Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 46 47 48 49 »
Ludi

Bijzonder dat Sivakov echt helemaal nergens te bekennen is. Zonde. Ja als Costa top20 eindigt zal em dat helaas zijn lijkt me

Ludi

Goh, verrassend. Succes morgen. Bedankt ab!

Ab Normaal

Rui Costa 13e.
Einde verhaal voor Ludi dus.

Nijmos

De finale. Goh wat een eer!

Op de finale heb ik nauwelijks ingezet. Ik wist dat het zonder De Lie hoe dan ook moeilijk zou worden, maar de lie of demare kreeg ik niet ingepast. Jammer dat mijn "goedkope wildcard" Viviani niet eens start. Maar dat was voor de lie ook niet zeker, terwijl ik Bennett destijds mocht verwachten. Ik had beter Groves of Van Poppel gehad dan Viviani.

Niettemin niet 100% kansloos want erveedee heeft gelukkig ook geen specifieke toursploeg. Voor Nizzolo, Ackermann of Stuyven duimen maar.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Rui Costa. Badend in het zweet wordt Ludi een paar keer wakker van de Portugees.
Gedoodverfde winnaar morgen. Aleen vandaag nog even overleven en dan genakt worden door zo'n renner. Niet door een topper, nee door een gemiddelde coureur die een zeer goede week in zijn jaar draait.

Het maakt de finale nu wel spannend.
Vandaag waren ze al exact even goed. Het verschil? Precies 70 CQ puntjes
Zou Nijmos nu geen spijt hebben dat ie Sam Bennett niet geloosd heeft?

erveedeeee 1.066 14.102
Nijmos 1.066 14.172
Ludi 1.006 13.865

Team Ludi
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
ANDERSEN Søren Kragh
MOSCON Gianni
BERNAL GOMEZ Egan Arley
DEKKER David
HIRSCHI Marc
HEALY Ben
POGACAR Tadej
DEMARE Arnaud
ROGLIC Primoz
SIVAKOV Pavel
CICCONE Giulio
FORMOLO Davide

Ab Normaal

De finale morgen.
Erveedeeee met het CQ voordeel kan op gelijkspel spelen. Nijmos moet winnen.

Wie moeten het gaan doen?

Nijmos
NIZZOLO Giacomo
STUYVEN Jasper
ACKERMANN Pascal

erveedeeee
DE LIE Arnaud
VAN BAARLE Dylan

Ik ga er voor het gemak van uit dat Van Baarle hier geen punten gaat pakken Dus worden het Nizzolo, Stuyven en met name Ackermann tegen DE Lie.
Dat alle kanten op. 1x ingesloten raken en je bent gezien.

erveedeeee

Finale! Absoluut niet verwacht dat ik die zou halen. Toch met de hakken over de sloot naar het tweede wisselmoment, en met mijn drie wissels schatte ik de kansen op voorhand niet hoog in. Geluk gehad, met vooral Costa.

Voor vandaag had ik eigenlijk Strong meegenomen. Ik gokte een beetje dat hij hier zou starten, maar bleek opeens (onsuccesvol) in Italië te rijden. Blijft over De Lie en Van Baarle, die heb ik laten staan voor de kleine kans dat dit geen sprint wordt.
Kan inderdaad beide kanten nog op, succes vandaag!

Nijmos

Ik wens niemand een erge blessure, maar heeft iemand De Lie al in een dixie aan de schijterij gesignaleerd? Zoiets zou niet slecht uitkomen vandaag.

Nijmos

Ik knijp mezelf in mijn arm, terwijl ik de top 20 opnieuw scan - op zoek naar De Lie en bevestigend dat Nizzolo 15e is geworden. Heb ik echt het afvalkoers jaarspel gewonnen?!

Ab Normaal

De finale.
Parijs-Tours. Twee gelijkwaardige teams die nagelbijtend voor de TV zitten. Zou het?
De eerste 10 over de finish, nog altijd geen beslissing, tergend langzaam worden het tweede tiental duidelijk.
En ja hoor, op plek 15.
Wie had dat nu gedacht, dat Giacomo Nizzolo de Afvalkoers klassieker zou beslissen.
Hij zelf vast niet, Nijmos en erveedeeee ook niet. Slechts 40 punten in de finale. Maar who cares. 40 is voldoende, als je maar wint.

Maar het is een Italiaan in Frankrijk die de beslissing brengt en niet, zoals ik vooraf had verwacht, Arnaud Demare.

Maar het is een feit Nijmos wint het Afvalkoers klassiekerspel en komt daarmee in de analen van dit spel.

Van harte gefeliciteerd Nijmos!

Dik verdiend. Later nog jouw team en een beschrijving van jouw zegetocht.

Nijmos 40 14.172
erveedeeee 0 14.102

Team erveedeeee
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
VAN BAARLE Dylan
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
ANDERSEN Søren Kragh
KWIATKOWSKI Michal
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan
VAN EETVELT Lennert
SCHELLING Ide
TEUNS Dylan
HIRSCHI Marc
HEALY Ben
POGACAR Tadej
ROGLIC Primoz
STRONG Corbin

erveedeeee

Nijmos gefeliciteerd!

Voor mij de afsluiting van een bizar lekker afsluitkoers seizoen. Na een slechte Giro, tweede in de Tour, de Vuelta gewonnen, en weer tweede hier. Dat zal moeilijk worden volgend jaar te overtreffen, maar we gaan er voor.

@ Ab, super bedankt voor de organisatie, veel plezier en ook aardig wat hoofdbrekens aan overgehouden!
Ook de rest bedankt voor de voorbeschouwingen, analyses etc
Mooiste spel op WF

Nijmos

Dank jullie wel! Het is een eer om dit prachtige spel te winnen en dat te doen tegen zulke wielerkenners. Het was een mooie strijd en een fantastische organisatie. Ik kijk nu al uit naar februari. Stiekem hoop ik dat dit betekent dat ik sowieso een plekje heb in het spel.

Erveedee, ook van harte gefeliciteerd met je afvalkoersseizoen!

Ab Normaal

Nijmos is de glorieuze winnaar.

Dit was zijn team bij aanvang van het seizoen.

VAN AERT Wout
VAN DER POEL Mathieu
MATTHEWS Michael
COSNEFROY Benoît
JAKOBSEN Fabio
BENNETT Sam
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
NIZZOLO Giacomo
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
ACKERMANN Pascal
SAGAN Peter
LAMPAERT Yves
TURNER Benjamin
KWIATKOWSKI Michal
VERMEERSCH Gianni
ASGREEN Kasper
VANMARCKE Sep
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
DEKKER David

In dit eerste blok is hij eigenlijk nergens echt in de problemen geweest. slechts twee keer bij de laatste 5. In Dwars door Vlaanderen vierde van onder en in Eschborn-Frankfurt gedeeld laatste maar op CQ score door. Al was dat voor de race al bekend want de speler met de hoogste CQ score had geen deelnemer aan de start en dus stond de Afvaller voor de race al vast.

Na het eerste wisselmoment zag het er zo uit:

VAN AERT Wout
VAN DER POEL Mathieu
MATTHEWS Michael
JAKOBSEN Fabio
BENNETT Sam
BENOOT Tiesj
NIZZOLO Giacomo
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
ACKERMANN Pascal
SAGAN Peter
LAMPAERT Yves
ASGREEN Kasper
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
DEKKER David
PHILIPSEN Jasper
HIRSCHI Marc
GANNA Filippo
HEALY Ben

In dit tweede deel is Nijmos één keer serieus in de problemen geweest. In de GP Wallonie heeft ie het vege lijf kunnen redden wederom middels een tiebreak. Deze was heel close, slechts 128 puntjes scheidden hem daar van uitschakeling.

Om uiteindelijk te eindigen met dit team:

VAN AERT Wout
BENNETT Sam
BENOOT Tiesj
NIZZOLO Giacomo
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
ACKERMANN Pascal
LAMPAERT Yves
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
DEKKER David
HIRSCHI Marc
GANNA Filippo
HEALY Ben
POGACAR Tadej
ROGLIC Primoz
GARCIA CORTINA Ivan
VIVIANI Elia

In ronde 3 geen enkele keer in de problemen geweest.
Inclusief vandaag 5 etappe overwinningen waarvan 3x in het laatste blok.

Al met al een verdiende overwinning.

Hiermee eindigt het Afvalkoers seizoen 2023. Ik wens iedereen alvast hele fijne feestdagen in December.

BrackenRidgeCycling

Gefeliciteerd Nijmos and Ab bedankt voor de vlekkeloze organisatie.
Hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij!

JDV21

Gefeliciteerd Nijmos! Mooie overwinning! En Ab bedankt voor de organisatie! Kijk nu al naar volgend jaar uit

SvenVDB

Mooie strijd tussen twee verdiende finalisten. Proficiat Nijmos met de overwinning en bedankt Ab voor de organisatie.

JapieJapo

Dit is toch wel de klassiekers onder de afvalkoersen! Ik heb in het voorjaar lang mee kunnen draaien maar op een gegeven moment werd de val van Pogacar in Luik mij fataal en moest ik het peloton helaas laten gaan. In het mooie overzicht kunnen we lezen dat je zelden de bezemwagen hebt gezien dus Nijmos gefeliciteerd met de dikverdiende overwinning!! En Ab uiteraard dank je wel voor alle moeite die je erin steekt om dit mooie forumspel in goede banen te leiden!

1 2 ... 46 47 48 49 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.