Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 29 ... 48 49
Arry1338

De analyse voor Dwars door Vlaanderen met nog 33 deelnemers in het spel. We zijn ondertussen al 2/5e van de deelnemers kwijt, en met nog 9 wedstrijden op de kalender tot het wisselmoment begint de spanning alleen maar toe te nemen. Alleen, voordat we daar zijn nemen we wel nog afscheid van 18(!) deelnemers. Dichtbij dus, maar ook nog zo ver weg.

Van de huidige deelnemerslijst (10:30) staan de volgende renners voor ons aan de start:
32x Alaphilippe
31x Pidcock
24x Stuyven
23x Benoot
22x Milan
21x Turner
20x de Lie
17x Ewan
17x Philipsen
17x Vanmarcke
17x Dekker
14x Meeus
12x Theuns
11x Wellens
11x Merlier
10x Waerenskjold
9x F. Vermeersch
6x van Baarle
6x Kristoff
5x Moscon
5x Nizzolo
4x Hermans
4x Laporte
4x Page
3x Dewulf
3x Sheffield
3x Honoré
3x Walscheid
3x Biermans
3x Allegaert
3x Stybar
2x Kung
2x Lutsenko
2x Madouas
2x J. Stewart
1x Turgis
1x Louvel
1x Ballerini
1x Zingle
1x Politt
1x Narvaez
1x O. Naesen
1x van Avermaet
1x Hoole
1x Zingle

De grote drie zullen niet aan de start staan, wat kansen biedt voor alle anderen die van winst dromen. Pidcock heeft met de Strade Bianche al een mooie koers op zijn naam geschreven maar komt terug van een val in de Tirreno. Is hij al in vorm? Nick Vermeulen en HeldS zullen hopen van niet. Bij Soudal-Quick Step wil het allemaal nog niet vlotten de afgelopen weken in het Vlaamse voorjaar. Alaphilippe won in het begin van het jaar de Faun-Ardeche Classic en werd 11e in Milaan – San Remo, maar haalde de finish niet in de E3 Saxo Classic. Zonder Lampaert, Sénéchal en Asgreen zal hij wel de uitgespeelde pion zijn voor de ploeg, die met Merlier een sprinter achter de hand houden. JapieJapo zal toch hopen dat Soudal-Quick Step de lijn doorzet anders kan zijn verhaal ook maar zo ophouden na woensdag.

Kijkend naar de deelnemerslijst zien we bij INEOS naast Pidcock ook Sheffield, Turner, Narvaez én Ganna aan het vertrek. Dit verraadt voor mij dat zij een zeer aanvallende koers zullen rijden. Afwachten levert hen namelijk niets op, en met de vorm van de heren zit het wel goed. Slechte zaak dus voor de sprinters Gaviria, Groenewegen, Merlier, Milan, Walscheid, Dekker, Page, Biermans en Ewan en in minder mate (omdat ze de heuvels goed lijken te verteren) ook voor Kooij, Philipsen, de Lie, Waerenskjold, Pedersen, Theuns en Meeus.

Jumbo-Visma stuurt zo’n beetje de sterkste ploeg die ze kunnen sturen bij afwezigheid van Wout, en deze mannen – Laporte, Benoot en van Baarle – zijn niet vies van een zware koers. Daarnaast blijken ze (samen met INEOS) ook in de breedte sterk te zijn dit voorjaar. Andere sterke ploegen die de sprint niet zullen afwachten zijn Groupama-FDJ met Madouas, Kung en Geniets, UAE-Emirates met Bjerg, Trentin en Wellens en EF Education-EasyPost met Bettiol en Honore. Ik verwacht hierdoor een koers die rond kilometer 70 van de finish weer begint, en maar een kleine kans op winst voor een (pure)sprinter.

Vooralsnog in de gevarenzone
JapieJapo (14230) – Zonder Alaphilippe
Nick Vermeulen (14545) – Zonder Pidcock
HeldS (14.885) – Zonder Pidcock

(Ik moet nu gaan, zal waarschijnlijk in de middag nog wat verder doen)

Rico.

Mijn lage positie op het lijstje met gedeelde renners komt wel voor een groot deel omdat ik door eigen stommiteit een team van 20 ipv 24 renners heb samengesteld. Dat zou me nog wel eens duur kunnen komen te staan.

Ab Normaal

De startlijst is wel enorm in mijn voordeel gewijzigd.
Deze koers had ik vooraf aangestipt als dé koers waar het voor mij mis zou kunnen gaan.
Met nu alleen Philipsen niet in mijn team van de eerste 12 zie ik het met vertrouwen tegemoet. Al zit je met een van de hoogste CQ’s nooit helemaal comfortabel.
Dat dit nog geen zekerheid is bewijst de eliminatie van Sven en Jef afgelopen zondag weer. Ook zij zullen vooraf die race met vertrouwen tegemoet gezien hebben.

Maillot à Pois

Intussen kan Ab ook Matthews nog bijschrijven - al is het de vraag of die al helemaal competitief is natuurlijk

EDIT: maar Van Baarle schrappen :-)

Laatst gewijzigd
Arry1338

Ik zal het aan het eind van de middag nog aanpassen, want nu is er nog teveel aan het veranderen.

Arry1338

Aangepaste lijst om 16:45 - Milan, F. Vermeersch en van Baarle starten toch niet. Welsford, Matthews, Ackermann en Eenkhoorn wel.

Van de huidige deelnemerslijst staan de volgende renners voor ons aan de start:
32x Alaphilippe
31x Pidcock
+ 26x Welsford
24x Stuyven
23x Benoot
[s]22x Milan[/s]
21x Turner
20x de Lie
17x Ewan
17x Philipsen
17x Vanmarcke
17x Dekker
14x Meeus
12x Theuns
11x Wellens
11x Merlier
10x Waerenskjold
[s]9x F. Vermeersch[/s]
[s]6x van Baarle[/s]
6x Kristoff
5x Moscon
5x Nizzolo
+ 4x Matthews
4x Hermans
4x Laporte
4x Page
3x Dewulf
3x Sheffield
3x Honoré
3x Walscheid
3x Biermans
3x Allegaert
+ 3x Ackermann
3x Stybar
2x Kung
2x Lutsenko
2x Madouas
2x J. Stewart
+ 1x Eenkhoorn
1x Turgis
1x Louvel
1x Ballerini
1x Zingle
1x Politt
1x Narvaez
1x O. Naesen
1x van Avermaet
1x Hoole
1x Zingle

Laatst gewijzigd
Arry1338

Deelnemers per team:

17 renners
Platje

16 renners
Sammysosa

15 renners
Ludi, Nick Vermeulen & Coolietje

14 renners
Treenert & Arry1338

13 renners
JapieJapo, Banaantje, Zwartebroekengeletrui, Maillot a Pois, Arjenzvob, HeldS, JDV21, LuukGoverde & Bonorrie

12 renners
Thomberg, Rabbiej, Poeksel, Ceramische Ariostea, Carbon Ros, Teeke de Kapper & Ab Normaal

11 renners
Jori, DeKenner01, BrackenRidgeCycling & Nijmos

10 renners
Rico, Erveedeeee, Bode80 & Zwiebeln

9 renners
Reyn

8 renners
Rimenno

Vooralsnog in de gevarenzone
JapieJapo (14.230) – Zonder Alaphilippe
Nick Vermeulen (14.545) – Zonder Pidcock
HeldS (14.885) – Zonder Pidcock
Rimenno (14.282) - 8 renners
Reyn (14.394) - 9 renners

Laatst gewijzigd
JDV21

'@Arry Dank je alweer je overzicht! Ik heb trouwens maar (EDIT 12 niet 11- kan zelf blijkbaar ook niet tellen) 11 renners op de startlijst momenteel. Denk dat je per ongeluk nog Vermeersch en/of Milan heb meegerekend

Laatst gewijzigd
JDV21

Ik kom uit op deze aantal renners per deelnemer. En dan mag denk ik Zwiebeln en misschien ook wel erveedeee in de gevarenzone geschoven worden op basis van hun aantal renners

16 renners
Platje

15
Nick Vermeulen, SammySosa

14
HeldS, Ceramische Ariostea

13
Arry1338, Coolietje, Treenert, Ludi

12
Bonorrie, JDV21, Arjenzvob, Carbon Ros, Zwartebroekengeletrui, Banaantje, Rico, Rabbie, Thomberg

11
Ab Normaal, Nijmos, LuukGoverde, Maillot a Pois, JapieJapo, Poeksel

10
Teeke de Kapper, BrackenRidgeCycling, Bode80, De Kenner01, Jori

9
erveedeeee

8
Zwiebeln, Reyn

7
Rimenno

JDV21

Als ik voortborduur op Arry's analyse en er van uit gaan dat de aanvallers/typische klassieker renners het redden, dan zijn Benoot, Stuyven, de Lie en Vanmarcke het meest gekozen uit deze categorie naast Alaphilippe en Pidcock (Turner reken ik even niet mee aangezien ik denk dat hij moet knechten voor Pidcock en Ganna). Naast de al genoemde namen van HeldS, Nick Vermeulen en JapieJapo zonder Alaphilippe of Pidcock, hebben de volgende teams maar 1 van de bovenstaande 4:

Rimenno: Benoot
Jori: Vanmarcke

Rimenno is al kwetsbaar doordat hij de minste deelnemers heeft en mist een aantal potentieel belangrijke renners. Hij heeft wel Kung en Sheffield nog (naast Alaphilippe en Pidcock) en het is zeker met Kung niet onwaarschijnlijk dat hij hoog eindigt. Jori heeft verder niet echt veel aanvallende renners, maar wel Welsford, Philipsen, Ewan en Nizzolo. Hij moet dus hopen dat of Alaphilippe, Pidcock en Vanmarcke het goed doen of dat het een sprint wordt.

Gevarenzone:
JapieJapo (14.230) – Zonder Alaphilippe
Nick Vermeulen (14.545) – Zonder Pidcock
HeldS (14.885) – Zonder Pidcock
Jori (14.235) - Zonder Benoot, de Lie en Stuyen
Rimenno (14.282) – 7 renners, zonder Vanmarcke, de Lie en Stuyven
Reyn (14.394) – 8 renners
Zwiebeln (14.434) - 8 renners
erveedeeee (13.966) - 9 renners

Laatst gewijzigd
Arry1338

'@JDV
Ik had inderdaad F. Vermeersch er nog op staan, en ook Moscon stond tot voor kort nog op de deelnemerslijst.

erveedeeee

Eerste keer dit seizoen dat ik er op voorhand niet helemaal gerust op ben.
Het gevaar komt vooral vanuit Stuyven, Ewan en Merlier.

Hopen dat Benoot, De Lie of Philipsen wel goed presteren, dan kan ik nog even overleven. Tot de heuvelklassiekers dan, vrees dat ik die sowieso niet ga overleven.

Nijmos

Morgen heb ik voor een zware koers alaphilipe, pidcock, stuyven, benoot, vanmarcke, turner

En bij een sprint ackermann, welsford, matthews, dekker.

Dat eerste scenario zal denk ik wel goedkomen, maar dat tweede scenario ben ik verre van gerust op. Zonder flipse ewan de lie merlier heb ik wellicht net de verkeerde sprinters bij me.

Nick Vermeulen

In tegenstelling tot wat ik hier lees denk/hoop ik toch safe te zijn met:
De lie
Q. Hermans
Fred Wright
Wellens
Benoot
Laporte
Alaflip
Merlier
Kung
Stuyven
Honorè
Welsford
Page
Kristoff

Bode80

Met Laporte erbij moet het wel goedkomen zou je zeggen.

Arry1338

Geen Bettiol aan de start

HeldS

Gewoon elke koers weer duimen. Dan kan het bijna niet misgaan

JapieJapo

Ach kan Flip weereens niet volgen... goh :)

JDV21

Go Laporte en Benoot! Hopelijk blijft de situatie zoals het is, anders kan het nog lastig voor me worden met de Lie en Philipsen in groep 3...

JDV21

Ik denk dat Nijmos en Rimenno er wel eens uit kunnen liggen zonder Laporte, Philipsen en de Lie

Nijmos

Pfoe ik vrees het ja. Zijn we de enige? Pidcock op p12 is mijn eerste renner:(

Nijmos

Ik sla een kruisje dat bling met p.20 mij nog redt

JDV21

Ik denk dat hij je redt en dat Rimenno en Bode80 er op cq score uitgaan tov BrackenRidgeCycling (ook al zou je dan ook op cq score door zijn gegaan)

Ab Normaal

En de volgende etappe in Vlaams kasseienland. Beestenweer was het niet en het werd een kat en muis spel met de Beer uit Stavanger die vandaag de rol van muis vertolkte.
Toch leek de kat aan het langste eind te trekken maar sluwe vos Laporte muisde er vantussen.
Uiteindelijk was het slimme muisje Lazkano die kat in slaap wist te sussen en werd tweede achter de vos.

En zo was de beestenbende weer tot rust gekomen en kunnen ze weer terug hun holletjes in voor de hoogmis.

De grootste dierenvriend van allemaal is Platje. Met Laporte, Philipsen én de Lie is hij iedereen te slim af.
Zonder problemen naar de Ronde.
Wie mag er niet naar de belangrijkste dag van het jaar in Vlaanderen?
In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. We zorgen niet voor de zwakkeren. Die vallen onherroepelijk af.

Wie zijn bij ons de zwakke broeders?

Er zijn een aantal spelers zonder de genoemde drie.
Dan wordt het onderin dus automatisch spannend.
Waerenskjold redt het vege lijf van Banaantje. Zonder zijn 50 punten was het klaar voor onze debutant.
De 2 puntjes van Matthews waren lekker voor Nijmos, maar geen bittere noodzaak. Het zorgt er alleen voor dat BRC het warm aan de kont heeft en hij dus goed wegkomt dankzij zijn zuinigheid.
Op CQ is het boekje uit voor Rimenno en Bode80. De 80 puntjes van Pidcock bleken niet genoeg. Vooral voor Bode80 extra zuur dat Kristoff het niet haalde en ook niet mee sprintte voor punten.
Jullie waren vandaag de zwakste schakel.
Tot ziens!

Zondag dan de dag waar heel Vlaanderen op heeft gewacht. Krijgen we weer een driestrijd?

Platje 1.200 14.408
Nick Vermeulen 806 14.545
Sammysosa 782 14.331
Ceramiche Ariostea 762 14.932
JDV21 730 13.599
Treenert 670 13.887
Arjenzvob 650 14.436
Rico 650 14.764
Coolietje 600 13.963
erveedeeee 600 13.966
Zwiebeln 600 14.434
Bonorrie 600 14.439
Ludi 600 14.459
HeldS 586 14.885
Carbon Ros 510 13.269
Arry1338 456 11.549
Thomberg 450 13.871
Luuk Goverde 450 14.000
Rabbiej 406 14.473
Jori 400 14.235
DeKenner01 340 14.774
Teeke de Kapper 330 13.944
JapieJapo 330 14.230
Ab Normaal 282 14.849
Zwartebroekengeletrui 280 12.984
Poeksel 280 14.216
Reyn 280 14.394
Maillot à Pois 280 14.704
Banaantje 130 14.993
Nijmos 82 14.163
BrackenRidgeCycling 80 13.386
Rimenno 80 14.282
Bode80 80 14.566

Team Rimenno
VLASOV Aleksandr
KÜNG Stefan
VAN DER POEL Mathieu
MERLIER Tim
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
TEUNS Dylan
VAN BAARLE Dylan
BENNETT Sam
SHEFFIELD Magnus
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
VUILLERMOZ Alexis
ALAPHILIPPE Julian
CHAMPOUSSIN Clément
DUPONT Timothy
VENTURINI Clément
KWIATKOWSKI Michal
ASGREEN Kasper
COSTA Rui Alberto Faria
SIMMONS Quinn
CALMEJANE Lilian
MOSCON Gianni
DEKKER David

Team Bode80
VAN AERT Wout
KRISTOFF Alexander
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
TEUNS Dylan
HERMANS Quinten
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
WALSCHEID Maximilian
THEUNS Edward
KRON Andreas Lorentz
DUPONT Timothy
TEUNISSEN Mike
KWIATKOWSKI Michal
ASGREEN Kasper
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
WATSON Samuel

rimenno

Het is zo het is RvV net niet gehaald,suc6 voor eenieder.

1 2 ... 29 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.