Afvalkoers Giro 2022

1 2 ... 11 ... 15 16
Ab Normaal

Dé vluchtersetappe. Met grote kans op de bergtrui. Welke aanvaller wil dat nu niet.
De spervuur aan interviews met noeste avonturiers die allemaal aangaven een groot verlangen te hebben om vandaag te shinen was net zo groot als de daadwerkelijke hoeveelheid pogingen van dappere strijders die zich tot koning van de Appenijnen wilden laten kronen.

Erkende hardrijders en ontsnappingsexperts vochten om een plaatsje vooraan en zelden zal een eerste uur zo snel afgelegd zijn. Na het optrekken van de stofwolken moesten velen echter hun wonden likken. Het waren d’n Ôllanders die er van tussen waren samen met twee thuisrijders en een verdwaalde Colombiaan die al stierf in het wiel van Tommeke.
De ene helft van het peloton boog weemoedig het hoofd, de andere helft vond het allang prima en was blij dat de rust eindelijk weerkeerde.

Nadat de drie zwakkere broeders overboord werden gekieperd bleef er een interessant tactisch steekspel over waarbij iedereen zijn speldenprikjes uitdeelde. En passant griste Koen Bouwman de bergtrui mee en mag hij morgen vol trots door het schitterende Italiaanse landschap rijden met die mooie azuurblauwe trui.

Ineos zorgde er ondertussen voor dat de heren binnen de marge bleven en zo geen dreiging zouden worden voor het klassement.

De vier maakte er een heerlijke finale van en Tom Dumoulin legde de definitie van het elastiek uit.
Het kwam uiteindelijk aan op het laatste sprintje heuvelop waarin Dumoulin de weg voor Bouwman plaveide.
Koentje maakte het vervolgens keurig af. Voor Bauke en Formolo. Dumoulin werd moe maar voldaan vierde.
Dan de sprint van het peloton. Kämna won die voor Albanese en Almeida. Heel erg belangrijk voor onze strijders.

Maartenfct1965 komt als winnaar uit de bus na deze waanzinnige etappe. De kaap van duizend wordt deze keer niet gerond. Bode80 en JDV21 doen ook lekker mee.
Tja, toen ik vanmiddag analyseerde zei ik al dat er één team als enige zonder Kämna en Almeida zat opgescheept.
Als dan het peloton zo sprint...
Nick Vermeulen mag zich daar gelukkig mee prijzen anders was het vandaag einde oefening, maar gelukkig mag hij blijven oefenen en is het sprookje uit voor SvenvdB, die dat stiekem na het zien van de teams al wel verwacht had. Als de rest allemaal Almeida heeft...
Bedankt Sven, het is altijd een genoegen om jou als deelnemer te hebben.

Maartenfct1965 990 7.343
Bode80 870 7.822
JDV21 850 6.951
Poeksel 790 7.293
Bazing 720 7.635
Maillot à Pois 700 6.997
Zeewolde 690 7.436
Mithrandir 676 7.466
Nasibal 660 5.806
Pirazzi 640 7.705
Kanibaal 590 7.092
Sjonge Jonge 550 6.818
MensFaber 540 7.128
Jefgodfather 540 7.357
Nick Vermeulen 466 7.342
SvenVDB 280 7.331

Team SvenvdB
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
BARDET Romain
PORTE Richie
CORT NIELSEN Magnus
LOPEZ MORENO Miguel Angel
LANDA MEANA Mikel
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
ARENSMAN Thymen

zeewolde

Bedankt voor de snelle update Ab. Het was een mooie oranje dag vandaag met als kers op taart Dumoulin als juichrenner in verband met de afvalkoers.

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Jammer, maar helaas! Vandaag had ik het niet meteen zien aankomen, het missen van Almeida had me vroeg of laat de das om gedaan.

Bedankt Ab, voor je prima organisatie!

Nick Vermeulen

Phoe hier kom ik wederom weer goed weg.😬 dat gaat niet blijven duren vrees ik.🙈

Jammer voor sven

Laatst gewijzigd
JDV21

Jammer voor Sven, maar ik als ik zijn team zo zie, dan ben ik best blij dat ik daar niet meer tegen hoef te strijden in de bergen!

jefgodfather

hehe een moeilijk rit overleefd. maar vandaag wordt het weer tricky rond Napels

pirazzi

De Vuelta dit jaar start met een ploegentijdrit in Utrecht. Dat telt niet mee voor dit spel neem ik aan dus dan zijn er 21 deelnemers want 1 etappe minder?

mensFaber

Je kunt nooit te vroeg zijn met de voorbereiding 😜

pirazzi

Guillaume Martin is 2x gekozen waarvan 1x door mij.
Dat andere team kan ik niet vinden dus dat zal al afgevallen zijn.

JDV21

In de huidige situatie is Mithrandir in de problemen volgens mij. Hij is de enige zonder Girmay of vd Poel en heeft alleen Ulissi die achterop is geraakt

tvm

Tot nu toe heb ik het met mijn reserveteam gehaald. Morgen zal vermoedelijk ook wel goedkomen. In de eerste divisie zou ik er overigens inmiddels al een paar ritten geleden uit hebben gelegen.

Mithrandir

Helaas zit het er weer op voor mij.
Het zat er al aan te komen: deze afvalkoers kan je niet winnen zonder Girmay.
Ik heb hem bij mijn selectie terzijde geschoven omdat hij erg uitbundig gehuldigt was in zijn thuisland en dat in combinatie met zijn leeftijd en het feit dat hij zijn 1e grote ronde rijdt leek mij een het recept voor een tegenvallende Giro.
Ab heel erg bedankt voor de organisatie van leukste spelletje van dit forum.
Alle overgebleven deelnemers veel succes verder jullie hebben het beter gezien dan ik.
Tot de volgende!

Ab Normaal

Vanwege tijdgebrek een korte deze keer.
Mooie koers waar de aanvallers zoals verwacht om de zege mochten vechten.
De Gendt won, voor Gabburo en Arcas.

Aanvallers etappes zijn de schrik van menig Afvalkoers speler. Onvoorspelbaar en dus lastig om er rekening mee te houden. Je ziet het ook aan de scores, die zijn laag vandaag. Mathieu van der Poel en Biniam Girmay waren vandaag de beslissende factor.

Pirazzi wint, voor MensFaber en Maillot à Pois.
Onderin komt Bazing met de schrik vrij. Het niet hebben van Mathieu en Biniam kost Mithrandir, zoals hij zelf al aangaf, de kop. Dank je Mithrandir, voor je deelname.

Pirazzi 590 7.705
MensFaber 426 7.128
Maillot à Pois 422 6.997
Sjonge Jonge 312 6.818
Nasibal 292 5.806
Poeksel 290 7.293
JDV21 288 6.951
Kanibaal 282 7.092
Nick Vermeulen 280 7.342
Zeewolde 280 7.436
Maartenfct1965 262 7.343
Jefgodfather 260 7.357
Bode80 260 7.822
Bazing 180 7.635
Mithrandir 86 7.466

Team Mithrandir
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
ULISSI Diego
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
EWAN Caleb
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
ALBANESE Vincenzo
TESFATSION Natnael Ocbit
KÄMNA Lennard

Laatst gewijzigd
zeewolde

Morgen de eerste bergop test voor mijn Carapaz en Yates-loze team. Maillot à Pois zit in hetzelfde schuitje zie ik. Landa en Bardet zouden mij er dan door moeten kunnen slepen.

Maillot à Pois

Ja, ik denk dat jouw kansen beter zijn dan de mijne morgen, @zeewolde. Maar de rit moet altijd nog gereden worden, hoop doet leven. Sowieso spannend dagje morgen.

Bode80

Daar kom ik goed weg… Als v/d Poel voor Girmay was geëindigd dan lag ik er uit.

pirazzi

Dan had je toch nog meer dan 86 punten gehad Bode80?

JDV21

Van mij mogen deze 9 vluchters lekker voorop blijven. Go Gall en Tesfatsion!

pirazzi

Yates in de problemen. Billen knijpen.

nasibal

De enige met hindley, dat is fijn. Nu maar hopen dat ik er niet in een tussenetappe uit vlieg haha

pirazzi

Feli Maillot à Pois! Denk dat jij hotseat hebt en ik afval.

Ab Normaal

De uitslag duurde wat langer vandaag.
Na de finish van de koers keken drie jonge Abjes mij aan met een hongerige blik en stond mevrouw Normaal a la Peggy Bundy met de mes en vork op tafel te slaan.
Onverbiddelijk moest Ab naar de beloofde BBQ om als een proleterige imitatie holbewoner zijn gezin te voorzien van op de spijzen des levens. Toen de drie buikjes weer rijkelijk gevuld waren wisten de Abjes niet hoe snel ze weer naar boven moesten vluchten. Dat zijn de momenten dat er "ineens" aan school gewerkt wordt.
Daar stond Ab met de smerige bende...
Niet Normaal.

De koers dan. Blockhaus. Bijltjesdag. Maanden lang hebben enkelen zich in het zweet gewerkt, heel wat geld van de werkgever uit het budget gehaald voor trainingskampen. Kosten nog moeite gespaard om tot in de puntjes voorbereid te zijn om de zo vurig gewenste topklassering in het AK in Verona veilig te stellen. Al die moeite gedaan en dan op zondag 15 mei 2022 begint het. Behalve dan voor Dumoulin, die was al klaar voordat we begonnen.
Dromen hebben ze gedaan. De meesten zagen zichzelf al op het bovenste schavotje, de kussen van de bloedmooie ronde miss in ontvangst nemen (ja, in de dromen van de renners zijn ze er nog hoor, die prachtige Italiaanse schonen, met dat gitzwarte lange haar, prachtig rood gestifte lippen en met een figuurtje om van te watertanden).
Een enkeling sliep slecht en droomde van een vreselijk wak waar hij naar toegedreven werd en krakkk, hij zakte er doorheen. Badend in het zweet kwam hij gelukkig snel tot de conclusie dat het (nog) maar een droom was.

Hoe verging het onze matadoren?
Yates was gelukkig weer Yates en deed wat je van hem verwachtte. Er door zakken. Een aantal van jullie wist dat nog niet, maar die weten dat nu. Hij speelt graag het spelletje Simon says. Well, Simon said no.
Ook voor Wilco is het einde verhaal, niet onverwacht vlak voor de giro, maar hij leek sterk de eerste week.
Ciccone? Idem dito.

De sterkste in koers waren Carapaz, Bardet en Landa, maar ze reden niet kop over kop en dus konden de taaie rakkers, met Koning João voorop, telkens terugkomen.
De positieve verrassingen? De oude Pozzovivio, brekebeentje van beroep. Maar als hij niets breekt kan het kereltje trappen. Wel met blokjes anders kan hij niet bij de trappers.
En Jai, ja Jai was het hele vorige seizoen ziek, zwak en misselijk, nadat Team DSM de Giro winst knullig had weggegeven. Daar zou ík ook lang ziek van zijn. Nu bij Bora weer springlevend.

Hindley ging aan, Pozzo was zijn blokje even kwijt en liet een gat en Patsie en Romain kwamen er niet meer over. En dus waren de bloemen en helaas geen zoenen voor onze sympathieke Australiër.
Ook hulde voor strijkijzer Landa die in een sprint zowaar 2 (!) mensen achter zich hield.

Wat houdt dit allemaal voor ons in jongelui? De eerste échte klassementstest. Wie mag er verder dromen van de lauwerkrans en voor wie komt het wak akelig dichtbij? En erger nog, wie is er doorheen gezakt?

Sjonge jonge, hier al eens bestempeld als favoriet, maakt die rol vandaag volledig waar.
De wedkantoren zullen na vandaag de odds gigantisch bijstellen voor Nasibal, die met Hindley ineens een onvervalste troef in handen heeft. Zeewolde eindigt op een keurige derde plaats.

Onderin een enorme middenmoot en twee underperformers. Maillot à Pois komt er achter dat hij veel te weinig klimmers heeft meegenomen om hoog te eindigen in deze Afvalkoers. Als hij dat nog niet wist voor deze etappe, dan nu wel.
Gelukkig voor hem levert dat vandaag alleen een warme broek op omdat er één nog minder goede klimmer wist te selecteren. En dat is Pirazzi direct fataal geworden.
Hoop dat je toch genoten hebt van de etappe en je deelname aan dit spel.

Sjonge Jonge 1.586 6.818
Nasibal 1.360 5.806
Zeewolde 1.200 7.436
Bode80 1.160 7.822
Kanibaal 1.080 7.092
Jefgodfather 986 7.357
Nick Vermeulen 786 7.342
Maartenfct1965 766 7.343
JDV21 760 6.951
Bazing 720 7.635
MensFaber 666 7.128
Poeksel 660 7.293
Maillot à Pois 366 6.997
Pirazzi 340 7.705

Team Pirazzi
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VAN DER POEL Mathieu
YATES Simon
DEMARE Arnaud
MARTIN Guillaume
GIRMAY HAILU Biniam
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
DUMOULIN Tom
CONSONNI Simone
CRADDOCK Lawson
GALL Felix

jefgodfather

Zonder problemen de eerste week overleefd. Enige minpuntje in mijn team; de opgave van Lopez Moreno en het falen van Yates waardoor mijn klimteam niet zo sterk meer is.

mensFaber

Idd, uitvallen MAL is een smet op de eerste week anders had ik het vervolg met vertrouwen tegemoet gezien. Nu is mijn klimmersteam wat onderbezet.

Leuke samenvatting @Ab 👌🏻

Maillot à Pois

Dat was heel erg close, jammer genoeg voor @pirazzi had ik het geluk vandaag aan mijn zijde.
Bergop schiet mijn team duidelijk tekort. Maar het duurt nog wel even voor de eerstvolgende échte bergen eraan komen, dus wie weet kan ik nog enkele ritten overleven.

1 2 ... 11 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.