Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 111 ... 156 157
jort101

Bini heeft de voeding tot nu toe wel goed voor elkaar zo te zien.

nasibal

Ah, hij moet niet zeuren. Ik heb een dikke Piem.

niek-vdv

Gebroken sleutelbeen voor Wellens

jort101

Aii wat sneu voor Girmay dit. Op z'n verjaardag....

Risje89

Mohoric en Wellens ook kwijt, dat zijn er al 4 vandaag.

nasibal

Matje heeft ook echt het koersinzicht van een baksteen he? hahaha

nasibal

'@Destination Unknown

Als ik 20 jaar jonger was geweest had een jemoeder-grapje voor de hand gelegen. Nu is het vooral genieten van de koers, het spel is heerlijk op de wagen!

Volkomen unrelated, heb je jezelf vernoemd naar die fameuze song?

Laatst gewijzigd
Capra

Toch jammer dat ik Pedersen om 9.40u nog heb ingewisseld voor Laporte als 3e cap

nasibal

Pidc0ck baalt overigens wel dat hij zich te stoer voelde om te anticiperen. Die had achteraf maar wat graag in die groep meegezeten denk ik.

Laatst gewijzigd
Hay

Wat een wedstrijd hebben we gezien! Na de val en de hersenschudding van Pidcock besloten Pidcock en Turner te wisselen voor Pogacar en Gaudu (laatste om alvast voor te sorteren op de Waalse klassiekers). Daar heb je dan toch wel twijfels over omdat je 1. nog maar een wissel over hebt en 2. niet verwacht dat Pidcock en Turner zo snel terugkeren. Achteraf praten is altijd gemakkelijk maar nu kan ik wel concluderen dat die wissels goeden hebben uitgepakt want Pogacar was toch moeilijk te missen.

Helaas hebben mijn sprintende kasseien mannen het te vaak al laten weten om een topscore te kunnen behalen. Nog wel een dunne bezetting voor PR maar daarna nog een behoorlijke bezetting met de sprinters en renners voor de Waalse klassiekers.

Yskoud

Die discussie of je Pogi al of niet er vanaf het begin in moest hebben is wel voorbij denk ik.

Benieuwd hoe het met Mohoric en Wellens (gebroken sleutelbeen) is. Wellens wisselen voor een extra sprinter voor de SP gok ik.

nasibal

Die discussie of je Pogi al of niet er vanaf het begin in moest hebben is wel voorbij denk ik.

Mwoh, ik vind dat nog steeds wel meevallen hoor. Het is dat ik met alaphilippe zit ipv Mohoric, anders had ik hem nog steeds niet heel hard gemist.

We kunnen wél zeggen dat het niet persé een slechte keus is geweest om hem wel te hebben vanaf het begin. Het zal om het even zijn uiteindelijk vermoed ik.

Edit: Aan de andere kant hadden Pidcock + Alaphilippe natuurlijk achteraf tot nu toe inderdaad prima Poga + nog een flinke klepper kunnen zijn. Point taken.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Ik ben blij dat ik de wissel gemaakt heb, ook met het oog op wat nog gaat komen. Pogacar in deze vorm moest ik hebben. Girmay eruit blijkt een goede zet. Of Kristoff dat was moet nog blijken, maar ik wilde Gaudu ook hebben. Anders was het Turner voor een 1miljoen heuvelman geweest (of 750k).
Wright voor Kooij kan een te vroege wissel zijn, maar dat moet nog maar blijken. Ik geloof nog steeds in Kooij tijdens E-F en hij heeft z'n punten op opgeleverd.

Yskoud

Iemand die 1e, 3e en 4e wordt in de koersen waar je hem kopman maakt is gewoon een must-have in dit spel. Zelfs als je achteraf naar jezelf toerekent is alleen Pedersen een vergelijkbare wissel geweest die je als vervanger kon kiezen.

Maar 90% die pogi niet hadden vanaf het begin zit nu waarschijnlijk met een Grimay, Flipje, Turner, of een andere tegenvaller en is inmiddels een extra wissel kwijt.

Even iets anders, als ik het goed heb komt morgen of dinsdag de voorlopige startlijst voor de BP. Maakt het wellicht aanlokkelijk om voor de SP al een wissel te doen..

Jasperdewaal11

Weet iemand wat er met pidcock is gebeurd? Zat met laporte achter de grote 3 en is in de uitslag ver naar achteren gevallen. .... lekkere 3e kopman

danusz1986

Dom om Madouas 3e captain te maken. Had al zo'n voorgevoel om Laporte of Benoot 3e kopman te maken. Hier ook geen Pogacar. En Mohoric ingewisseld voor Girmay na E3 en daarna niks meer gepresteerd. Dik gezakt naar 69%. Op naar de heuvels.

rbc1912

Ik heb Pogačar jammer genoeg ook niet. Maar je gaat ook uit van diverse scenario's. En veel scenario's kwamen beter uit zonder Pogačar.
Maar als mannen als Girmay, Stuyven en Turner dan zo tegenvallen kan dat de prullenbak in natuurlijk. Maar je verwacht op zich niet dat die zo teleur gaan stellen, want anders neem je ze überhaupt niet.
Je had nu gewoon 4 Jumbo's (Van Aert, Laporte, Benoot en Van Hooijdonk of Kooij) aangevuld met Van der Poel, Pogačar, Mohorič, Pedersen, Philipsen en De Lie moeten hebben. Maar achteraf is het altijd mooi wonen ;)

nasibal

Iemand die 1e, 3e en 4e wordt in de koersen waar je hem kopman maakt is gewoon een must-have in dit spel

Iemand die als 3e cap (want dat was de 'voorwaarde' om hem niet direct mee te nemen) 1e,3e en 4e wordt haalt (100 + 80 + 70) = 500 punten

Iemand die als 3e cap in 5 koersen 8e wordt haalt 5*52*2 = 520 punten.

Mohoric was heel goed op weg dat te doorbreken (tot hij de laatste 2 wedstrijden letterlijk uit de wedstrijd wegviel. Pedersen (ook 'prima' 3e cap) staat met (60+28+64+64+80)*2 inmiddels op een virtuele 592 punten. Laporte op 800(! en zonder teampunten). Benoot staat op 472 punten (zonder teampunten). Kung doet het wat minder, maar heeft PR nog. Wordt hij daar 3e, staat hij straks op 400 punten. Hadden er onder helemaal niet zo gek andere omstandigheden ook prima 500 kunnen zijn. Kristoff, Girmay, Alaphilippe, Pidcock, Stuyven, Turner zijn enorme tegenvallers maar hadden prima nog aan bovenstaand rijtje toegevoegd kunnen worden en niemand had er gek van opgekeken.

Allemaal potentiele thuisblijvers als je voor Pog hebt gekozen in het begin . Ze laten stuk voor stuk zien dat slechts 3 wedstrijden rijden relatief karig is en dat je ze dan ook wel echt alle 3 top 5 móet rijden. Pogacar heeft je gemak en een wissel opgeleverd. Heb je toevallig uit bovenstaande de juiste keuzes gemaakt dan ben je blij dat je hem thuisgelaten hebt. Het is dus achteraf een prima keuze geweest als je hem vanaf het begin meegenomen had, maar 'must have' gaat me echt wel wat ver als je de rekenmachine er bij pakt.

Maar 90% die pogi niet hadden vanaf het begin zit nu waarschijnlijk met een Grimay, Flipje, Turner, of een andere tegenvaller en is inmiddels een extra wissel kwijt.

Dit is vooral achteraf praten natuurlijk. Een discussie valt achteraf altijd een bepaalde kant op. Rijdt Pogacar vandaag op de plek van Wellens dan hadden we nu dit verhaal niet.

,

Laatst gewijzigd
rbc1912

Op 84,7% nu trouwens. Geconsolideerd vandaag met captains Wout, Mathieu en Mads. Al mijn wissels nog op zak. Voor de Scheldeprijs en Roubaix ben ik nog prima gestoffeerd. Daarna ga ik eens bekijken hoe ik die wissels in kan gaan vullen om nog een fikse klapper te gaan maken

jenzrscl

Credits voor mads pedersen vandaag, wat een beer! Volgende week moet hem beter liggen

nasibal

Fijn dat Theuns Ballerini nog even keihard onderuit rijdt vlak voor de streep.

KV

Stuyven gekozen hebben ipv Mads begint toch wat belachelijk worden…

Maar “gelukkig” ben ik ervan af. 2de wissel naast Pogi was trouwens Powless wat vandaag ook goed valt. Die zal zeker wel de 3 heuvels als topper rijden en hoop misschien ook nog op BP.

Laatst gewijzigd
jm dvg

No guts no glory,

De te maken wissel was dus pogi/powless

We kelderen door met 9,.% naar 60,.%

Het spel was al over maar nu helemaal.
De keuzes bij aanvang die verkeerd uitpakken:
Girmay-> mohoric
Stuyven -> pedersen
Sheffield/kwiato -> van hooydonk/kooij/valter
2e lijn mannen -> pogi met 2 extra 500 mannen bijv powless/costa (alhoewel met guts al lang erin gewisseld hadden kunnen zijn).

Ach ja EF komt dichterbij en gelukkig de giro ook.

Ondanks de vele valpartijen wel genoten van de koers.

zitvlees

Om even terug te komen op mijn wisselpeinzingen van gisteren: Een dubbele wissel om Pogi erin te krijgen zou mij 300 punten kosten, obv een ruwe schatting van punt-potentieel van renners in de komende koersen. daar had ik wel gerekend met minimaal een 8e plek voor mijn 3e cap. Dat is niet gebeurd! Laporte levert maart 56 punten op. Dat is 194 punten minder dan wanneer ik Pog erin had gebracht en 2e cap had gemaakt. Maar dan had ik wout op 3, ipv op 2. Dat is nog eens 35 punten minder. In totaal loop ik nu dus 229 punten mis.

In mijn eerste som had ik ook nog op wel wat puntjes gerekend van Flip en Stuyven in de komende koersen, waaronder deze. Als die 2 helemaal niks meer scoren, ook geen teampunten, dan loop ik aan het eind 83 punten mis door niet voor de Ronde Pogi met een dubbele wissel erin te brengen. De gebroken schouder van Wellens had mij wel in de problemen gebracht. Nu niet, dus dat gaat ook een rolletje spelen. Nogmaals, ik heb zelf een voorspelling gemaakt van waar renners zouden kunnen eindigen, om zo mijn eigen verwachtingen beter in kaart te brengen.

Of Pogi een must have was? In hindsight is het zo makkelijk hè. Dat hij E3 mee pakte en misschien toch WP gaat doen, dat zijn doorslaggevers waardoor bijna iedereen hem van te voren er toch in had geklikt.

jenzrscl

De vraag tot woensdag blijft, haalt nizzolo de schelde :p of is het hopen dat hij toch roubaix rijd haha

Hij is 1 van de grote tegenvallers samen met stuyven en sheffield. Ik heb gelukkig alleen nizzolo van die 3 . Met dat verschil dat nizzolo gewoon nergens rijd .

Laatst gewijzigd
1 2 ... 111 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.