Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 23 ... 48 49
Nijmos

Niets persoonlijks maar ik had liever pogacar teams zien sneuvelen. De ardennen worden al moeilijk genoeg voor mijn team.

De val van bennett is dubbeljammer. Ik heb hem en heb geen meeus.
Maar woensdag zou het met jakobsen (bennett) (nizzolo) welsford ackermann en dekker alsnog goed moeten kunnen komen.

Ab Normaal

Ik hoop vooral dat Japie Japo er nog in blijft :)

JapieJapo

Thnx Ab! Zo lang Alaflip niet op de startlijst van de Waalse Pijl komt te staan maak ik me geen zorgen ;)

jefgodfather

ik voel me toch niet helemaal op mijn gemak voor woensdag tussen Brugge en De Panne met enkel Philipsen, Ewan, Welsford en Waerenskjold

Onbekende gebruiker

Mooie teksten weer Ab! En twee De Lie Philipsen teams eruit, ook mooi. Heel comfortabel voel ik me nog niet voor de sprint koersen die nog moeten komen, maar so far so good.

Banaantje

Geen Pogacar? Kan ik nog inkomen gezien CQ. Geen Van Aert hmmm….. maar dan ook geen vdPoel??? Dat is vragen om problemen…
Beide gesneuvelde teams hebben Philipsen. Ik heb hem niet. Hij is weliswaar de enige sprinter van Alpecin, maar rijdt niet alles. Heb zelf gekozen voor combi Merlier/Jakobsen. Waar de een niet start, start de ander wel…

Rawolf

ik dacht ik kies de Lie en Ewan dan weet ik zeker in elke sprintklassieker minimaal 1 sprinter te hebben maar zal wel te weinig zijn :(

Meeus moet ook nog handje toesteken.

Arry1338

Met een wedstrijd als Bredene en met het deelnemersveld dat er aan de start staat lijkt het wel gekkenwerk om een soort van analyse te doen voor de wedstrijd. Vooral bij deze wedstrijden waarbij elke volgorde van sprinters mogelijk is, en de favorieten enkel gaan voor het podium en anders maar zo kunnen laten lopen (kijk Merlier afgelopen week). Toch wil ik proberen om even te kijken naar de teams om misschien toch enkele uitspraken te kunnen doen.

Gisteren had ik al gekeken naar de hoeveelheid gekozen renners per team, en kwam er toen achter dat er een aantal teams slechts 3 a 4 starters hadden. Dat is in een spel als deze, en al helemaal met een wedstrijd als Bredene vanzelfsprekend een gevarenzone. Minder renners om te sprokkelen maakt bij het afwezig zijn van één van je renners meteen dat je maar zo buiten de boot valt. Dit gaat over de volgende deelnemers:

4 - Zwiebeln
Philipsen + Jakobsen + Vanmarcke + Watson

4 - Jefgodfather
Philipsen + Ewan + Welsford + Waerenskjold

4 - Reyn
Jakobsen + Welsford + Milan + Dekker

4 - DeKenner01
Ewan + Meeus + Welsford + Milan

4 - SammySosa
Meeus + Allegaert + Welsford + Milan

3 - Rimenno
Jakobsen + Bennett + Dekker

3 - Nick Vermeulen
Meeus + Welsford + Milan

Verder kijkend zijn de volgende renners door ons in onze teams opgenomen:

31x Jonathan Milan
30x Samuel Welsford
21x David Dekker
20x Caleb Ewan
19x Fabio Jakobsen
19x Jasper Philipsen
18x Sep Vanmarcke
16x Jordi Meeus
13x Edward Theuns
12x Soren Waerenskjold
7x Giacomo Nizzolo
6x Alberto Bettiol
5x Samuel Watson
4x Maximilian Walscheid
3x Pascal Ackermann
3x Piet Allegaert
3x Sam Bennett
1x Davide Ballerini
1x Marijn van den Berg
1x Marius Mayrhofer

Met 39 spelers in het spel zijn de 31 keuzes voor Milan en de 30 keuses voor Welsford ook interessant. Normaal gesproken plaatsen we Jakobsen, Philipsen en Ewan boven beide heren, maar gezien de laatste weken mag Welsford niet zomaar voor winst worden afgeschreven. Milan vond ik persoonlijk minder indrukwekkend. Ook staat de niet gekozen Bauhaus aan de start, die ik als uitgespeelde man verwacht. In de bovenstaande lijst heb ik enkele namen schuingedrukt staan. Deze mannen verwacht ik in een dienende rol voor een ploegmaat, waarbij ze dus minder waarschijnlijk in de top 20 zullen belanden. Bij een massasprint dan. Mayrhofer voor Welsford, Ballerini voor Jakobsen, Allegaert voor Walscheid, Watson voor Démare, Bettiol voor van den Berg, Meeus voor Bennett, Vanmarcke voor Nizzolo en dus Milan voor Bauhaus.

Gaan we dan nog een keer door de teams heen, met een streep door bovenstaande namen, dan komende volgende spelers in de gevarenzone, en zij rekenen op de volgende favorieten:

Zwiebeln
Philipsen + Jakobsen

Rico
Philipsen + Waerenskjold

HeldS
Philipsen + Ewan

Rawolf
Ewan + Dekker

DeKenner01
Ewan + Welsford

Maillot a Pois
Welsford + Dekker

Nick Vermeulen
Welsford

SammySosa
Welsford

En daar hou ik het voor nu bij. Mocht iemand willen kunnen we dit nog even naast de CQ-scores leggen om te kijken wie bij gelijkspel onderling extra gevaar loopt of juist veilig wordt. Zoveel variabelen maken de wedstrijd en dus ook de uitslag hier alleen heel moeilijk te voorspellen.

Onbekende gebruiker

Lekkere analyse ook, Arry, leuke toevoeging. Al ik nu dus niet rustig meer ga slapen. Fingers crossed voor Welsford dan maar

Bode80

Rimenno zit ook in de gevarenzone. Met Philipsen, Bennett en Dekker kan je geen tegenvaller veroorloven.

Ab Normaal

Milan heb ik zeker niet gekozen voor deze koers

Arry1338

'@Bode80,
Klopt, maar dan waren er nog 4 ofzo die ik had kunnen opnoemen. Ergens moet ik een streep trekken :p

Nijmos

Als het waaiers worden kan alles en iedereen gevaar lopen.

Arry1338

'@Nijmos
Ja en nee, bij waaiers zullen er meer favorieten niet meedoen voor winst (of in ieder geval waarschijnlijker). Dus ben je bij een hoge CQ nog meer in gevaar. Ik denk dat ik, als deelnemer met het minst gespendeerde budget, altijd in het voordeel ben bij waaiers.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Arry. In waaiers kan iig iedereen op nul punten eindigen maar dat betekent natuurlijk niet dat iedereen gevaar loopt.

hartstikkebedankt

Sjonge Merlier

Arry1338

Salby erbij, Bettiol eruit. Verandert verder niet veel wat betreft de voorbeschouwing / analyse.

ivo001

Krijgt Walscheid 4 sprinters in zijn leadout? Kreder, Allegaert, Consonni en Cimolai?

Rico.

Verdient Walscheid eigenlijk wel een leadout?

Limal

Met Welsford, Philipsen, Theuns, Walscheid (en Vanmarcke) denk ik deze wel te kunnen overleven.

Oh, wait... #ontkenningsfase

Ab Normaal

Lol Limal.
Denk trouwens dat de mensen met weinig sprinters nog wel hoop mogen koesteren. Regen en wind voorspeld dus de standaard massasprint is nog geen zekerheid.

ivo001

Het afhaken van Nizzolo is wel jammer. Maar ik hoop dat ik met Jakobsen, Milan, Theuns, Walssheid en Welsford wel genoeg heb.

Bode80

De Belgische en NL sprinters moeten toch wel boven komen drijven als het op waaiers aan komt.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Vanmarcke start niet.

Onbekende gebruiker

Met het uitvallen van Bennett wordt Meeus een stukje interessanter.

31x Jonathan Milan
30x Samuel Welsford
21x David Dekker
20x Caleb Ewan
19x Fabio Jakobsen
19x Jasper Philipsen
[s]18x Sep Vanmarcke[/s]
16x Jordi Meeus
13x Edward Theuns
12x Soren Waerenskjold
[s]7x Giacomo Nizzolo
6x Alberto Bettiol[/s]
5x Samuel Watson
4x Maximilian Walscheid
3x Pascal Ackermann
3x Piet Allegaert
[s]3x Sam Bennett[/s]
1x Davide Ballerini
1x Marijn van den Berg
1x Marius Mayrhofer

1 2 ... 23 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.