Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 46 47 48 49
Ab Normaal

Ik zie hem alleen verslagen worden door Zwiebeln in Parijs-Tours eigenlijk, maar ik verwacht dat Zwiebeln onderweg daar naar toe op CQ wel ergens sneuvelt.
Ook voor mij is Ludi favoriet.

Treenert

Dat wordt janken straks zoals het er nu uit ziet.

Ludi

'@nijmos: Ineos rijdt dit jaar toch geen Parijs Tours?

Had zelf achteraf wel wat minder hoeven strepen (Nizzolo, Theuns) en wat minder hoeven investeren in Italië. Maar verwachtte wat andere teams. Hopelijk is er nog ergens een. Beslissing op CQ komende dagen :p

Laatst gewijzigd
JDV21

Ik denk dat de finale tussen Nijmos en Ludi gaat zijn en dat ik eruitvlieg in Lombardije. En Ludi is zeker de favoriet voor de overwinning. Of Ciccone moet gaan tegenvallen de komende races dan heb ik iets meer kansen

Treenert

En dat was het dan voor mij. Redelijk wat tijd ingestoken voor mijn basisselectie maar teveel wissels vroeg verbruikt is nu de leerschool. Succes allen tot aan Parijs. Ab (en anderen), bedankt kerel, je steekt er veel tijd in voor ons. Wordt gewaardeerd!!
Ik von't mooi, latur

Nijmos

Ik denk eigenlijk dat ludi vooral kan verliezen in gran piemonte. Niet vanwege zijn eigen team, maar omdat hij daar gewoon kan sneuvelen als de juiste combinatie van anderen scoort (nizzolo, garcia, enz)

@ludi: als dat waar is dan is het sowieso een blunder en had ik ganna ook kunnen lozen. Ikd acht dat parijs tours verplicht was

Nijmos

Met Treenert eruit tellen pogacar, roglic, benoot en alaphilipe morgen niet meer mee (net als healy, hirschi, van aert). Jdv heeft voorlopig niemand extra op de startlijst, maar met alleen Moscon extra moet ook Zwiebeln flink zweten gezien zijn cq.

Ab Normaal

Weer niets kunnen zien i.v.m. werkafspraak.

TJV wint weer, deze keer met Wout. En Benoot doet Treenert de das om.

Nijmos 1.330 14.172
JDV21 1.260 13.374
Ludi 1.260 13.865
erveedeeee 1.260 14.102
Zwiebeln 1.260 14.696
Treenert 1.060 12.474

Team Treenert
de Lie Arnaud
Hermans Quinten
Alaphilippe Julian
Meeus Jordi
Theuns Edward
Andersen Søren Kragh
Kwiatkowski Michal
VAN AERT Wout
HIRSCHI Marc
HEALY Ben
GEE Derek
POGACAR Tadej
ROGLIC Primoz

Zwiebeln

Moscon zorgt morgen voor de verrassing van het jaar! Pff nee , het ziet er niet goed uit. Had echt een ploeg om het uit te houden tot op het einde, maar zal weer genekt worden op CQ. Had ik toch maar Girmay overboord gekieperd…

Ludi

Waarom heb je Lampaert niet gedropt trouwens?

Zwiebeln

Zag hem wel nog starten in Paris-Tours.

Ludi

Als eenmansteam? Want SQS start daar niet :p

Zwiebeln

Dat heb ik helaas niet gecheckt... Maar dan nog was mijn CQ hoger dan de meeste andere spelers dus maakte op zich niet veel uit :-).

JDV21

Het lijkt er inderdaad op dat Zwiebeln eruit vliegt in een CQ score strijd met Ludi. En Ciccone moest naar het ziekenhuis wat vooral voor Nijmos nare gevolgen kan hebben in Lombardije. Voor Ludi misschien ook maar zijn team heeft nog meer opties over

Ludi

Ja, vervelende ontwikkeling

Nijmos

Ciccone ja.. dat was mijn ticket naar de finale :(

Ab Normaal

Het einde komt in zicht en ze vallen bij bosjes in een spannende slotweek.
Vandaag ontlopen de teams elkaar weer weinig en is het opnieuw de scherprechter CQ die het pleit beslecht. De ongelukkige is Zwiebeln en die mag wiebern.
We zijn nog met 4. De messen zijn geslepen en Piemonte gaat het volgende slachtoffer maken. De laatste onvoorspelbare koers.

JDV21 640 13.374
erveedeeee 610 14.102
Nijmos 610 14.172
Ludi 580 13.865
Zwiebeln 580 14.696

Team Zwiebeln
DE LIE Arnaud
GIRMAY HAILU Biniam
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
LAMPAERT Yves
ANDERSEN Søren Kragh
KWIATKOWSKI Michal
MOSCON Gianni
HIRSCHI Marc
HEALY Ben
POGACAR Tadej
VAN AERT Wout
DEMARE Arnaud
ROGLIC Primoz

Nijmos

Met nu de hoogste cq is naast winnen ook finale halen zeer onwaarschijnlijk geworden

Zwiebeln

Het mocht niet zijn. De volgende keer toch echt eens beginnen letten op mijn budget. Succes nog aan de overblijvers!

Nijmos

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat piemonte hetzelfde parcours had als vorig jaar. Cortina speciaal daarom meegenomen. Lijk dit jaar toch wat zwaarder.

Ab Normaal

De teams voor morgen op basis van de huidige startlijst van pcs (16.20 uur):
In volgorde van teams met de hoogste CQ score, renners die iedereen heeft (zoals Van Aert en Hirschi) zijn verwijderd.

Nijmos 14.172
GANNA Filippo
GARCIA CORTINA Ivan

erveedeeee 14.102
VAN EETVELT Lennert
SCHELLING Ide

Ludi 13.865

JDV21 13.374
LAZKANO LOPEZ Oier

Als Ludi niemand meer aan de start krijgt is JDV21 100% door. Voor Nijmos moet Ganna of Garcia Cortina top 20 rijden. Als Ludi echt niemand aan de start heeft is zelfs een 20e plaats genoeg.
Mocht Ganna of IGC dat doen, dan heeft ook erveedeee punten van Van Eetvelt of Schenning nodig.

Maar goed, eerst maar even de definitieve teams op de startlijst aanschouwen.

Nijmos

Spannend, dank hiervoor Ab. Het starten van Ganna vind ik wel een geruststelling. Die zou dit parcours aan moeten kunnen. Alhoewel er wel veel klimmers op de startlijst stan. Erveedee heeft er volgens pcs Strong bij gekregen

Laatst gewijzigd
JDV21

Formolo start ook voor UAE. Dus Ludi heeft nog een extra renner aan de start. En Nijmos en erveedeeee hebben dan ook nog Costa aan de start. Dan lijkt het misschien wel een strijd tussen mij en Ludi te gaan worden. Zie eerlijk gezegd Strong, Ganna, Schelling wel in de top 20 eindigen. En dan hebben Costa en IGC ook nog een goede kans. Lazkano lijkt me niet echt in vorm momenteel en zal waarschijnlijk moeten knechten. Net als Formolo zou hij het ook vooral uit de aanval moeten doen en anders zijn ze beide waarschijnlijk buiten de top 20 bij een sprint van een grotere groep. Formolo geef ik daar wel betere kansen voor dan Lazkano. Wordt nagelbijten morgen voor me

erveedeeee

Spannend!

Ludi eruit zou me goed uitkomen met het oog op de Parijs Tours. Daar hou ik het liefst JDV over, die mist De Lie.

Helaas zal ik morgen niets van kunnen zien. Maar met Van Eetveld, Schelling, Costa en Strong dus aardig wat troeven

Nijmos

Ik heb ook geen De Lie en lijk misschien wel kanshebber voor de finale, maar win die nooit zonder de Lie én Laporte. Ludi is favoriet voor parijs tours met de lie en demare maar moet morgen vrezen.

Alle 4 kans eruit te vliegen morgen denk ik.

1 2 ... 46 47 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.