Heb er mij al bij neergelegd dat het nog een lange weg zal worden richting Frankfurt. Veel eer zal er niet meer te rapen zijn met mannen als Girmay, Kristoff en Stuyven in mijn team. Cap De Lie ipv Laporte (vanmorgen vervangen) reed blijkbaar lek op de Plugstreets. En zo is het altijd iets.
Edit: en natuurlijk strooit Matej nog een beetje zout in de wonde
Hier hetzelfde. Vijftien man aan de start, twee in de top-20. Helaas Laporte niet gecapt. We zakken weer wat plaatsjes naar 87.1%. De wissels pakken ook niet echt gelukkig uit (Wellens voor Turner en Pogacar voor Vd Poel). Ik zal plichtmatig de caps invullen, misschien dat er met wat mazzel nog een duimpje inzit, maar het echte geloof is wel weg. De Giro kan niet snel genoeg beginnen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
De eerste keer dat ik meespeel, maar wat een tranendal zeg dit spel :) Girmay en Alaphillipe zijn bij mij de niets presterende grootverdieners (had ik bij die tweede maar naar Patlef geluisterd), maar gelukkig gaan er ook wel wat dingen goed. 87% met nog een wissel (heb redelijk snel Pidcock en Turner voor Pogi en Kooij gewisseld). Wordt cruciaal dat ik daar de goede pak. Teuns is een optie en die kan ik voor de RVV inwisselen. Hij heeft wel wat redelijke 2023 uitslagen staan, maar het is een groot risico. Alternatief is Pidcock terug, maar dat kan pas als van de Poel is uitgereden. Lastig, maar als Pidcock het de komende week goed doet, ga ik ws toch voor zijn terugkeer.
En met 87% is het misschien wat voorbarig, maar hoe zit het precies met de veelbesproken bekertjes? Die krijg je bij 95- en 98%?
Het mee hebben van Philipsen heeft inmiddels meer gekost dan opgeleverd door hem steeds te cappen voor 0 punten. Nog maar even overwegen of ik m woensdag nog een kans geef. Selectie zag er veelbelovend uit vandaag, maar punten vallen toch behoorlijk tegen met Jasper op 1, Wout op 2 en gelukkig wel Mads op 3. En Tiller zowaar een paar puntjes. Whoopwhoop!
Woendag mag Mads de grote punten binnen gaan harken. Momenteel staat Jasper nog op 2 en Arnaud op 3
Ik ga denk ik voor:
1: Philipsen
2: Kooij (ga ik vanaf nu altijd cappen, ook al rijdt hij niet eens ;) )
3: Benoot
Verder Pidcock (die eerst z'n benen en hoofd gaat testen), De Lie (ook een goede optie als cap), Wellens (ook cap-potentieel), Kristoff (kwam keurig op een paar lichtjaren binnen zondag), Meeus, Milan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.