Roglic is met het winnen van de Giro waarschijnlijk op een punt beland dat hij nog enkele gaten op zijn palmares zal willen dichten (de Tour, Zwitserland, Lombardije), liever dan bijvoorbeeld voor de vierde keer de Vuelta.
Dit jaar is natuurlijk een uitgelezen (en wellicht de laatste echte) kans op de Tour met het ontbreken van Evenepoel en de niet ideale voorbereiding van Pogi. Hij gaat ze niet meer alledrie (met Vingegaard er ook nog bij) tegelijk in een jaar kloppen.
Ik denk dat Roglic wellicht liever voor die ene procent kans in de Tour van dit jaar gaat, dan voor de vierde keer Vuelta (dan ook misschien tegen een Pogi in absolute topvorm). Als een iemand het zou moeten kunnen is het Roglic denk ik. Maar dan moet er uiteraard wel een reeële kans zijn, maar dat mogen de kenners binnen het team bepalen.
Idd, zeeman gaf duidelijk aan dat roglic niet naar tour lijkt te gaan. Mochten er 4 renners uitvallen met blessures en covid, dan wie weet.
Roglic nu ff rust en dan toewerken naar de vuelta, hopelijk met zijn landgenoot tratnik, om zijn verdriet rond de giro winst te verzachten.
Vuelta mgl al aardig startveld met ayuso, almeida en Thomas bijv.
'@aWestie nou nee dat is erg zeldzaam, het gaat ook om w/kg, vingegaard deed 7,45 w/kg voor 11 minuten dat is een top 25,kijk maar op twitter en twitter en zoek op twitter cycling graphs, top 25 bedoel ik mee ook de 1990 2000, het is erg zeldzaam, het gebeurd niet elke dag.
'@AWestie: m.b.t. Vingegaard, de Finse wielerkenner heeft een flink lagere schatting, 7.12 W/kg. De schatting van LR lijkt me veel te hoog, want dan zou de FTP waarde 6.65 W/kg zijn (en dat kan niet, want > 6.4)...
Bij de schatting van de Fin zou de FTP waarde 6.35 W/kg zijn. Denk dat de schatting voor de winsnelheid hier het verschil maakt.
Zie https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1644789508653694977
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.