Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 101 ... 156 157
R. D.

Voorlopig 11 man aan de start woensdag. Ik ga toch wel weer voor Philipsen en de Lie op 1 en 2, ondanks gisteren. Cap 3 zal Benoot of Kung worden, lastige keuze.

KV

Waarom was Philipsen eigenlijk DNF gisteren? Die zat toch gewoon mee in die achtervolgende groep op het einde? Of heb ik iets gemist? (laatste km's na de val van Mohoric uit frustratie maar met een half oog meer gekeken).

Risje89

'@jenzrscl Dubbele voornaam was van de week gevallen toch? Woensdag dacht ik?

@KV Ik denk afgestapt om diezelfde frustratie, zat niet op te letten en moest in de achtervolging op de achtervolgende groep. Toen dat niet lukte, heeft hij denk ik de warme bus opgezocht.

Woensdag 12 man aan de start, ik ga nu voor de kopmannen:
Philipsen
Madouas
Benoot

Met verder nog Pidcock (twijfel na val), Wellens (heeft zijn traditionele voorjaarsbenen weer terug), Sheffield, Kristoff, De Lie, Theuns, Allegaert, Honoré en Nizzolo (of toch niet..).

jenzrscl

Ik was gisteren echt weer onder de indruk van mads
Zat altijd vooraan schoof altijd goed mee, ging 2 keer indrukwekkend op zijn 1tje naar groepje voor hem, persste een sprint om op het einde nog mee te kunnen doen voor derde plaats, jammer voor hem dat hij momenteel niet echt de goeie jasper aan als hulp heeft. Die is woensdag echt wel dikke kanshebber. Wie weet in ronde en parijs ook mooie ereplaats na de grote 3

Hommeles

Is DDV niet dusdanig zwaar dat Philipsen misschien niet de topfavoriet is? Als ik kijk naar de laatste vijf winnaars: v/d Poel (2x), v Baarle en Lampaert (2x) is het toch ook een koers voor aanvallers.

minironald

ik zat inderdaad ook naar het parcours en de resultaten van de afgelopen jaren te kijken.
Het zou zeker een sprint kunnen worden, maar er kunnen ook zo 15 aanvallers voor het peloton uit fietsen.
het weer zal hier ook een belangrijke factor in zijn.

Dit maakt de keuze voor de captains wederom lastig:
mijn renners: Philipsen, Benoot, Stuyven, Kristoff, De Lie, Wellens, Madouas, Meeus, Bettiol en Swift.

Voor de kopmannen denk ik momenteel aan:
1e: Madouas
2e: Benoot
3e: Philipsen (al 3 keer als eerste gecapt, waarvan 1 keer succesvol en 2 keer DNF, dus ik durf niet meer =))

Nijmos

'@hommeles: er wordt idd zelden om de winst gesprint, maar regelmatig wel om plaats 2, of plaats 5, of plaats 21 ;) de vraag is welke van die het wordt. Ik geloof dat groenewegen en merlier allebei al eens top 5 reden. Dat maakt deze koers vreselijk lastig in te schatten.

Kleine Drekst

dubbele voornaam is gisteren ook gevallen (heb vanaf 1 uur alles gezien)
ik ga denk ik voor
1 pedersen
2 philipsen
3 de lie

jenzrscl

Evenepoel rijd maar 1 koers meer voor giro, LBL
Dus geen brabantse pijl, dus alaflip heeft toch wel pak kansen in ardennen om zich te tonen.

Kijk btw al uit naar giro. Zo genoten van remco in catalonia.

Evenepoel vs roglic word hard!

Volgend jaar, de echte clash, pogi vs remco en jonas

Nijmos

Ik heb ook genoten van catalonie jenz, maar dan toch vooral van de sluwe primoz. Ik voorspel alvast dat Evenepoel misschien beter, maar roglic slimmer gaat zijn daar. Jaren ervaring in het rondewerk gaat tellen. Iets meer on topic: is er iemand die overweegt evenepoel voor die ene koers die hij rijdt in te brengen? Toch wwl ten minste een podiumkandidaat daar in een verder heel onvoorspelbare koers. Zeker als je pogacar en flip al hebt best een optie lijkt me.

@klaas: ik had hier graag willen inzetten op types die én sterk zijn én sprinten. Daarom had ik bling trentin pidcock kristoff en mads in gedachten voor deze koers. Alleen die laatste is nog echt een optie helaas.

Ajvenema

'@jenzrscl waar lees je dat over de brabantse pijl?
Alaphilippe moet dan trouwens alsnog wel starten... Hoop zelf vooral dat ie ook de waalse rijdt

KV

Kan allemaal wel goed zijn dat Flip "een pak kansen zal hebben om zich te tonen", maar hoe hij momenteel rondrijdt (en er is altijd wel een excuus blijkbaar) lijkt hij niet in staat om deze te pakken.

Tenzij hij goeie vorm toont deze week, komt hij niet in mijn team. Niet dat het nog veel uitmaakt op een grijze 85%, maar OK...

R. D.

Die actie van Jakobsen was vreemd, maar er zat echt wel wat op. Ik denk toch dat ze echt even extra gas hebben gegeven omdat ze hem er echt niet bij wilde hebben, hij leek er nl zo naartoe te rijden totdat hij echt dicht kwam.

Laatst gewijzigd
Risje89

Mwa, het was toch vooral een wanhoopsactie, bij de volgende heuvel hadden ze hem er wel weer afgeknald in principe.

roburger

Gisteren gokje gedaan met Trentin als 3e kopman. Hij was sterk op de Poggio. En ik herinnerde mij nog zijn sterke optreden in de regen in Harrogate. Komt hij gisteren uitgerekend als laatste binnen van het achtervolgende groepje: 21e plaats… Scorito kan soms zo wreed zijn :)

TheTank

https://nos.nl/artikel/2469072-nederlandse-wielerkoersen-kunnen-niet-doorgaan-wegens-tekort-aan-motoragenten

Ojee, SP en AGR in gevaar???

Hay

'@ Thetank: Dat is niet te hopen, maar voor de Scheldeprijs kunnen ze nog altijd een rondje door alleen Belgie doen zoals in 2020.

Odin

Lijkt er op dat laporte ook DDV rijdt

jenzrscl

'@odin hoezo?

Risje89

'@klaasd daarom denk ik niet dat ze versnelden, denk gewoon dat Fabio op was.

Odin

'@jenzrscl omdat ie op de startlijst op de website van DDV staat.

jenzrscl

Aaah dat zou nice zijn , daar staat nizzolo er weer niet in , haha gezellig..

Dr.Watt

Voor DDV staat er momenteel.

1 Madouas
2 Benoot
3 Pidcock

Al kan er nog geschoven worden met Alaphilippe, De Lie, Philipsen en natuurlijk Laporte als die toch zou rijden.
In totaal 13 man op de voorlopige startlijst. Zonder Laporte.

Ondertussen is de startlijst van SP ook bekend en zie ik met blijdschap 6 renners van mijn team staan.
In wat toch beschouwd wordt als een bepalende koers in Scorito.

Philipsen, Groenewegen, Kristoff, Meeus, Mozzato en Marit.

Laatst gewijzigd
VincentK

“ omdat ie op de startlijst op de website van DDV staat “

Worden er in deze weken met klassiekers als de E3, GW, DDV en de Scheldeprijs rondom de RVV nog startgelden (of iets wat er op lijkt) betaald? Ik kan mij voorstellen dat de DDV organisatie met jaloezie naar de startlijst van de E3 gekeken heeft en daar ook wel wat aan had willen doen. Kent iemand het wereldje goed?

Laatst gewijzigd
Jv1997

Iemand die nog punten van Girmay verwacht?

Wil hem er nu al uit halen voor Teuns eigenlijk 🤔

1 2 ... 101 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.