Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 46 47 48 49
Ludi

Hup formolo! Speciaal hiervoor meegenomen :)

Pakt allemaal wel wat extreem uit deze startlijst. Had Sivakov nog wel verwacht eigenlijk. Ciccone eigenlijk niet maar wel misschien. Had Costa niet 3 uit 3 verwacht van Bernocchi en Piemonte. Wordt een enge

Nijmos

Ludi heeft ook nog Moscon. Voor wat dat waard is

Ab Normaal

Flink wat aanvullingen door de startlijst die eindelijk vol is.
Eens dat hte eigenlijk alle kanten uit kan voor alle 4.

Van Aert is de favoriet en waar Jumbo d ekoers maandag hard wilde maken zullen ze dat vandaag juist niet doen. Het is aan de sterkere klimmers om dat vandaag op de voorlaatste klim te doen. De enige mogelijkheid om Van Aert te droppen.
Doen ze dat niet, dan gaan we sprinten en is het de vraag welke van de beslissende renners voor dit spel top 20 rijden.
Vind deze race wel een enorme loterij, maar ook dat hoort bij de Afvalkoers.

Zonder geluk win je niet.

Ik durf in iedere geval hier geen favoriet aan te wijzen om af te vallen. Succes aan allen en veel sterkte!

Nijmos

Schelling probeert in de aanval te komen. Geen idee of dat goed of slecht nieuws is.

JDV21

Dat lijkt me goed nieuws voor ons maar misschien niet al te best voor erveedeeee...

JDV21

Nu een kopgroep met Formolo en Costa. DIe moet voor mij teruggehaald worden want anders ben ik de pineut. Gelukkig is er nog tijd om dat te doen

Ludi

Sterke groep!

JDV21

Ik denk dat dit het is voor me. Peloton niet sterk genoeg en Formolo en Costa bij de sterkste van de kopgroep. Moet nu op een wonder hopen

Ludi

Zonde zeg, nu wordt het gewoon tombola ben ik bang.

Nijmos

Ganna vijfde dus ik ben veilig, denk ik.

Nijmos

En costa 6e. Dat is ook goed nieuws voor erveedee.

JDV21

Costa top 10 dus erveedeeee is ook door. Het is nu de vraag of Formolo top 20 is of niet. Zo ja, dan lig ik eruit anders is het het einde voor Ludi

Ab Normaal

Yep, na de top 10 is dit de tussenstand:

Nijmos 960 14.172
erveedeeee 700 14.102
JDV21 500 13.374
Ludi 500 13.865

Ab Normaal

Nog altijd alleen de top 10 en ik moet zo weg, maar goed, jullie zullen er ook bovenop zitten en als snel de conclusie trekken voor wie het eindigt en voor wie niet.

Nijmos

Ik ben de relaxtheid zelve, Ab ;-)

Ab Normaal

Martin DSQ. Dus Ganna 4e en Costa 5e.
Formolo 14e…

Ludi

Formolo 💖

Ab Normaal

De loterij Gran Piemonte vandaag.
Alle vier liepen gevaar en het koersverloop was zodanig dat iedereen wel even gezweet heeft.
Uiteindelijk is het klasbak Ganna die Nijmos al snel een zeker gevoel gaf. Rui Costa deed dat vlak daarachter voor erveedeeee. En toen waren er nog twee.
Toch altijd leuk als zo'n spel niet door de toppers wordt beslist maar door de renners in de marge.
Ludi heeft daar het beste op geanticipeerd van de laatste twee en daardoor is het JDV21 die het spel helaas moet verlaten.
Het podium is bekend. Alleen nog niet in welke volgorde.
Met 3 toppers knallen we het finale weekend in.

Nijmos 1.080 14.172
erveedeeee 760 14.102
Ludi 550 13.865
JDV21 500 13.374

Team JDV21
LAPORTE Christophe
TEUNS Dylan
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
STUYVEN Jasper
ANDERSEN Søren Kragh
VERMEERSCH Florian
WAERENSKJOLD Søren
VAN AERT Wout
HIRSCHI Marc
HEALY Ben
LAZKANO LOPEZ Oier
POGACAR Tadej
ROGLIC Primoz
GREGOIRE Romain

Nijmos

Podium halen vind ik mooi. Had ik nooit verwacht toen we met al die kenners aan de omloop begonnen.

Meer zit er denk ik ook niet in. Voor Ludi leek gisteren me het grootste gevaar. tenzij Costa nog wat tovert in lombardije

JDV21

Oeff stomme Formolo en Costa. Ik zag mezelf al bijna in de finale, maar het mocht niet zo zijn. Jammer, maar het was weer een leuk spel en erg blij dat ik zo ver gekomen ben. Veel succes iedereen in de laatste 2 koersen. Ab, heel erg bedankt voor de organisatie. Geweldig dat je dit het hele jaar door doet. Ik probeer er weer bij te zijn voor de Omloop!

Ab Normaal

Met de huidige startlijst (nog niet volledig, tussen haakjes de renners die nog mogelijk kunnen) zijn dit de renners die het verschil kunnen maken, in volgorde van hoogste cq team naar laagste:

Nijmos
COSTA Rui Alberto Faria
GANNA Filippo

erveedeeee
COSTA Rui Alberto Faria
VAN EETVELT Lennert
TEUNS Dylan
(STRONG Corbin)

Ludi
SIVAKOV Pavel
FORMOLO Davide

Als je het zo ziet moet Ganna haast wel weer een kunststukje gaan uitvoeren, en dat ook nog op een parcours dat niet echt bij hem past. Of Rui Costa moet hoger eindigen dan de in form Sivakov.
Als ik zou moeten wedden op wie er uit vliegt morgen dan zou ik mijn geld toch op Nijmos zetten.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik ook, Ab. Al vind ik Costa top 20 en voor Sivakov niet onmogelijk. Sivakov heeft vorm getoond, maar Costa is de laatste dagen ook vrij goed bezig en is waarschijnlijk de duidelijke kopman.

Ciccone heeft al afgezegd volgens mij. Dat was een flinke streep door de rekening. Ik had ook gehoopt dat er in deze fase nog een team zou zijn met Evenepoel ipv Roglic/Pogacar.

Ab Normaal

Ganna al drie keer lek. Die lijkt klaar te zijn.

erveedeeee

Formolo gelost?

erveedeeee

Costa in groep 3. Das goed nieuws

1 2 ... 46 47 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.