De kop is eraf, De teams staan vast. Hierbij nog wat licht op mijn selectie:
Keepers:
- Verhulst
- Noppert
Ik vind van Wonderen een goeie trainer en het lijkt verdedigend goed te staan. Verwacht dus de nodige punten van Andries. Hoby was te goedkoop om te laten liggen. Wellicht niet de beste keuze qua programma maar wellicht kunnen we de punten met een goedkopere keuze in de winterstop naast elkaar leggen. Olij is in ieder geval wel lekker gestart!
Verdedigers:
- Bassey
- Hancko
- Kerkez
- van Ewijk
- Balker
De tombola van Ajax geeft veel hoofdbrekens. Timber lijkt zeker van zijn plaats maar vond die te duur. Ik gok dat Bassey ook basis klant blijft. Veel power, hopelijk betaald zich dit ook uit in goals/ assists. Hancko goede resultaten bij rode ster, lijkt zeker van de basis. Had hier eerst Geertruida maar toch geswitcht. Kerkez goedkoper segment met veel drang naar voren. Van Ewijk idem dito. Balker een goedkopere opvulling, leek mij de beste keuze en basis. Uiteindelijk is Smal afgevallen. Hopelijk geen verkeerde keuze ipv Ewijk. Beetje laten leiden door de tips van programma hier op het forum.
Middenveld:
- Szymanski
- de Wit
- Taylor
- Simons
- Saibari
- ter Heide
Szymanski lijkt me te goed op uit de basis te houden. En anders zal hij zeker gaan invallen. Lijkt mij een hoger potentieel dan Kokcu. De Wit komt belachelijk vaak in de 16, hopelijk gaat zijn rendement omhoog. Taylor leek mij de zekerheid van Ajax op het middenveld. Gister toch onaangename verassing maar hij viel prima in. Als dit zo blijft loopt het met een sisser af. Simons een nobrainer. Goedkoop, goed en basis met alle blessures van PSV blijft hij staan. Saibari is de joker, kijken hoeveel minuten hij gaat krijgen tussen de blessures, nieuwkomers en Europees programma. Ter Heide een opvuller met hoog potentieel op speeltijd
Aanvallers:
- Bergwijn
- Gakpo
- van Hooijdonk
- Dost
- Zeefuik
Bergwijn is te goed voor de eredivisie. Deze wordt hopelijk het puntenkanon van Ajax. Gakpo de aanvallende man van PSV, verwacht ook veel punten van hem mits hij fit blijft. Sonny blijft hopelijk goede aanvoer krijgen van Sarr en neemt de penalties. Eigenlijk had ik van Wolfswinkel maar die moest ik slachtofferen om Szymanski te nemen. Daarom is het Dost geworden. Deze goaltjesdief gaat de aantallen wel maken. Zeefuik is de 500k opvuller met wellicht wat speeltijd. Hoop hem niet nodig te hebben.
Mijn uiteindelijke team is zo geworden.
K: Noppert, Olij
V: V Ewijk, Bassey, Hancko, Smal, Balker
M: Taylor, Simons, Veerman, Szymanski, Timber, Kitolano
A: Bergwijn, Gakpo, v Hooijdonk, Driouech, Zeefuik
Vooralsnog op 95,4% dus mag niet klagen.
Doen er veel mensen mee aan de CL topcoach? Twijfel nog of ik een team ga maken (ja ik moet snel een keuze maken, weet ik)
Nog geen tijd gehad om mijn team te plaatsen, dus hier komt die:
Keepers:
1. Noppert
2. Olij
Verdediging:
3. Bassey
4. Geertruida
5. Smal
6. Van Ewijk
7. Balker
Middenveld:
8. Veerman
9. Kokcu
10. Taylor
11. Simons
12. Toornstra
13. Ter Heide
Aanval:
14. Bergwijn
15. Gakpo
16. Van Hooijdonk
17. Tzolis
18. Markelo
Mijn grootste twijfels zaten bij Kocku/Szymanski bij Smal/Brenet en bij aanvaller nummer 4. Dit is Tzolis geworden, dit is vooral een gokje. Afwachten hoe dit uit gaat pakken hehe
Volgens de berichten hopen ze dat Geertruida terug is voor de wedstrijd tegen PSV, maar verwachten ze hem toch zeker wel na de interland periode Dat zou betekenen dat we hem met het afgelopen weekend erbij 2 of 3 wedstrijden missen. Dat valt wel te overzien, zeker gezien hoe GAE is verlopen en dat het PSV is. Sparta thuis wel jammer natuurlijk.
Bij mij nu naast Geertje ook Cyriel Ngonge weggevallen. Disciplinaire schorsing, verwacht hem ook niet terug (in de basis) voor de interland periode. Hopelijk toch zeker erna weer wel, maar dan gelijk basis? Wilde hem juist dit weekend opstellen ipv Hooijdonk. Het loopt nog niet gesmeerd deze Topcoach...
Ik denk eerder dat je voor rouleren moet vrezen bij Ajax. De enige zekerheid is Tadic. En ik zie Schreuder er wel voor aan om die weer eens op links te posteren en Bergwijn een wedstrijdje rust te gunnen. Dinsdag wacht liverpool alweer.
Simons lijkt mij ook gezien het programma met RKC thuis een betere optie als cap.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.