Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 14 ... 48 49
Nijmos

'@limal: misschien heb je gelijk. Ik zie het toch vooral als een potentiele sagan in zijn beste jaren. En die gaf ik in lombardije ook precies 0% kans. Maar misschien is girmay nóg veelzijdiger en meer een wva in de dop, ook dat maakt morgen een interessante koers!

rimenno

Pff,

VinceKline

Arno, ik vond het top. Het waren 3 mooie koersen :-D Denk dat ik er bij de Giro weer bij zal zijn ja. Die heet dan Afvalkoers Giro neem ik aan? Ach, het is een spelletje waar de eer wel mee speelt maar het is gratis en leuk. Dus gewoon top. Ja, had ik Mike Teunissen maar wel bewaart en zelfs Casper van Uden eindigde een stuk hoger dan die Fabio Jakobsen :-D Volgend seizoen neem ik zeker geen renners van de Chihuahuapack mee en ik beloof plechtig dat ik ook tijdens dat Girospel geen enkele QS renner zal meenemen. Dus ook geen Evenepoel :-D
Iedereen heel veel succes met de rest van de klassiekers dit jaar :-)

Laatst gewijzigd
JDV21

Ik weet niet of girmay de grote favoriet is, maar hij was 9e op een minuut van mollema in 2021. Nu een paar jaar sterker en hij zou zo'n koers gewoon kunnen winnen denk ik

SvenVDB

Hier enkel Girmay morgen. Dat wordt bibberen!

Thomberg

Ik ga niet meer zeggen dat ik bang ben anders ga ik op zo’n type lijken die we vroeger allemaal in de klas hadden “ik denk dat ik echt een onvoldoende heb” —> en dan een 9 halen.

En het bericht van SvenVDB is geruststellend omdat ik hem per definitie voorblijf.

Tot nu toe een geweldig spel dit, kijk je toch ook alle kleine koersen. Volgende het forum al eens maar blij dat ik nu mee doe.

Maillot à Pois

'@Nijmos
Laigueglia is net de koers waar Girmay voor het eerst zijn grote talent liet zien: in 2020 werd hij er als 19-jarige tweede na Ciccone, weliswaar in een veel zwakker deelnemersveld dan morgen. Bij mij geen enkele twijfel dus of hij het parcours aankan. Zijn huidige vorm is wel een vraagteken natuurlijk. Ik moet het in elk geval van hem en Covi hebben morgen.
Edit: Als ik het goed heb is dat zeker voldoende, want @Ecko lijkt geen enkele starter te hebben, en ook @SvenVDB ga ik op budget sowieso vooraf.

Laatst gewijzigd
Arry1338

Na 6 afvallers heb ik voor jullie een nieuw overzicht met de aantal keer gekozen renners die we nu nog in onze 49 teams terugvinden. In totaal (als ik het goed tel) nog 122 verschillende renners.

We nemen afscheid van Dujardin, Burgaudeau, Baroncini, Hodeg, Tesson, Taminiaux, Aranburu, Polanc, Malucelli, Weemaes, Higuita, van Poppel & Aniolkowski.

Aantal keer gekozen:
(49 deelnemers)
48x Alaphilippe
44x Pidcock
42x Van der Poel
40x Milan
38x Kragh Andersen
37x Stuyven
36x Benoot
36x Welsford
34x Asgreen
33x De Lie
32x Turner
29x Girmay
26x Schachmann
24x Philipsen
23x Vanmarcke
23x Kwiatkowski
23x Teuns
23x Ewan
22x Van Aert
22x Jakobsen
22x Dekker
21x Kron
21x Meeus
21x Rui Costa
19x Cosnefroy
18x Merlier
16x Mollema
16x Waerenskjold
16x Theuns
16x Wellens
14x Teunissen
13x Campenaerts
12x F. Vermeersch
11x Simmons
11x Kristoff
11x Covi
10x Wright
10x Lampaert
9x Gloag
8x Hermans
8x Bettiol
8x Moscon
8x Nizzolo
8x Pogacar
8x Laporte
7x Mohoric
7x van Baarle
7x Page
6x van Eetvelt
6x Dupont
5x Walscheid
5x Bernal
5x Sagan
5x Watson
5x G. Vermeersch
5x Küng
5x Sheffield
5x Matthews
4x Marit
4x Ackermann
4x Dewulf
4x Honore
4x S. Bennett
4x M. Pedersen
4x Biermans
4x Hofstetter
4x Lutsenko
4x Stybar
4x Naesen
3x Menten
3x Madouas
3x Senechal
3x Allegaert
2x Vader
2x Penhoët
2x Jungels
2x Schelling
2x van Avermaet
2x Narvaez
2x M. Van den Berg
2x Salby
2x Turgis
2x Vendrame
2x Gaudu
2x J. Stewart
1x Gregoire
1x Trentin
1x Eenkhoorn
1x Garcia Cortina
1x D.F. Martinez
1x Halvorsen
1x Vandepitte
1x Cort Nielsen
1x Tiller
1x Zingle
1x Politt
1x Woods
1x Mayrhofer
1x Groves
1x Ballerini
1x Jorgenson
1x Guerreiro
1x Cote
1x Hoole
1x van Uden
1x Eekhoff
1x Powless
1x van Hoecke
1x De Bondt
1x L. Martinez
1x Louvel
1x van Gestel
1x Evenepoel
1x Calmejane
1x Hirschi
1x Vuillermoz
1x Venturini
1x Champoussin
1x Ciccone
1x Vlasov
1x Van Gils

Ab Normaal

Van de eerste 14 mos ik alleen Kragh Andersen. Goed teken.

Arry1338

Voor Trofeo Laigueglia hebben we:

Geen Renners
Nick Vermeulen, Ecko

Girmay
SvenVDB, MensFaber, SammySosa

Mollema
Jori, Ludi, Platje

Costa
Zwartebroekengeletrui, Rawolf, Rabbiej

Girmay + Mollema
Ivo001

Girmay + Covi
Arry1338, Maillot a Pois

Girmay + Costa:
Ab Normaal, Rimenno, Bode80

Girmay + Cosnefroy
Oli4g, Bastaix, Arjenzvob, Danusz1986, Treenert

Girmay + Bettiol
HeldS, Rico

Covi + Costa
Teeke de Kapper

Costa + van Eetvelt
Niels22, Erveedeeeee

Girmay + Cosnefroy + Mollema
Thomberg

Girmay + Cosnefroy + Bettiol
JDV21

Girmay + Cosnefroy + Covi
Banaantje

Girmay + Cosnefroy + Costa
Limal, JapieJapo

Girmay + Mollema + Covi
BrackenRidgeCycling

Girmay + Costa + van Eetvelt
Poeksel

Girmay + van Eetvelt + L. Martinez
Jefgodfather

Mollema + Bettiol + Costa
Bonorrie

Mollema + Bettiol + Covi
LuukGoverde

Mollema + Bettiol + van Eetvelt
Sies

Mollema + Covi + Costa
Carbon Ros, DeKenner01

Cosnefroy + Ciccone + Costa
Nijmos

Cosnefroy + Mollema + Costa + van Eetvelt
Stijn Vastiau

Cosnefroy + Mollema + Covi + Costa
Pier Tol

Cosnefroy + Bettiol + Costa + Gregoire
Ceramische Ariostea

Girmay + Cosnefroy + Covi + Costa
Zwiebeln

Girmay + Cosnefroy + Mollema + Bettiol
Zeewolde

Girmay + Cosnefroy + Mollema + Vendrame
Hartstikkebedankt

Girmay + Cosnefroy + Mollema + Covi
Coolietje

Girmay + Cosnefroy + Vendrame + Costa
Reyn

Ecko

Je brengt het weer spannend Ab.
Ik weet niet of ik hier morgenavond wel durf te komen lezen hoe je me naar huis stuurt. Nul (0!) van mijn renners lijkt te starten (en maar vier teams zijn duurder dan het mijne). Een keurige 21ste plek of lager voor Girmay/Mollema/Covi, alleen dat kan me redden. En dan is het verder een makkie om met mijn sterrenteam het wisselmoment te halen😎

Rabbiej

Alleen Grmay en Cosnefroy hoeven niet bij de 1e 20 te eindigen en je bent er Ecko.. Dan eindigen Oli4g en Bastaix op 0 punten en ben je door op CQ-score. De kans dat die 2 niet bij de 1e 20 eindigen schat ik niet heel groot in maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Bonorrie

Nou dat is al vast fijn slapen, met 2x geen deelnemer op de startlijst.
Op basis van de CQ ranking gaan zo de 30 goedkoopste teams sowieso al door, nog voordat het startschot is gevallen.
Spanning (voor de 1 meer dan voor de ander) zal er zijn vanaf nr 31 (Nick Vermeulen) tot 49 (Bastaix). Zodra een van de hier tussen zittende deelnemers morgen een gekozen renners heeft die in de punten rijdt, is ook hij door naar de Strade.

Mithrandir

Zo dat was een korte deelname.
Mijn focus lag bij het selecteren vooral op de westvlaamse koersen waar ik voor mijn gevoel wat dun in de renners zat.
Bredene Koksijde en de Panne.
In Samyn rekende ik op F Vermeersch(24e), Vanmarcke(heel de wedstrijd niet gezien) en Waerenskjold die dit weekend zo hard gevallen is dat hij niet kon starten.
Daarnaast startten er nog 3 die bij het selecteren nog niet op de startlijst stonden.
Aniolkowski die in een sprint zoals gisteren altijd goed is voor een plaats net in of net buiten de top 10 heeft zichzelf uitgeschakelt door in de vroege vlucht te gaan zitten.
Asgreen valt in de slotkilometers en joker Taminiaux wordt 27e.
Kortom het zat niet mee maar de grootste fout die ik maak is de pickrate van SKA en Stuyven onderschatten.
Ze zijn geen moment bij mij opgekomen als goede keuzes terwijl ze onmisbaar blijken te zijn.
Ik hoop het in 2024 beter te doen.
Ab bedankt voor de organisatie en voor de rest van de deelnemers veel succes en plezier verder.

SvenVDB

Handig overzichtje Arry! Ik duim vandaag voor Bini!

Hier nog is de CQ waardes van de teams:

Arry1338 11.549
Zwartebroekengeletrui 12.984
Carbon Ros 13.269
BrackenRidgeCycling 13.386
JDV21 13.599
Thomberg 13.871
Treenert 13.887
Niels22 13.940
Teeke de Kapper 13.944
Coolietje 13.963
erveedeeee 13.966
Luuk Goverde 14.000
Pier Tol 14.083
Zeewolde 14.095
Nijmos 14.163
mensFaber 14.206
Poeksel 14.216
Jefgodfather 14.224
JapieJapo 14.230
Jori 14.235
Rimenno 14.282
Sammysosa 14.331
Reyn 14.394
Platje 14.408
Limal 14.424
Zwiebeln 14.434
Arjenzvob 14.436
Bonorrie 14.439
Ludi 14.459
Rabbiej 14.473
Nick Vermeulen 14.545
Bode80 14.566
Ivo001 14.630
Mithrandir 14.680
Maillot à Pois 14.704
SvenVDB 14.725
Rico 14.764
DeKenner01 14.774
Vincent Kleijn 14.790
Danusz1986 14.841
Ab Normaal 14.849
Rawolf 14.852
HeldS 14.885
Hartstikkebedankt 14.904
Stijn Vastiau 14.927
Ceramiche Ariostea 14.932
Ecko 14.981
Banaantje 14.993
Oli4g 14.996
Sies 14.996
Bastaix 15.000

Laatst gewijzigd
Sies

Bedankt voor het overzicht Arry, erg goed voor mijn gemoedstoestand. Uiteraard kan ik er nog steeds uitvliegen, maar mn kansen blijken toch groter dan ik van te voren zelf had ingeschat! Durf al voorzichtig uit te kijken naar zaterdag!

Limal

Niets persoonlijks, maar ik hoop vooral dat er weer twee MvdP-teams afvallen, want daar ligt voor mij de grootste bedreiging. Als die teams ook nog SKA, WvA en/of Jakobsen bevatten is dat alleen maar een bonus :-)

Arry1338

Sterke onderbouwing Mithrandir. Ik zou zeggen dat je qua verdeling van je team aardig goed zat. Het loopt mis door brute pech en het missen van SKA of Stuyven. Succes in de andere spellen!

Overigens zijn er volgens mij enkel nog WVA teams afgevallen.
Edit: ow nee, BlingSagan had hem niet

Laatst gewijzigd
Nijmos

Als ik het goed begrijp zijn de mensen met een lagere cq waarde dan nick vermeulen (en dus ook dan ecko) sowieso door? In dat geval is het hier alvast weer feest. Zo kruipen we richting de koersen waar wva meedoet..

@mithrandir: gecondoleerd met de uitschakeling! Een vraagje, want ik doe voor het eerst mee, waarom leken ska en stuyven je geen goede keuzes? Zeker stuyven leek mij - en kennelijk velen- juist logisch omdat hij niet heel duur is maar er altijd wel bijzit. Nu 19e is wel heel precies, maar ook in andere koersen rijdt hij toch vaak buiten beeld nog naar plek 12. Ik ben vooral nieuwsgierig of er een tactisch idee achter zat waarom het geen goede keuze zou zijn.

Laatst gewijzigd
Sies

Van Eetvelt start dus toch niet, waardoor ik alleen Mollema en Bettiol nog over heb. Nou was v Eetvelt niet mijn grootste wapen, maar toch baal ik hier van!

ivo001

Ik hoop toch niet dan SKA onmisbaar gaat blijken, want die heb ik niet.

Onbekende gebruiker

Fijn die overzichten jongens!

Nijmos

Het valt me wel op dat de tot op heden gesneuvelde teams niet per se de teams met de lage cq waardes zijn. Je zou toch verwachten dat als het niet op cq waarde aankomt de zuinige spelers het eerst sneuvelen, maar dat blijkt nog niet het geval.

Voor zaterdag ben ik eigenlijk vrij gerust. Gezien de uitslag in samyn zit ik daarentegen totaal niet te wachten op koksijde en nokere...

Ab Normaal

Dat is meestal niet het geval hoor. Goedkoop is bij dit spel geen duurkoop. En het is maar hoe je naar het gespendeerde budget kijkt.
Ik heb nu een van de duurste teams maar relatief gezien heb ik misschien wel het goedkoopste team.
Ik heb nl. meer dan 3000 punten uitgegeven aan een renner die voor de zomer slechts 1 koers rijd. Evenepoel heb ik genomen voor na de zomer

Nijmos

Dat is alleen weggelegd voor de hele groten Ab. Een sterveling als ik speelt in frankfurt te halen. Maar inderdaad heb jij op papier een duur team, vlieg je er echter uit dan bevestigt dat eigenlijk juist dat je je cq punten goed moet gebruiken. Ik leer elke dag bij in dit spel. Had me ook niet helemaal gerealiseerd dat hebben wie anderen hebben zo belangrijk kon zijn.

1 2 ... 14 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.