Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 110 ... 237 238
ti-raleigh

En wat ze ook zullen beslissen, lekker tot het laatst wachten om het bekend te maken. Het zal dan geen goed doen aan het gemoed van Pogi.

Jopie

Roglic is met het winnen van de Giro waarschijnlijk op een punt beland dat hij nog enkele gaten op zijn palmares zal willen dichten (de Tour, Zwitserland, Lombardije), liever dan bijvoorbeeld voor de vierde keer de Vuelta.

Dit jaar is natuurlijk een uitgelezen (en wellicht de laatste echte) kans op de Tour met het ontbreken van Evenepoel en de niet ideale voorbereiding van Pogi. Hij gaat ze niet meer alledrie (met Vingegaard er ook nog bij) tegelijk in een jaar kloppen.

Ik denk dat Roglic wellicht liever voor die ene procent kans in de Tour van dit jaar gaat, dan voor de vierde keer Vuelta (dan ook misschien tegen een Pogi in absolute topvorm). Als een iemand het zou moeten kunnen is het Roglic denk ik. Maar dan moet er uiteraard wel een reeële kans zijn, maar dat mogen de kenners binnen het team bepalen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij was Zeeman wel vrij duidelijk bij op1 en gaat Roglic niet naar de Tour.

tdola

Idd, zeeman gaf duidelijk aan dat roglic niet naar tour lijkt te gaan. Mochten er 4 renners uitvallen met blessures en covid, dan wie weet.

Roglic nu ff rust en dan toewerken naar de vuelta, hopelijk met zijn landgenoot tratnik, om zijn verdriet rond de giro winst te verzachten.
Vuelta mgl al aardig startveld met ayuso, almeida en Thomas bijv.

BraboCycling

'@Tdola vergeet ook vooral Mas, Carapaz en Dunbar niet in het Vuelta-rijtje. En bij TJV ook nog Kelderman.

Sies

En Pogi nadat hij de tour weer heeft verloren va Vingegaard! ;)

SprintMaster

Roglic moet volgend jaar voor de Tour zege gaan. Als Pogacar dit jaar wint is ie misschien weer wat minder hongerig. De Tour organisatie zal sowieso weinig tijdrit kilometers op gaan nemen om het spannend te houden.

goldone123

overschat vingegaard niet hij is echt goed, hij reed een top 25 alletijden op een klim en dat hebben pogi roglic en evedepoel niet gedaan.

Laatst gewijzigd
AWestie

Hij reed een top 25 alletijden op een klim? Tegenwoordig rijden ze allemaal jaarlijks wel een paar klimrecords uit de boeken, dus ik snap je niet helemaal

goldone123

'@aWestie nou nee dat is erg zeldzaam, het gaat ook om w/kg, vingegaard deed 7,45 w/kg voor 11 minuten dat is een top 25,kijk maar op twitter en twitter en zoek op twitter cycling graphs, top 25 bedoel ik mee ook de 1990 2000, het is erg zeldzaam, het gebeurd niet elke dag.

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Vingegaard werd helemaal zoek gereden in Parijs Nice.

Poeksel

Vingegaard lijkt inderdaad op basis van zijn prestaties (en wattages) in Baskenland huizenhoog favoriet voor de Tour.

AWestie

Ah kijk bedoel je dat. Beter verwijs je dan hier naar in plaats van een zoekopdracht doorgeven: https://lanternerouge.com/2023/04/08/jonas-vingegaard-pushes-all-time-great-watts/

goldone123

'@landeirovic dat zijn toch echt 2 verschillende koersen, ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet😂

Laatst gewijzigd
goldone123

Pn totaal andere wattages, dat is volgens mij ook wel duidelijk.

kelderfan

Archie Ryan mag weer voorzichtig aan fietsen. Dat is goed bericht voor toch een mooi talent voor de toekomst.
Bron: JV

Cen Morawec

Mooi momentje gisteren op op1. Voor mij was er heel belangrijk, dat ze Tom Dumoulin opgezocht heben. Ik hoop alleen, dat Primoz nu klaar is en ook thuis gehuldigd mag worden. Ik begrijp niet waarom moest hij hier naartoe.

goldone123

'@kelderfan idd maar kan hij nog een jaartje bij de dv? Want deze blessure is mogelijk carrière slopend, in iedergeval voor een overstap naar de jumbo visma zelf..

AWestie

Ik moet eerlijk zijn, deze keer had ik je niet verwacht @Cen

Verder hoop ik echt dat Ryan voortaan van knieklachten bevrijd blijft, maar het voelt allemaal heel precair. Hopelijk verdwijnt hij niet na nog een tegenslag met zijn knie uit het profpeloton.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

'@AWestie: m.b.t. Vingegaard, de Finse wielerkenner heeft een flink lagere schatting, 7.12 W/kg. De schatting van LR lijkt me veel te hoog, want dan zou de FTP waarde 6.65 W/kg zijn (en dat kan niet, want > 6.4)...
Bij de schatting van de Fin zou de FTP waarde 6.35 W/kg zijn. Denk dat de schatting voor de winsnelheid hier het verschil maakt.

Zie https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1644789508653694977

AWestie

'@Sprintmaster Klopt, zulke inschattingen zijn nooit helemaal netjes te maken zonder alle info. Wel een van dé klimprestaties tot nu toe van dit seizoen.

madeinstars

Het toont vooral dat Vingegaard niet alleen op lange beklimmingen van absolute wereldklasse is (wisten we al), maar dat hij ook op het kortere steilere werl (zoals in de eerste dagen van de tour) zeker niet onder doet voor Pogacar.

Yeez

We gaan het in de tour wel zien. Die cijfertjes zeggen mij zo goed als niks

goldone123

Ja idd ik denk wel dat hij beter is dan een jaar geleden.

kelderfan

JVD gaat van start in de Oberösterreich Rundfahrt en officieel nu met Belletta, Geleijn, Kramer, Mattio, Simmonds en Van Petegem o.l.v. Sierk-Jan De Haan en Robbert de Groot
Vorig jaar nog met Staune-Mittet en Hagenes, die zich goed hebben laten zien.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 110 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.