Afvalkoers Giro 2022

1 2 ... 7 ... 15 16
SvenVDB

Pier Tol als eerste afvaller?

Sjonge Jonge

Of BrackenRidgeCycling?

Pier Tol

Volgens mij ik net niet, toch?

Ab Normaal

We zijn er aan begonnen. In Magyarorszag notabene. Attila Valter was trots en zou er voor gaan. Niet dus.

Loodzwaar en spannend slot. Het leek wel een muur van Huy, maar dan iets minder steil.
Mathieu zou het wel doen zei iedereen. "Nee nee, zo makkelijk is het niet, ik rij Ewan er niet zomaar af".
En inderdaad. Gelukkig voor Mathieu, en de Ewan loze teams, reed Ewan zichzelf er af.

Ze dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was.
Dus Mathieu won. Voor onze Afrikaanse juichrenner Biniam Girmay. Pello Bilbao werd knap derde.

Wat betekent dit voor ons?

Was het in Hongarije spannend? Nou, hier ook.
MensFaber is onze Mathieu en zegeviert op het tandvlees met in zijn kielzog erveedeeee en Pirazzi.

Onderaan was het huilen met de pot op. 3 teams staken er bovenuit vandaag. BrackenRidgeCycling was nog de minst slechte van die 3. Pier Tol, tja Pier, wat moeten we er van zeggen. Brandzalf smeren op de billetjes vanavond en je mannen eens flink toespreken.

Hij ging het eens helemaal anders doen. Alleen Italiaanse strijders. Ik vroeg hem nog of hij het zeker wist, omdat ik een hele snelle exit verwachtte. Maar hij wist het zeker.
Welnu, ik ook.
Hier is de snelle exit voor WIDMollema?. Ik hoop dat je genoten hebt van de andere manier.

MensFaber 1.360
erveedeeee 1.320
Pirazzi 1.300
SvenVDB 1.160
Maillot à Pois 1.150
Nick Vermeulen 1.150
Niels22 1.110
Bonorrie 1.110
Kanibaal 1.070
JDV21 960
Poeksel 950
Maartenfct1965 950
Bode80 950
Bazing 910
Jefgodfather 890
Mithrandir 850
Nasibal 760
Sjonge Jonge 750
Zeewolde 550
BrackenRidge Cycling 290
Pier Tol 260
WIDMollema? 120

nasibal

Ik vermoed dat er een aantal 'reserves' met de tanden zitten te knarsen vandaag haha

zeewolde

'@nasibal die hebben toch allemaal een leuk plekje in de tweede divisie ?

nasibal

'@Zeewolde
Zelfs met een 2e divisie zijn er nog steeds mensen die graag mee hadden willen doen.

Het is volledig aan WIDMollema om een spelletje te spelen zoals hij wil. Binnen het spelletje zelf zijn er geen richtlijnen voor en het is ook precies dat: Een spelletje. Ik gun hem ook van harte zijn pleziertje. Maar wetende dat er altijd een hoop mensen teleurgesteld moeten worden en een plekje in dit spel in die zin een soort van 'voorrecht' is (althans, zo zie ik het) zou daar persoonlijk anders, en in mijn ogen respectvoller, mee omgegaan zijn.

Als er nu nog een serieuze kans was geweest dat je het met een team vol Italianen tot de 2e rustdag had kunnen schoppen was het een ander verhaal geweest natuurlijk.

Laatst gewijzigd
WIDMollema?

Volgens mij heb ik met Vendrame en Ulissi ook 260 punten gehaald net als meneer Tol..

zeewolde

Met de naamgever van je team erbij had je het sowieso gered, maar nu ook denk. 8e plus 9e is ook 260 net als PierTol. En je team is goedkoper.

Ab Normaal

Ga ik vanavond even nakijken.

tvm

'@nasibal, dat is waar. Deze redenatie kun je natuurlijk bij elk team toepassen, afhankelijk van de etappe en het zwaartepunt van het team.

Je vergeet overigens wel dat Ewan een stuk duurder is dan Fiorelli, Ewan de laatste sprintetappe sowieso niet meedoet. Ook vergeet je Albanese nog, die gewoon mee gaat sprinten in de vlakke en heuveletappes.

nasibal

'@TVM

Je vergeet overigens wel dat Ewan een stuk duurder is dan Fiorelli

Maar ook een heel stuk beter, plus dat volgens de berichtgeving er een hele goede kans is dat Modolo gaat sprinten. Z'n valpartij zou je nu natuurlijk in de kaart kunnen werken.

Ewan de laatste sprintetappe sowieso niet meedoet

Dit was in eerste instantie ook mijn overweging om Ewan niet mee te nemen. Maar net zoals jij zelf al zei: 'je moet eerst uberhaupt nog ergens komen'. Met een CQ waarde van nog geen 500 punten verwachtte ik alsnog een vrij hoge pickrate van Ewan, wat zou betekenen dat je in de eerste 4 sprintritten met een flinke achterstand begint. Gaviria en Consonni waren beiden ook heel betaalbaar en redelijk zekere uitrijdertjes en verwachtte ik ook een hoge pickrate van. Daar ga je die achterstand niet mee goedmaken. Een Cavendish is ook niet zeker van uitrijden en de andere subtoppers gingen niet gegarandeerd in hun ééntje die compensatie doen. Al met al betekent dat dat je dus zonder Ewan of véél plekken aan sprinters moest geven, of moest hopen dat er minstens 4 andere teams zonder Ewan én met een slechter sprintersgilde waren. Ik betaalde dan persoonlijk liever gewoon die kleine 500 punten voor Ewan in de hoop dat in etappe 18 die overgebleven 4 teams er minstens nog 1 andere met óók Ewan zou zijn.

Ook vergeet je Albanese nog, die gewoon mee gaat sprinten in de vlakke en heuveletappes.

Ik hoop het voor je, en ook hij heeft volgens mij een vrij hoge pickrate. Dus dikke kans dat je ook daar het verschil niet mee gaat maken in die 4 sprintetappes waar je het zonder Ewan moet doen. Althans, sprekende uit de situatie vóór de valpartij van Ewan natuurlijk ;)

Pier Tol

Jouw puntentelling klopt WIDMollema, en dus eindig je voor mij. Ik vraag me alleen af hoe BRC aan 290 punten komt, als je vanavond toch nog ff gaat checken Ab…

BrackenRidgeCycling

Ik haal de 200 punten niet eens, volgens mij lig ik er uit.
Had niet verwacht dat zoveel mensen matje in hun team hebben. En zelfs teams met almeida en Carapaz en Yates of matje.
Gewoon de zwakste vandaag.

Veel plezier nog allemaal, ik blijf het volgens.

Poeksel

En ik heb volgens mij 810 ipv 950 punten.

Ab Normaal

Gelukkig hebben we ook bij de Afvalkoers de beschikking over een VAR.
En de VAR wees mij op een arbitraire misser. Wat bleek? Ik heb in de haast om zo snel mogelijk de uitslag te publiceren, de 140 punten die Ulissi toebehoren een cel te hoog ingevuld bij Simon Yates.

Dat betekent een nieuwe stand, zowel in divisie 1 als divisie 2.
Als eerste wil ik daarvoor mijn oprechte excuses aanbieden aan WIDMollema? die zich gewoon veilig gespeeld heeft.
Voor Pier Tol veranderd er niets.
Nee, het haasje is BrackenRidgeCycling, 140 puntjes minder betekent over en uit, boek dicht.
BRC, dank voor je deelname, ik hoop dat het je avondeten niet vergalt daar. Ook voor jou mijn excuses omdat je je een poosje veilig gewaand hebt.

De gecorrigeerde stand:

MensFaber 1.360 7.128
erveedeeee 1.180 7.702
Pirazzi 1.160 7.705
Maillot à Pois 1.150 6.997
Nick Vermeulen 1.150 7.342
Niels22 1.110 7.828
Kanibaal 1.070 7.092
SvenVDB 1.020 7.331
Bonorrie 970 7.850
Bazing 910 7.635
Mithrandir 850 7.466
JDV21 820 6.951
Poeksel 810 7.293
Maartenfct1965 810 7.343
Bode80 810 7.822
Nasibal 760 5.806
Sjonge Jonge 750 6.818
Jefgodfather 750 7.357
Zeewolde 550 7.436
WIDMollema? 260 4.914
Pier Tol 260 5.395
BrackenRidge Cycling 150 7.337

Team BrackenRidgeCycling

ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
NIZZOLO Giacomo
YATES Simon
BARDET Romain
LOPEZ MORENO Miguel Angel
EWAN Caleb
VANSEVENANT Mauri
FOSS Tobias Svendsen
GAVIRIA RENDON Fernando
CICCONE Giulio
DUMOULIN Tom
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel

Morgen een korte race tegen de klok.

WIDMollema?

Geen probleem. Kan gebeuren. Ik duim voor een topdag voor Sobrero en Ulissi morgen.

Pier Tol

Gelukkig toch nog door… helaas Tratnik gekwetst, is nogal een tegenvaller voor de tijdrit van morgen.

SvenVDB

Zo, een eerste Almeida team eruit, mooi ;-)

Voor morgen zit ik ook wel safe denk ik met Carapaz, Yates, Porte, Cort en Arensman.

@BrackenRidgeCycling: Jammer om er als eerste uit te liggen, succes nog in de andere spellen!

jefgodfather

een overzichtje van hoeveel keer een renner gekozen is in deze divisie. zo kan je inschatten met welke renners je het verschil kan maken. Ook kan je zo zien welke renners die veel zijn gekozen en jij niet hebt, je de das kunnen omdoen
In totaal hebben we 48 verschillende renners gekozen. Almeida en Ewan waren het populairst.

Plaats Naam Renner # keer gekozen
1 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 19
2 EWAN Caleb 19
3 GAVIRIA RENDON Fernando 17
4 CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 16
5 GIRMAY HAILU Biniam 14
6 BAUHAUS Phil 14
7 LOPEZ MORENO Miguel Angel 12
8 FOSS Tobias Svendsen 12
9 YATES Simon 11
10 DUMOULIN Tom 11
11 ARENSMAN Thymen 10
12 BARDET Romain 9
13 CICCONE Giulio 8
14 KÄMNA Lennard 8
15 VAN DER POEL Mathieu 7
16 ALBANESE Vincenzo 7
17 LANDA MEANA Mikel 6
18 CONSONNI Simone 6
19 VALTER Attila 5
20 GALL Felix 5
21 NIZZOLO Giacomo 4
22 CORT NIELSEN Magnus 4
23 THEUNS Edward 4
24 DEMARE Arnaud 3
25 HINDLEY Jai 3
26 TESFATSION Natnael Ocbit 3
27 ULISSI Diego 2
28 MARTIN Guillaume 2
29 BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 2
30 FORTUNATO Lorenzo 2
31 CIMOLAI Davide 2
32 VALVERDE BELMONTE Alejandro 1
33 PORTE Richie 1
34 KELDERMAN Wilco 1
35 NIBALI Vincenzo 1
36 VANSEVENANT Mauri 1
37 AFFINI Edoardo 1
38 TRATNIK Jan 1
39 VENDRAME Andrea 1
40 SOBRERO Matteo 1
41 POZZOVIVO Domenico 1
42 FIORELLI Filippo 1
43 CRADDOCK Lawson 1
44 HIRT Jan 1
45 LOPEZ PEREZ Juan Pedro 1
46 NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 1
47 PETERS Nans 1
48 MODOLO Sacha 1

pirazzi

Arensman gaat denk ik niet voluit vandaag want het jongerenklassement is geen doel voor hem, hij wil Bardet helpen.

Maillot à Pois

Toch wel wat verschillen in de keuzes per divisie.
Hier bvb 4x Nizzolo, 3x Démare
In divisie 2 niemand Nizzolo, en 10x Démare

opent de deur naar de interessante vraag voor na de Giro: hoe ver zou iemand geraakt zijn als ie in de andere divisie gezeten had?
Dat lijkt me een statitistiekje waar @jefgodfather zijn tanden eens kan inzetten ;-)

Ab Normaal

'@pirazzi
Om op jouw vraag terug te komen: ja, de CQ score van Nick Vermeulen is aangepast en daardoor is hij een paar plaatsjes gezakt op de TB ranking.

pirazzi

👍

Ab Normaal

Ja hoorrrrrr, tijdrijden.
Rondje Budapest, leuke beelden, venijnig slotklimmetje als je al kapot bent en dan de schade opnemen.
Tot mijn, en ik denk ieders verbazing, wint de kleine Simon Yates.
Onze eigen Matje wordt tweede en houdt het roze, de derde tijd is voor Tom Dumoulin. Doet me goed om hem te zien winnen.

Tijdrijden is altijd een belangrijke discipline in de Afvalkoers. Eerlijk en je dient er rekening mee te houden. Deze editie van de Giro al helemaal, want we eindigen individueel tegen de klok.
Dus je mag hoge scores verwachten, en die zijn er dan ook.

Velen met een score boven de 1000. In de tweede divisie nog meer dan in de eerste.
Wie heeft het nu verkeerd ingeschat een wie misschien wel te goed?

Pirazzi is duidelijk klaar voor de afsluitende chrono.
Niemand wil met hem de finale in.

Op respectabele afstand wordt Bonorrie tweede en JDV21 voert de middenmoot aan.
Onderin zal Nick Vermeulen afvragen of hij wel genoeg tijdrijders heeft geselecteerd, maar komt voorlopig met de schrik vrij.
Die schrik zit er goed in bij WIDMollema?, maar zijn Italiaanse enclave redt hem vandaag toch, al moet hij dat bekopen met de hotseat, die in tegenstelling tot bij de normale tijdrit, geen fijn stoeltje is.
Gisteren was al een na laatste, de dalende lijn is ingezet. Op een eerlijke discipline, dan ben je gewoon de zwakste schakel (al heeft hij wel pech met Tratnik). Tot ziens Pier Tol!

Uitslag:
Pirazzi 1.780 7.705
Bonorrie 1.500 7.850
JDV21 1.386 6.951
Maartenfct1965 1.326 7.343
erveedeeee 1.286 7.702
Maillot à Pois 1.220 6.997
Bazing 1.186 7.635
Bode80 1.106 7.822
Poeksel 1.086 7.293
Niels22 1.046 7.828
Mithrandir 1.036 7.466
Jefgodfather 886 7.357
Kanibaal 786 7.092
SvenVDB 756 7.331
MensFaber 726 7.128
Zeewolde 700 7.436
Nasibal 586 5.806
Sjonge Jonge 546 6.818
Nick Vermeulen 436 7.342
WIDMollema? 390 4.914
Pier Tol 366 5.395

Team Pier Tol
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
BARDET Romain
LOPEZ MORENO Miguel Angel
LANDA MEANA Mikel
EWAN Caleb
FOSS Tobias Svendsen
BAUHAUS Phil
TRATNIK Jan
CONSONNI Simone
ALBANESE Vincenzo
KÄMNA Lennard
PETERS Nans

1 2 ... 7 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.