Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 112 ... 156 157
rbc1912

Girmay en Turner mogen daar ook gerust bij hoor

jenzrscl

Turner heeft een uitvlucht.. en was wisselmateriaal.. girmay indd ook tegenvaller

jm dvg

Ik moet het nog zien dat pogi agr en wp rijdt. Dan gaat pogi er alsnog in.

arjenzvob

'@Tompot (Of moet ik zeggen Destination Unknown) Je naam veranderd uit schaamte voor je mislukte experiment? ;)

De Tourminator

Pogacar er in gewisseld voor de E3 en daar als 2e cap en vandaag als 1e cap gemaakt. Dat zijn dus 500 punten die ik zonder wissel bij lange na niet had gehad, maar toch maar 1% gestegen vandaag. De rest van mijn team is gewoon niet goed genoeg. Zoals vele anderen heb ook ik de tegenvallers Alaphilippe, Turner, Stuyven, Girmay en Sheffield.
Volgend jaar nieuwe kansen. Met al die valpartijen zijn die gouden wissels wel een zeer goede aanvulling op het spel.

minironald

Vandaag weer een mooi resultaat geboekt door pogacar in te brengen en 2e captain te maken vandaag.
Weer een paar procent gestegen en nu weer net aan de goede kant van het bronzen bekertje.
Echter kan deze ronde wel vervelende gevolgen hebben voor de resterende wedstrijden door de vele valpartijen
Hopelijk kan ik mijn bekertje behouden, maar de bezetting neemt nu wel snel af:
wellens (bot breuk)
madouas (ziek)
Jorgensen (heuvel koersen van zijn programma verwijderd)
Bettiol (tegenvallende prestaties en rijd minder wedstrijden)
Stuyven (alweer gevallen vandaag)

R. D.

Ik blijf het wel mooi vinden al die mensen die hun wissels verdedigen. Als gisteren toch iets heeft laten zien is het dat je wissels zijn voor noodgevallen. Na vandaag kan het goed zijn dat je komende koersen geen 3 kopmannen hebt door alle valpartijen.

Ik denk dat je achteraf goed zat met Pogacar in je basis, maar ik denk ook dat zijn pickrate vele malen hoger was geweest als voor de 1e koers bekend was geweest wat hij achteraf bleek te rijden. Die ene koers was net dat duwtje wat veel mensen nodig hadden.

ivo001

Slechte dag voor mijn scorito. Had overwogen om Girmay en Turner in te wisselen voor Pogacar en Jorgenson. Besloten toch te wachten tot na roubaix, zodat ik ipv Jorgensom een betere renner kon pakken.

De blessure van Wellens is echter nog een extra streep door de rekening van de Brabantse pijl en de ardennen.

De crashes van Mohoric, Stuyven en kristoff hielpen ook niet echt mee, en Madouas is ziek.

Risje89

Ondanks alle pech gisteren toch nog een bovengemiddelde score en maar 0,4% gezakt. Het wegvallen van Wellens is wel een streep door de rekening voor de heuvels. Niet dat ik hem ergens als kopman heb, maar toch. Hopelijk is Madouas snel weer op orde.

Guido Maltempi

Ik had mijn debuut in dit spel iets rooskleuriger voorgesteld, we staan inmiddels op een beschamende 43%. Gisteren pech met Mohoric als 3de cap en zo is er vrijwel elke koers wel iets. Deels pech, deels ongelukkige keuzes in de selectie (geen Laporte, geen Pogi, wel Flip + Bini + Stuyven) maar onderweg toch ook flink wat verkeerde kopmannen aangeklikt.

Dat ik nu nog 3 wissels over heb is achteraf eigenlijk óók een verkeerde keuze, want zelfs met drie perfecte heuvelpicks ga ik deze achterstand nooit meer repareren. Maar goed, mijn plan was om te wachten tot na PR en dan 3 heuvelmannen-in-vorm erin te fietsen, dus dat gaan we nu maar gewoon zo goed mogelijk proberen uit te voeren.

BigMig

Wat een geweldige koers gezien gisteren zeg! Goed, beter en best. En Mads deed het al heel lekker, maar sinds gisteren helemaal fan van 'm geworden. Wat een geweldenaar.
Jammer van Wellens, maar hé, ook weer gewoon 30 punten gescoord vandaag.

BigMig

Of gisteren moet ik eigenlijk zeggen

Bonorrie

Mijn vroege wissel Turner/Wellens heeft niet echt goed uitgepakt. Wellens is ook klaar met het voorjaar na diens val (sleutelbeenbreuk) en deze wissel heeft me een schamele 136 punten opgeleverd. Ik had Tim in de Ardennen nog wel wat (team)punten zien halen, maar helaas.
Maar zij die gewacht hebben met het wisselen van Turner, hebben nu helemaal pech. 0 punten en nu al 8 wedstrijden laten passeren. Naar verwachting zal Ben niet meer fietsen nu hij wederom een breuk (spaakbeen) heeft opgelopen en zal moeten herstellen.
[B]Conclusie:[/B]
Wachten met wisselen is niet altijd een goede strategie.
Vroeg wisselen trouwens ook niet.
Op tijd wisselen met de juiste renner is dan weer wel perfect, .....alleen weet je dat pas achteraf.

Mooi spel :)

Laatst gewijzigd
dadeliva

Ik ben 8% gezakt naar 83%. Ik had en heb Pogacar niet, maar nog wel 3 wissels over. Ik verwacht met 3 goede heuvelmannen nog wel flink te kunnen stijgen. Een en ander hangt ook af van hoe Pidcock het in de heuvels gaat doen.

Hommeles

Met nog drie wissels over en al wat heuvelmannen in mijn team, moet ik flink gaan oogsten de komende tijd. Wat zijn ondertussen de beste heuvelrenners om na PR erin te gooien?

In volgorde van verwachte punten imo:
1) Pogacar (als je die nog niet had) zag eerder wat twijfels, maar is toch onbetwist met AGR, WP en LBL als absolute podiumkandidaat/topfavoriet in deze koersen?
2) Teuns: geen twijfel, rijdt ze alle vier, met ook BP erbij. Sowieso podiumkandidaat in WP en LBL.
3) Pidcock: zelfde als Teuns, vorm is nog wel wat onduidelijk na de hersenschudding. Was in Vlaanderen wel in orde.
4) Cosnefroy: pakt drie koersen, heeft in het Vlaamse werk net buiten de top noteringen gereden maar dat geeft wel aan dat hij er zal staan.
5) Hermans: alle koersen, is nog up and coming
6) Benoot: drie koersen, kopman.
7) Gaudu: rijdt er drie en lijkt me kopman, 2e in Parijs Nice
8) DFM: Zelfde verhaal als Gaudu maar nog niet zo sterk geweest.

Alaphilippe durf ik niet meer te noemen. Ik geloof niet dat die zijn geld waard zal zijn in deze koersen. Vlasov is verder sterk, maar die rijdt er maar eentje. En Evenepoel hoort ook zeker in dit rijtje thuis als wereldkampioen maar ik zie nu dat er ook bij hem nog maar 1 koers op het programma staat voor Scorito. Dan is hij toch niet echt een optie vergeleken met bovenstaand lijstje. Tenslotte wellicht Mohoric, maar die is gevallen en komt in deze koersen meestal niet verder dan een 10e plaats.

Yskoud

Teuns geen twijfel? Hij heeft toch helemaal nog geen goede vorm getoond toch? Ik heb nog wel twijfel.

Benoot vond ik gister juist heuvelop erg matig, dus dus daar zie ook geen stijgende vorm.

Vorm van Pidcock is prima maar uit zijn bericht net maak ik op dat de BP nog niet definitief op zijn programma staat.

De Haai van Milheze

Als Pidcock geen maagproblemen heeft vergeet hij 'm wel weer te vullen. Ook altijd wat met die jongen.

nasibal

Teuns geen twijfel? Hij heeft toch helemaal nog geen goede vorm getoond toch? Ik heb nog wel twijfel.

Teuns eindigt dit jaar elke rit in de top 30/50 terwijl hij zelf geen kopman is. Afgelopen zondag eindigt hij na een loeizware editie gewoon in het "peloton". Dat dit plek 37 is komt vooral door de terugvallers uit de omvangrijke kopgroep en het feit dat hij in het peloton gewoon uitgebold is.

Interpreteer het zoals je wil.

niek-vdv

Cosnefroy staat er inmiddels op voor alle 4 de Heuvelklassiekers

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

toch blij met mijn wissel pogi voor pidcock sinds ik pogi heb gestegen van 50 procent naar 80 procent scheelt me 590 punten in totaal

VincentK

Beslis 12 april pas definitief, maar als het kiezen wordt tussen Teuns en Cosnefroy, wordt het na de RVV wel de laatste. Staan allebei nu voor Waalse en Brabantse pijl, geloof ik.

Nijmos

Er was nooit enige twijfel dat Cosnefroy ze alle 4 zou rijden. Die ploeg gaat toch niet voor p19 van naesen naar bp.

Ik vind Teuns wel een twijfelgeval. Als het alleen de uitslagen waren eigenlijk niet, want het is een vrij constante renner. De overstap van de apotheek van de sjeik naar het bejaardenhuis van de zionisten doet me dan weer meer twijfelen.

R. D.

Ik denk toch na het uitvallen van Wellens dat ik al mijn 3 wissels aan heuvelmannen ga spenderen. Hopelijk staan er tegen die tijd genoeg renners op alle 4 de lijsten.

Voor woensdag heb ik 6 vd 10 favorieten die Wielerflits in zijn voorbeschouwing noemt, dan gok ik erop dat ik voor EF ook voldoende heb.

nasibal

Grappig hoe mensen koers en uitslagen interpreteren. Zonder te zeggen wat goed of slecht is, dit is hoe ik het zie:

Cosnfroy rijdt al het hele jaar in de achterste regionen en komt er in geen enkele klassieker echt aan te pas. Anticipeerde zondag leuk mee met een grote groep maar waaide er kansloos af toen het daar echt hard ging, nog voor(!) dat de grote 2 en Wout aansloten.

Benoit (ik mag Benoit zeggen) mist in mij ogen inhoud en had vooral "mazzel" dat hij met de juiste groep meesprong op een moment dat dat nog relatief makkelijk kon. Daardoor hebben we hem zondag in beeld gezien en rijdt hij nog een, op papier, redelijke uitslag. Dylan (ik mag Dylan zeggen) laat het hele jaar al zien wél over inhoud en vorm te beschikken door voor een knecht relatief vooraan te eindigen, maar besloot zondag (net als Kristoff, Girmay, Pidcock, Wout, De Grote 2, Laporte, Mohoric en nog een paar anderen) bij de grote jongens te blijven ipv mee te springen met de overenthousiaste tupperwareparty op wielen. Vervolgens kon hij, net als de rest, niet mee toen de kanonnen en Wout losgingen. Met als gevolg dat we hem niet gezien hebben en het getal in de uitslag doet vermoeden dat hij nog niet in vorm zou zijn.

Nu is Benoit een rare jongen natuurlijk . Die kan er straks in de Ardennen gewoon staan, zeg Benooit benooit.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Van der Poel start in de SP.

1 2 ... 112 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.