Wielermaster CQ-spel 2022

1 2 ... 9 ... 19 20
Arry1338

Ik doe er even een reactie bij want het lijkt dat we op een hoeveelheid reacties zijn dat er voor zorgt dat ik er helemaal geen meer kan zien. En dan zal ik vast niet de enige zijn.

Laatst gewijzigd
Joachim

Nog 4400 te besteden. Hmm, ik was liever wat armer geweest nu...

elrio

Hopelijk gaat deze ronde beter voor mij... alleen heeft Ab Normaal natuurlijk nog niet geboden ;)

Ab Normaal

Hahaha, jij hoopt natuurlijk dat ik degradeer…
Misschien verlies ik nu wel renners aan jou.

erveedeeee

Mijn bod is ook de deur uit. Hopelijk de laatste. PB? Graag!

Ab Normaal

Derde bod verzonden!

elrio

'@Ab Normaal kijk je nog even naar je mail?

elrio

Vanavond om 22:00 de deadline, we missen nog 5 boden en het bod van Ab Normaal moet nog iets aan verbeterd worden. Als je een bod hebt ingestuurd, controleer na een tijdje of op pagina 1 ook het bod geregistreerd staat. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden. Dit om te voorkomen dat boden gemist worden.

Ab Normaal

Aanpassing gedaan!

Laatste man

Net bod 3 verzonden via PB.

elrio

Ronde 3 is gedraaid. Zelf ben ik ergens best tevreden na de tegenvallende vorige rondes. Heb mijn 3 hoge boden weten te behouden, waarbij ik op alle 3 andere mensen heb overboden (en misschien wel in de problemen gebracht). De 4de ronde duurt wederom 3 dagen, dus tot woensdag 22:00. De rondes daarna zullen telkens 1 dag duren, omdat de meeste teams compleet aan het raken zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij heb ik nog nooit zo makkelijk mijn team bij elkaar gekregen... dit gaat best lekker zo

Ab Normaal

Zo, nu ineens compleet. Al mijn 8 renners binnengehaald deze ronde.
Na die dramatische 1e ronde nu heel tevreden.
Genoeg om mee te spelen voor de overwinning zal het niet zijn.

Maar het moet goed genoeg zijn om niet te degraderen als Roglic zijn normale niveau haalt.

Arry1338

Dag allen,

Ik wil jullie graag welkom heten op de ploegenpresentatie van het team ‘No Hablo Inglés’ – ons relatief nieuwe en meteen gepromoveerde team uit Spanje. Als het kleine broertje van het grote Movistar wisten we vorig jaar te verrassen met een team vol outsiders en ons daarmee met de hakken over de sloot te promoveren naar de eerste divisie. Dus daar zijn we dan; in de competitie met de grote jongens!
Blijkbaar heeft de manier waarop er is gepromoveerd de nodige inspiratie gebracht bij enkele grote namen want de ploegleiding mag zich verheugen op een jaar met een team dat zomaar één of meerdere ronden binnen zou kunnen hengelen.

Allereerst stellen we u graag voor aan de man van de gekleurde ringen en het gouden randje. In 2020 haalde hij de ene na de andere tweede plaats binnen, hij miste op een haar na de bollentrui én twee etappes in de Tour en deed dat nog eens dunnetjes over met twee tweede plekken in etappes in de Vuelta, met daarbij een tweede plaats in het algemeen klassement en het puntenklassement én een derde plek in het bergklassement! Dus.., 2021 moest het jaar worden waarop alles wel op zijn plek zou vallen. Maar dat deed het eigenlijk niet.. Hij won dan wel de ronde van Zwitserland, maar de Tour gaf niet wat ervan gehoopt was. Tot plots die ene hete uitputtende dag in Tokyo, waarop hij iedereen het nakijken gaf en zich verzekerde van een van de meest prestigieuze titels die een sporter zich wensen kan; Olympisch kampioen. RICHARD CARAPAZ!

Maar, niet alleen onze gouden superheld kan in staat worden geacht om grote prijzen binnen te slepen. Ook Superman Lopez komt de rangen van het team versterken. Hij lijkt nergens te krijgen wat hij zoekt, maar misschien dat wij hem dit wél kunnen bieden in zijn zoektocht naar glorie. In 2020 reed hij een Tour op zijn niveau met een etappezege en een mooie 5e plek in het klassement als gevolg. Vervolgens wilde hij in de Giro zijn volgende doelen nastreven maar een meest abrupte wielslag zorgde ervoor dat hij al in de openingstijdrit zijn biezen kon pakken met het eind van zijn seizoen als gevolg. Afgelopen wielerjaar zagen we MIGUEL ANGEL LOPEZ plots in het tenue van Movistar. Hij begon voortvarend met winst in de Ruta del Sol en de Mont Ventoux Dénivelé, al stokte het daarna. De samenwerking met Movistar was alles behalve een gelukkig huwelijk met als klap op de vuurpijl het afstappen in de Vuelta op de voorlaatste dag. Wordt 2022 dan eindelijk zijn jaar?

De derde grote kopman van de ploeg is ENRIC MÁS. Met een vijfde plek in het eindklassement in de Tour én in de Vuelta gaf 2020 nèt niet dat wat hij ervan gehoopt had, al was het zeker niet slecht. De stap naar de top was nog niet gezet en dat moest in 2021 wel definitief gaan gebeuren. Het jaar begon met een niet zo indrukwekkende voorbereiding en een Tour waarbij het ook iets minder was dan het jaar ervoor, maar in de Vuelta leek de stap dan toch gezet. Uiteindelijk strandde hij namelijk op de tweede plaats achter een ongenaakbare Sloveen. Gaat hij dit jaar wel een eindwinst in een grote ronde binnen halen?

Onze vierde man ziet eruit alsof hij oud is geboren en ondertussen is hij dat ook wel enigszins. Nationale held NAIRO QUINTANA is de volgende grote kleine man in het team. Zijn hoogtijdagen zal hij achter zich hebben liggen maar zijn jaren van ervaring in het peloton kan deze groep jonge honden goed gebruiken. Al tien jaar vinden we Nairo terug in de top 100 van de wereld, met zelfs drie jaar in de top tien. We hopen dat hij er nog één jaar top 50 aan vast kan knopen en alles wat daarboven komt is meegenomen.

Een lange tijd werd de volgende toevoeging aan het team gezien als één van de toekomstige parels in het Spaanse wielerpeloton, maar door pech en tegenslag heeft het er nog niet helemaal uit kunnen komen. MARC SOLER is misschien wel de man met de grootste motor in de ploeg en met een nieuwe taak in een nieuwe ploeg kan alles zo maar eens in de juiste plooi gaan vallen voor hem. Op zijn 27e wordt het tijd om te oogsten en zijn potentieel waar te maken op die dagen die op zijn lijf geschreven zijn. Pakt hij dit jaar meer dan zijn jaarlijkse overwinning mee of zien we hem straks vooral in dienst van een Sloveen ploeteren?

De volgende renner wie we aan ons hebben weten binden is de man die met momenten de meest sierlijke haarbos van het huidige wielerpeloton bij zich draagt. IVAN GARCIA CORTINA is aangetrokken om voor ons de punten bijeen fietsen tijdens de ‘niet-zo-Spaanse’ wedstrijden in het noorden waar hij de onvoorwaardelijke steun van de rest van het team geniet. Ook tijdens ‘punchy-sprintfinishes’ zullen we hem uitspelen als afmaker. Duidelijk is dat onze doelen later in het jaar liggen, maar om de achterstand na het Vlaamse voorjaar beperkt te houden was Ivan wat ons betreft een onvermijdelijke keuze.

Op voorspraak van Miguel Angel Lopez is ook RUBEN GUERREIRO aan het team toegevoegd. Tijdens een toevallige ontmoeting op de Teide raakten ze in gesprek over hun favoriete film ‘Rocky Balbao’. De vechtlust van beide heren moet het team punten gaan opleveren. Van Guerreiro wordt verwacht dat hij zich volop laat zien tijdens de vele rondjes waar hij in zal worden opgesteld. De afgelopen twee jaar is hij slechts vier keer buiten de top 100 van een etappe of wedstrijd geëindigd, en dat hij punten gaat sprokkelen lijkt dan ook evident.

Vervolgens hebben we nóg een Portugees aan het team toegevoegd, namelijk RUI OLIVEIRA. Rui nam zélf met ons contact op na aanraden van vriend Philipsen (die ná vorig jaar alleen maar goede woorden overheeft voor zijn voormalig manager). Hij kende het afgelopen jaar een betere aanloop dan de voorgaande jaren en in de Vuelta zagen we pas voor het eerst iets van zijn klasse. Doet Rui voor ons dit jaar wat Jasper vorig jaar deed? We hopen er in ieder geval op!

Een wat onverwachte naam in de selectie is die van OSCAR RODRIGUEZ. Hij doet de omgekeerde switch van Miguel Angel Lopez, maar omdat ze toch graag eens teamgenoten zijn hebben ze zich allebei bij ons aangesloten. Rodriguez kwam in 2019 plots opzetten met mooie resultaten maar stagneerde in de afgelopen twee jaar. Af en toe was daar een uitschieter met bijvoorbeeld een tweede plek in de Mont Ventoux Dénivelé Challenge achter jawel, Lopez en vóór Más. Zijn de gesprekken tussen de heren hier misschien op gang gekomen?

Tot slot komen we bij de talenten van de ploeg, want hoe kunnen we nu winnen zonder juist die doorstomende talenten binnen te halen? Na de Spaanse titel te hebben gepakt bij de beloften in coronajaar 2020 kreeg JAVIER ROMO de kans om professional te worden bij Astana. Meteen in het begin van 2021 liet hij van zich horen door tweede te worden in het jongerenklassement en vijfde in het algemeen klassement van de Settima Coppi e Bartali, voor andere beloftevolle jongeren als Vansevenant en van Wilder. Deze lijn wist hij in 2021 helaas niet verder door te trekken, maar dat is ons geluk want daarmee is hij onder de radar gebleven van andere managers en zijn wij goedkoop af.

Nóg beter is de deal de we hebben gesloten bij het aantrekken van JUAN PEDRO LOPEZ. Deze jonge man die zich gestaag ontwikkelt tot stabiele klimmende puntenpakker kwam bij ons in beeld tijdens de afgelopen Vuelta, waar hij (vaak buiten beeld) een derde plek in het jongerenklassement aan overhield. Na een duidelijke groei van 2020 naar 2021 hopen wij dat hij deze lijn kan doorzetten en zo tot het niveau van de subtop kan doordringen.

In het peloton fietsen momenteel twee Rubio’s en ze kunnen niet méér van elkaar verschillen. De een is oud- de ander jong. De ene groot en de ander juist klein. Beide heren spreken wel dezelfde taal. De jongste en kleinste van de twee; EINER RUBIO komt volgend jaar ons team versterken. Hij werd een aantal jaar geleden aangekondigd als groot talent maar is lang in de luwte gehouden. Vorig jaar kwam hij zich voor het eerst echt tonen en heeft hij ons weten overtuigen om hem een kans te geven. Met zijn jonge leeftijd moet er nog groei op zitten dus bieden wij hem graag de omgeving om dit waar te maken.

Met dit team durven we in te zetten op een plek bij de beste 5 ploegen van dit seizoen. De staff en de renners hebben er zin in, alle voorbereidingen zijn getroffen; trainingskampen gepland en het materiaal is in orde. We wensen alle andere ploegen succes met het verwerken van de aankomende tegenslagen!

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Zo, ook al mijn boden binnen. Had ik niet verwacht. Hoop dat ik hiermee ergens in de subtop mee kan doen.

KJP

Als ik het zo bekijk heb ik 1 wedstrijd alvast gewonnen, en dat is de wedstrijd van het jongste team. Ik vind dat ik een erg leuk team heb gedraft met vijf kopmannen en 7 jonge talenten erachter.

De presentatie volgt in de loop van de week! :)

elrio

Statistiekje van de derde ronde:

MATTHEWS Michael 5
O'CONNOR Ben 3
BARDET Romain 3
CAMPENAERTS Victor 3
BAUHAUS Phil 3
EEKHOFF Nils 3
NIZZOLO Giacomo 2
VALTER Attila 2
BARGUIL Warren 2
HOFSTETTER Hugo 2

Als ik dat zo lees mag ik blij zijn dat ik O'Connor, Bardet en Nizzolo heb binnen gehaald.

Ab Normaal

En ik Matthews, Vocsnor en Valter!

erveedeeee

Ik verbaas me er dan weer over de enige te zijn die op Mollema heeft geboden

el canibal

Begint toch een leuk clubje te worden in team Canibal. Geen echte hoogvliegers maar wel redelijk constante renners voor de ereplaatsen. Toch jammer dat Ab Normaal met Vocsnor aan de haal is gegaan! Bod 4 voor renner nummer 12 is de deur uit. @Arry: strakke teampresentatie

elrio

Tot nu toe in mijn team 4 renners waar ik de kostprijs voor betaald heb en 6 renners waar ik op overboden heb, maar voor al die 6 renners geldt dat iemand anders er ook op geboden had, dus dat ik niet voor niets overboden heb. Van zo'n statistiek wordt ik nou heel blij.

hartstikkebedankt

Getwijfeld of ik met mijn iets boven de 2000 punten waar ik nog 3 renners van moest halen, moest gaan voor een topper die ik dan voor 1000+ ging halen en nog 2 renners erbij of voor 3 degelijke renners. Uiteindelijk voor het laatste gekozen, want als ik anders met het budget bleef zitten dan waren de gevolgen vrij vervelend. Nu Barguil, Hofstetter en Jesus Herrada binnengehaald van de overgebleven punten. Behoorlijk tevreden, ik zie dat op Barguil en Hofstetter ook door iemand anders geboden is, maar zie toch ook nog een renner in de niet gekozen lijst die ik wel had willen hebben.

Laatst gewijzigd
ivo001

Strak team zeg Arry!

hartstikkebedankt

'@elrio, zullen we ook dit jaar nog een forumteampje draften uit de renners die straks over zijn? :) Ik vond het wel grappig om te volgen vorig jaar

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

Mijn 4e (en hopelijk laatste) ronde met biedingen is de deur uit!

1 2 ... 9 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.