Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 29 ... 156 157
De Tourminator

'@Falco dat zou wel moeten kunnen. Je hebt je budget niet opgemaakt en met die wissels zou het mogelijk moeten zijn.

groppiestan

Ja dat is mogelijk falco. Hebben dit in de podcast toegelicht

Jopster

Kristoff en Bettiol of Kragh en Sheffield.

Zit met mn laatste 3.5 miljoen in de knoop en kom er helemaal niet uit.

Jules Bruynen

'@falco

Volgens mij kunt je beter wva wisselen inplaats van pidcock na roubaix dan heb je ook geld genoeg voor pogi.

Hoe ik er nu over denk ga ik geen pogi pakken van af het begin maar ga ik pogi gebruiken als wissel rijdt maar 3 koersen voor de waalse klassiekers en geld is tog geen probleem met wisselen

Ric

'@ Jules dat kost je dan wel 2 wissels om Pogacar erin te krijgen denk ik, qua budget, of niet?

Thomberg

Zonder gekheid. Pogacar is nu thuis te laten. Kan best ook LBL links laten liggen als dat niet zijn prio heef. Stel RVV valt tegen nadat MSR dat ook deed. Dan kan hij ook tabee zeggen tegen voorjaar “om me vol te focussen op Tour”.

Ik zeg niet dat dit gebeurt en heb hem er nog niet uit. Maar dit is best een redelijk scenario

ditisdavid

Het enige probleem met die redenering @Thomberg: hoe vaak is Pogacar echt tegengevallen de afgelopen 3 jaar? Valt denk ik op één hand te tellen.

Jules Bruynen

'@ric om het geld van wva op te maken heb je twee wissels nodig.

De Tourminator

Pogi kan ook maar zo zeggen dat hij MSR schrapt omdat Parijs- Nice teveel kracht heeft gekost. Ik ga er toch eens over denken om hem pas na PR in te brengen voor WvA.

Jules Bruynen

Maar geld wordt niet het probleem met de wissels

jenzrscl

Pedersen en stuyven samen in mijn team nu , ik heb me toch niet gewaagd aan nizzolo

Fallguy

Zo, ik heb qua gevoel best een lekker team nu qua namen, (vergeten) dark horses en goedkope gokjes. Maar ik heb het idee dat de balans mist.
Ik ben benieuwd naar hoe jullie verdeling is qua kasseimannen, heuvelmannen en sprinters? Ik heb nu 5 sprinters wat qua gevoel overkill is, maar als ik alle etappes langs ga kom ik denk ik tekort. En om nu die wissels te sparen voor eschborn-Frankfurt is ook zoiets😋

Thomberg

'@ditisdavid hij zal absoluut niet tegenvallen in de wedstrijden waar hij start, maar alsnog kan een resultaat tegenvallen door gek koersverloop. Mijn punt was vooral, wat de Tourminator eigenlijk ook nog aanhaalt, dat hij mogelijk niet veel start. Dwars door Vlaanderen is geen grote wedstrijd, dus lijkt me niet. En hij wil mogelijk dingen anders doen met oog op de Tour. Meer sparen. Dus stel hij start alleen MSR, RvV en wordt 2 keer 5de. Dan laat hij het ardennenweekend mogelijk lopen. Of wint alleen Ff Luik. De vraag is, is dat 4.5 waard?

Phoenix0000

Probleem met Poggie is dat de meest zekere podiymplek voor hem nu wegvalt. 250 punten ofzo.
DDV is voorbereiding voor hem en MSR is het heel denkbeeldig dat hij vanuit een klein groepje 7de wordt in sprint. Daar is hij ook gezien cappen Wout en Poel niet onmisbaar. Zeker niet als je ook Girmay hebt bijv.

Dan in de heuvels is hst dus de vraag hoe belangrijk de wedstrijden nog voor hem zijn. Gevaar van skippen. En ook ligt de WP hem niet super volgens mij. Amstel gaat hij, als hij meedoet,ook niet zomaar top 5 rijden.

Dus ja…. Lastig.

DrSeuss4

'@Thomberg Ik meen ergens gelezen te hebben dat Pocagar twee hoofddoelen heeft dit voorjaar. RVV en LBL. Dan lijkt me toch wel zeker dat hij LBL gaat rijden.

groppiestan

'@fallguy.
Het hangt van je definitie van sprinters af of 5 overkill is.
Reken je ook bijvoorbeeld pedersen, girmay, matthews ook hieronder?
Ik vind sprinters namelijk een breed begrip in dezen.

Fallguy

'@sjoerdistan van dat kaliber alleen laporte. Tenzij we philipsen kristoff en De lie meerekenen. Pasqualon en allegaert (gokje)zijn de andere voor de volledigheid

Fallguy

Het zijn er btw 6 zie ik nu.
Scorito rekent allegaert als overige renner. Vandaar de verwarring:-)

mitchel_91

Verlies je nu wel of niet je punten van de renner die “eruit” wisselt?

De Tourminator

Pogi schrapt 1 belangrijke wedstrijd en dan wordt het dus overwegen of hij de 4,5M nog wel waard zal zijn. Als hij goed wil zijn in de tour dan moet hij toch ergens rust pakken (zoals ze bij JV doen) en niet zo smijten met zijn krachten als de afgelopen week. Ben benieuwd of er komende dagen nog een favoriet komt met een wijziging n zijn programma en of de Ineos mannen Turner en Sheffield nog hun programma van dit voorjaar nog bekend maken…

groppiestan

'@fallguy
Dan vind ik het persoonlijk geen overkill in dezen.

@mitchel_91

Nee, je behoud de punten die je hebt behaald met deze renners.

Laatst gewijzigd
Caene91

Zo zie je maar de wissels toch niet per sé een makkelijke toevoeging zijn en ze het niet alleen eenvoudiger maken. Een leuke extra dimensie waarin naast een eerste selectie ook nog een verschil gemaakt kan worden. Wie calculeer je in als wissel, voor welke wedstrijden wil je je wissels sparen en wanneer doe je ze dus. Maar even belangrijk, wie neem je niet in het begin.. Alleen maar de commotie dat het niet starten van Pogacar in SB teweeg brengt, schitterend.

Hier vooralsnog 0 mensen in het team, niemand zeker. Maar dan vooral om het constante puzzelen en prutsen toe te laten en ik wacht sowieso tot vrijdagavond met het idee dat er tegen dan al weer meer kan bekend zijn van verschillende programma's en ik dan nog niet verkocht wil zijn aan bepaalde verdelingen of combinaties/keuzes.

Fallguy

'@sjoerdistan, thnx

Hoekie13

Stel Pogi wordt 5e in MSR, 3e in DdV en 1e in RvV, das 244 pt tot PR (en al best een positief puntenscenario).

Dat kan een vervanger die veel rijdt tot PR + upgrade andere renner samen best eens overtreffen. Dan wissel je Pogi erin voor WvA na PR en heb je een kopman voor de Waalse klassiekers.

Geen gek scenario, al is hij ook voor RvV natuurlijk ook een zekere kopman die je dan mist.

Ik slaap er nog een nachtje over.

Nijmos

Waarom vinden mensen het programma van Welsford niet interessant dan? Die wil je toch juist puur voor de panne en de schelde? En heus niet dat ze voor dainese of uden gaan werken als die welsford om de haverklap de wereldtop erop legt, toch?

1 2 ... 29 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.