Afvalkoers Vuelta 2022

1 2 ... 10 11 12 13
Arry1338

We zijn op het punt dat we kunnen gaan strepen. Hindley zit ondertussen in het team van alle deelnemers. Die maakt dus geen verschil meer.

Aantal keer gekozen in de 23 overgebleven teams
23x [s]Hindley[/s]
22x Evenepoel
21x Groves
20x Higuita
19x Pedersen, [s]Thijssen[/s]
17x Ayuso
16x [s]Hayter[/s]
15x Arensman, [s]Yates[/s]
12x M-A Lopez
9x Carapaz
8x Ackermann
6x Coquard, [s]Stewart[/s]
5x [s]Sivakov[/s]
4x Rodriguez, Wright
3x Merlier, Almeida, Mclay, Mäder, [s]Einhorn[/s]
2x Buitrago, J-P Lopez, Mas, [s]Bennett[/s]
1x Roglic, Geoghegan Hart, Plapp, Chaves, Pinot, Stannard, [s]Hirt[/s], Jungels, O'Connor [s]Drizners[/s], [s]Vendrame[/s]

In vergelijking met gisteren zijn we de invloeden van McNulty en Hagen verloren met Pirazzi.

1[/u]
Slechts een team met Roglic en Geoghegan Hart én met ook Evenepoel daar nog bij (Wollage). Ook heeft Ezequiel een mooie bonus in de achtergrond van het klassement met O'Connor als solo pick.

2[/u]
Nog slechts één team zonder Evenepoel maar met Mas (Kievit). Het andere team met Mas is HeldS.

3[/u]
Almeida zit slechts nog in de teams van Danusz, Limal & Rawolf.

4[/u]
Kievit en Danusz hebben daarnaast ook Rodriguez, die ook bij Poeksel en Bazing nog te vinden is. Wright is ook nog in vier teams te vinden, namelijk bij Arry1338, BlingSagan, Rawolf & Ludi.

Aantal uitvallers per speler[/u]
5x Erveedeeee & Sjonge Jonge
4x Mithrandir, BlingSagan, Bode80 & Rabbiej
3x Danusz1986, HeldS, Kievit, Vito020, Malathion, Niels22, LuukGoverde, Arry1338 & Ab normaal, Poeksel
2x Supra, Rawolf, Ezequiel, Limal, Bazing & Wollage
1x Ludi

Iedereen in het spel heeft al minstens een streep moeten zetten, maar Ludi als enige slechts een. Hij mist enkel Hayter, dus geen Thijssen of Yates in zijn team. Wél heeft hij een aardig pakje sprinters met Pedersen, McLay, Groves en Wright. Ik denk niet dat iemand hem wilt treffen op de laatste dag!

Daarnaast wordt het ook moeilijk voor de spelers die al 5 man kwijt zijn, namelijk Erveedeeee & Sjonge Jonge.

Laatst gewijzigd
JDV21

Nou had van te voren niet verwacht dat ik er in de tijdrit uit zou gaan maar als Hayter uitvalt en Arensman een slechte dag heeft, ja dan is mijn team niet goed genoeg meer en is het over. Sowieso verdiende mijn team het ook niet om veel verder te komen dan dit. Te veel mannen niet in vorm. Voor mij was het beter uitgekomen als Yates en Sivakov ook gisteren waren uitgevallen, dan had ik het denk ik wel overleefd. Maar as is verbrande turf, dus daar heb ik niks aan. De rest van de afvalkoers wordt heel spannend en onvoorspelbaar denk ik door alle corona gevallen. Succes aan iedereen en dank voor de organisatie Ab! Hopelijk ben ik er in de Giro weer bij

Niels22

'@Poeksel22 niet overdrijven hè, Yates ga ik wel missen denk, hopelijk blijft MAL op tijdritniveau

Rawolf

Zure dag voor @pirazzi om de Vuelta te verlaten.

Op papier mijns inziens een van de sterkste ploegen voor de tijdrit met Almeida, Arensman, Plapp, Mcnulty normaal een aantal goeie mannen maar niemand gaf thuis

Bode80

Ik kan ook inpakken zonder Yates en Sivakov...

HeldS

Leuke en mooie analyse Arry! Durf je ook nog de winnaar te voorspellen? Vind het zelf erg lastig, zijn een paar teams met een fantastische klimploeg, maar vrees voor hen dat ze de paar vlakke etappes niet meer gaan overleven.

Arry1338

2 man zonder Groves; Limal & HeldS. Beide hebben Ackermann en Pedersen die samen niet zoveel punten als Groves alleen halen. Dat lijkt me exit voor deze twee heren :/

Mithrandir

Higuita begint nu wel een risico te worden voor mij.
Mss kan die op de lijst met uitvallers?
Als hij een keer boven mijn renners finished is het afgelopen voor mij.

Ab Normaal

Cabo de Gata is een gebied van vulkanische oorsprong in de provincie Almería in het zuidoosten van de Spaanse regio Andalusië met een oppervlakte van 45.663 ha. Het is tevens een beschermd Nationaal Park en het grootste beschermde kustgebied van Andalusië.

Het ruige berg- en rotsachtige landschap van dit gebied ligt geïsoleerd en is in geologisch opzicht een van Europa's meest bijzondere. De bergketen Sierra de Gata is de grootste vulkanische rotsformatie van Spanje, met scherpe pieken en okerkleurige steile rotsen (schelpenzandformaties). Aan de kust stijgen de rotsen steil op uit zee. Ze creëren soms wel 100 m hoge, hoekige en gekartelde kliffen, welke zijn gespleten door ravijnen en geulen die leiden naar afgelegen inhammen met witte zandstranden. Voor de kust liggen tevens vele kleine, rotsachtige eilandjes en onderwater groots opgezette koraalriffen met een rijk onderwaterleven.

Vandaag is de eerste keer dat de Vuelta dit schitterende gebied aandoet.
Als je bovenstaande leest is het best een prestatie om hier een vlakke sprintetappe uit te tekenen.

Goed, de Vuelta is inmiddels ook verworden tot een Afvalrace.
Gisteren maar liefst 8 uitvallers, onder wie Hayter en Bennett en vandaag weer 5 slachtoffers. Maar liefst 3 van Kern Pharma en verder Yates en Sivakov.

Hayter, Bennett, Yates en Sivakov gaan invloed hebben op onze Afvalkoers. De troeven zijn weer van hand veranderd in dit dynamische spel.

Wie worden hier wijzer van?

Eerst sprinten vandaag.
Mijn Scorito captain Ackermann heeft zich definitief veilig gefietst op mijn ultieme zwarte lijst. Het was weer bagger.
Danny Van Poppel daarentegen lijkt steeds beter te sprinten. Bij afwezigheid van Bennet en puike tweede plek achter sprinttalent Groves.
De Australiër verwees topfavoriet Merlier naar plaats 3.
Verder eigenlijk alle sprinters wel in de top 20.

Dat mag dus geen rare uitslag opleveren, voor zover je nog van niet raar mag spreken met dit slagveld dat Vuelta a Espana heet.

De sprintkoning van vandaag luistert naar de naam erveedeeee dankzij Merlier. Al was er een fotofinish voor nodig nadat Vito020 juichend over de streep kwam. Dan een groot middenveld, aangevoerd door Ludi op plek 3.

Onderaan zal SjongeJonge de volgende sprintetappe met het zweet in de bilnaad volgen. Bepaald geen lekkere score, maar hij heeft het geluk dat twee heren een goedkope, snelle en zeer talentvolle sprinter niet selecteren.
Da's een dikke blunder en uitschakeling is dan eigenlijk een terechte straf voor Limal en HeldS.

100x opschrijven: Ik moet altijd goedkope snelle sprinters selecteren.
Inleveren vóór de Giro 2023.

erveedeeee 1.260 6.426
Vito020 1.260 6.857
Ludi 1.200 6.308
Bazing 1.200 6.604
Mithrandir 1.130 6.533
Rawolf 1.000 5.888
Bling Sagan 1.000 6.472
Supra 970 6.895
Niels22 930 5.513
ezequiel 930 6.611
Bode80 900 6.143
Ab Normaal 900 6.376
LuukGoverde 900 6.396
Kievit 860 5.700
Rabbiej 860 5.948
Wollage 860 6.725
Danusz1986 860 6.910
Malathion 860 6.963
Arry1338 810 6.293
Poeksel 710 6.076
Sjonge Jonge 640 5.818
Limal 300 6.356
HeldS 300 6.484

Team Limal
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves
EVENEPOEL Remco
ACKERMANN Pascal
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
STEWART Jake
BUITRAGO SANCHEZ Santiago
ARENSMAN Thymen
STANNARD Robert
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben

Team HeldS
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
MAS NICOLAU Enric
ACKERMANN Pascal
PEDERSEN Mads
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
VENDRAME Andrea
STEWART Jake
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
LOPEZ PEREZ Juan Pedro
HINDLEY Jai

Arry1338

Aantal keer gekozen in de 21 overgebleven teams
[s]21x Hindley[/s]
[s]21x Groves[/s]
20x Evenepoel
18x Higuita
17x Pedersen
16x Ayuso
13x Arensman
11x M-A Lopez
9x Carapaz
6x Ackermann
6x Coquard
4x Rodriguez, Wright
3x Merlier, Mclay, Mäder
2x Almeida
1x Roglic, Geoghegan Hart, Plapp, Chaves, Pinot, Jungels, O’Connor, Mas, J-P Lopez, Buitrago

Geen Stannard meer in het lijstje.

Poeksel

Ik zal bij de volgende sprintetappe normaalgesproken boven Sjonge Jonge eindigen, maar veilig voel ik me bepaald niet. Ik had eerst Pedersen in mijn team, maar verving hem door Ackermann met de gedachte dat die beter zou zijn in de vlakke sprints. Verkeerd gedacht dus, in ieder geval tot nu toe.

Limal

Ik moet altijd goedkope snelle sprinters selecteren.
Ik moet altijd goedkope snelle sprinters selecteren.
Ik moet altijd goedkope snelle sprinters selecteren.
...

In my defence, Stewart en Thijssen vielen in die categorie. Spijtig genoeg vielen ze ook al uit de Vuelta...

Bedankt voor het spel der spellen weer, Ab, en veel succes aan de overlevers! Bij mijn eerste deelname viel ik af als 14e, nu pas als 20e. Over enkele jaren ben ik oud en wijs genoeg om dit te winnen.

"' 't Is jammer dat het over ging, 't is allemaal herinnering
Daar doen we't dan de hele winter maar weer mee

't Is weer voorbij die mooie zomer... "

Ab Normaal

'@Limal
Nee, Stewart en Thijssen vallen onder de categorie goedkope sprinters. Niet onder de categorie goedkope SNELLE sprinters...

Limal

Ooooh, burn!

Ik had erom gevraagd :-)

Laatst gewijzigd
LuukGoverde

Aii door het uitvallen van Buitrago is mijn kans om het spel te winnen verkeken. Zal sowieso altijd onder Ab eindigen nu, aangezien ons enige verschil Buitrago vs. Arensman is. Maar we gaan zien hoe lang we het nog volhouden.

Niels22

Hup kopgroep, wil wel eens profijt hebben van die lage CQ waarde

Rabbiej

Wollage en Bazing zijn in de problemen mocht de kopgroep de 1e 20 van de uitslag weten te halen.

Bazing

Ik had niet helemaal door dat ik zo erg moest oppassen voor Carapaz. Dit lijkt het einde inderdaad.

Niels22

Hopelijk geen last van de andere ploegen zonder Ayuso, anders gaat het overslaan van dit koopje mij nekken (iets wat anders in week 3 sowieso gaat gebeuren)

Arry1338

Ik ben de sjaak, samen met Kievit.. Damnit op CQ score nog wel. Waarom stelt Miguel Angel Lopez toch altijd teleur!

HeldS

Helaas gisteren uitgeschakeld. Bedankt voor de organisatie, wat een leuk spel! Hopelijk kan ik de volgende weer mee doen.

Ab Normaal

Wegens beurs en een aansluitend diner heb ik he-le-maal niets gezien van de koers en kan ik er ook geen zinnig woord over zeggen.

Wel over de uitslag...
Die is duidelijk in twee kampen verdeeld.
De mensen mét Carapaz en de mensen zonder.

Tussen de nummer 1 en 9 zit slechts 16 luizige puntjes verschil.
Ludi drukte zijn wiel als eerste van de kopgroep over de meet, voor Vito020 en Malathion.
Ayuso en MAL scheiden vervolgens het resterende kaf van het koren, totdat er nog 3 slachtoffers overblijven.
Met 46 puntjes is het vechten voor die laatste strohalm. En dan is daar weer de beruchte tiebreak.
Ironisch dat dan juist de koning van het CQ spel, Arry1338, sneuvelt op een te hoge waarde.
Tweede slachtoffer is misschien nog meer bijzonder. Dan heb je 7.000 punten en besteed je er maar 5.700 omdat je laag in de CQ wilt zitten omdat je de tiebreaks wilt overleven.

En hoe vlieg je er dan uit? Precies.

Kievit zal niet lekker slapen. Net als Arry1338, een lekker fanatieke speler. Genoten van je bijdrages en je analyses. Hoop dat je daar niet mee stopt.

Ik hoop jullie volgend jaar weer terug te zien heren!

Met Kievit verdwijt ook het laatste Evenepoel loze team.
Remco speelt geen rol van betekenis meer.

Ludi 656 6.308
Vito020 656 6.857
Malathion 656 6.963
Mithrandir 650 6.533
ezequiel 650 6.611
Supra 650 6.895
Poeksel 646 6.076
Bling Sagan 640 6.472
Danusz1986 640 6.910
Wollage 70 6.725
Rabbiej 56 5.948
Ab Normaal 56 6.376
LuukGoverde 56 6.396
Bazing 56 6.604
Sjonge Jonge 50 5.818
Rawolf 50 5.888
Bode80 50 6.143
erveedeeee 50 6.426
Niels22 46 5.513
Kievit 46 5.700
Arry1338 46 6.293

Team Kievit
HAYTER Ethan
MAS NICOLAU Enric
YATES Simon
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
RODRIGUEZ CANO Carlos
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Team Arry1338
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
YATES Simon
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban
LOPEZ MORENO Miguel Angel
COQUARD Bryan
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
STEWART Jake
PINOT Thibaut
WRIGHT Fred
HINDLEY Jai
GROVES Kaden

Laatst gewijzigd
Arry1338

Bedankt!

Niels22

Laatste etappe vandaag voor Coquard

Ab Normaal

En dan wordt ie gelijk tweede…
Moet ie vaker zeggen.

Mannen, ik zit dit weekend in Zandvoort en morgenavond ook nog bij Kensington. Het is dus niet van de snelle met de uitslagen deze editie.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.