Afvalkoers Giro 2022

1 2 ... 10 ... 15 16
Mike 67

Nu

pirazzi

Nu
Nee, vanavond wat later volgens Ab Normaal bij de tweede divisie.

Ab Normaal

Had ik hier ook gepost, maar daar is kennelijk iets mee mis gegaan. Zit in de auto en zit daar nog wel even.

JDV21

Als ik zo kijk, denk ik dat Bonorrie eruit ligt

Bonorrie

Yep, helaas.
Als de helft van mijn sprinters (GAVIRIA en DAINESE) elkaar zo in het vaarwater zitten is er geen eer aan te behalen. Misschien toch een sprinter te weinig, maar denk toch dat 4 hele en 2 halve (MVDP+MCN) voldoende moet zijn. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een uitslag in de punten fietsen. We wachten nog effe het verdict van Ab af, tegen beter weten in. Misschien tovert die nog een konijn uit de hoge hoed en ben ik er morgen toch nog bij :)

Laatst gewijzigd
tvm

Je hebt geluk dat ik mij te laat heb aangemeld, Bonorrie, anders zou ik er uit hebben gelegen. Ik had alleen Girmay, Gaviria, Consonni, Albanese en Fiorelli (DNS) van de sprinters meegenomen en minder punten behaald dan jij.

Maillot à Pois

'@tvm
Heeft ie dan niet eerder ongeluk dat je te laat was?

Ab Normaal

Over deze etappe kunnen we kort zijn. Saai, saai, saai, nagelbijtende sprint, Gaviria de kolder in de kop en Ewan die met millimeters verrassend geklopt wordt door Demare. Cavendish wort derde op gepaste afstand.
Alle sprinters waren van de partij, een eerlijke sprint dus vandaag een eerlijke uitslag.

JDV21 is onze sprintkoning. Trots als een pauw geflankeerd door Nick Vermeulen en Poeksel.
Onderin zal Mithrandir vinden dat het snel afgelopen moet zijn met sprinten.
Maillot à Pois was die mening al lang toe gedaan en voelt het vandaag wel erg heet onder de voeten, pardon, kont worden op de hotseat.
Hij hoopte zelf nog op een wonder, maar helaas, ik ben geen Maria. Ewan en Bauhaus was echt te weinig.
Vandaag is het niet voldoende en is het boek Afvalkoers Giro 2022 uit voor Bonorrie.

JDV21 1.540 6.951
Nick Vermeulen 1.420 7.342
Poeksel 1.280 7.293
Bode80 1.240 7.822
Maartenfct1965 1.200 7.343
Jefgodfather 1.170 7.357
Sjonge Jonge 1.160 6.818
Pirazzi 1.060 7.705
Kanibaal 1.020 7.092
SvenVDB 1.020 7.331
Zeewolde 1.020 7.436
Nasibal 960 5.806
MensFaber 920 7.128
Bazing 920 7.635
Mithrandir 820 7.466
Maillot à Pois 780 6.997
Bonorrie 700 7.850

Team Bonorrie
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
BARDET Romain
LOPEZ MORENO Miguel Angel
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
DUMOULIN Tom
THEUNS Edward
ALBANESE Vincenzo

Bonorrie

Ja was al duidelijk helaas.
De hoop op een wonder bleek inderdaad een illusie.
Ab, bedankt voor de goede organisatie en altijd weer snelle en leuke berichten.
Met de Tour hoop ik weer van de partij te kunnen zijn.
Iedereen nog veel succes en hopelijk gaan we nog vele mooie ritten zien.
de groeten :)

PS: Het team dat je hiervoor post is niet mijn team Ab. Met die renners was ik er vandaag niet uitgevlogen :)

nasibal

.

Laatst gewijzigd
pirazzi

O mijn post verdween net, is team van Bode80.

JDV21

Mijn eerste overwinning! Ik weet dat het niet uitmaakt voor de afvalkoers, maar ik steek hem wel mooi in mijn zak! Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Grote kans voor vluchters en dan wordt het belangrijk welke klassementsrenners de overgebleven plekken in de top 20 pakken. Of natuurlijk de cq score

Maillot à Pois

Onderin zal Mithrandir vinden dat het snel afgelopen moet zijn met sprinten.
Maillot à Pois was die mening al lang toe gedaan

Ik was die mening helemaal niet toegestaan, ik sprintte gisteren nog naar een tweede plek ;-)
Met een Ewan-loos team kan het blijkbaar beide kanten op!

Bode80

Nu wordt het wel lastig voor mijn team de komende 2 etappes. Team is goed maar de CQ waarde is te hoog. Fingers crossed.

SvenVDB

Niemand mee in de vlucht, degene met Dumoulin kunnen iets geruster zijn

Bode80

Dumoulin in de kopgroep verandert de zaak voor mij. :-)
Forza Tom!

pirazzi

Dumoulin is 11 x gekozen, even kijken in hoeveel overgebleven teams hij nog zit.
10?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb even naar de teams gekeken zonder Dumoulin, dat zijn er 6. Jefgodfather, MensFaber, Mithrandir, Nick Vermeulen, Sjongjonge en SvenvdB.

Van die 6 heb ik de teams bkeken met de hoogste CQ score en daar de gemeenschappelijke renners uitgehaald, evenals de sprinters en renners als Affini, die er normaal gesproken niet meer bij zullen zitten.
Dan kom ik tot dit:

Mithrandir 7466
YATES Simon
ULISSI Diego
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
FOSS Tobias Svendsen
ALBANESE Vincenzo
TESFATSION Natnael Ocbit

Jefgodfather 7357
YATES Simon
LANDA MEANA Mikel

Nick Vermeulen 7342
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
FORTUNATO Lorenzo
FOSS Tobias Svendsen
CICCONE Giulio

Waarbij het de vraag is of renners als Albanese, Tsfatsion, Foryunato en Foss er nog bij zullen zitten.
Nick Vermeulen zal hopen dat Yates niet hoog eindigt, Jef is juist weer vrij afhankelijk van Simon en Mithrandir's boys moeten sowieso nog een paar puntjes binnen harken aangezien hij de hoogste CQ waarde heeft,

Al is SvenvdB ook nog niet helemaal veilig als enige zonder Almeida en Kämna, maar die heeft wel voldoende alternatieven.
Voor MensFaber moet het wel heel raar lopen en Sjonge Jonge zie ik eigenlijk in geen enkel scenario sneuvelen.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Vandaag ga ik er wss nog niet uit.
Ik verwacht Bilbao iig en Ulissi wss voor in de groep met klassementsrenners.
Morgen wordt het veel moeilijker ik zie niemand van mijn ploeg voor Girmay eindigen en de andere grote kanshebber MvdP is ook best vaak gekozen.
Hopen op een verrassing.

Laatst gewijzigd
JDV21

Goede analyse Ab! Maar ik moet het nog maar zien of de vlucht het gaat halen. 4,5 minuut kan zo weg zijn als een klassementsploeg ervoor wil gaan

Bode80

'@JDV21

Voorlopig houden die zich gedeisd...

JDV21

Ik sprak iets te vroeg inderdaad. Leek er even op dat de voorsprong snel minder werd maar peloton heeft rustig aan gedaan. Voor mij een goede zaak in ieder geval!

Ab Normaal

De winnaar komt van voorraan, dat is nu wel zeker. 1 flut colletje nog

Poeksel

Opmerkelijk veel vertrouwen in Dumoulin trouwens (ik heb hem zelf ook). Waarschijnlijk onder het motto 'een zekerheidje voor de tijdritten en mooi meegenomen als hij het in andere etappes ook goed doet'?

Bode80

Inderdaad. Een tijdrijder met potentie om goede uitslagen in de bergen te rijden.

1 2 ... 10 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.