Ik denk dat de sleutel Tiesj Benoot is. Die bleek de sterkste bergop (natuurlijk wel zonder Van Aert, Van der Poel en Pogacar) van het pak.
Hopelijk zijn Van Der Sande en Van Hooydonck er nog bij om de laatste keer de "Oude Kwaremont" aan te vallen met als laatste de forcing van of Laporte of Benoot om 't pak uiteen te slaan, zodat de sterkste overblijven.
Dan verwacht of Laporte of Benoot er nog bij zitten om eventueel nog bij te sturen als Wout op een gaatje zit t.o.v. Pogacar e/o Van der Poel.
Alleen vind ik altijd bij tiesj dat hij heel goed de korte klimmetjes over komt (als een van de beste van het peloton) maar als het kasseien klimmen zijn weer iets minder goed denk dat het vooral komt omdat hij iets lichter is als bijvoorbeeld een van aert. Maar goed we gaan het zien zondag ik heb er alle vertrouwen in de het goed gaat komen
Trieu rijdt hij niet vanuit het zadel hè.
Als ik ergens van hou is het altijd dat oeverloze gegoochel met budgetcijfers rondom wielerploegen. Ik gok dat ze dicht bij de waarheid zitten, maar vanmorgen geeft NRC "Hoofdsponsor Jumbo, goed voor een derde van het budget van 36 miljoen euro van de gecombineerde schaats- en wielerploeg". Uit: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/30/de-sponsoring-van-wereldtoppers-werd-toch-wel-duur-voor-supermarktketen-jumbo-a4160890#/krant/2023/03/31/#110
'@wieler4live
Dat Pogacar, Van der Poel en Van Aert er boven uitsteken is een feit van het moment.
Maar Tiesj Benoot liet zien, dat hij de beste van de rest is. Daarom is hij voor mij de sleutel om de boel naar de ploeg toe te trekken. Wout heeft 't voordeel van een sterke ploeg. Naar beklimmingen toe kan hij die sterkte uitspelen.
Zit er toch veel aan te denken, Jumbo blijft dus zeer waarschijnlijk maar niet als hoofdsponsor, ze zullen dus een aantal miljoenen blijven spenderen en mocht je dan een hoofdsponsor vinden is de kans groot dat je juist meer budget hebt dan nu.
Ik hoop echt dan Laporte snel bijtekent. Hij heeft veel te danken aan Jumbo-Visma en zal juist minder winnen bij een QS zegmaar. Dhr Boonen wil natuurlijk dat hij daar tekent... Op naar de Ronde, ook zin in Baskenland met Vingegaard.
Ik vind het wel grappig waar nu iedereen heen schiet qua opties: Redbull wordt veel genoemd en Cervélo wil naar verluidt bijleggen maar willen ze wel hoofdsponsor zijn? Niemand wil (natuurlijk) een sjeikje en in Trouw zag ik de grappige combi dat PSV misschien wel nagedaan kan worden door de Brainport-constructie te gebruiken. Opties te over voor dhr. Plugge dus.
Die laatste heeft wel veel aanknopingspunten, omdat Plugge door de jaren heen met Van Veen en Van der Wallen wel echt een businessclubje aan het formeren was.
Ja @Glorius dat zie ik ook zo, dat Jumbo wel blijft, maar niet meer als hoofdsponsor.
Ja wat Laporte betreft. Die moet zeker bijtekenen (hij moet niks zegt meneer Boonen), want die is naast Wout een winnaar.
@AWestie
Die Fem van Empel is een "Woutie" van de toekomst en dat kan snel gaan..
@Poeksel
Ik ben zeker benieuwd naar Morten Aalling Nørtoft, want die heeft zich echt laten zien vorig seizoen.
Pogacar is van meer markten thuis. Hij kan ook glibberen en slippen. Dan wordt 't wandelen naar boven.
Zie de beelden op de Koppenberg bij de verkenning bij Sporza Wielrennen. Gelukkig blijft 't droog.
bron:
https://sporza.be/nl/2023/03/31/bekijk-tadej-pogacar-slipt-en-wandelt-de-koppenberg-op~1680262782680/
Tegenvaller voor gloag dan.
Oomen wel weer hersteld iig.
Waalse koersen komt roglic niet voor de berg af in voorbereiding op giro lijkt me. En vingegaard 1 dgse ook niet volgens de planning.
Benoot, valter daar de kopmannen denk ik (van baarle? Wellicht van aert nog agr?) Tratnik in lbl erbij. Leemreize, vader, oomen, hofstede in de ondersteuning evt ook vd sande of roosen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.