Wielermaster CQ-spel 2023

1 2 ... 12 13 14 15 »
jappe666

Ik denk niet dat er een gouden formule is waarmee je gegarandeerd bovenaan meedraait.
Erveedeeee werd het op één na meest aantal keren overboden, namelijk 19x, en hij werd daarmee voorlaatste.
Hij werd echter op de voet gevolgd door Homme (17x overboden), maar die werd daarmee 2de.
El Canibal werd in totaal maar 3x overboden, maar die werd daarmee wel 3de.

Als er al een gouden formule zou zijn, dan is het wel om de zaken niet te overanalyseren en vooral een unieke strategie te hebben, en dat is net de charme van dit spel. Als iedereen vol biedt op de toppers, kan je beter als enige goedkoop de subtoppers oppikken. Als iedereen vol inzet op de jonge groeibriljanten, kan je beter als enige goedkoop de toppers oppikken. Zet je alles in op 2-3 toppers en die blijven fit, doe je mee voor de winst. Vallen die echter tegen, strijd je meteen tegen degradatie. Spreid je je kansen met vele subtoppers, is de impact van een tegenvaller kleiner, maar is de kans op een uitvaller wel groter. Er zijn meerdere wegen naar Rome, en als je allemaal dezelfde kiest, sta je in de file.

elrio

Mooi gezegd @jappe666

Arry1338

Kan het niet beter verwoorden Jappe!

@Elrio

Gaan we dit jaar weer rond 7 november beginnen?

Laatst gewijzigd
elrio

Ja ik denk het wel. Ik moet nog even afspreken met jefgodfather, wil tegelijk beginnen met divisie 2

BlingSagan

Thnx voor de felicitatie @Homme
Als Thijssen wel zijn laatste koers had mogen rijden. Als Girmay ook maar de helft had gepresteerd als verwacht.
Dan had je gewonnen. Het zat dicht bij elkaar.

Ik ben echt blij met mijn 1e plek trouwens.
Stond een beetje in dubio qua bieden. Ik wilde niet als eerste promovendus gelijk weer degraderen. Dus deels op zeker geboden op de beste sprinter en een steeds sterker wordende Mads. Ook met het idee dat dat waarschijnlijk niet de gewilde renners zouden zijn. Vervolgens kon ik in de 2e ronde wat voorzichtig bieden. En zowaar in de derde ronde mijn team compleet maken. Vooraf voor niemand een podium kandidaat. Maar aangezien veel een dure renner hadden die niet presteerde toch boven komen drijven. En daarmee de eerste ploegleider die zowel de 2e als de 1e divisie heeft gewonnen !

Een spel kent winnaars en verliezers. Ontzettend jammer dat Erveedeeee en Ab Normaal ons moeten verlaten. Pech hoort bij het spel. En ach ook Ajax heeft wel eens een wat minder jaar 😀.

Volgend seizoen doe ik graag weer mee. Ik kijk al uit naar het bieden. Een interessante en spannende periode!
Die hopelijk wordt voorzien van de nodige voorbeschouwingen.

@Elrio
Dank voor de organisatie!

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Mijn aankoopstrategie werkte afgelopen jaar goed, helaas pakte het jaar van Van Aert minder uit dan gehoopt/verwacht. Volgend jaar maar weer wat anders proberen

Peter Post Forever

BlingSagan gefeliciteerd! Elrio bedankt voor de goede organisatie!

1 2 ... 12 13 14 15 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.