In een eerdere reactie (giro?) heb ik al aangegeven dat het effect van de kopman te groot is bij dit spel. Een onjuiste kopman keuze kan je maken of breken. Dus met deze aanpassing van de spelregels kan dit effect verminderd worden. Ik ben dus voor om dit aan te passen per het nieuwe wielerseizoen of bij vuelta.
Week 2 gaan we het doen met Pogacar (captain), vd Poel, Gaudu, Matthews, Kron, Kamna, Pinot en Teuns. Maak mij zorgen dat Pogacar er eind week 2 of begin 3e week doorheen gaat zakken omdat hij geen helpers overhoud en het tegen het collectief van Jumbo en Ineos zal gaan afleggen. Of hij moet mij zo gaan verbazen dat hij zo sterk is dat hij iedereen aan kan, dan is hij echt een klasbak. Dus deze week captain om zo snel mogelijk de truipunten en mogelijke etappepunten binnen te halen. Daarnaast gegokt op aanvallers en Pinot/Kamna voor de mogelijke bergtrui. Laten we hopen op een mooie strijd in week 2 en dat corona niet teveel invloed heeft
Vrijwel iedereen Pogacar als captain deze week, om de reden die JB geeft. Om dezelfde reden is Vingegaard in de laatste week gebruiken niet onlogisch. Behalve als je Van Aert in de eerste week niet gebruikt hebt, dan zou ik die de laatste week als kopman doen met twee sprintritten en een tijdrit (plus truipunten elke dag). Is het een bewuste beslissing geweest om dat niet te doen Dirk?
Als de regels van het spel de spanning niet terug brengen, doet TJV het wel, wat een etappe gisteren!
Wat betreft kopman factor wil ik deze vanaf de Vuelta aanpassen, echter kom ik een beetje tijd tekort zo met het EK Vrouwen erbij. Wat zouden jullie voorstellen, nu is het zo:
HUIDIG:
Captain factor (2x):
1ste Etappe: 50 + 50 extra punten
2de Etappe: 30 + 30 extra punten
etc
Truien
Gele trui: 25 + 25 extra punten
Punten trui: 15 + 15 extra punten
Berg trui: 15 + 15 extra punten
Jongeren trui: 15 + 15 extra punten
VOORSTEL 1:
Captain factor (altijd 5 extra punten):
Voorbeeld 1ste bij Etappe: 50 + 5 extra punten
Voorbeeld 2de bij Etappe: 30 + 5 extra punten
etc
Gele trui: 25 + 5 extra punten
Punten trui: 15 + 5 extra punten
Berg trui: 15 + 5 extra punten
Jongeren trui: 15 + 5 extra punten
VOORSTEL 2:
Captain factor (2x):
Voorbeeld 1ste bij Etappe: 50 + 50 extra punten
Voorbeeld 2de bij Etappe: 30 + 30 extra punten
etc
Bij truien geen extra punten.
VOORSTEL 3:
Captain factor (altijd 5 extra punten):
Voorbeeld 1ste bij Etappe: 50 + 5 extra punten
Voorbeeld 2de bij Etappe: 30 + 5 extra punten
etc
Bij truien geen extra punten.
Wat is jullie voorkeur?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.