Tourzomer.nl is terug met het Tourspel

Rije Rudy

Lijkt mij een heel goed voorstel om wat meer variatie in de keuzes te krijgen inderdaad!

pirazzi

Met ingang van volgend jaar dan. Maar dan wordt het meer een spel als voorspel de etappe winnaar.
Het komt ook niet alle jaren voor dat er truiendragers zijn die weinig tot geen concurrentie hebben, zoals van Aert en Pogacar.

Laatst gewijzigd
John Berger

In een eerdere reactie (giro?) heb ik al aangegeven dat het effect van de kopman te groot is bij dit spel. Een onjuiste kopman keuze kan je maken of breken. Dus met deze aanpassing van de spelregels kan dit effect verminderd worden. Ik ben dus voor om dit aan te passen per het nieuwe wielerseizoen of bij vuelta.

SvenVDB

'@Dirk: Dat zou inderdaad een goeie wijziging zijn, nu spelen er velen op 'safe' door alle leiders in de nevenklassementen te kiezen.

pirazzi

Of een enquête houden via de mail.

John Berger

Week 2 gaan we het doen met Pogacar (captain), vd Poel, Gaudu, Matthews, Kron, Kamna, Pinot en Teuns. Maak mij zorgen dat Pogacar er eind week 2 of begin 3e week doorheen gaat zakken omdat hij geen helpers overhoud en het tegen het collectief van Jumbo en Ineos zal gaan afleggen. Of hij moet mij zo gaan verbazen dat hij zo sterk is dat hij iedereen aan kan, dan is hij echt een klasbak. Dus deze week captain om zo snel mogelijk de truipunten en mogelijke etappepunten binnen te halen. Daarnaast gegokt op aanvallers en Pinot/Kamna voor de mogelijke bergtrui. Laten we hopen op een mooie strijd in week 2 en dat corona niet teveel invloed heeft

Poeksel

Vrijwel iedereen Pogacar als captain deze week, om de reden die JB geeft. Om dezelfde reden is Vingegaard in de laatste week gebruiken niet onlogisch. Behalve als je Van Aert in de eerste week niet gebruikt hebt, dan zou ik die de laatste week als kopman doen met twee sprintritten en een tijdrit (plus truipunten elke dag). Is het een bewuste beslissing geweest om dat niet te doen Dirk?

pirazzi

Het was wel verleidelijk om Kämna te kiezen, pakt mogelijk vandaag de gele trui, maar toch maar de focus op klassementsmannen gelegd en de bollen met Geschke en Pinot.

ivo001

Ik heb Pogacar en Vingegaard bewaard voor volgende week. Heb gegokt op een herstellende van der Poel.

Poeksel

Drie mensen met Kämna als kopman! Krijgen ze gelijk?

pirazzi

Er zijn ook mensen met O'Connor in het team, de nummer twee in de stand zelfs als captain.

Poeksel

Waarschijnlijk omdat ze al hun selecties voor de tour al gemaakt hadden.

pirazzi

Ja en er dan verder niet naar omkijken.
Voordeel voor iedereen met Pogacar als captain: hij blijft in het geel!

Dirk

Als de regels van het spel de spanning niet terug brengen, doet TJV het wel, wat een etappe gisteren!

Wat betreft kopman factor wil ik deze vanaf de Vuelta aanpassen, echter kom ik een beetje tijd tekort zo met het EK Vrouwen erbij. Wat zouden jullie voorstellen, nu is het zo:

HUIDIG:
Captain factor (2x):
1ste Etappe: 50 + 50 extra punten
2de Etappe: 30 + 30 extra punten
etc

Truien
Gele trui: 25 + 25 extra punten
Punten trui: 15 + 15 extra punten
Berg trui: 15 + 15 extra punten
Jongeren trui: 15 + 15 extra punten

VOORSTEL 1:
Captain factor (altijd 5 extra punten):
Voorbeeld 1ste bij Etappe: 50 + 5 extra punten
Voorbeeld 2de bij Etappe: 30 + 5 extra punten
etc

Gele trui: 25 + 5 extra punten
Punten trui: 15 + 5 extra punten
Berg trui: 15 + 5 extra punten
Jongeren trui: 15 + 5 extra punten

VOORSTEL 2:
Captain factor (2x):
Voorbeeld 1ste bij Etappe: 50 + 50 extra punten
Voorbeeld 2de bij Etappe: 30 + 30 extra punten
etc

Bij truien geen extra punten.

VOORSTEL 3:
Captain factor (altijd 5 extra punten):
Voorbeeld 1ste bij Etappe: 50 + 5 extra punten
Voorbeeld 2de bij Etappe: 30 + 5 extra punten
etc

Bij truien geen extra punten.

Wat is jullie voorkeur?

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Mij lijkt voorstel 2 wel interessant. Zo kan een goede keuze voor de captain per periode toch een aanzienlijk verschil maken, maar wordt normaal gezien minder dezelfde renner gekozen omdat die aan het begin van de periode al een trui draagt.

John Berger

Voorkeur voor voorstel 2, daarna voorstel 1 en het laatst voorstel 3

SvenVDB

Hier ook de voorkeur naar voorstel 2.

pirazzi

Voorkeur voor voorstel 1.

ivo001

Mijn voorkeur gaat uit naar voorstel 2.

Eventueel de factor van x2 naar x1.5

Laatst gewijzigd
John Berger

Slechte 2e week. Nu 73e en hoop toch nog wat te stijgen. Week 3 in met Vingegaard (c), Thomas, Bardet, Groenewegen, v Poppel, Bettiol, Geschke en Pidcick. Voor elke etappe wel wat. Hopelijk krijgen we ook deze week een mooie strijd om het geel en wordt het een groot gevecht.

pirazzi

Geschke lijkt zijn bergtrui te gaan verliezen aan Ciccone.
Edit: Aan Vingegaard!

Laatst gewijzigd
BigApple

Hoppakee. Met stip naar 3. Captains goed gepland !

BigApple

Mijn voorkeur is voorstel 2. Of zo laten als het is. Ik vind het prima werken zoals het is.

Dirk

Hoppa, ik heb voorstel 2 ingesteld voor de Vuelta, eens kijken hoe dat gaat! Ik heb wel echt genoten de laatste dagen, jullie?

pirazzi

Het wordt nog spannend BigApple! Je staat 35 punten voor dus het gaat tussen Jasper Philipsen en Peter Sagan, Dylan Groenewegen hebben we allebei.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.