Afvalkoers Vuelta 2022

1 2 ... 10 11 12 13 »
Niels22

Nu Mäder gepakt is, ben ik inderdaad uitgespeeld... het duurde tot op 102km van de finish in Madrid!

Ab Normaal

Hup Carapaz, laat je toch afzakken om Rodriguez te helpen jongen.

Ab Normaal

Bah bah. Kruis er over. Profi Vito.

Ab Normaal

De finale gaat tussen Ludi, Rabbiej en Vito020.

Laatst gewijzigd
Niels22

Dan is Rabbiej normaal al 3e en met het niveau van Merlier zal dat team wel 2e worden...

Ab Normaal

Laatste bergetappe. Laatste kans voor mannen die in het klassement nog iets willen.
Een spetterende etappe dus?

Nope. Saaie, suffe bende en Evenepoel hoefde zich niet bovenmatig in te spannen.
Bij Movistar zouden ze eens een vacature moeten plaatsen voor een strategisch brein.

Carapaz hoefde deze keer (helaas) niet op Rodriguez te babysitten en mocht voor eigen succes gaan en dan blijkt het helaas wel een klasbak. De overgewaardeerde Higuita die altijd faalt in een grote ronde kon zelfs het wiel van Richard niet houden. Frappant omdat Higuita de hele Vuelta verstoppertje heeft gepeeld terwijl de Ecuadoriaan al heel wat energie verbruikt had.

Was het dan spannend bij ons?
Neen. Maar wat wil je ook. Dat je met geluk heel ver kunt komen bewijst Niels22. Want als je Hirt, Coquard en Mäder in je team neemt én je bent ook nog een zó bang om er op CQ uit te vliegen waardoor je meer dan 20% overhoudt, dan is het een godswonder dat je het laatste weekend haalt.
De andere afvaller heeft het meest gemiddelde team wat je je kunt voorstellen. En als grijze muis ga je niet snel afvallen, maar ook niet winnen. Zonde dus van het plaatsje wat je ingepikt hebt Ab. En dan met jouw nickname zo'n gemiddeld team samenstellen... Pelotonvulling heet dat.

Beiden terecht er uit. Stof tot nadenken deze winter. Hasta la Vista heren.

We gaan sprinten in Madrid.

Ludi 2.260 6.308
Vito020 2.160 6.857
Rabbiej 1.660 5.948
Ab Normaal 1.660 6.376
Niels22 1.260 5.513

Team Ab Normaal
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
YATES Simon
ACKERMANN Pascal
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Team Niels22
EVENEPOEL Remco
YATES Simon
PEDERSEN Mads
MÄDER Gino
LOPEZ MORENO Miguel Angel
COQUARD Bryan
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
ARENSMAN Thymen
HIRT Jan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Laatst gewijzigd
Niels22

Feli aan de finalisten, zelf tevreden dat ik na jaren weer eens een degelijke prestatie heb neergezet. Het was iets tekort door zo weinig van budget te gebruiken. Op naar 2023!

Ab, bedankt weer, heerlijke spelbegleider was, prima teksten. Kijk uit naar de belediging als afvaller en m'n zuinigheid

Rabbiej

Vito is vast en zeker aan het schelden op Tim Merlier maar Ludi is zeer terecht de winnaar van de afvalkoers!

Ik sluit me aan bij het relaas van Ab Normaal met een heel saai team win je dit spel uiteindelijk niet. Maar ben desondanks best tevreden met wat uiteindelijk een 2e plaats blijkt te zijn geworden.

Ab Normaal

Laatste etappe, 3 strijders. Vooraf lijkt Rabbiej voor spek en bonen mee te doen en lijkt het te gaan tussen Merlier en het duo McLay en Wright

Optocht door Madrid en inderdaad een sprint. Maar waar was Merlier? Vito020 zal de Belg niet snel meer in zijn team opnemen.
Hierdoor werd het een behoorlijke anti climax en was de 7e plaatst van de verrassende Fred Wright al de beslissing.
De winnaar is dus Ludi. Dik verdiend.

Behalve Higuita en Hindley heeft hij eigenlijk geen missers in zijn team. En die twee missers heeft vrijwel iedereen.
Kortom, gewoon een heel goed team en vooral de keuze voor Wright blijkt een belangrijke keuze.
Ludi verzekert zicht hiermee niet alleen van deelname aan de Giro 2023, maar als titelverdediger ook aan de Vuelta van 2023.
Rabbiej en Vito020 zien we terug in de Giro.

Team Ludi
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
MCLAY Daniel
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
WRIGHT Fred
HINDLEY Jai
GROVES Kaden

Ludi 940 6.308
Rabbiej 700 5.948
Vito020 700 6.857

Team Rabiej
EVENEPOEL Remco
HAYTER Ethan
YATES Simon
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
SIVAKOV Pavel
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

Team Vito020
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
EVENEPOEL Remco
MERLIER Tim
YATES Simon
PEDERSEN Mads
LOPEZ MORENO Miguel Angel
STEWART Jake
ARENSMAN Thymen
AYUSO PESQUERA Juan
HINDLEY Jai
THIJSSEN Gerben
GROVES Kaden

VincentK

Ludi gefeliciteerd en bedankt Ab!

Een erg leuk spel en ik heb het na mijn snelle uitschakeling verder met veel plezier gevolgd vanaf de tribune.

De Vuelta was niet de ideale koers om voor het eerst mee te doen. Mijn team was gewoon te duur voor een ronde met relatief veel ontsnappingen. In de tour of bijvoorbeeld bij klassiekers is het misschien een ander verhaal.
Kortom: ik ben mij al hard aan het voorbereiden op een volgende deelname :-).

Laatst gewijzigd
Ludi

Eindelijk een keer een finale niet verloren!

Bedankt voor de organisatie! :)

Meijers

Gefeliciteerd Ludi met de overwinning, mooi team! Ik sluit mij aan bij VincentK, ook ik heb na mijn redelijk vroege uitschakeling genoten van alle berichten en de leuke stukjes van Ab. Hopelijk tot in de Giro!

Arry1338

Ab bedankt! Ludi gefeliciteerd!
Het was weer leuk om mee te kunnen doen. Hopelijk volgend jaar weer!

1 2 ... 10 11 12 13 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.