Van Lutsenko probeer ik ook af te blijven dit jaar.
Wat betreft Girmay, hij heeft vorig jaar natuurlijk een tamelijk onverwacht top(voor)jaar gehad en ja, hij is dit jaar ook goed begonnen. Maar is dat al de bevestiging? Turgis had in 2021 ook een supervoorjaar, maar het jaar erna.. toch wat lastiger. En zo zijn er waarschijnlijk wel meer voorbeelden te noemen. Girmay lijkt me wel een stapje beter dan Turgis, maar je snapt het idee.
Hirschi ook 4e (ondanks materiaalpech in de finale, althans zo leek het?). Samen met Wellens allebei 2 miljoen, allebei 7 in totaal voorlopig en veel dezelfde als Pogacar. Wil toch eigenlijk wel 1 van de 2 in mijn team, maar welke? Hirschi natuurlijk laatste 3 jaar top in Luik en potentieel top voor de Waalse Pijl, Wellens wat meer kansen op punten in de eerdere koersen lijkt mij.
Haha @arjenzvob: ik zat zelf ook met zo'n opmerking in mijn hoofd, maar kreeg hem er niet lekker uit. Gelukkig maak jij hem. Wellens ook meerdere malen gehad ja. Nimmer een goed huwelijk geweest :)
En over die bevestiging van Girmay. Ik doelde daarmee eigenlijk op zijn Giro, waar-ie gewoon altijd van de partij was en tevens de grootste uitdager van Van der Poel, eigenlijk zijn evenknie
Dat Wellens nu 3e wordt zegt helemaal niks, want die rijdt altijd de pannen van het dak in februari
'@ManWithBeard,
Ik vind bij Mohoric dat je de prijs betaald omdat hij vorig jaar uit een gelukkige aanvalspoging MS won. Hij heeft verder wel een aantal top 10 plekken behaald maar is in mijn ogen geen topper in de kasseien en in de Waalse klassiekers zijn er betere. Ik vind Stuyven bijv. een betere pick.
Bij Girmay geldt in mijn ogen hetzelfde. Een sterk jaar en daar betaal je nu de prijs voor. Qua betrouwbaarheid vind ik bijvoorbeeld Laporte voor hetzelfde geld gewoon beter, plus meer mogelijkheden qua teampunten.
Teunissen vind ik zelf een prima renner voor 1.5mln die ik zomaar veel punten zie pakken. Heeft toch altijd in een dienende rol moeten rijden en heeft nu toch zeker meer vrijheid.
Mohoric en Girmay heb ik er allebei al uitgeklikt, ookal hebben ze een groot puntenpotentieel.
Teunissen zit er bij mij wel bij voor die prijs. Rijdt toch veel koersen en mag nu lekker vrijuit gaan.
Ineos vind ik ook lastig, maar Ineos is eigenlijk altijd lastig. Verwacht zelf veel van Turner dit seizoen, alleen is van zijn klassiekerprogramma nog niks tot weinig bekend.
'@ManWithBeard Stond er bij mij vanaf dag 1 ook in, maar Ik denk nu misschien dat hij in Kuurne geen sprintkopman is maar wel Marit omdat hij gisteren raar genoeg de sprint aantrok voor Bonifazio. Dan vind ik de Omloop en Brugge de Panne misschien net te weinig waar die als kopman start.
Als jullie een artikel hebben waarin staat dat hij voor de wedstrijden zonder Girmay kopman is, dan zet ik hem er wel terug in.
Het is weer begonnen! Over de wissels: ondanks dat ik in de basis tegen wissels ben omdat ik die spellen minder leuk vind, vind ik het bij het klassiekerspel wel logisch. Nu moest je ook gewoon geluk hebben voor een hoge score (was met precies 95% mijn slechtste score vorig jaar). Geluk heb je nu voor het openingsweekend alsnog nodig. Kan me nog herinneren dat Davide B. won en daarna nooit meer punten haalde in de klassiekers.
Normaal houd ik graag een betoog dat VdP, WvA of Pogi geen no-brainers zijn, maar daar kan ik echt geen argument voor verzinnen. Stel het programma van Pogi wijzigt nog iets, dan kan hij wel pas later worden ingebracht. Maar die 3 lijken me no-brainers. Eigenlijk staat Philipsen met zijn programma hier ook bij.
Waar Kristoff vorig jaar mijn beker persoonlijk gebracht heeft, vind ik die nu echt te duur. Enkele koersen dit jaar werd hij er op een heuveltje toch afgereden. aan de andere kant zal hij voor z'n ploeg zoveel mogelijk 13de plekken willen halen, maar voor dit bedrag komt dat niet uit.
Onze Italiaanse vriend is een leuke renner, maar ik denk dat Wright en Pasqualon er altijd bij zitten in finales en dat hij dan niet altijd zelf gaat sprinten. Als hij er al bij zit. Lijkt me meer een rondjessprinter tot nu toe. Wat goed is om te onthouden is dat Wanty het puntenrijden altijd er in heeft gehouden en daarom Pasqualon altijd 12de werd vorig jaar. Bij BM is dat wellicht niet zo en trekt hij gewoon aan voor Wright/AC Inter .
Wat ik vooral geleerd heb van het klassiekerspel is dat sprintende mannen cruciaal zijn. Denk aan hoe Mollema in een grote ronde altijd nog plek 3-6 pakt als hij er bij zit. Dan wordt een Wright weer extra interessant. Die kwaliteit lijkt bij Ineos wat te ontbreken bij hun renners. Wie ik ook nog leuk vind is Vernon. Alhoewel hij wellicht altijd met Merlier start en die zal dan wel kopman zijn.
Vanuit de eerder genoemde Wanty strategie is Theunissen voor mij nu wel een redelijk zekere pick. Soms is die kopman en soms zal die zelf plek 9 pakken.
Mohoric was vorig jaar mijn andere topper, maar nu toch wel echt duur.
Ik ben vooral ook benieuwd wie de kleinere ploegen als FDJ naar voren schuiven. Stel dat wordt een Stewart, dan zie ik die in dit werk ook ineens verrassen.
Ik heb net 9 renners uit mijn selectie geklikt omdat ze gewoon te weinig wedstrijden op hun programma hebben staan. Geeft mij weer de kans om het puzzelen van een andere kant aan te vliegen. Ik kijk vooral naar renners die op dit moment al ingeschreven staan bij een wedstrijd waar ze vorig jaar top 20 reden. Dat voorkomt ook dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Mochten mij nog nieuwe deelnames opvallen van renners op mn shortlist dan deel ik die hier later. Voorlopig is dat alleen De Lie bij de Omloop die al op PCS verscheen maar nu ook in scorito is aangepast. Hij is toch ook een no-brainer lijkt me vooral doordat hij precies rijdt waar je al snel te kort komt. Hoewel Scheldeprijs en BDP er nu nog niet op staan voor hem. Dan wordt het met 10 misschien ook wel teveel ?
Een van mijn eerste picks was Pacher toen ik zag dat hij slechts 500k was. Vond hem erg sterk dat venijnige heuveltje op gaan in de Vuelta vorig jaar dus ik dacht die gaat nog wel van pas komen! Maar voorlopig is het totaal onbekend wat zijn programma gaat zijn, dus dat kan ook zomaar weggegooid budget zijn.
Nu ben ik uiteindelijk uitgekomen op een team met MvdP én Philipsen en ik bedacht me dat als ik voor die 500k een Alpecin ploegmaat kan meenemen die in een paar van hun kansrijke koersen start, die opeens nog best wel makkelijk punten binnen kan fietsen. Maar ook van de renners die aan dit profiel voldoen (het zijn er maar liefst 20!!!) is totaal onduidelijk wie waar zal gaan rijden. Weet iemand of dit normaal gesproken in de komende 1-2 weken bekend gaat worden, zou je het een beetje af kunnen leiden van hun programma van vorig jaar, of is het gewoon een grote gok?
Ik begrijp niet helemaal de twijfel voor mohoric. Zelfs als je een “normale” 10e plek voor hem in msr invult zat hij toch rond de 300 punten. Als ik hem vergelijk met asgreen, kung, van baarle en misschien zelfs pidcock dan lijkt hij in mijn ogen de beste keus. Het enige is meer of en zoja hoeveel je uberhaupt mensen uit dat prijssegment moet meenemen. Weet nog dat iemand (volgens mij @nasi) beweerde dat je nooit meer dan 3 mio moest betalen voor iemand die je nergens captain maakt.
Ja, je gaat geen officieel programma vinden voor de zevende knecht van alpecin. Je zult echt zelf naar hun rennerslijst moeten kijken en bedenken wie logischerwijs zullen worden opgesteld, obv hun kwaliteiten, eerdere programma's, andere doelen etc. Je mag er wel op rekenen dat ze Mathieu in de Ronde en Roubaix zo goed mogelijk gaan ondersteunen en geen jeugdrenners met hem meesturen. Beredeneerd gokken dus zoals Arjen zegt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.