Afvalkoers Tour 2022

1 2 ... 9 ... 12 13
SvenVDB

Hier toch ook de eerste rustdag gehaald, maar wel het gevoel dat elke rit de laatste kan zijn. In de bergen iets meer vertrouwen in mijn team dan op het vlakke.

Spannend!

jefgodfather

het zal elke bergrit bibberen voor me zijn met een kwakkelende Vlasovn O'Connor en Martinez.
Met de opgave van Guerreiro heb ik ook een vluchter minder.
het zal een mirakel zijn als ik de volgende rustdag haal

BrackenRidgeCycling

Bedankt voor de organisatie Ab, in iedere geval wat langer mee gespeeld Dan in de giro. Veel plezier nog iedereen.

Maillot à Pois

Hoe Vlasov het verder doet maakt voor dit spel niet uit, want hij zit in alle overblijvende ploegen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Martinez Poveda, enkel Platje heeft die niet.
De komende week gaat ook voor mij spannend worden, zeker met mijn hoge CQ score.

Meijers

Poh dit was kantje boord deze etappe, heel blij met de hotseat. Maar goed, waarschijnlijk is dit uitstel van executie met de alpen-etappes in aantocht

Franky122

Aah rustdag, time to take stock. Ook Vingegaard is door bijna iedereen gekozen, behalve Rabbiej. Met alleen Thomas die het verschil kan maken in de bergen en evt. Pinot en Kamna in de ontsnapping, moet ik met mijn laagste CQ-team hopen op veel gelijkspel. Daarnaast hopen dat Van der poel goed herstelt en daf Van Aert veel gaat knechten. In dat laatste heb ik op de een of andere manier weinig vertrouwen :^)

Rabbiej

Zonder Vingegaard zal elke bergetappe die niet naar de vluchters gaat een lastige voor me worden.. Gegokt op Roglic maar Vingegaard lijkt tot nog toe wel de betere keuze van de 2 te zijn. Maar al blij om het tot deze rustdag gehaald te hebben. Op naar nog een week nagel bijten..

Ab Normaal

Situatie op de tweede rustdag is dat Rabbiej de enige is zonder Jonas Vingegaard.
Onder normale omstandigheden is de kans dus groot dat hij woensdag of donderdag sneuvelt, tenzij de rug van Primoz Roglic weer helemaal hersteld is.

Platje zal hopen dat Dani Martinez ziek zwak en misselijk blijft. Hij is namelijk de enige zonder de Ineos kopman.

Andere populaire renners zijn Mads Pedersen (slechts 5 managers hebben de Deen niet opgenomen in hun selectie) en Fabio Jakobsen (7 heren dachten het zonder de spurtbom te kunnen doen).

En dan zijn er ook nog 2 goedkopere aanvallers die erg populair zijn.
Thibaut Pinot en Lennard Kämna zijn beiden terug te vinden in 15 van de 25 teams. Slechts Meijers, Wielervolger, Bode80 en ikzelf hebben geen van beiden in hun team.

Meijers

Tja met deze kopgroep wordt vandaag inderdaad al mijn ondergang (waar is Kron nou), alleen Pedersen mee maar dat gaat de meubelen niet redden helaas. Hopen op een miraculeuze ontsnapping straks :)

Ab Normaal

Nee hoor, ik denk dat je het wel redt.
Snelle scan zijn Rije Rudy en ikzelf de pineut.

Meijers

Ja excuus ik dacht dat Fuglsang ook in de kopgroep zat

Ab Normaal

De dag voordat het écht gaat beginnen in de Tour...
Een etappe voor de vluchters zou het worden. En het werd een etappe voor de vluchters. Veel mensen slaakten een zucht van verlichting toen Kämna weer van de partij bleek te zijn.
Al vrij snel bleek dat deze omvangrijke kopgroep de zege kreeg van UAE en toen bleken 4 mensen niemand in de kopgroep te hebben.
De etappe zelf was niet echt heel spannend. Enkel de laatste 5 kilometers kon bekoren.
Het was Magnus Cort die zijn Tour na het bolletjestricot van wat extra glans voorzag door middel van een lauwerkrans.
Hij deed dit door Nick Schultz te verslaan met miniem verschil.
Good old Luis Leon legde beslag op de derde plaats.

Des te spannender werd het bij ons. Kämna bleek bij lange na niet zo sterk, maar het was net genoeg om zijn kiezers in veilige haven te fietsen.
Welke heren die de overwinning misliepen zouden volledig laten lopen en nog achter het peloton finishen? En zouden er nog renners uit dat peloton in de punten fietsen?
Nadat Clarke als 17e over de streep rolde kon het nog alle kanten op. De mannen met de hoogste CQ waarde hadden toch immers Bettiol in de gelederen. Zou het dan toch?

Maar gelukkig voor hen, en helaas voor anderen kwam Alberto Bettilul toch nog als 18e binnen. Later bleek dat het peloton renner nummer 20 zou leveren. Zou dit dan nog voor een verschuiving zorgen?

Het was de twintigste eeuw kannibaal die als een echte aanvoerder het pak voorging.
En daarmee zorgde hij voor een zwarte dag in de Afvalkoers geschiedenis van uw organisator.

0 punten voor 4 teams an dan komt de onverbiddelijke tiebreaker er aan te pas. Bode80 en Meijers redden het vege lijf.
Niets anders dan een roemloze aftocht rest er voor Rije Rudy, deden zijn renners dat maar, en Ab Normaal, maar wat wil je ook met zo'n naam. Vandaag de zwakste schakels. Tot ziens!

Franky122 700 7.767
HeldS 700 8.293
Sjonge Jonge 700 8.392
Coolietje 600 8.326
Guido Maltempi 600 8.425
Arry1338 330 8.563
Maillot à Pois 160 8.854
Platje 102 8.785
mensFaber 100 7.879
Nasibal 100 8.069
Jefgodfather 100 8.072
SvenVDB 100 8.222
Ludi 100 8.482
Sammysosa 100 8.708
Rawolf 100 8.747
Bonorrie 100 8.949
kokkie1975 100 8.972
Sies 100 8.979
Wielervolger 10 8.498
Rabbiej 10 8.798
Vernis 8 8.989
Bode80 0 8.324
Meijers 0 8.362
Ab Normaal 0 8.451
Rije Rudy 0 8.634

Team Ab Normaal
VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
THOMAS Geraint
JAKOBSEN Fabio
PEDERSEN Mads
EWAN Caleb
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
MEINTJES Louis
JUNGELS Bob

Team Rije Rudy
VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
MATTHEWS Michael
JAKOBSEN Fabio
PEDERSEN Mads
EWAN Caleb
FUGLSANG Jakob
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
PINOT Thibaut

jefgodfather

Veel sterkte Ab in deze droeve tijden. Het is zeker niet makkelijk geweest om je eigen dood in dit spelletje bekend te maken.

Sies

Oi oi oi! Dit was de eerste keer dat ik toch met een klein beetje geknepen billetjes op mn bedje in Mallorca lag te zonnen! Gelukkig zit ik er nog in! Vooralsnog nog steeds geen illusie dat ik mee ga doen om het podium, dankzij mn achterlijk dure team, maar wie weet!

Ab Normaal

'@jefgodfather
Ach, toen ik de teams binnen zag stromen had ik al wel vrij snel in de gaten dat ik niet zou gaan winnen, maar om eerlijk te zijn had ik verwacht de Alpen wel te overleven en dus binnen de top 20 te finishen.
Dit is wel een tegenvaller. Maar goed, part of the game, it is what it is om maar een paar dooddoeners te noemen.

Morgen gaan we eindelijk echt serieus klimmen. Dan gaan we zien wie er op de afspraak zijn en daarna kun je eigenlijk voor het eerst iets zeggen over wie de favorieten zijn voor de winst,

@Sies
Geniet nog lekker van je vakantie!

Guido Maltempi

Tien ritten overleefd, daar had ik vooraf voor getekend. Het lot van mijn ietwat magere klimteam ligt nu in de handen van Pinot en Meintjes. Als die leveren en Kämna niks geks doet, moet het lukken om de Alpen over te komen.

Arry1338

Ik vrees ervoor. Voor mij zullen de komende dagen wederom vluchters vooruit moeten blijven, en dan met Cattaneo, Bettiol, Pinot en/of Jorgenson erbij. Alle vier de mannen lijken wel aardig in vorm, dus het zou niet onmogelijk zijn. Maar comfortabel zit ik niet met enkel Vingegaard, Vlasov en voorheen klassementsman Martinez. Ben bang dat ik Dainese beter had kunnen wisselen met een Meintjes o.i.d..

Rabbiej

Ik ben erg bang voor de komende paar dagen, het zou me erg verbazen mocht ik die etappes overleven zonder Vingegaard. Of Roglic moet ineens geen last van zijn rug meer hebben maar dat lijkt me niet..

@Ab Normaal, mijn team lijkt toch nog steeds niet helemaal goed in je excel-lijst te staan. Met Kamna en Leknessund in mijn team had ik vandaag wel iets meer dan 10 punten. Maakt voor nu niet uit maar om een herhaling te voorkomen van een aantal etappes terug..

Limal

'@Rabbiej en Ab, ik ga sinds die kwalijke gebeurtenis enkele ritten geleden nog elke dag naar de psychiater. Het begint stillaan wel beter te gaan, met de hulp van immodium en medicinale cannabis.

Arry1338

Ik ben bang dat het hier eindigt voor Rabbiej (zonder Vingegaard) en mij :/

Ab Normaal

*****BREAKING*****

Tadej Pogacar blijkt mens!
Geschiedenis geschreven in de Tour. De onklopbare Sloveen blijkt klopbaar. ZO ongenaakbaar als hij vrolijk de trappertjes van fietsje ronddraait normaal, zo hulpeloos zag het er uit. Allemaal reden ze van hem weg en lieten ze hem, zonder mededogen achter.

De koning is dood, leve de koning!

Vingegaard is de naam. Ook hij is nog maar een jongetje als je in zijn gezicht kijkt. Een menneke.
Maar hij fietsste ze allemaal in de poeier.
Dikke en geweldige overwinning. Voor Quintana die weer op de weg terug blijkt te zijn en Bardet.
Hoe zou het toch in de Giro afgelopen zijn met Romain als hij niet ziek was geworden....

Tadej kwam op bijna 3 minuten als een zielig hoopje mens over de streep geperst.

Dat wordt een lange avond voor fysio en psych. Of heeft hij een virusje opgelopen?

Coolietje is de Vingegaard van onze club. Soevereine overwinning, bij hem zit het wel goed als de weg serieus omhoog gaat.
Wie de etappe van morgen ook met vertrouwen tegemoet zien zijn Rawolf en Maiilot à Pois.
Zij eindigen vandaag als Quintana en Bardet.

Wie morgen bibberend voor de TV zitten zie je hieronder. Een opvallend grote groep met vandaag 670 punten.
8 bibberende vrienden maar liefst. Hoewel, 8? 7. Voor Arry1338 valt er niet meer te bibberen. Hij viel vandaag al van de fiets en is af door teveel gespendeerde CQ punten.
In het ravijn gekukeld is Rabiej. Met slechts 72 punten (ja, deze keer klopt het echt) kwam hij vandaag tegelijk met de bezemwagen binnen. Kon hij gelijk instappen.

Morgen naar de Nederlandse berg. Heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.
A demain!

Coolietje 1.390 8.326
Rawolf 1.090 8.747
Maillot à Pois 1.070 8.854
kokkie1975 1.070 8.972
Bonorrie 1.000 8.949
Franky122 990 7.767
Bode80 990 8.324
Sjonge Jonge 990 8.392
Sammysosa 990 8.708
SvenVDB 930 8.222
Platje 830 8.785
Vernis 830 8.989
Sies 760 8.979
mensFaber 690 7.879
Nasibal 670 8.069
Jefgodfather 670 8.072
HeldS 670 8.293
Meijers 670 8.362
Guido Maltempi 670 8.425
Ludi 670 8.482
Wielervolger 670 8.498
Arry1338 670 8.563
Rabbiej 72 8.798

Team Arry1338
VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VLASOV Aleksandr
MATTHEWS Michael
CATTANEO Mattia
JAKOBSEN Fabio
DAINESE Alberto
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
BETTIOL Alberto
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
PINOT Thibaut
JORGENSON Matteo

Team Rabbiej
ROGLIC Primoz
VAN AERT Wout
VLASOV Aleksandr
JAKOBSEN Fabio
DAINESE Alberto
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
PINOT Thibaut
LEKNESSUND Andreas
VUILLERMOZ Alexis
KÄMNA Lennard

Ab Normaal

Alpe d'Huzes noemen we 'm het grootste deel van het jaar. Jan en alleman fietst er tegenop met een geweldig doel.
Maar hoe goed dat doel ook is en hoe knap de prestatie ook, toch loopt het pas écht uit als de Tour er is.

Noorse bochten, Nederlandse bochten, het is een waar internationaal spektakel aan het worden. De Tour is hot en L'Alpe is nog hotter.

Op de fiets was het een beduidend minder spektakel dan gisteren, maar dat kan ook bijna niet anders. Al was er voor de echte liefhebber nog genoeg om van te smullen. Het afdalen van Pidcock, die zich met ware doodsverachting naar beneden stortte was poëtisch, kunst met een hoofdletter K. En wat dachten we van de wederopstanding van de vaak verguisde, maar toch stiekem een beetje mijn held, Froomey. De man is een liefhebber. Geef het maar toe, ook jij hebt hem uitgelachen omdat hij maar door reed in de achterhoede en weigerde te stoppen. Of niet?
Geef het maar toe.

Op zijn koffiemolentje bleef hij toch maar mooi iedereen voor en finishte als derde. Diepe buiging Chris!

14 Juli. Quatorze Julliet, de Franse Nationale feestdag. Alle Franse renners strak van de adrenaline uit bed, een spervuur aan demarrages van thuisrijders die allemaal in de kopgroep wilden, op hun dag. De renner waarvan je zeker wist dat hij er bij zou zijn: Thibaut Pinot. Behalve Fransman ook nog de bollen als doel gesteld en laten er nu net vandaag een sloot punten voor dat tricot op te halen zijn...
Maar Fransen: het was altijd klootjesvolk, het is klootjesvolk en dat zal het ook altijd blijven. Hoeveel zaten er in de kopgroep? Null, niente, zero, nada, 零, صفر, geen enkele.
De bestorming van de Bastille leidde dus zeker niet tot een bestorming van "onze" berg.
Wel in de kopgroep: 2 Engelsen, een Zuid-Afrikaan, een Amerikaan en een Italiaan.
Die laatste zat te linkeballen, maar was ook snel gezien toen de slotklim werd ingezet.

Alleskunner Tom poetste snel de plaat en zag zijn medevluchters pas bovenaan weer terug. Meintjes, je moet toch bewondering voor de man hebben. Nooit iets winnen en altijd vol overgave door blijven gaan, werd keurig tweede.

Daar achter maakte TJV er ook een echte Afvalkoers van. De ene na de andere renner werd het snot uit de ogen gereden (wat een raar spreekwoord eigenlijk, snot uit de ogen) en uiteindelijk bleven ze vooraan nog maar met 3 nee 5, nee 3, nee 5, over.
Pogacar probeerde het nog maar Jonas was vandaag zijn schaduw.

Bij ons heeft de rustdag van maandag geen goed gedaan voor de spelletjes organisatoren. Moest ikzelf twee dagen geleden de strijd al noodgedwongen staken, gisteren streek Arry1338 het vaandel en vandaag is het de beurt aan maar liefst 2(!) vrijwilligers. Moraal van het verhaal.....

Winnaan van vandaag werd Bonorrie. Fluitend.
Op redelijke afstand gevolgd door Sjonge Jonge, daar weer vlak achter Sies.
Hotter dan hot, Alpe d'Huez. Bob Jungels is de reddende engel voor Nasibal. Extra hot vandaag voor mensFaber. De hotseat is zijn deel, op CQ notabene. En wie is daar het slachtoffer van? Jefgodfather. Met slechts 8.072 punten op CQ uitgeschakeld worden.. Je verwacht veel, maar dat niet.
De laatste plaats is vandaag voor Wielervolger. Voor jullie beiden moet ik hierbij het sprookje uitblazen. Welterusten.

Morgen gaan we loten in de loterij die aanvallersetappe heet. Of gaan we toch (klim)sprinten?

Bonorrie 972 8.949
Sjonge Jonge 870 8.392
Sies 830 8.979
HeldS 810 8.293
Guido Maltempi 712 8.425
Ludi 712 8.482
Meijers 710 8.362
Platje 492 8.785
Vernis 472 8.989
Coolietje 452 8.326
Franky122 372 7.767
Bode80 370 8.324
Sammysosa 370 8.708
Rawolf 370 8.747
kokkie1975 312 8.972
Maillot à Pois 292 8.854
SvenVDB 272 8.222
Nasibal 230 8.069
mensFaber 212 7.879
Jefgodfather 212 8.072
Wielervolger 210 8.498

Team Jefgodfather
VAN AERT Wout
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
O'CONNOR Ben
VLASOV Aleksandr
KRISTOFF Alexander
EWAN Caleb
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
PINOT Thibaut
BJERG Mikkel
KÄMNA Lennard

Team Wielervolger
VAN DER POEL Mathieu
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
CARUSO Damiano
VLASOV Aleksandr
MATTHEWS Michael
JAKOBSEN Fabio
URAN URAN Rigoberto
PEDERSEN Mads
EWAN Caleb
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
GROENEWEGEN Dylan
BETTIOL Alberto

Laatst gewijzigd
jefgodfather

ah ***** ik had echt gehoopt dat mijn lage score me door moeilijke tijden helpen. Bots ik toch niet op een nog goedkopere ploeg pfff
Bedankt Ab voor de organisatie en uitgebreide verhaaltjes en stukjes en uitslagen

Ik denk dat het vroeg afvallen van Ab Normaal, Arry1338 , mezelf en andere organisatoren, dat het organiseren van spelletjes en de tijd die je daarin steekt voor de Tour van start gaat, ten koste gaat van je vrije tijd om ploegjes te maken voor andere spelletjes, dan is het soms snel iets in elkaar knutselen en minder tijd om nog eens kritisch te kijken naar je ploegjes.
soit het zij zo, en nog veel succes aan de overblijvers.

Ab Normaal

Bij mij was het vooral de laatste paar dagen waardoor mijn Megaflits team en mijn budgetspel Scorito team er wel echt onder geleden hebben ja.

mensFaber

Het voelt idd wel erg heet met deze temperaturen. Wist dat de bergen kantje boord zou worden. Gelukkig heeft de bewust gekozen lage CQ score me gered. Die zal ik wss nog wel vaker nodig hebben.

1 2 ... 9 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.