Afvalkoers Giro 2022

1 2 ... 9 ... 15 16
pirazzi

Bedankt Ab Normaal voor de snelle update en het mooie verhaal.
Voor het resultaat maakt het niet veel uit maar Almeida werd 8ste? Dan zou ik 140 punten hebben, er staat 100.

niek-vdv

Almeida werd 10e.

pirazzi

Oh ja ik keek bij het algemeen klassement, daar staat hij 8ste, sorry.

WIDMollema?

Helaas, pindakaas. Bedankt voor de organisatie, Ab! Top geregeld. Succes allemaal!

jefgodfather

weer makkelijk een ritje overleefd. Maar ik zie met Lopez mijn eerste renner al wel uitvallen

pirazzi

Bedankt WIDMollema? voor je experiment met alleen Italiaanse renners! Anders had ik vandaag de aftocht geblazen.

jefgodfather

Pirazzi, je mag blij zijn dat je in deze Divisie meespeelt want in Divisie 2 had je genadeloos naar huis zijn gespeeld vandaag ;)

pirazzi

Toch nog een voordeel van op tijd aanmelden dan.

SvenVDB

Pffoeh, nu ben ik nog de enige ploeg zonder Almeida.

Spannend is het wel!

Momenteel overal makkelijk door geraakt tot nu toe.

JDV21

Eerste Italiaanse etappe overleefd! Maar dat was nog wel veel spannender dan ik had gehoopt. Als Foss en dumoulin zich niet verbeteren dan gaat het overleven van de bergen zeel lastig worden, te beginnen met de blockhaus. Maar we zullen zien. Dank voor de snelle uitslagen Ab!

pirazzi

Aha op de hotseat staat steeds maar 1 speler, die nog in het spel zit.

Ab Normaal

'@Pirazzi
Ja, ik zie de meerwaarde niet om hotseats van spelers die afgevallen zijn te laten staan.
Zo is het overzichtelijker.

pirazzi

Geen zorgen.

Bode80

Wordt spannend vandaag. Veel teams met Gaviria, Girmay en Bauhaus. 2 teams hebben geen Gaviria maar wel Demare.

Ab Normaal

Sprintetappe nummer 2. Gaan we een herhaling zien van de eerste sprint?
De etappe ging precies zoals verwacht. De Androni Italianen verstevigden de leiding in het vlucht en tussensprintklassement en de klim zorgden voor problemen bij The Manx Missile. Tot zover geen verrassing. Wat wel een verrassing was , is dat ook Ewan en Demare moesten lossen.
Ewan reed zelfs nog achter Cavendish. Een voorteken? De achterstand van de Fransman was slechts gering op de top en zijn ploeg zorgde er vakkundig voor dat hij de aansluiting snel weer hervond.
Ook een paar scherpe bochten werden wonder boven wonder zonder brokken genomen en dus konden we een lange, koninklijke sprint tegemoet zien waarin Demare het werk en vertrouwen van zijn ploeg niet beschaamde en iedereen het nakijken gaf na een heerlijke lead out van Sinkeldam.
Gaviria sloeg zijn handen stuk op het stuur, maar die kracht had hij beter voor zijn benen gebruikt. Nizzolo lijkt er ook wat door te komen op de derde plek.

Net zoals in etappe 3 won Pirazzi met overmacht de sprint. Deze keer voor Maillot à Pois en Maartenfct1965.
De hotseat van etappe 3, WIDMollema? vloog er gisteren al uit, dus wist erveedeeee dat hij vandaag een wondertje nodig had om te overleven. En dat wondertje kwam er.......... niet.
Nick Vermeulen en Nasibal kwamen nog in de buurt maar met een betere CQ waarde en erveedeeee die enkel onze Colombiaanse sprinter bij de top 20 had, was het lot al snel bezegeld.

Pirazzi 1.460 7.705
Maillot à Pois 1.360 6.997
Maartenfct1965 1.230 7.343
Bode80 1.150 7.822
Poeksel 1.130 7.293
Jefgodfather 1.080 7.357
JDV21 1.070 6.951
Sjonge Jonge 1.060 6.818
Kanibaal 1.020 7.092
MensFaber 1.020 7.128
SvenVDB 1.020 7.331
Zeewolde 960 7.436
Bonorrie 920 7.850
Mithrandir 910 7.466
Bazing 890 7.635
Nasibal 860 5.806
Nick Vermeulen 860 7.342
erveedeeee 760 7.702

Team erveedeeee
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VAN DER POEL Mathieu
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
CORT NIELSEN Magnus
EWAN Caleb
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
ARENSMAN Thymen
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
HINDLEY Jai
GALL Felix

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik denk dat erveedeeee niet zo blij is met de actie van Zabel.

erveedeeee

Jammer, jammer jammer. Toch te weinig sprinters. Gisteren nog opgelucht door de DNF van Marezco, sprint MvdP alsnog niet mee.

Ab, bedankt voor de organisatie en het vele werk. Alleen het verhaaltje nog even aanpassen. Probleem is juist dat ik Girmay niet mee had, die heb ik er op het laatste moment juist uitgegooid

JDV21

Dat denk ik ook niet @poeksel. Heeft er iemand al een idee wie de favorieten zijn voor de winst. Heb zelf net snel gekeken en vind het team van Sjonge jonge sterk en gebalanceerd. Hij mist wel Yates, maar hoe goed hij het verder gaat doen met een gekneusde knie is natuurlijk de vraag en speelt in zijn voordeel. Daarnaast heeft Sjonge jonge ook de op een na laagste cq score

Ab Normaal

Sjonge jonge heeft zeker een sterk team. Vrijwel hetzelfde als het mijne ;)
Ik had Yates en MAL ipv Bardet en Consonni.

nasibal

Morgen maar vertrouwen op m'n CQ waarde.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Weer een team met Carapaz naar huis! 😁

JDV21

Gelukkig dat je dan niet meedoet @Ab Normaal! Voor mij vandaag en in alle sprintetappes hopen dat Demare het goed blijft doen, dan ben ik in principe wel veilig denk ik

Nick Vermeulen

Ik vrees dat vandaag wel eens mijn laatste giro rit kan zijn. Met Ewan demare en girmay toch wat zwak bezet lijkt het. Cimolai heb ik ook nog maar die heeft nog echt niks laten zien.

pirazzi

'@Nick Vermeulen: Dan heb je waarschijnlijk dit nieuwsbericht gemist: https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2022-cofidis-rekent-op-klassementsman-martin-en-sprinter-consonni/

In de vlakke etappes speelt de ploeg Simone Consonni uit. De Italiaan lijkt zo de voorkeur te krijgen boven zijn landgenoot Davide Cimolai, die vorig jaar nog tweede was in het puntenklassement. “Vorig jaar was ik al dicht bij succes. Helaas bleef ik toen met lege handen achter. Het zou heel bijzonder zijn om dit jaar wel mijn eerste zege in de Giro te boeken. Ik heb me op hoogte uitstekend voorbereid en voel me er klaar voor”, aldus Consonni.

Nick Vermeulen

'@pirazzi
Die heb ik idd ergens gemist.

1 2 ... 9 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.