Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 107 ... 156 157
minironald

ik ben nu ook aan het kijken welke renners ik er nog in wil brengen om het heuvelteam te versterken.
Ik heb nog 2 wissels over en een budget van 1.5 mil resterend (pidcock > Jakobsen voor BdP).
ik heb girmay ook in het team dus die zou ik voor de ronde al kunnen wisselen voor 1 van de heuveltoppers (max 4.5 mil)
Binnen mijn team is de bezetting voor de Brabantse Pijl (BP) nog beperkt, dus extra deelnemers daar is wenselijk, al is de deelnemerslijst nog verre van compleet.

Huidige selectie:
Van aert, van der poel, philipsen, benoot, girmay, laporte, jakobsen, cosnefroy, stuyven, kristoff, kragh andersen, de lie, wellens, madouas, meeus, bettiol, hermans, welsford, jorgenson en swift

mogelijke wissels:
Pogacar (3 wedstrijden inclusief de RvV, maar geen BP en WP)
Pidcock (4 wedstrijden inclusief RvV, vorm nog wat onzeker)
Teuns (nog 5 wedstrijden, waaronder BP, maar nog weinig gereden dit seizoen, dus onzeker over de vorm)
Mohoric (als hij in zijn huidige vorm door gaat nog wel een mooi aantal punten)

zelf denk ik aan het nu inbrengen van pogacar (zekere captain in de koersen die hij rijdt)
en na PR een 2e heuvelman die goede vorm laat zien.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ja, maar als hij zondag goed scoort wou je eigenlijk dat je hem daarvoor al in je ploeg had gepropt.

Nijmos

Iemand die hier trouwens volgens mij als heuveloptie nog nauwelijks genoemd is maar wel weer aan het koersen geslagen is Marc Hirschi. Iemand die hem overweegt? Zal ze vast wel alle 4 doen.

R. D.

Misschien ben ik de enige hier maar ik krijg altijd trek in een bamischijf als ik een post van nasibal zie, maar dit terzijde.

Ik denk dat je flink de mist in kan gaan met heuvelmannen inbrengen voor er bekend is wie wat definitief rijdt, ik zal dan ook niet wisselen voor ik de definitieve lijst vd Brabantse Pijl zie, en ik ga dan voor 2 mannen die alle 4 de koersen rijden. Teuns is daar waarschijnlijk 1 van maar ik zie ook al Poels, Mollema en zo zullen er nog genoeg volgen.

Ik zou echt even die ronde in het Baskenland afwachten.

daan_zeelen_811806

Hirschi koerst idd alweer

Laatst gewijzigd
KV

Hirschi lang uitgeweest. Weet niet of die zijn topvorm zo snel zal bereiken...

@ R.D.
Je kunt je ook soms teveel blindstaren op een startlijst. Het is toch niet omdat een Poels en Mollema misschien de 4 koersen zullen rijden, dat je die zult nemen? Als je maar 3 wissels hebt, wil je mannen kiezen die voor top 5 noteringen in aanmerking komen. Dan liever iemand die er maar 3 (of zelfs 2) rijdt, maar die wel een echte topper is.

Uiteraard moet je wel overal aan 3 kopmannen komen, dus ook voor Brabantse. Is (samen met WP) de voornaamste reden waarom ik Pidcock gehouden heb. Die zal die (hopelijk) ook nog wel rijden.

Nijmos

Tegen de brabantse pijl kan matthews ook nog een logische optie worden misschien?

KissMyAce2.0

Nee

dadeliva

'@minironald Gaudu en Martinez (beide 3x) zijn ook renners om te overwegen. Ik denk dat het achteraf verstandiger was geweest om Pidcock niet te wisselen. Dan kun je nog 3 heuvelmannen inbrengen en levert dat waarschijnlijk meer op dan wat Jacobsen netto aan punten scoort.
In jouw geval zou ik voor Pogacar (voor RVV) en waarschijnlijk Pidcock (na PR) gaan.

minironald

'@dadeliva
ik wou wel echt een 2e top sprinter voor BdP na het niet rijden van kristoff.
aangezien girmay toen nog maar 1 koers gereden had, had ik nog goede hoop op mooie resultaten.
de rest van mijn selectie doet het best goed, dus dat maakte de geblesseerde pidcock de logische wissel.
Het lijkt nu niet helemaal goed uit te pakken, maar je zult zien dat je de wissel niet doorvoert en dat pidcock minder snel hersteld, dan denk je achteraf had ik maar gewisseld.
Met de kennis van nu was de wissel Girmay > Jakobsen een stuk beter, maarja een niet geblesseerde renner wisselen na 1 koers met een iets mindere uitslag is ook een risico (zie van der Poel)

Pogacar voor de ronde inbrengen lijkt inderdaad de meeste zekerheid te geven.
Hopelijk is er dan na PR meer bekend om de laatste wissel te kunnen doorvoeren.

Nijmos

Ik zou in jouw positie ook geneigd zijn pogacar voor girmay in te brengen, alhoewel niet is uitgesloten dat girmay er opeens met beter weer toch weer ergens staat.

Nick P

Toch grappig dat Pedersen opeens op 216 punten staat, terwijl hij voor mijn gevoel weinig klaarspeelde tot nu toe.

Risje89

Geen van Baarle zondag!

n3razzurri

Is het al zeker dat MvdP en WvA geen voorjaarskoersen meer rijden na Roubaix?

Masterw

tsja van baarle houden voor roubaix wordt ook spannend

Nijmos

Van baarle reed in principe ook nog amstel tóch? Lijkt me niet dat die nog eigen resultaten gaat rijden. Wel evt nog teampunten

Dannyco

Veel zetten MvdP als eerste kopman. Maar ik twijfel, de Koppenberg is de perfecte plek voor Pogi om zijn kwaliteiten te benutten in de heuvels is die miss wel sterker dan MvdP en WvA of niet ?

Begin te denken dat dit de uitslag wordt
1. Pogacar
2. MvdP
3. WvA

Bij mijn kopmannen kan het niet heb geen WvA. Ik ga tot nu toe voor.
1. Pogacar
2. MvdP
3. Laporte / Benoot

Henk

Vorig jaar was VDP, zonder noemenswaardige voorbereiding, minimaal even sterk als Poga op de Koppenberg.
VDP wankelde wel enigszins op de Paterberg.

kevinraar

van baarle doet niet mee is een optie hem te wisselen voor laporte of beter wissels bewaren voor de heuvel wedstrijden?

Nijmos

Die heuvels zijn steil noch lang genoeg om mvdp op voorhand echt te verontrusten denk ik. Als je de verhoudingen op de poggio ziet...

nasibal

'@Nijmos

Hoewel je eerste statement natuurlijk prima waar kan zijn is de Poggio in MSR absoluut geen vergelijkingsmateriaal;)

Laatst gewijzigd
Thomberg

Ik had guereirro gekozen en het ging tussen hem en powless. Omdat G ook Strade zou rijden koos ik hem. In allebei had ik hoge verwachtingen voor heuvels. Nu rijdt Powless al veel meer kasseienkoersen al en super sterk dus daar heb ik helaas de verkeerde gekozen.

Girmay wisselen voelt nu toch niet het juiste moment. Kan er in PR of AGR toch ineens staan. Al speelt ook mee dat ik al een wissel weggegooid heb (Pogi in voor VDP).

Mohoric is grootste misser om niet te kiezen voor me. Toch wil ik mensen waarschuwen. In de heuvels rijdt hij wel maar verwacht ik bijna geen punten van hem. Reken je daar niet rijk! Alleen inbrengen nog voor rvv en pr lijkt me niet de goede keuze

Nijmos

'@nasibal: je hebt natuurlijk gelijk. Ik dacht specifiek aan de kwaremont, die qua lengte en grotendeels qua steilte goed vergelijkbaar is. Er zijn natuurlijk veel meer heuvels, sommigen zijn echt beduidend steiler (maar dan ook beduidend korter) en er liggen keitjes. Die keitjes lijken me nooit in het nadeel van de veldrijder. De steilte wel, maar met de referentie aan de poggio wilde ik maar aangeven dat als het niet steil of lang genoeg is de rollen ook omgedraaid kunnen zijn. Nemennwe de kwaremoht dan zit daar een wat steiler stuk in dat in het voordeel van pogacar zou moeten zijn maar hij vlakt aan de top weer af richting 'poggio percentages'. Zijn de verhoudingen gelijk aan die van milaan san remo dan sluit mathieu daar dus altijd weer aan. Voor de meeste steilere heuvels geldt dat ze simpelweg te kort zijn.

Sies

'@KlaasD ik hoop dat je jorgenson nog niet hebt toegevoegd als wissel. Hij rijdt volgens PCS nu allen de ronde nog en geen heuvelklassiekers, zou dus aardig zonde van je wissel zijn!

R. D.

Ik denk er toch wel serieus aan om voor de Ronde 2 jumbo`s te cappen. Ik heb dat tot nu toe steeds vermeden en dat pakte op 1 keer na goed uit, maar deze keer hoort Laporte er toch echt bij. Het alternatief is Kung maar die zie ik geen top 5 rijden in dit veld, ook omdat Madouas voor die ploeg een speerpunt kan worden. Dus ik ga voor 1 vd poel 2 van aert 3 laporte

1 2 ... 107 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.