Tour 2022 - Lantern Rouge Spel

1 2 3 4 5 6
Bonorrie

Volgens mij komt er binnen korte tijd een geheel nieuw overzicht met andere standen :)

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Bij etappe 5 kom ik op 660 punten uit: Duchesne 131, Frison 77, Gruzdev 155, Gougeard 109 en Rowe 146.
-40 strafpunten zou dat 620 zijn en er staat 585?

Als ik je uitslagen optel kom ik op 618 uit. -40 strafpunten + 7 bonuspunten = 585

pirazzi

Ja je hebt gelijk terwijl ik nog wel een calculator gebruikte.
Maar als ik had geweten dat een tweede reserve betekent dat er elke dag 40 strafpunten bijkomen was ik er niet aan begonnen.

Maillot à Pois

Als die 40 strafpunten niet het hele spel door meetellen, dan zijn het toch geen strafpunten?

pirazzi

Oké maar ik had begrepen dat het eenmalig was. Dus vanaf etappe 1 t/m 21 is 21 x 40 = 840 strafpunten.

Laatst gewijzigd
Bonorrie

'@pirazzi, dat klopt, maar het gaat er toch om wie op de laatste dag aan kop staat. Dus voor dat klassement tellen alleen maar 40 strafpunten 1x mee.
Alleen bij cumulatieve uitslagen en elke daguitslag heb je de handicap van 40 strafpunten. Maar op het eind dus ook maar 1 keer.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Hoezo?
De punten van de etappes worden toch niet bij elkaar opgeteld? Dus gewoon 40 strafpunten die blijven staan, net zoals je bonuspunten blijven staan...

Bonorrie

Dat bedoel ik ook te zeggen Maillot à Pois, maar er is ook een klassement met cumulatieve uitslagen. Zie de quote op blz 1:

– Nieuw in de Tour: de invoering van de Lantern Noir. Dit klassement wordt om de 5 ritten berekend op basis
van het cumulatieve aantal punten. (Rit 5, rit 10, rit 15 en rit 21). In tegenstelling tot de Lantern rouge is deze enkel
voor degene die cumulatief het meeste punten heeft gepakt.-

Arry1338

Ik begrijp er nog maar weinig van, maar gelukkig doen we er toch niks meer aan tijdens de Tour zelf

Xander24

De vraag is inmiddels wel waar Moker is. Ook bij het spel bagagedrager is Moker afwezig door geen renner aan te geven. Nu maar hopen dat alles ok is!!

Bonorrie

Inderdaad @Xander24, ik begin ook een beetje ongerust te worden, nu het wat langer stil is rondom deze goeie organisator. Hopelijk niks ernstigs...................

Maillot à Pois

'@moker blijft inderdaad wel lang weg nu, hopelijk heeft ie het gewoon wat druk met leuke activiteiten

pirazzi

Mijn tweede reserve valt uit!😭

jefgodfather

Tja pirazzi, dat is 40 punten verspeeld :)

Geen idee waar onze Rode Lantaren spelleider uithangt, ik hoop voor hem ergens op een warm strand. Aan iets anders durf ik niet te denken

ik heb eventjes voor mezelf gerekend:
Gruzdev; 125
Haller: 101
Walscheid; 145
Morkov; 154
Frison 152
+7 bonuspunten Frison
-40 punten verzekering 2de reserve
totaal 644 punten

wie doet er beter ?

pirazzi

Frison al 12 bonuspunten toch, werd in etappe 9 laatste.

AlexAnoniem

Even een update van de 'spelleider'

Geen tropisch strand helaas. Door persoonlijke omstandigheden (niks ernstigs) even geen tijd / behoefte gehad om mezelf bezig te houden met dit spel.

Vanaf de etappe van morgen wil ik de draad weer gaan oppakken.

arjenzvob

Fijn om wat van je te horen en gelukkig niks ernstigs. Alle begrip en we zien uit naar morgen!

Xander24

'+ 1 Goed om te lezen dat niks ernstig aan de hand is. Kijk uit naar morgen.

Ik heb overigens 569 punten waarbij ik de telling van de bonuspunten niet heb meegenomen

pirazzi

👍Welkom terug Moker!

Maillot à Pois

Oef, hele opluchting Moker!
Ik heb momenteel 680 punten, inclusief bonuspunten.
Geen 2de reserve genomen, dus geen strafpunten maar als er iemand uitvalt wel ineens game over.

Bonorrie

super @moker, fijn iets van je te horen.
Ik lees de uitslagen later wel. :)

Meijers

Yes fijn om iets van je te horen Moker! Als ik goed geteld heb zit ik boven de 700 punten dus ben benieuwd naar de tussenstand!

pirazzi

613 punten voor etappe 10, of het klopt lees ik morgen wel. ;)

Laatst gewijzigd
Ted de la course

Goed om van je te horen Moker!

Volgens eigen telling kom ik op 670 punten inclusief bonuspunten en na aftrek van 40 minpunten voor de 2e reserve.

danusz1986

Van de 5 staat mijn hoogste renner 144 en mijn laagste 156.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.