Mijn team FC Xavi:
Benitez, bij PSV een van de weinigen met een vaste basisplaats.
Pandur. verwacht van Fortuna Sittard wel een degelijke defensie met Buijs aan het roer
Sugawara; speelt als halve rechtsbuiten, veel assists
Trauner: aanvoerder van Feyenoord. Speelt altijd. Af en toe kopt ie wel eens een corner of een vrije trap binnen
Pröpper: degelijke verdediger in degelijke defensie.
Kuipers: veel scorende verdediger en zeer sympathieke kerel
Zagre: basisspeler voor weinig voor achter de hand op de tribune
Stengs: gaat veel scoren als het gaat lopen.
De Wit: scoort al jaren vette punten in Scorito. Prijs valt nog mee.
Steijn: seizoen van de doorbraak
Tahirovic: toch maar een Ajacied in mijn team genomen, maar toch maar niet zo'n dure. Beetje opvulling voor het middenveld. Zegt alles over het huidige niveau van Ajax
Rommens: veel scorende subtopper. Zeer bruikbaar op de bank.
Buurmeester: nog een miljoentje over voor de zesde middenvelder. Deze scoort het beste tot nu toe in die categorie.
Gimenez: ondanks jetlag en gebrek aan vakantie, wordt hij toch topscorer.
De Jong: weet het net al weer veel te vinden. lijkt een zekerheidje onder Bosz
Pavlidis: misschien wel de beste spits in de Eredivisie.
Mattson: zeer goede aanvaller voor op de bank. Leuk geprijsd ook
Ould Chick: vijfde spits voor half miljoen is zeer handig voor het budget. De Ouwe Kip speelt ook nog eens alles basis.
We beginnen op 80,6% vandaag.
Grootste FOMO: Veerman. Is vanavond alweer goed op dreef....
Succes met (de rest van) de eerste seizoenshelft!
Met dit team gaan we de eerste seizoenshelft in.
Ryan (AZ) 3.0
Pandur (Fortuna) 1.5
Hancko (FEY) 3.5
Geertruida (FEY) 3.5
Sugawara (AZ) 3.0
Bakari (SPA) 1.5
Siovas (FOR) 1.0
Veerman (PSV) 4.0
Stengs (FEY) 3.5
De Wit (AZ) 3.0
Steijn (TWE) 2.5
Rommens (GAE) 1.5
Neghli (SPA) 1.25
De Jong (PSV) 5.0
Pavlidis (AZ) 4.0
Ivanusec (FEY) 3.0
Agrafiotis (EXC) 0.75
Ould-Chikh (VOl) 0.5
Succes iedereen!
Van al dat gepuzzel van ons staan eindelijk de teams voor alle topcoach deadlines. Behalve die van Champ Coach, ik heb een subleague gemaakt Champions Liki doen jullie mee met de laatste puzzel meld je aan!
https://www.scorito.com/subleague/696197/champcoach-2023-2024/champions-liki/a712ff1d-ea08-4926-b703-4b03bf2552ee?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv
M'n beruchte laatstemomentwissels: De Jong en Stengs eruit voor Lozano en Timber. Het vrijgekomen geld gebruikt om de complete verdediging te upgraden, die bestaat nu uit Geertruida, Sosa, Bella-K, Sugawara en Van Polen.
Verder: Pavlidis, Giménez, Agrafiotis en Hansen (zet 'm op Sontje!); Veerman, Steijn, Clasie (niet vaak goed voor een assist of goal maar is maar 2 miljoen en speelt altijd), Rommens (versloeg op de valreep Proper en Halilovic) en Ritmeester (Oranje O20, staat voor zijn doorbraak, half miljoen); Ryan en Pandur.
Mijn team, de eerste voortekenen zijn hoopgevend:
Goal:
Benitez: heeft toch al drie keer de 0 achter de naam.
Van Gassel: goedkope basiskeeper.
Verdediging:
Geertruida: Back die nog wel eens een bal voorslingert I
Sugawara: Back die nog wel eens een bal voorslingert Ii
Ivo Pinto: Back die nog wel eens een bal voorslingert III
Penetra: koopje voor 2m
Bakari: wilde toch een Spartaspeler
Middenveld:
Veerman: punten kosten munten I
Dani de Wit: verwacht veel assists
Steijn: onmisbaar voor deze prijs
Lingr: mijn verschilmaker. Prima als hij elke week op de bank begint, als hij daarna maar blijft scoren.
Bozdogan: wilde toch een speler van FC Utrecht
Rommens: mooie speler, GAE draait prima.
Aanval:
Luuk de Jong: Punten kosten munten II
Pavlidis: Punten kosten munten III
Paixao: nee, geen Gimenez. Topspeler, maar dat is Paixao ook. De uitgespaarde 2.5m gebruik ik om team te verbreden.
Agrofiotis: ik verwacht er eerlijk gezegd niet heel veel van. Voor op de bank I.
Ould-Chikh: ik verwacht er eigenlijk niet heel veel van II.
1486 punten maar door de keuze De Jong, Pavlidis en Gimenez laat je in de verdediging en achterin te veel punten liggen.. daarnaast ook te weinig van 1 team (alleen meer dan 2 van AZ)
Mijn uiteindelijke team:
Olij
Pandur
Sugawara
Penetra
Hancko
Pinto (Vitesse)
Guth
Veerman
De Wit
Steijn
Rommens
Brouwers
Buurmeester
De Jong
Gimenez
Pavlidis
Hansson
Min
Deze ronde 1418 punten gehaald. Helaas voor mij ook 0 punten voor Lozano, die daarmee heel veel pijn hebben gedaan omdat ik Lozano in m'n basis team had dit weekend. Ik hoop wel dat ie toch een basisplaats gaat veroveren anders wordt het een lastig verhaal in m'n aanval... Dan ben ik bijna genoodzaakt 3-5-2 te gaan spelen iedere wedstrijd.
Edit: Oh ja en ik ben er zo een die een Ajax speler in z'n team heeft gepuzzeld. Gelukkig is dat Sosa die een assist heeft gegeven. Ik hoop dat Ajax toch echt nog wel het licht gaat zien de komende weken en dan kan Sosa als assistkoning veel punten op gaan leveren
Frusterende van dit spel is dat in de verschillende competities mensen zonder aanwijsbare reden plots op de bank zitten en dat rond de 60 minuut ongeveer 3 spelers per team gewisseld worden en daardoor je basisspelers alweer uit het veld zijn. In potentie heb ik een team dat in het echt moeiteloos kampioen zou worden. Helaas spelen ze nooit allemaal tegelijk of de 90 minuten vol. Verder vindt ik het wel een leuk spel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.