Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 60 ... 237 238
Yeez

Wat zonde voor dylan. Voor jv ook een serieuze streep door de rekening. Dvb was de enige die van ver kon gaan en zo derest onder druk kon zetten en v aert in een zetel. Tactische move die wegvalt voor de ploeg

kelderfan

Ik denk dat de sleutel Tiesj Benoot is. Die bleek de sterkste bergop (natuurlijk wel zonder Van Aert, Van der Poel en Pogacar) van het pak.
Hopelijk zijn Van Der Sande en Van Hooydonck er nog bij om de laatste keer de "Oude Kwaremont" aan te vallen met als laatste de forcing van of Laporte of Benoot om 't pak uiteen te slaan, zodat de sterkste overblijven.
Dan verwacht of Laporte of Benoot er nog bij zitten om eventueel nog bij te sturen als Wout op een gaatje zit t.o.v. Pogacar e/o Van der Poel.

wieler4live

Alleen vind ik altijd bij tiesj dat hij heel goed de korte klimmetjes over komt (als een van de beste van het peloton) maar als het kasseien klimmen zijn weer iets minder goed denk dat het vooral komt omdat hij iets lichter is als bijvoorbeeld een van aert. Maar goed we gaan het zien zondag ik heb er alle vertrouwen in de het goed gaat komen

Yeez

Klopt. Ik heb dat idee ook altijd. Dat hij over asfaltklimmen als de trieu meer indruk maakt dan een kwaremont

madeinstars

Ook een typische uit het zadel klimmer. Dat is op kasseien lastiger.

IK

Weet iemand of Wilco Kelderman weer traint? Gaat hij de voorbereiding op de Giro halen? Het werd een beetje stil om hem heen na de val op TA.

AWestie

Trieu rijdt hij niet vanuit het zadel hè.

Als ik ergens van hou is het altijd dat oeverloze gegoochel met budgetcijfers rondom wielerploegen. Ik gok dat ze dicht bij de waarheid zitten, maar vanmorgen geeft NRC "Hoofdsponsor Jumbo, goed voor een derde van het budget van 36 miljoen euro van de gecombineerde schaats- en wielerploeg". Uit: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/30/de-sponsoring-van-wereldtoppers-werd-toch-wel-duur-voor-supermarktketen-jumbo-a4160890#/krant/2023/03/31/#110

Laatst gewijzigd
Cycling

Mooie selectie voor Volta Limburg Classic. De ervaren renners die hun kennis/ervaring overbrengen naar de Development renners en Milan Vader. Benieuwd in hoeverre de Development renners zich in deze wedstrijd laten zien.

kelderfan

'@wieler4live
Dat Pogacar, Van der Poel en Van Aert er boven uitsteken is een feit van het moment.
Maar Tiesj Benoot liet zien, dat hij de beste van de rest is. Daarom is hij voor mij de sleutel om de boel naar de ploeg toe te trekken. Wout heeft 't voordeel van een sterke ploeg. Naar beklimmingen toe kan hij die sterkte uitspelen.

Poeksel

Morten Aalling Nørtoft rijdt morgen in Limburg zijn eerste race voor TJV. Was een behoorlijke tijd ziek, maar zou nu helemaal hersteld moeten zijn. Ben benieuwd!

AWestie

Fem van Empel gaat dit weekend ook debuteren voor TJV op de weg bij de Volta Limburg Classic

Glorious

Zit er toch veel aan te denken, Jumbo blijft dus zeer waarschijnlijk maar niet als hoofdsponsor, ze zullen dus een aantal miljoenen blijven spenderen en mocht je dan een hoofdsponsor vinden is de kans groot dat je juist meer budget hebt dan nu.

Ik hoop echt dan Laporte snel bijtekent. Hij heeft veel te danken aan Jumbo-Visma en zal juist minder winnen bij een QS zegmaar. Dhr Boonen wil natuurlijk dat hij daar tekent... Op naar de Ronde, ook zin in Baskenland met Vingegaard.

AWestie

Ik vind het wel grappig waar nu iedereen heen schiet qua opties: Redbull wordt veel genoemd en Cervélo wil naar verluidt bijleggen maar willen ze wel hoofdsponsor zijn? Niemand wil (natuurlijk) een sjeikje en in Trouw zag ik de grappige combi dat PSV misschien wel nagedaan kan worden door de Brainport-constructie te gebruiken. Opties te over voor dhr. Plugge dus.

Die laatste heeft wel veel aanknopingspunten, omdat Plugge door de jaren heen met Van Veen en Van der Wallen wel echt een businessclubje aan het formeren was.

kelderfan

Ja @Glorius dat zie ik ook zo, dat Jumbo wel blijft, maar niet meer als hoofdsponsor.
Ja wat Laporte betreft. Die moet zeker bijtekenen (hij moet niks zegt meneer Boonen), want die is naast Wout een winnaar.
@AWestie
Die Fem van Empel is een "Woutie" van de toekomst en dat kan snel gaan..
@Poeksel
Ik ben zeker benieuwd naar Morten Aalling Nørtoft, want die heeft zich echt laten zien vorig seizoen.

kelderfan

Pogacar is van meer markten thuis. Hij kan ook glibberen en slippen. Dan wordt 't wandelen naar boven.
Zie de beelden op de Koppenberg bij de verkenning bij Sporza Wielrennen. Gelukkig blijft 't droog.
bron:
https://sporza.be/nl/2023/03/31/bekijk-tadej-pogacar-slipt-en-wandelt-de-koppenberg-op~1680262782680/

Cen Morawec

Ons wielerlegende over Jumbo Visma bij Sporza

https://www.vrt.be/vrtnu/podcasts/sporza/s/sporza/4/tom-dumoulin---jumbo-visma-creeert-zelf-een-gevoel-van-gezamenli/

tdola

Is oomen weer fit voor baskenland?
Of gaat bijv hofstede daar naartoe? Of vader?

Cornelius

Of, eventueel, blijft Jumbo hoofdsponsor van de schaatsploeg (Nederlandse winnaars, Nederlandse ploeg, behoorlijk wat aandacht bij NOS sport en andere Nederlandse media), terwijl er een andere (internationaal georiënteerde) hoofdsponsor voor de wielerploegen komt.

Groetjesaandevoetjes

Had een beetje hoop dat Kelderman ipv Kruijswijk naar Baskeland ging (aangezien Kruijswijk Kelderman verving in Catalonie). Ben benieuwd hoe het met Wilco is.

kelderfan

Helaas geen Gloag in Basque Country. Voor hem is een plaatsje ingeruimd voor Hofstede.
Dus Wilco is kennelijk nog niet fit genoeg om te starten.

Maillot à Pois

Gloag is nog niet hersteld van zijn scheenbeenblessure. Ook geen Ardennen voor hem helaas.

BraboCycling

Bron dat hij ook geen Ardennen rijdt?

Zou mooi zijn mocht Roglic daar dan toch nog meedoen, want anders ben je wel echt onthoofd.

Maillot à Pois

Bron = Tom zelf, ik chat af en toe eens met hem op Instagram

Glorious

Ik zit Limburg te kijken en probeer al een half uur de 2e jumbo renner in de kopgroep te vinden..... geen 1 commentator valt het op. Waanzin

Laatst gewijzigd
tdola

Tegenvaller voor gloag dan.
Oomen wel weer hersteld iig.

Waalse koersen komt roglic niet voor de berg af in voorbereiding op giro lijkt me. En vingegaard 1 dgse ook niet volgens de planning.

Benoot, valter daar de kopmannen denk ik (van baarle? Wellicht van aert nog agr?) Tratnik in lbl erbij. Leemreize, vader, oomen, hofstede in de ondersteuning evt ook vd sande of roosen.

1 2 ... 60 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.