Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 10 ... 156 157
arjenzvob

Wie zijn wij om TheBest van feedback te voorzien? 😉

ZK

'@ManWithBeard: ik heb Laporte op dit moment zeker in mn team staan. Omdat ik er vanuit ga dat zijn uitgebreide programma, in lijn met vorig jaar, voor de start van het spel wel bekend zal zijn.
@TheBest: SK > twijfel. Met teampunten zal hij 200 punten wel halen, maar nergens kopman. Wright > twijfel. Interessant, heeft hoog punten plafond, maar zo zijn er veel renners in de 1-2 mil categorieën. Ewan > staat opgesteld. Lijkt met zijn programma de 200+ punten ook te gaan halen en kopman in div wedstrijden.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Hangt of je ewan neemt niet sterk af van wat je met de andere sprinters, ihb Philipsen en Jakobsen doet? Als je die meeneemt is ewan al snel geen kopman meer. Jakobsen vind ik lastig..

R. D.

Voor de mensen die houden van cijfertjes vergelijken hier nog maar eens een lijstje. Dit zijn het totaal aan (voorlopige) deelnames van mijn (voorlopige) selectie. Benieuwd of iemand zin heeft om zijn lijstje te maken. :D

1xESF
1xSCH
1xBDP
3xBRP
4xAGR
4xKBK
5xGWE
5xWAP
5xLBL
6xSTB
7x DDV
7xE3S
7xPAR
7xOHN
9xMSR
11xRVV

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Bora zal de Brabantse Pijl niet rijden. Voor mensen die dat mee willen nemen in hun overweging of je een renner wel of niet neemt bijvoorbeeld.

Bron: Interview Ide Schelling op deze website

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

'@arjenzvob de laatste 4 jaar stonden ze op de startlijst, het programma kan altijd worden aangepast.

Nijmos

'@arjen: bron? Ik zie op PCS ook Jayco er niet bijstaan. Dat lijkt me voor de aantrekkelijkheid van Matthews wel belangrijk..

Maurimaler

Omloop:12
Kuurne:10
Strade:5
Milaan:14
Brugge: 6
E3:14
Gent: 13
Dwars:13
Ronde:15
Schelde:5
Parijs:12
Brabantse:3
Amstel:5
Waalse:3
Luik:3

Sjonge Jonge

'@BRC en @Nijmos

Ide Schelling heeft dat gezegd in interview

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

'@RD dit heb ik tot nu toe.
SP en EF wil ik er nog wel eentje bij als we beginnen.

OHN 9
KBK 8
SB 7
MSR 13
BDP 5
E3 9
GW 8
DDV 8
RVV 14
SP 2
PR 10
BP 5
PR 10
BP 5
AGR 8
WP 8
LBL 8
EF 1

ProScoritoManager

Ik heb nu zowel Turner (2M) als Sheffield (1,5M) in mijn ploeg zitten. Verwacht van minimaal 1 van de 2 een bevestiging van en mogelijk een stijgende lijn tov. vorig voorjaar. Maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze wat hoog geprijsd zijn als je puur naar individuele prestaties kijkt. Zit daar dan toch zo'n compensatie voor teampunten bij (van voornamelijk Pidcock lijkt mij)?
Dit is de eerste keer dat ik het Klassiekerspel speel, maar ik vind het maar moelijk om prijs obv teampunten goed te praten. Zeker zo vroeg in het seizoen/spel, waarbij grotendeels niet eens bekend is met welke teammaats ze waar op stap zullen gaan.

Nijmos

Rekenen jullie op philipsen en Kristpff in EF? Of tel je die niet mee? Deden daar de laatste jaren altijd mee toch

Veltini

Volgens mij rijdt Uno-X EF niet? Voor mij een reden om Kristoff niet te nemen. Maak hem verder nergens kopman en het huzarenstukje in de Scheldepijs zie ik hem niet weer opvoeren.

Veltini

Dylan Teuns is voor nu mijn ideale wissel bij aanvang van de Brabantse Pijl. Voor nu te duur om te nemen, maar rijdt vanaf de BP vier wedstrijden waar ik hem zeker overweeg als kopman. Tegen die tijd is er vast een renner van 3 miljoen of meer die ik probleemloos met Teuns kan wisselen. Hopen dat er meer top tien kandidaten voor de WP op de startlijst van de BP gaan komen in de loop van het voorjaar!

Hommeles

'@ Veltini, die inschatting had ik ook gemaakt. Teuns de enige renner met serieuze kansen, die (conform PCS) BP, WP en LBL rijdt. Gaudu is een iets lichtere variant maar ook nog interessant na PR om te ruilen voor een kasseivreter van 1.5 mln. Is alleen niet waarschijnlijk dat hij BP rijdt.

R. D.

Op mijn lijst staan echt alleen deelnames die in het scoritospel een groen vinkje hebben, geen speculaasjes van renners die iets wel zullen rijden of vorige jaren reden. Ik kom dan voor nu op 83 deelnames totaal. Ik zie dat Mauri en Bracken daar ruim boven zitten met 133 en 138 dus ik ga er even van uit dat zij wel wat aannames erin hebben verwerkt. Hoeft natuurlijk niet per se.

nasibal

'@RD

Scorito gaat uit van wat ze van websites als PCS af kunnen schrapen. Ik zou niet persé willen zeggen dat dat de meest betrouwbare/complete wijze is in deze fase om aan je info te komen. Een goede start, dat zeker.

Nijmos

Wanneer worden de wildcards voor EF vergeven eigenlijk? Zou unox daar geen aanspraak op maken?

DrSeuss4

'@R.D. Ik kom ondanks dat ik 3 renners erin heb staan waar nog 0 koersen op het programma staan toch al tot 114 deelnames in totaal. Maar kwaliteit over kwantiteit?

R. D.

'@DrSeuss4

Ik heb ook 2 renners met 0, 1 met 1 en 5 met 2 deelnames. Het zal vast nog flink oplopen. Ik zie net bv dat de Lie op PCS nu ook bij de Omloop staat op Scorito nog niet.

@nasibal

Ik snap dat ik ook interviews kan gaan afstruinen maar ik ga maar ff uit van die basis dat bespaart me veel werk. :)

DrSeuss4

Wat denkt men van Pascal Eenkhoorn? Lijkt mij wel de kwaliteit te hebben om goede klassiekers te rijden maar is er tot op heden in het voorjaar nog nooit uitgekomen.

Hommeles

'@Dr Seuss, voor 500k vind ik Eenkhoorn echt een prima opvuller. Heeft volgens mij meer vrijheid in zijn nieuwe ploeg en zou zomaar een paar keer goed mee kunnen komen. Ik zie ook dat hij veel zal rijden in de Scorito klassiekers.

In dat licht wil ik nog wel twee namen noemen, die ik toch wél heel aantrekkelijk vind voor het lichte prijsje en die alledrie veel koersen zullen rijden. Wel allebei namen die zomaar kunnen prijken op zwarte lijstjes:

Lutsenko: Ja ik weet het, is altijd goed in het voorjaar en presteert niets tijdens de klassiekers. Maar er staan wel weer 11 (!) ritten op zijn programma. Heeft twee keer top 10 gereden in de TDF. Is volgens mij een onbetwiste kopman binnen Astana. En let op: voor de coronajaren, was hij in 2019, 7e in Strade Bianche en 4e in Omloop het Nieuwsblad. Zou het misschien zo kunnen zijn dat we door corona nooit een goed beeld hebben gehad van zijn potentie in dit soort koersen? Voor 1 mln voelt het toch akelig aantrekkelijk...

Kwiatkowski: Rijdt ontzettend veel koersen. Was langer geleden een beest in de eendagskoersen en daarna een soort superknecht binnen SKY/Ineos. Maar let wel: in die jaren was zijn ambitie om het ook nog ver te schoppen in het AK van de grote rondes. Ik heb in een interview gelezen dat de focus nu weer volledig licht op de klassiekers. En vorig jaar won Kwiatkowski nog de AGR. Plus nog eens kansen op teampunten met Pidcock.

Graag jullie mening...

Risje89

Het budget is, mede dankzij de wissels, op het eerste gezicht iets aan de ruime kant.
Het fundament van mijn team staat, van de grote 5 ontbreekt alleen Alaphilippe. Niet omdat ik denk dat hij het niet meer zou kunnen overigens, maar waar en wanneer? Het is me allemaal wat te onzeker.

En wat te doen met Turner, Sheffield en Girmay? Het jaar van de bevestiging is vaak de lastigste.
Van deze 3 nu alleen Turner erin geklikt en voorlopig Laporte de voorkeur gegeven boven Girmay.
Als Sheffield een deftig heuvelprogramma rijdt kan die er later nog in, al zijn er natuurlijk meer kanshebbers voor een wissel rond die tijd.

De wisseltactiek is voorlopig:
- 1 wissel in het geval van blessure/ziekte/opname door UFO (mits deze renner 2M of meer is)
- 1 wissel voor een extra heuvelman
- 1 wissel voor een extra sprinter EF (tenzij ik voor de heuvels verwacht/weet dat ik er genoeg heb, dan nog een extra heuvelman)

ZK

'@hommeles beide staan rotsvast in mijn ploeg, voor die prijs kun je eigenlijk niet om ze heen. Met z'n tweeën zeker goed voor 250 punten vs de 2,5 miljoen en puntenpotentieel ligt veel hoger. Laat Prutsenko maar een seizoen hebben zoals Mohoric die vorig jaar had.. :-)

rbc1912

Volgens mij heb ik Lutsenko echt ieder jaar gehad, maar na vorig jaar vind ik het wel welletjes geweest. Sowieso blijf ik van Astana af dit jaar. Die Moscon is me vorig jaar ook zeer slecht bevallen.
Dan vind ik Kwiatkowski een stuk interessanter
Over Girmay trouwens: die heeft toch allang bevestigd?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.