Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 108 ... 156 157
Aanklampen

Tommeke erbij voor BP... Lekker...

Maakt die klassieker ineens heel overzichtelijk. Teunissen ziek, zal ook wel invloed hebben op Girmay, nu moet hij naast zelf eten ook zelf positie kiezen/naar voren rijden

R. D.

Tom is ook een prima kandidaat voor de wissels nu hij alle 4 rijdt.

PieterZegen

Ik zit er nu aan te denken om mijn dubbele wissel voor de heuvels pas na de Brabantse Pijl te doen ipv na Parijs Roubaix. Met Pidcock, Wellens, Hermans en hopelijk nog Flip kan ik wel 3 prima kopmannen pakken voor Brabantse Pijl. Daarnaast zie ik het nog wel als een mogelijkheid dat van Aert en Van der Poel misschien toch nog de Amstel toevoegen. Als ze nog redelijk goed uit Parijs Roubaix komen, zou het toch best logisch zijn als ze dat doen? MVDP als Nederlander en van Aert namens een Nederlandse ploeg en een parcours dat ze allebei natuurlijk perfect ligt. Ook zijn ze dit voorjaar wat later in vorm geraakt dus misschien kunnen ze het wat langer doortrekken. Het zou natuurlijk heel zonde zijn dat je bijvoorbeeld MVDP wisselt voor Pogacar na PR en dat MVDP dan toch meedoet in de Amstel. Meer mensen die denken dat dit weleens kan gaan gebeuren? Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe het gaat in de Ronde en Roubaix.

Zit nu te denken aan de volgende wissel: Pogacar + renner die het goed doet in Baskenland (Gaudu?) voor van Aert/MVDP (afhankelijk van bovenstaande) + Laporte

Jasperdewaal11

Pfff keuzes. MvdP en WvA duidelijke kopmannen maar de 3e plek kan naar: Laporte/Benoot, Pidcock of Kung.

PieterZegen

Past Scorito de prijzen van renners trouwens aan tijdens het spel? Ik zie bijvoorbeeld dat Ganna nu 1M is, terwijl ik dacht dat hij 750k was. En eerder dacht ik al dat Kooij goedkoper was dan 1.5M. Is dat iemand anders ook opgevallen of heb ik dit gewoon verkeerd in mn hoofd zitten?

jan derksen

Laporte gaat niet zoveel klaar spelen met de rvv dus dat word niet mijn 3de kopman ga denk gewoon voor pidcock

Elpiedro

Ik kom er net achter dat Uno-X niet meedoet met Eschborn-F, dus Kristoff ook niet. Is er een kans dat ze alsnog wel meedoen?

Nijmos

Zover ik weet zijn de wildcards voor e-f nog niet vergeven. Als jij weet dat de teams al wel bekend zijn dan hoor ik het graag. Maar op de startlijst op pcs zou ik niet afgaan. Zij geven alleen de bevestigde teams.

@jan derksen: hoe weet jij dit over laporte? Heb je misschien de top 20 alvast voor me?

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Toch eens goed nieuws btw voor de sprinters..
Ze kunnen woensdag eindelijk aan sprinten toekomen..zon en geen wind

minironald

krijg steeds meer spijt dat ik pidcock heb gewisseld, zeker na de toevoeging van BP denk ik dat ik hem straks weer ga toevoegen.
Ik was van plan pogacar toe te voegen voor de RvV maar begin nu toch weer te twijfelen of pidcock niet beter is aangezien hij meer wedstrijden mee doet waaronder ook de wedstrijden met een mindere bezetting in mijn team.
Echter blijft het een kopmannen spel en is pogacar wat dat betreft betrouwbaarder.

Kleine Drekst

het is best plausibel om te denken dat laporte na de inspanning van afgelopen week vermoeid zal zijn in de ronde.

mijn kopmannen voor zondag
1 pogi (Zie dat veel hem niet hebben en zo probeer ik dus extra uit te lopen)
2 vdp
3 wva

KV

Het leek eerder op een trainingsritje voor Laporte als je hem zag ademen. Ga er niet vanuit dat die vermoeid zal zijn na 6 koersdagen dit jaar. En met wegvallen van Van Baarle zal hij echt wel dé vooruitgeschoven man zijn na Wout. Voorlopig dus nog op het 3de plekje. Kan ook nog Mohoric worden, maar vraag me af of die 100% hersteld zal zijn na zijn val.

R. D.

Als ik iemand er uit had gewisseld zou ik hem uit principe gewoon al niet meer terug wisselen. :D

TheBest

'@PieterZegen prijzen worden niet aangepast.

jan derksen

'@nijmos laporte heeft al aangegeven dat Parijs- Roubaix hem beter ligt. Hij gaat zondag niet mee kunnen met niveau van de grote 3. Hopelijk komt hij wel in de top 20.

Blaagstra

Tommeke gelukkig weer in all-in de cockpit om nog een sloot meer puntjes binnen te pedaleren. Ik zie hem Jumbokristoff passeren als best presterende scoritorenner na de heuvels. Komend ritje al startend met de inhaalrace.

ivo001

Ik zit een beetje te twijfelen of ik al moeite moet doen om pogacar er voor Vlaanderen in te krijgen. Het plan was na roubaix WvA en MvdP eruit te halen, en dan kon ik gewoon de 3 duurste heuvelmannen halen. (Pogi, Pidc#ck en Ala).
Echter lijkt Ala me niet meer nodig, en Teuns heeft nog niet veel laten zien dit jaar.
Als ik echter Pogi voor zondag er in wil hebben zou ik naast Girmay nog Turner ofzo moeten inruilen en dan een 500k renner er bij. Wat zou betekenen dat ik na Roubaix nog maar 1 kan wisselen, en dus maar 2 degelijke heuvelmannen er bij krijg.

Denk dat Laporte als 3e kopman nog steeds wel een redelijke kans voor plek ~5 heeft, en het verlies door Pogacar later in te brengen nog wel beperkt kan blijven.

Boasson en Hagen

Bettiol flinke miskoop. Mist dus de ronde en heeft verder niets op het programma. Komen misschien wel wat heuvelklassiekers, maar daar zie ik hem geen punten scoren. Het blijft dus bij 24 puntjes in de E3...

zitvlees

Had Hermans niet toegevoegd moeten worden aan de startlijst van Alpecin? Al is het maar om in de beginfase mee te springen op de 4 schaduwkopmannen van Jumbo? Jammer!

Yuri2222

Het zou goed kunnen dat Pidcock er bij mij na PR weer in komt voor Van Aert/Vd Poel en toch heb ik dan geen spijt van mijn keus om hem bij zijn hersenschudding te wisselen voor Pogi + 1. Ik merk namelijk dat veel mensen om mij heen (sta nu +-92%) Pogi niet hebben. Iedere koers met hem stijg ik daardoor flink en bij de andere koersen waar ik net boven gemiddeld scoor, zak ik steeds een paar procenten.

Natuurlijk balen dat ik nog maar een wissel heb, maar ik heb Cosnefroy, Martinez, Bilboa en Hermans om die reden al vanaf het begin in mijn team gefietst. Iemand zei hier onlangs dat Pidcock er terug inbrengen toegeven is dat je verkeerd hebt gewisseld, maar dat zie ik dus niet zo ;).

Hoe dan ook, een top toevoeging die wissel. Houd je scherp, of juist niet :)

ahoek77

Pidcock gewisseld voor van Baarle 😭😭
Terug wisselen of niet???

VincentK

Pidcock of Pedersen (of zelfs Mohoric)? Welke als je er een wil cappen?

ProScoritoManager

'@Yuri:
Niet om je naar beneden te praten, maar juist ómdat de mensen om jou heen Pogi niet hebben zal het grootste deel daarvan waarschijnlijk nog niet gewisseld hebben. Het is vrij aannemelijk dat die spelers met 2 extra wissels later in het spel nog wel het verschil kunnen maken tov jou.

VincentK

De wissel -aanpak en of je daar wel of niet spijt van moet hebben, blijft maar een discussiepunt hier. Natuurlijk lig je qua flexibiliteit achter als je al twee keer gewisseld hebt. Niet omdat je gewisseld hebt, maar omdat je pech hebt gehad met potentiële puntenpakkers (zoals bijvoorbeeld Pidcock en Turner). Vroeger was je echt de klos geweest als een paar van je toppers er tussen uitvielen. Nu krijg je een tweede kans, maar het is niet gratis. Veel van de spelers met een of geen wissels over kunnen het spel optimaal gespeeld hebben en veel mensen met nog drie wissels kunnen al bakken met punten hebben laten liggen omdat ze hun snoepjes wilden bewaren. Andersom kan natuurlijk ook. Na afloop kan iedereen voor zichzelf de balans opmaken en er lessen uittrekken voor een volgende keer. De 3 wissels voegen in ieder geval wel wat toe. 1 of 2 gouden wissels voor tijdens de rondes zou misschien ook een goed idee zijn omdat de invloed van pech en geluk erdoor kleiner wordt.

Laatst gewijzigd
Yuri2222

'@proscoritomanager, dat is zeker waar. Het valt of staat natuurlijk met hoe je wissels uitpakken en ik wilde vooral duidelijk maken dat ik tevreden ben met die van mij. Al kunnen we de definitieve conclusie pas in Frankfurt trekken

1 2 ... 108 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.