Nog een Nederlander die ook nog aardig jong is en dit jaar ook weer een profzege heeft gepakt ,laat het geregeld zien wat hij in zijn mars heeft

CIAN UIJTEBROEKS
Voor maar 190 punten een aardig koopje won bij de junioren bijna alles waar hij aanwezig was ,beetje op zijn Evenepoels ,komend jaar mag hij het laten zien bij de profs

Laatste man

Bod 4 net verzonden.

kartje

AL een paar sterke teams die ik hier zie! Hopelijk mag ik jullie terug vervoegen in 2023 met kartjes team! :)
Veel succes aan iedereen en laat de koersen maar weer snel beginnen.

elrio

Nog 3 te gaan... we wachten nog op Joachim, ezra en joske47

Tot nu toe zouden er nog 2 teams in de herkansing moeten

Laatst gewijzigd
hofsje

Met 2 of 3 spelers over in de komende ronde ,kunnen ze net zo goed ,hier in de komende ronde die renner die ze willen, bekend maken ,en dat ze die dan ook krijgen ,scheelt alweer mailwerk

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vraag me af of we ooit zo snel al klaar waren met de biedrondes en het aantal gebruikte biedrondes, het lijkt erop dat we waarschijnlijk maar 4 rondes gebruiken en dus al over een paar dagen klaar zijn. Dat is echt rap…

Laatst gewijzigd
ivo001

Misschien omdat het aantal renners van 14 naar 12 is gegaan.

elrio

Het aantal renners is altijd 12 geweest zover ik weet (in divisie 2 waren het er meer).
We gaan nog wel een 5de ronde krijgen, maar die zal niet heel vol zijn. We wachten nog op @ezra en dan is deze ronde afgelopen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nou benieuwd of ik mijn laatste renner binnen heb...

elrio

Sorry, had gisteren een rondje gefietst en was in slaap gevallen... de uitslagen staan erop. Er zijn nog 4 mensen die aan de bak moeten. Maar voor hen is het wel spannend want ze hebben zeer vergelijkbare budgetten en moeten elk 2 renners. Elke dag om 22:00 zal ik proberen een ronde te draaien totdat iedereen zijn hoofdteam compleet heeft.

Chasse_patate

Bij divisie 2 zeggen ze dat ik mijn naam eer aan doe met mijn team. Maar Rahims kan er ook wat van 8 van de 12 van JV.

jappe666

Niet onlogisch, want Rahim is volgens mij de voorzitter van de officiële TJV-fanclub of beheerder van de fanwebsite ofzo dacht ik.

elrio

Mijn team is ook compleet (op de talenten na), dus een kleine voorstelling is op zijn plaats. Allereerst iets over de contractbesprekingen, we begonnen direct met het tekenen van Van der Poel en daar waren we heel erg blij mee, helaas konden we de Belgische wonderboy niet overhalen ook volgend jaar voor ons te rijden. Gedurende de tweede fase lukte het ons om voor relatief lage bedragen hele leuke renners aan te trekken, maar ons grote doel Roglic ging net aan onze neus voorbij... Daardoor moesten we met geld gaan smijten om het door onze sponsor beloofde geld op te maken in de derde fase, waarin we drie goede renners hebben aangetrokken voor een best wel hoog salaris. In de vierde fase hebben we de laatste restjes van ons budget opgemaakt aan twee jonge honden, waarvan we hopen dat ze hun potentieel waar kunnen maken.

1 VAN DER POEL Mathieu 1891
De absolute kopman van onze ploeg. De prijs viel op zich wel mee omdat we ervan uitgaan dat hij dit jaar iets minder aandacht aan het mountainbiken zal geven, waardoor hij wel de tour uitrijdt en de groene trui pakt (of in ieder geval wat meer ritten). Ook hebben we met hem afgesproken dat hij dit jaar goed controleert of plankjes weggehaald zijn of niet, waardoor zijn rug beter blijft en hij nog betere resultaten gaat neerzetten. Verwachting 1950 cq punten.

2 ARANBURU DEBA Alexander 656
Liet vorig jaar een aantal keren zien dat hij een man van vele markten is. Zijn tijdrit in de Vuelta, maar ook de lastigere aankomsten en we verwachten dit jaar ook wel wat van hem in de eendagskoersen. Wij denken dat dit jaar zijn break-through jaar zal zijn. En we zetten in op 900 cq punten.

2 GAVIRIA RENDON Fernando 419
Tja, wat moeten we zeggen van Fernando. In principe een steengoede renner, maar hij krijgt de hele tijd corona. Hopelijk zorgen de 2 eerdere besmettingen dat hij nu immuun genoeg is om een derde besmetting tegen te houden. Hij zal het hele jaar wel sprokkelen en daardoor net meer gaan verdienen dan zijn aankoopbedrag, nl 500 cq punten.

2 BARTA William 30
William hebben we na zijn tegenvallende jaar besloten bij de ploeg te laten blijven, maar wel voor een sterk gereduceerd salaris. Onze idee was dat het niet veel slechter kon dan vorig jaar. En als hij enigszins zijn vorm van de Vuelta van 2020 kan terugvinden dan kan hij makkelijk 200 cq punten verdienen en daar zetten we dan ook op in.

2 DRIZNERS Jarrad 21
Een jonge snelle Australiër uit hetzelfde dorp als Caleb Ewan. We hebben geprobeerd ze beiden te contracteren, maar Caleb besloot ergens anders te tekenen. Jarrad was al eens beloften kampioen en met zijn lage salaris moet er zeker winst gemaakt kunnen worden op hem. We gaan uit van 50 cq punten.

2 JOHANSEN Julius 5
Wederom iemand die besloot bij onze ploeg te blijven. Vorig jaar hadden we de fout gemaakt dat we niet wisten dat Julius zich bijna het hele jaar ging toeleggen op de Olympische baanwedstrijd, waardoor hij nauwelijks is actie kwam op de weg. Maar intrinsiek natuurlijk een steengoede renner en hij heeft aangegeven dit jaar zich volledig op de weg te concentreren. Winst moet er zeker inzitten met dit lage aankoopbedrag. We gaan voor 100 cq punten.

2 KORETZKY Victor 0
En dan nog een heel interessante aankoop. Victor heeft alle vele zeer goede resultaten gehaald op de mountainbike en heeft besloten om dit jaar bij ons het eens op de weg te gaan proberen. We hopen hem vooral uit te spelen op de vele kleine Franse wedstrijden die iets geaccidenteerder zijn. Zijn aankoopbedrag halen we in ieder geval, maar gaan uit van een positieve 100 cq punten.

3 O’CONNOR Ben 1235
En nu komen we bij de overbetaalde renners. Ben reed vorig jaar een goede Tour de France en ook in een aantal andere wedstrijden drukte hij zijn neus tegen het venster. We hopen dat hij zijn groei doorzet, maar evengoed verwachten we niet meer dan 900 cq punten van onze Ben.

3 NIZZOLO Giacomo 1188
Een oudgediende die altijd en overal zijn puntjes oppikt, wederom hebben we de hoofdprijs moeten betalen en daardoor verwachten we niet dat we winst op hem zullen maken. Maar als je je budget niet opmaakt in het ene jaar wordt je gekort in het volgende en dat wilden we niet. We gaan ervan uit dat hij zo rond de 850 cq punten gaat halen.

3 BARDET Romain 1133
Onze aanvallende Franse vriend van net niet... Natuurlijk zal hij zijn resultaten halen en af en toe iets heel moois laten zijn, maar ook voor hem geldt, te veel salaris. We hopen natuurlijk op meer maar we gaan uit van slechts 900 cq punten aan het einde van het jaar.

4 BJERG Mikkel 219
Een steengoede renner, maar het is altijd maar de vraag hoeveel vrijheid dit jaar gaat krijgen. Hopelijk mag hij in wat eendagskoersen zijn eigen pad kiezen en kan hij zo punten bijeen sprokkelen. We verwachten daarom niet een grote winst, maar gezien zijn leeftijd verwachten we wel dat hij meer punten gaat pakken dan zijn aankoopbedrag. Een goede 300 cq punten moet zeker kunnen.

4 FISHER-BLACK Finn 203
Over het algemeen houden we niet zo van renners die zomaar weggaan bij hun opleidingsploeg, net als het een beetje begint te lopen. Maar talent heeft hij zeker en hij is nog jong dus er is zeker groeipotentieel. We hopen dat hij niet teveel hoeft te knechten en af en toe zijn eigen weg mag kiezen. Het deels wegvallen van het programma op het Zuidelijk halfrond is natuurlijk niet in zijn voordeel. Maar toch denken we dat een kleine winst mogelijk is: 250 cq punten.

Dat brengt ons op een totaal van 7000 cq punten, hetzelfde aantal waarmee we begonnen zijn. Daar zullen we ook heel blij mee zijn. Door de drie grootverdieners die we in de derde ronde hebben moeten aantrekken verwachten we ook geen positie in de top 3, maar zullen we heel blij zijn als we de top 10 gaan halen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Niet overdrijven het zijn er maar 7 en ik ben nergens voorzitter van, gewoon een enthousiast supporter 😉

Chasse_patate

1 VAN AERT Wout 3000
1 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 1600
2 VAN DIJKE Mick 295
2 LEEMREIZE Gijs 120
3 VAN DER SANDE Tosh 510
3 AFFINI Edoardo 365
4 VADER Milan 0

Zijn er inderdaad 7, heb Tolhoek meegerekend.

joske47

N

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.