Tour 2022 - Lantern Rouge Spel

1 2 3 4 5 6
kokkie1975

Ik doe ook graag weer mee.

jappe666

Doe met veel plezier weer mee

patrickwondergem

Ik doe graag mee!

rbc1912

Idem

Xander24

Leuk, en prima aanpassing van de regels, ik doe graag weer mee

Gerrit Glomser

Net een team ingezonden

AlexAnoniem

Vanwege de interesse heb ik besloten dat er 30 mensen kunnen deelnemen. Er zijn nog een aantal plekjes over.

jefgodfather

ik doe ook wel mee

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

zet me er maar bij

Sies

Ja, het lijkt mij ook wel leuk om mee te doen, mocht dat nog kunnen

AlexAnoniem

De eerste drie teams van de 29 teams zijn inmiddels binnengekomen. Er is nog 1 plekje vrij voor een deelnemer.
Zoals in de openingspost gesteld kunnen teams worden ingediend/gewijzigd tot 30 juni 23:59.

@Maillot à Pois

Een eventuele 2de reserve mag je dus inzetten tussen rit 8 en 14.
Wat als je 2 renners verliest in de eerste 7 ritten? Heb je dan je verzekering voor niets afgesloten?

Je hebt dan nog steeds de verzekering lopen in de ritten 8 t/m 14. Als er dan een derde renner zou uitvallen dan kun je alsnog je beroepen op deze verzekering.
Als er twee renners in de eerste 7 ritten uitvallen, dan speel je dus met een renner minder door, hetzelfde als een renner in rit 15 of later nog uitvalt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het afsluiten van een 'verzekering' voor een tweede reserve kost 40 punten. Even een statistiekje uit de Giro:

- Tussen rit 8 en 14 vielen 9 renners uit. Waarvan er 4 (Selig, Krieger, Nizzolo en Bol) door een deelnemer waren gekozen.

Meijers

Goeiemiddag, even een 'domme' vraag van een debutant. Je wint het spel dus als na de laatste etappe jouw renners het slechtst in het klassement staan toch? Cumulatief de meeste punten obv alle daguitslagen leverde dus in de Giro niks op (nu wel als ik het goed lees, de 'Lantern Noir')

AlexAnoniem

'@Meijers Ze zeggen wel eens iets over domme vragen, dat deze namelijk niet bestaan. Voor een debutant zelfs een zeer terechte vraag.

Je kan dit spel op drie manieren 'winnen'
1. Je renners staan na de laatste rit het slechtste in het klassement (in dit spel de 1e plek). Je bent dan de meestervoorspeller op het gebied van de lantern rouge.
2. Je renners staan na de laatste rit het beste in het klassement (in dit spel de '30e' plek of iets hoger bij minder deelnemers). Je wordt dan laatste in dit spel en pakt dan de lantern rouge in dit spel.
3. Je renners presteren cumulatief het minst goed tijdens de Tour. Je wint dan de lantern noir. (dit is een nieuw klassement)

Tijdens de ritten zijn er bonuspunten te verdienen. De Giro heeft eerder bewezen van groot belang te zijn. Niet alleen pakte DrossardKudus hierdoor de zege. De nummer laatste arjenzvob dankte de bonuspunten ook, doordat zijn grote concurrent voor de laatste plek er wel veel binnen sprokkelde en hij niet.

Sies

Ik heb mn team ingestuurd via de mail!

Mithrandir

Mijn team is ook gemailt.

AlexAnoniem

Inmiddels 6 van de 29 deelnemende teams ontvangen. Zoals ook in de Tour geld zullen er nog een aantal selecties bekend worden gemaakt.

De deadline van het versturen voor de teams in dit spel: 30 juni 23:59. ingediende teams kunnen ook tot dit moment nog gewisseld worden.

Bonorrie

Team Bonorrie per PB aangemeld.
@moker, als je niks heb ontvangen laat het weten, stuur ik je alsnog een mailtje.

jefgodfather

ploeg verzonden per mail. bedankt voor de organisatie

AlexAnoniem

De Lantern Rouge van vorig jaar met een DNS. Teams die hem hebben opgesteld kunnen een vervanger voor hem inzetten.

Indien er geen vervanger is opgesteld voor de deadline schuift de 1e reserve door.

Poeksel

Die was anders vast de meest opgestelde renner geweest. Team per PB verstuurd, hopelijk starten ze allemaal.

Bonorrie

De Lantern Rouge van vorig jaar met een DNS zat in mijn team, daarom vervangen en dit zojuist per PB doorgegeven.

Drossard Kudus

De titelverdedigers zijn aangeleverd via PB

jappe666

Team verstuurd

kokkie1975

Team per mail verstuurd.

Franco Bitossi

Team verzonden!

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.