Afvalkoers Giro 2022

1 2 ... 8 ... 15 16
Rawolf

Tratnik die zn pols breekt heeft dit team geen goed gedaan!

De Condor van Echt

Bedankt voor de snelle verwerking Ab!

Laatst gewijzigd
Pier Tol

Denk inderdaad dat ik met Tratnik er bij dit wel had overleefd, maar ja dat is koers. Ab, bedankt voor de organisatie en succes voor de rest

WIDMollema?

Oef.. Bedankt voor de snelle update weer!

pirazzi

Toevallig won ik bij het Wielerflits Grandtourspel ook deze etappe. Wie weet dan ook de laatste etappe als niemand uitvalt maar hier denk ik niet dat ik de finale haal, te weinig sprinters of anders een te hoge CQ score bij een etappe met 20 vluchters en iedereen 0 punten.
P.S.: Bij het overzicht mist 1x hot seat voor Pier Tol, gisteren.

Laatst gewijzigd
SvenVDB

De sprinters die het vandaag moeten doen voor mij:

EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil

Bonorrie

Vandaag zullen de punten voor mij moeten komen uit de onderstaande klasbakken:
EWAN Caleb
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
DAINESE Alberto

En misschien nog wat puntjes van:
VAN DER POEL Mathieu
CORT NIELSEN Magnus

Hopelijk voldoende voor de volgende ronde.
We gaan het gaan zien,
succes allemaal

pirazzi

Tratnik uitgevallen maar die heeft verder niemand. Het kan wel zijn dat andere renners van de ploeg Bahrain Victorious nu minder gaan presteren.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Hmmm, voor mij wordt het bibberen met
NIZZOLO Giacomo
GIRMAY HAILU Biniam
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil

Niet verwacht dat Ewan zo alomtegenwoordig zou zijn in de teams...

pirazzi

Girmay en Gaviria heb ik ook dus dan wordt het afwachten of Démare en Consonni samen meer punten halen dan Nizzolo en Bauhaus ...

pirazzi

Oké dan, 1 massasprint gehad en voldoende punten.

Niels22

Ewan, Bauhaus, VDP.. ik ga m'n koffers denk maar pakken, slechte voorbereiding wordt keihard afgestraft

Ab Normaal

De rappe mannen aan de beurt. Helaas vanwege verplichtingen heb ik er niets van gezien, dus geen wijsneuzerig commentaar.

The Manx Missile wint. Voor Demare en Gaviria. De grote afwezige? Ewan, op de 8e plaats. Een ding is zeker van Ewan. Hij wint een etappe en hij geeft zeker een keer niet thuis.
Vandaag het laatste. En aangezien er ieder Afvalkoers waar Caleb aan meedoet er managers op Ewan gokken, betekent dit altijd slachtoffers.

Pirazzi lijkt zich weinig zorgen te hoeven maken in de sprintritten. Hij wint vandaag eenvoudig. Ook Bode80 en Poeksel zijn soeverein door.

De echte problemen beginnen voor WIDMollema?. Maar hij overleeft net als een soort Kenny van Hummel.
WIDMollema? Krijgt zo wel een gunfactor.

Het slachtoffer gaf het zelf al aan. Slechte voorbereiding en dat wordt tegenwoordig snel afgestraft
Toch een beruchte Afvalkoerspeler die vandaag sneuvelt. Niels22. Denk dat je je de volgende keer beter gaat verdiepen. De groeten!

Pirazzi 1.402 7.705
Bode80 1.210 7.822
Poeksel 1.170 7.293
Jefgodfather 1.160 7.357
Sjonge Jonge 1.120 6.818
MensFaber 1.082 7.128
Nasibal 1.022 5.806
JDV21 1.012 6.951
Maartenfct1965 990 7.343
Kanibaal 960 7.092
SvenVDB 960 7.331
Nick Vermeulen 960 7.342
Zeewolde 960 7.436
Maillot à Pois 920 6.997
Bazing 910 7.635
Bonorrie 780 7.850
Mithrandir 690 7.466
erveedeeee 662 7.702
WIDMollema? 430 4.914
Niels22 260 7.828

Team Niels22
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
VAN DER POEL Mathieu
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
MARTIN Guillaume
KELDERMAN Wilco
EWAN Caleb
FOSS Tobias Svendsen
BAUHAUS Phil
VALTER Attila
ARENSMAN Thymen
HINDLEY Jai
MODOLO Sacha

Laatst gewijzigd
Bode80

2 sprinters en Modolo is wel wat aan de krappe kant. Ik vind het wel jammer want nu heb ik het team met de op 1 na hoogste CQ score. In die andere divisie had ik mij veiliger gevoeld. ;-)

jefgodfather

Ik heb makkelijk deze eerste sprintrit overleefd. Benieuwd wat dinsdag de Etna zal worden

WIDMollema?

Ik krijg een warme derrière van die hotseat. Op naar Italië!

Niels22

'@Bode80, je hebt helemaal gelijk en snap achteraf ook niet waarom ik Theuns heb laten afvallen. Was wel bewust aan het besparen op de sprintequipe, maar je kan blijkbaar ook overdrijven!

Bode80

'@WIDMollema?

Het zou mij verbazen als je de Etna etappe overleeft. Met Ciccone, Pozzovivo en Nibali als speerpunten moet je hopen op een vlucht die vooruitblijft.

Rawolf

Sobrero en Fortunato voor de italiaanse strijder ook nog opties op de etna.

zeewolde

1 ding is zeker, het thema team van @WIDMollema? schudt de boel hier flink op, en ik heb het idee dat de gunfactor ook die kant op gaat. Leuk.
Voor de rest lijken de teams ook te veel op elkaar om nu al van favorieten te spreken, al reken ik mijzelf daar niet toe.

Maillot à Pois

Alleszins leuk dat het all-Italian team alvast Italië gehaald heeft.
En ik acht het ook vandaag niet kansloos - zo ben ik niet zo zeker zelf beter ga doen.

pirazzi

[S]7 LOPEZ MORENO Miguel Angel 12[/S]
12 teams hadden MAL en vandaag ook pech.

De statistieken hoe vaak een bepaalde renner gekozen is kun je vinden op pagina 7, in de post van 7 mei 2022 om 13:08.

Laatst gewijzigd
pirazzi

1 Italiaan bij de eerste 20. We weten wat dat betekent.
Zelf misschien wel hotseat.

Ab Normaal

Etna werd zo’n 500.000 jaar geleden uit water en vuur geboren. Lava ontsnapte uit de zeebodem en creëerde langzaam maar zeker een berg die, na Stromboli, nog altijd geldt als de meest actieve van Europa.
Grommen doet ze eigenlijk voortdurend en bij het minste of geringste gaat ze volkomen uit haar dak. De oude Grieken geloofden zelfs dat er onder haar lichaam een gigantisch gedrocht schuilging. Typhon noemden ze het monster, en volgens de verhalen had het wel honderd vuurspuwende slangenkoppen, reikte zijn weerzinwekkende gestalte tot aan de sterren en was zijn stemgeluid zo afgrijselijk dat het zelfs de goden deed sidderen. Oppergod Zeus had het beest daar begraven omdat Typhon de macht wilde overnemen.

Al eeuwen lang zijn mensen geboeid door de Etna. Zo dachten de Romeinen dat Vulcanus, de god van het vuur en de smid onder de goden, zijn smidse had onder de Etna. Volgens deze mythe waren de vurige klompen magma die uit de krater vlogen, vonken die wegsprongen tijdens zijn werk; de rook kwam van het vuur van de smederij.

Vanaf haar vroegste jeugd is Etna al berucht om haar korte lontje en het zou niet de eerste keer zijn dat ze spontaan ontploft.

Ontploffen deed de koers vandaag bepaald niet. De verwachte kopgroep, met de verwachte Kämna ging er van tussen, kreeg een fikse voorsprong en mocht het uitmaken.
Ondertussen bleef het in peloton vrij rustig.
Slachtoffers vielen er wel, maar dat had een andere reden Superman Lopez (what’s in a name) had weer eens wat en kneep in de remmen. Alsof je Russisch roulette speelt als je kiest voor hem.
En onze Tom. Man, wat zakte die er snel doorheen. Kruis er over en ik denk niet dat hij Verona haalt.
Ook Nibali redde het op eigen grond niet. Als je dan toch door een haai gebeten moet worden, dan maar door deze.

Uiteindelijk was Kämna de sterkste van de kopgroep. Hij nam Lopez op sleeptouw die als een kind zo blij is met zijn roze trui.
De favorieten perste er een sprintje uit, maar verschillen werden er niet gemaakt.
De Etna was beduidend indrukwekkender dan de koers….

De Etna werd vandaag als eerste gerond door Sjonge Sjonge, zonder enige moeite, met in zijn kielzog Nick Vermeulen en Mithrandir.
Onderin is het Pirazzi die zich na vandaag wat zorgen gaat maken. Zijn TJV boys waren in geen velden of wegen te bekennen. ALs je dan ook Carapaz niet hebt, dan ziet de toekomst er zorgelijk voor je uit. Gelukkig heeft hij dan weer niet MAL in de gelederen. Maar vandaag wordt hij nog gered met de hotseat.
Vandaag brengen we onze juichploeg te grave. Ironisch dat een volledig Italiaans team sneuvelt op het moment dat er voet wordt gezet op de thuisgrond.
Toch langer overleefd dan ik vooraf had gedacht. Het was een leuk idee en absoluut anders, maar niet voor niets.
Bedankt voor je deelname WIDMollema? en broedt maar vast op je Tour plan.

Uitslag Etna:
Sjonge Jonge 1.130 6.818
Nick Vermeulen 1.040 7.342
Mithrandir 980 7.466
Maartenfct1965 970 7.343
Jefgodfather 940 7.357
MensFaber 860 7.128
erveedeeee 850 7.702
Maillot à Pois 810 6.997
SvenVDB 460 7.331
Zeewolde 450 7.436
Nasibal 410 5.806
Bode80 400 7.822
Kanibaal 390 7.092
Poeksel 320 7.293
JDV21 310 6.951
Bonorrie 290 7.850
Bazing 260 7.635
Pirazzi 100 7.705
WIDMollema? 60 4.914

Team WIDMollema?
NIZZOLO Giacomo
ULISSI Diego
NIBALI Vincenzo
FORTUNATO Lorenzo
DAINESE Alberto
CICCONE Giulio
VENDRAME Andrea
SOBRERO Matteo
CONSONNI Simone
POZZOVIVO Domenico
FIORELLI Filippo
CIMOLAI Davide

tvm

Tot nu toe makkelijk overeind gebleven. nu wordt het wat spannender met de sprintritten. Zuur voor Pier Tol, dat Kamna nu uithaalt.

1 2 ... 8 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.