'@jenzrscl Dubbele voornaam was van de week gevallen toch? Woensdag dacht ik?
@KV Ik denk afgestapt om diezelfde frustratie, zat niet op te letten en moest in de achtervolging op de achtervolgende groep. Toen dat niet lukte, heeft hij denk ik de warme bus opgezocht.
Woensdag 12 man aan de start, ik ga nu voor de kopmannen:
Philipsen
Madouas
Benoot
Met verder nog Pidcock (twijfel na val), Wellens (heeft zijn traditionele voorjaarsbenen weer terug), Sheffield, Kristoff, De Lie, Theuns, Allegaert, Honoré en Nizzolo (of toch niet..).
Ik was gisteren echt weer onder de indruk van mads
Zat altijd vooraan schoof altijd goed mee, ging 2 keer indrukwekkend op zijn 1tje naar groepje voor hem, persste een sprint om op het einde nog mee te kunnen doen voor derde plaats, jammer voor hem dat hij momenteel niet echt de goeie jasper aan als hulp heeft. Die is woensdag echt wel dikke kanshebber. Wie weet in ronde en parijs ook mooie ereplaats na de grote 3
ik zat inderdaad ook naar het parcours en de resultaten van de afgelopen jaren te kijken.
Het zou zeker een sprint kunnen worden, maar er kunnen ook zo 15 aanvallers voor het peloton uit fietsen.
het weer zal hier ook een belangrijke factor in zijn.
Dit maakt de keuze voor de captains wederom lastig:
mijn renners: Philipsen, Benoot, Stuyven, Kristoff, De Lie, Wellens, Madouas, Meeus, Bettiol en Swift.
Voor de kopmannen denk ik momenteel aan:
1e: Madouas
2e: Benoot
3e: Philipsen (al 3 keer als eerste gecapt, waarvan 1 keer succesvol en 2 keer DNF, dus ik durf niet meer =))
Ik heb ook genoten van catalonie jenz, maar dan toch vooral van de sluwe primoz. Ik voorspel alvast dat Evenepoel misschien beter, maar roglic slimmer gaat zijn daar. Jaren ervaring in het rondewerk gaat tellen. Iets meer on topic: is er iemand die overweegt evenepoel voor die ene koers die hij rijdt in te brengen? Toch wwl ten minste een podiumkandidaat daar in een verder heel onvoorspelbare koers. Zeker als je pogacar en flip al hebt best een optie lijkt me.
@klaas: ik had hier graag willen inzetten op types die én sterk zijn én sprinten. Daarom had ik bling trentin pidcock kristoff en mads in gedachten voor deze koers. Alleen die laatste is nog echt een optie helaas.
Kan allemaal wel goed zijn dat Flip "een pak kansen zal hebben om zich te tonen", maar hoe hij momenteel rondrijdt (en er is altijd wel een excuus blijkbaar) lijkt hij niet in staat om deze te pakken.
Tenzij hij goeie vorm toont deze week, komt hij niet in mijn team. Niet dat het nog veel uitmaakt op een grijze 85%, maar OK...
Voor DDV staat er momenteel.
1 Madouas
2 Benoot
3 Pidcock
Al kan er nog geschoven worden met Alaphilippe, De Lie, Philipsen en natuurlijk Laporte als die toch zou rijden.
In totaal 13 man op de voorlopige startlijst. Zonder Laporte.
Ondertussen is de startlijst van SP ook bekend en zie ik met blijdschap 6 renners van mijn team staan.
In wat toch beschouwd wordt als een bepalende koers in Scorito.
Philipsen, Groenewegen, Kristoff, Meeus, Mozzato en Marit.
“ omdat ie op de startlijst op de website van DDV staat “
Worden er in deze weken met klassiekers als de E3, GW, DDV en de Scheldeprijs rondom de RVV nog startgelden (of iets wat er op lijkt) betaald? Ik kan mij voorstellen dat de DDV organisatie met jaloezie naar de startlijst van de E3 gekeken heeft en daar ook wel wat aan had willen doen. Kent iemand het wereldje goed?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.