Mooie teams, goed werk Ab, bedankt!
Ik ben zelf wel optimistisch om ver te komen met mijn team. Yates, Almeida en Carapaz als de drie topfavorieten mochten wmb sowieso niet ontbreken. Aangevuld met Hindley hoop ik de bergetappes wel te overleven. Daarnaast ook nog Gall, Arensman, en Juan Lopez die hopelijk mee kunnen doen voor de lage top10 plaatsen, of mee mogen in de vlucht. Lopez heb ik als enige dus hoop dat die gaat verrassen.
Voor de sprint Ewan, Gaviria en Bauhaus als usual suspects. Niet heel breed, maar in vergelijking met andere teams volgens mij ook niet heel zwak. Daarnaast nog van der Poel en Cort. Beide natuurlijk de vraag wat ze in massasprints gaan doen, maar daarnaast op andere terreinen inzetbaar. Vooral bij Cort benieuwd of de gok goed uit gaat pakken.
Alleen de cq waarde van mijn team is wat hoog, daar had ik gehoopt iets lager te zitten.
Ik heb er zin in!
Ik had zin om het eens een keertje op een hele andere manier te doen. Vandaar dat ik voor deze Giro alleen maar Italiaanse strijders heb geselecteerd. Heel benieuwd hoe ver ik kan komen met een team dat zo anders is dan de rest. Ab gaf aan te vrezen voor een 'hele, hele snelle exit'. Dat zou zomaar eens kunnen, maar hopelijk kan mijn squadra azzurra iedereen verrassen. Succes allemaal!
Met alle goedkope plausibele opties ben ik eerlijk gezegd nog verbaasd over de hoogte van de CQ scores. Ik bedacht me tijdens het samenstellen van het team zelfs dat we het in theorie prima nog een keertje met een budget van 6000 hadden kunnen doen, om wat daadwerkelijke keuzes 'af te dwingen'.
Mooie teams in ieder geval, die zoals Ab al aangaf dicht bij elkaar liggen. Geeft toch weer een extra dimensie omdat je dan hele specifieke renners hebt om voor te juichen ;) Succes allemaal!
'@pirazzi
Die head2head zegt niet heel erg veel, en al helemaal niets over de huidige waardeverhoudingen.
Enerzijds heb je resultaten van 3 jaar terug waar de jonge Almeida het aflegt tegen de top Richie.
Anderzijds ook nog wat resultaten van ritten waar het absoluut niet boeit wie het 'haalde' - 47ste of 105de in een sprintrit in de Tour Down Under maakt natuurlijk helemaal niets uit.
'@WIDMollema?
Leuke invalshoek wel. Mij lijkt het dat vooral de tijdrit morgen wel eens een heel erg lastige horde voor je zou kunnen worden. Moet je hopen dat Sobrero boven zichzelf uitstijgt.
Zelf ga ik al moeten beginnen bibberen zodra de eerste bergen eraan komen, zie ik, zonder Yates en Carapaz was misschien toch niet het beste idee.
Dank voor de organisatie Ab! Ik heb mijn team samengesteld met het oog op de laatste tijdrit en daarom Dumoulin, Foss, Almeida en Arensman in mijn team. Denk niet dat er veel een sterker team daarvoor hebben. Maar als Dumoulin en Foss niet sterk voor de dag komen in de bergen, dan ik het lastig krijgen met alleen Almeida, Carapaz en Yates (en Gall) daarvoor. Vooral als Landa, Lopez, en/of Bardet het goed doen. Met Ewan, Demare en Girmay zit ik hopelijk goed voor de sprints. Eventueel kunnen Albanese en Tesfatsion mij daar ook helpen met (lage) top 20 klasseringen daar. Die twee zijn ook handig om te hebben voor de meer heuvel en vlucht etappes. En als ik in de problemen kom, dan red mij lage cq score me hopelijk! Ben benieuwd hoe ver ik ga komen. Succes iedereen!
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
YATES Simon
DEMARE Arnaud
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
FOSS Tobias Svendsen
DUMOULIN Tom
ALBANESE Vincenzo
ARENSMAN Thymen
TESFATSION Natnael Ocbit
GALL Felix
de tandem Almeida - Carapaz is populair.
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
BARDET Romain
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
EWAN Caleb
GIRMAY HAILU Biniam
GAVIRIA RENDON Fernando
BAUHAUS Phil
DUMOULIN Tom
CONSONNI Simone
HINDLEY Jai
KÄMNA Lennard
Mijn team, ietwat sprintersheavy zo te zien. Maar dat was eigenlijk express. In een sprintetappe eruit gaan voelt toch wel extra zuur.
Meest unieke renners bij mij op t eerste oog Bilbao en Hindley. Die eerste gekozen door zn allroundheid, gaat de giro niet winnen maar kan wel top 20 rijden in punch etappes en tijdritten wat hem voor mij interessanter maakte dan een pure klimmer.
Hindley moet t dan wel van t klimmen hebben. Heeft zn giro 2020 benen nog weinig herhaalt maar in tirenno wat goede tekenen dus vond t wel een leuke voor een meer dan prima prijs.
TVM:
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 1650
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 1345
YATES Simon 949
BARDET Romain 839
LOPEZ MORENO Miguel Angel 563
LANDA MEANA Mikel 533
GIRMAY HAILU, Biniam 431
GAVIRIA RENDON Fernando 350
CONSONNI Simone 269
ALBANESE Vincenzo 267
FIORELLI Filippo 215
SOSA CUERVO Ivan Ramiro 211
Totaal 7622
'@Tvm
Dat hangt er van af. Als ik naar jouw team kijk zie ik dat die erg sterk is bergop, maar je kan je afvragen of je daar uberhaupt gaat komen met Girmay, Gaviria en Consonni de in veel teams gekozen zijn en dan Fiorelli die het van Ewan moet winnen. Als teams als de jouwe er in de sprintetappes uitvliegen is de concurrentie voor een team als dat van jdv21 weer minder sterk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.