Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 26 ... 48 49
Ab Normaal

Als ik goed gekeken heb gaat het tussen Coolietje, Rimenno, Niels, Ivo en ik.
Waarvan Niels de enige is de Mathieu niet heeft maar Tadej, dus belangrijk hier al wie voor de ander rijdt.
Ik heb de hoogste CQ dus dat betekend dat bij mij eigenlijk Vanmarcke top 20 moet gaan rijden, anders is het einde oefening vrees ik voor uw organisator.

ivo001

Vanmarcke zat volgens mij in het groepje van 13-18. Ik moet hopen op plek 19 of 20 lijkt het. Ik ben bang dat ik er met Niels uit vlieg zo.

1. Wout van Aert
2. Mathieu van der Poel
3. Tadej Pogačar
4. Matteo Jorgenson
5. Iván García Cortina
6. Stefan Küng
7. Matej Mohorič
8. Valentin Madouas
9. Søren Kragh Andersen
10. Filippo Ganna
11. Nathan Van Hooydonck
12. Krists Neilands
13. Nils Politt
14. Mads Pedersen
15. Alberto Bettiol
16. Yves Lampaert
17. Sep Vanmarcke
18. Stan Dewulf
19. Luca Mozzato
20. Stefan Bissegger

Laporte 23e in het groepje voor plek 18 :(
Turner 48e
Stuyven 50e
Asgreen 51e

DNF: Benoot, Alaphilippe, Senechal, Girmay, Wellens, Trentin :/

Laatst gewijzigd
Niels22

Als WvA geen 'terechte' DSQ krijgt strandt hier m'n schip lijkt mij.

Nijmos

Was het niet dewulf ipv cosnefroy op p18?

Bode80

19 Mozzato
20 Bissegger

Bode80

Ik kom nog goed weg met alleen WvA en MvdP in de top 20…

jefgodfather

Dat zal een nipte worden voor me, maar ik heb goede hoop om toch te overleven. Maar dat is geen goed teken voor de kassei klassiekers die nog komen

@Bode80, jij moet je geen zorgen maken, jij zal mooi netjes in het midden van het peloton eindigen. Er zijn medespelers die veel minder punten hebben.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nog net voor het het vallen van het weekend mochten de heren renners nog even door weer en wind,
En er waren er nog wel een aantal op komen draven om nog lekker even de beentjes te testen voor volgende week.
Een barre tocht zou het worden, wind, regen en andere rommel.

Maar dat viel eigenlijk best mee, op een stortbui na. Wat we wel kregen te zien was wat we eigenlijk al wel wisten.
De drie grote tenoren zijn simpelweg beter dan de rest. Tadej, Mathieu en Wout. Wat een fenomenen.
Ze gaven elkaar weinig toe en gingen er om sprinten.
Niet geheel onverwacht was het Wout die aan het langste eind trok. Voor Mathieu.

En wat betekent dat voor ons? Nou, heel veel. Van der Poel voor Pogacar of vice versa. Voor veel mensen slechts een voetnoot, voor Niels22 niet.
Hij ging de kasseiklassiekers in zonder Van Aert en vd Poel. Zelfmoord? Ja. Zelfmoord. Dat kon niet goed gaan, en dat deed het dus niet. De consequentie is uithuilen en in trainingskamp voor de Giro.

Ondertussen kreeg Rico de kussen van de ronde missen. HeldS en Jori keken knarsetandend toe, want ze waren de moeite waard.
Om te kijken wie met Niels het strijdtoneel moest verlaten bleef het spannend tot het eind.
Terwijl het publiek alweer naar huis ging reden in de krochten van de koers nog wat dappere strijders rond.
Ab Normaal dreigde in het moeras weg te zakken. Maar plots zag hij daar een strohalm. En die strohalm heette Vanmarcke.
Toevallig neem ik die vaak, in veel spellen. Grenzeloos vertrouwen in Sep. En dat betaalde zich uit. In extremis wipte ik zo over Ivo001 heen. De een zijn dood is de ander zijn dood. Dus: bye bye Ivo. Blij dat je meegedaan hebt maar ook voor jou begint het weekend beroerd. Sterkte.
Zondag naar Wevelgem. Gewoon een sprint of een editie a la diegene die Paolini won?

Rico 1.600 14.764
HeldS 1.570 14.885
Jori 1.400 14.235
Ludi 1.400 14.459
JapieJapo 1.300 14.230
Luuk Goverde 1.280 14.000
Rabbiej 1.270 14.473
Maillot à Pois 1.270 14.704
Zwartebroekengeletrui 1.240 12.984
erveedeeee 1.240 13.966
Poeksel 1.220 14.216
Reyn 1.220 14.394
Nijmos 1.150 14.163
Carbon Ros 1.140 13.269
Bonorrie 1.140 14.439
Bode80 1.100 14.566
Banaantje 1.100 14.993
SvenVDB 1.050 14.725
DeKenner01 1.030 14.774
JDV21 820 13.599
Sammysosa 820 14.331
Nick Vermeulen 820 14.545
Arry1338 800 11.549
Teeke de Kapper 770 13.944
Arjenzvob 750 14.436
BrackenRidgeCycling 720 13.386
Rimenno 700 14.282
Zwiebeln 670 14.434
Ceramiche Ariostea 660 14.932
Treenert 640 13.887
Platje 640 14.408
Thomberg 620 13.871
Jefgodfather 620 14.224
Coolietje 520 13.963
Ab Normaal 520 14.849
Ivo001 500 14.630
Niels22 400 13.940

Team Ivo001
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
LAPORTE Christophe
MERLIER Tim
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
TRENTIN Matteo
MOLLEMA Bauke
PIDCOCK Thomas
WELLENS Tim
BENOOT Tiesj
NIZZOLO Giacomo
ALAPHILIPPE Julian
SENECHAL Florian
STUYVEN Jasper
WALSCHEID Maximilian
THEUNS Edward
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
MENTEN Milan
ASGREEN Kasper
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan
GLOAG Thomas

Team Niels22
POGACAR Tadej
DE LIE Arnaud
PHILIPSEN Jasper
MERLIER Tim
JAKOBSEN Fabio
HERMANS Quinten
PIDCOCK Thomas
CAMPENAERTS Victor
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
WRIGHT Fred
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
DUPONT Timothy
KWIATKOWSKI Michal
ASGREEN Kasper
COSTA Rui Alberto Faria
VAN DEN BERG Marijn
SCHACHMANN Maximilian
MILAN Jonathan
VAN EETVELT Lennert
MARIT Arne
EEKHOFF Nils
DEKKER David

Arry1338

Met het verliezen van Rawolf, Danusz, Ivo001 & Niels22 verliezen we niet alleen 4 deelnemers, maar haalt de rest ook de helft van de weg naar het wisselmoment. Maar we weten allemaal; Frankfurt is nog ver!

Naast de deelnemers zijn er ook 4 renners minder in onze keuze-pool. We nemen afscheid van Eekhoff, Mayrhofer, de in Brugge de Panne sterk rijdende Marijn van den Berg maar ook van Matteo Trentin. Dit brengt ons totaal gekozen renners van 114 naar 110.

Ab Normaal

Wat is je voorspelling voor Gent-Wevelgem?

Arry1338

Daar ga ik me over buigen ;)

ivo001

Dit is wel een teleurstelling. Zoveel toppers die vandaag teleurstelde of de grond op zochten. Had gehoopt dit jaar wel het wisselmoment te halen, maar wellicht toch iets te veel rekening gehouden al met wat na de wissels kwam.

Niels22

Dit was te sprint-heavy, vooral uit angst in een flutkoers te stranden. Maar het resultaat is dus foetsie na de mooiste koers van het jaar.

Hopelijk tot de Giro!

Arry1338

Bedankt mannen!

Met de overgebleven spelers gaan de ogen naar zondag; Gent - Wevelgem. Maar wie staan er (van de voorlopige startlijst) op onze 35 overgebleven lijstjes?

27x Kragh Andersen
26x Stuyven
24x Asgreen
23x Turner
23x Milan
22x de Lie
21x Girmay
19x van Aert
18x Philipsen
18x Ewan
18x Kwiatkowski
18x Dekker
17x Vanmarcke
14x Meeus
12x Theuns
12x Wellens
11x Waerenskjold
11x Merlier
11x Teunissen
9x F. Vermeersch
8x Lampaert
8x Kristoff
6x Bettiol
5x Wright
5x Nizzolo
5x Mohoric
5x Watson
4x Sagan
4x Page
4x Laporte
4x Sheffield
3x Ackermann
3x G. Vermeersch
3x Biermans
3x S. Bennett
3x Dewulf
3x Stybar
3x Allegaert
2x J. Stewart
2x Küng
2x C. Pedersen
1x Narvaez
1x van Avermaet
1x Hoole
1x Jungels
1x Garcia Cortina
1x van Hoecke
1x Tiller
1x Ballerini
1x Turgis
1x Naesen

Laatst gewijzigd
coolietje

pffff, dat was een "close call", vrees echter dat het uitstel van executie is... Toch iets teveel sprinters waarschijnlijk, Frankfurt halen wordt zeer moeilijk voor mijn team.

Nijmos

Zijn de bovenste van je lijstje afgevallen arry? Ik.mis pidcock flip mvdp?

Ab Normaal

En Welsford

Bonorrie

Die fietsen zondag niet mee tijdens GW.
Lezen is ook een kunst :)

Arry1338

Ik waan mezelf veilig voor zondag. Met de vier meest gekozen renners in m'n team moet het al raar lopen wil ik eruit vliegen. Voor mij starten Kragh Andersen, Stuyven, Asgreen, Turner, Girmay, Philipsen, Dekker, Vanmarcke, Meeus, Waerenskjold, Wright, Sheffield & Mohoric. Het liefst zie ik een zware koers om me nog zekerder te voelen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Pff toch voelt E3 ook al hakken over de sloot voor mij…

Houd m’n hart vast voor RVV dan.

arjenzvob

We doen nog steeds mee, fijn!

Zondag heb ik WvA, De Lie, Philipsen, Merlier, Girmay, Ewan, Stuyven, Lampaert, Turner, Kragh Andersen, Teunissen, Asgreen, Kwiatkowski, Page, Waerenskjold, Milan en Dekker aan de start. Je zou zeggen dat het genoeg is haha! Misschien wel een dagzege met zo'n selectie.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Ik moet het met de volgende mannen doen:
Ewan, Bini, Wout, SKA, Meeus, Theuns, Florian and Tim W.
Hopelijk genoeg

JDV21

Ik heb momenteel 14 renners aan de start met Stuyven, SKA, Asgreen, Milan, Turner, Girmay, Ewan, Meeus, Wellens, Waerenskjold, F. Vermeersch, Bettiol, Laporte en Mohoric (en misschien nog Jakobsen). Maar zonder de grote favorieten Van Aert en Philipsen (en ook de Lie als veel gekozen renner). Moet hope dat van Aert het wat rustig aan doet en/of op een zware koers waarin de sprinters lossen. Gelukkig lijkt het weer mee te zitten!

Thomberg

Ik ben heel benieuwd naar de Arry analyse

JDV21

Als we ervanuit gaan dat het een sprint wordt of vooral de sterke sprinters overleven heb ik hier een overzicht van teams die alleen 1 van de 4 WVA, Philipsen, Merlier en de Lie hebben:

Geen: JDV21, SammySosa

Alleen de Lie: Ab Normaal, SvenVDB, JapieJapo, Platje

Alleen WVA: Nijmos, BRC, Bode, Banaantje

Alleen Philipsen: Arry, Thomberg

Alleen Merlier: Rimenno

Dat betekent dat voor mij en Sammy 1 van deze vier moet falen om door te kunnen gaan, wat op zich niet heel onwaarschijnlijk is maar toch wel een lastige opdracht is. En als het een koers voor aanvallers wordt dan kan dit overzicht de prullenbak in

1 2 ... 26 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.