Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 30 ... 156 157
Ragnar Lolbroek

Jakobsen rijdt dus blijkbaar zowel De Panne als Scheldeprijs. Die wordt dus even interessant als Philipsen, Ewan, Kristoff,...
Jakobsen doet er ook nog Kuurne bij. Dat is dan 3 keer cappen voor 2,5miljoen.

Welsford staat samen Van Uden bij Scheldeprijs. DSM had Van Uden dit seizoen aangeduid als sprinter 1(geloof ik)

Laatst gewijzigd
KV

Pogi echt een mindfuck geworden. Neem je hem inderdaad mee voor RVV? Want zou hem wrsch geen kopman maken in MSR en ook niet persé in DDV. En tegen RVV ligt de voorjaarshiërarchie al dermate vast dat je vermoedelijk wel een goede andere 3de kopman tussen de subtoppers kunt kiezen…

DrSeuss4

Ik vind Jacobsen persoonlijk veel te wisselvallig. Kan zomaar winnen maar net zo goed buiten de top 20 finishen

Maurimaler

Ik denk dat er voor de keuze Pogacar verder toch niet veel verandert is , wat ik weet ging hij voor vandaag de Amstel niet rijden maar wel Strade, nu rijdt hij Strade niet maar Amstel wel dus zoveel verandert er nu toch niet + ik heb eerder een kopman nodig in de Amstel dan in Strade.
@Fallguy ik heb nu zelfs 8 sprinters in mijn team staan, daar reken ik Philipsen, De Lie en Kristoff +een 500k renner wel bij

Nijmos

'@ragnar: maar blijft er van die aanduiding als sprinter 1 iets over als welsford jakobsen deklasseert terwijl van uden in de zandbak niets klaarmaakt.

@kv: ik vind het moeilijk. Je neemt pogi niet echt mee voor rvv maar vooral, en volgens mij is dat nog niet genoemd, omdat je hem als enige dure heuvelman volkomen 100% vertrouwt dat hij over 2 maanden nog steeds goed is voor de ardennen. Je kunt maar 3 keer wisselen en minstens 1 duidelijke heuvelkopman is dus een must (want je vindt nooit 3 goeie die bp, agr, wp én lbl rijden). Je zet pogi er dus nu mede in zodat je er geen wissel aan hoeft te besteden die je toch gaat gebruiken. Stel je kiest ipv pogacar flip. Maar flip valt enorm tegen. Dan breng je pogacar niet in als 2e heuvelkopman, maar als eerste. Ik denk dus dat het weglaten voor poga meebrengt dat je eigenlijk twee extra heuvelmannen moet meenemen in je basisopstelling, omdat 1 de zekerheid van pogacar onvoldoende compenseert.

De Tourminator

Voorlopig Pogi + 500K eruit en 3M + 2M erin. Dat kunnen inderdaad wel eens net zoveel punten worden als Pogi. Hij geeft trouwens in het interview bij Sporza aan dat hij MSR en RVV als doelen heeft, daarna de Tour !!

Caene91

Je neemt Pogacar niet per se mee voor de RVV?

De brave man werd vorig jaar 4e. Had hij niet in de gekende val van Mathieu gelopen dan was hij minstens 2e.. Wie weet zelfs 1e? Remember de sprint met Asgreen, hoeveel mensen heb daar niet met open mond gezeten achteraf. Dat hij nu SB niet rijdt is wel een mindere zaak maar in principe is dat iemand die je toch wel capt in RVV? De voorjaarshierarchie buiten beschouwing gelaten want dat is koffiedik kijken, dat willen we allemaal wel weten. Voor het zelfde geld heb je die ontluikende renner niet.

Hij start niet in SB en plots staat heel zijn voorjaar op de helling en rijdt hij mogelijks amper koersen? Hmm, nee.. Niet per sé. Hij zou ook niet helemaal geschikt zijn voor AGR of WP? Hij is toch echt wel van het kaliber dat hij, met uitzondering van massasprints, alles kan winnen waar hij start. Voor mij persoonlijk een groter en completer talent dan WVA of MVDP. SB lijkt er me gewoon uitgegaan omdat het echt onmiddelijk na PN komt, dan moet je in de namiddag finishen en onmiddelijk vertrekken naar Italië. Als je dan niet goed recupereet heb je de mogelijkheid dat je je ziek trapt in de Strade, een wel afgewogen keuze dus om de hoofddoelen, en dus ook de voorbereidende koersen daarop, niet te hypothekeren. Heb ondertussen ook al een gerucht horen waaien dat ie mogelijk nog ergens extra rijdt als voorbereiding op de Ronde, we zien wel.

Als ie in MSR, DDV en RVV respectievelijk 10e, 10e en opnieuw vierde wordt klopt hij al op de deur van de 20 best scorende renners en dan heb je nog die andere wedstrijden te goed.. Lijkt me toch zo geen gekke inschatting.

Nijmos

'@vdb: het dilemma is of je 4.5m per se nu moet betalen of dat je hem mooi na roubaix voor wouts miljoenen kan brengen. In die context moet je de opmerking zien en ik gaf juist een extra reden hem mee te nemen vanaf het begin. Énkel voor rvv zou je niet per se nu al 4.5m neer hoeven tellen.

@tourminator: heb je het filmpje ook gekeken? Hij zegt "first parijs nice then the classics *especially* san remo and flanders, then the tour". Dus parijs nice, klassiekers, tour.

Caene91

'@Nijmos voor enkel de Ronde niet, voor drie wedstrijden (misschien 4) eventueel wel ja. Als je hem neemt na Roubaix mis je eventueel heel mooie uitslagen. Het mogelijks verschil tussen een topscore en een wereldscore, ofziets toch.

Er zijn andere, ook dure, renners die je makkelijker kunt houden voor na Roubaix. Althans volgens mij toch.

Mocht je hem niet nemen om te beginnen en hij rijdt, ik zeg maar iets, 4e in MSR. Dan wil je hem eigelijk, maar je kan hem niet nemen, wisselen, dan. Of je zou gek moeten zijn om een andere absolute topper, onder normale omstandighedeb, om te wisselen. Ik vind het een risico voor iemand met zijn kwaliteiten.

dadeliva

Ik heb net Pog + allegaart geruild voor Mohoric + Wellens Wel nog veel twijfel.
Verder wil ik Walscheid wel in mijn team en heb als opties om Meeuws, Pasqalon of Milan er uit te halen Wat zouden jullie doen?

rbc1912

Het is in ieder geval wel leutig dat onze Sloveense vriend nu niet meer een absolute zekerheid in de teams is. Er wordt zelfs over hem gediscussieerd

De Tourminator

'@Nijmos ik heb inderdaad gekeken naar het interview. Klopt wat je zegt.
@ VDB Strade is precies voor PN, niet er na. Maar ik snap je overweging hem gelijk te nemen. Ik ben er nog niet uit. Mohoric/Laporte/Girmay + Turner/Ewan/De Lie/Senechal/Wellens/Kragh Andersen of de punten van Pogi+ 500K. Het blijft lastig te voorspellen vooraf.
We puzzelen vrolijk verder.

Caene91

'@De tourminator

Mea culpa, maar verandert weinig aan de zaak, de omgekeerde beweging dan.

Cerebral36

Pogi rijdt er dus ws 6. 4 daarvan maak je hem normaiter cap (en de andere 2 kan je het overwegen). Ik zie niet zo snel iemand die ik (buiten WvA, Pidcock en Matje) zonder enige twijfel cap maak tot de Amstel begint. Enige die ik dan zie is Flip en echt geen idee wat ik daar van moet verwachten. Mijn idee is om rond BP de wissels te maken voor de laatste ritten. Een Pogi dan nog in moeten wisselen, komt dan niet echt goed uit. Die wissels maken het dus moeilijker als ik dacht :)

Laatst gewijzigd
TheBest

Leuke discussie over Pogacar. Bij mij gaat ie 'gewoon' vanaf 't begin mee.

Daarnaast was ik benieuwd of iemand hier iets heeft gevonden m.b.t. het wedstrijd programma van Danny van Poppel. Heeft bewezen ook als leadout zijn puntjes binnen te harken, maar dan moet die wel rijden..

Ook benieuwd of iemand via PB zin heeft om te sparren over leuke namen in de 500k/750k categorie.

jan derksen

Overwegen jullie Rui Costa nog? Heeft een prima jaar tot nu en voelt zich lekker vrij bij intermache

R. D.

Ik kan me niet voorstellen dat ik Pogacar niet vanaf het begin neem, maar ik denk ook niet dat ik het kan laten een teampie zonder hem in elkaar te puzzelen. Gewoon om te kijken wat dan mogelijk is. :)

lordnelom

Lees ik nu goed dat Poggy geen zeker captain is in de AGR DDV (zeker bij deze startlijst) MSR en WP. vergeten mensen ineens hoe krankzinnig hard deze man kan fietsen en ook nog is heel snel aankomen. En dat allemaal omdat die Strade laat liggen

-Wielerfan

Ik twijfel heel erg tussen Benoot & Van Baarle.
Wie zouden jullie eerder kiezen, en waarom?

@TheBest
Als van Poppel inderdaad weer n deel ritten fietst lijkt het me een hele leuke pick.

Kan als lead out hoog eindigen, zelf een ereplaats bij elkaar fietsen. Misschien nog wat teampuntjes van evt bennett. Behoorde vorig jaar tot de beste 25 renners van het klassiekerspel.

R. D.

Het zou fijn zijn als van Poppel op tijd zn programma nog even met ons deelt.

Ik heb Benoot en van Baarle dus ik hoef niet te kiezen. Oh en Wout en Laporte heb ik ook.

lordnelom

'@Wielerfan zie in van Baarle meer een winnaar die goed zijn momenten uitkiest om een keer te winnen. Benoot meer een renner die vaker top 20 zal rijden maar meer moeite heeft om te winnen. Beide moeilijk om captain te maken omdat ze bij Jumbo zitten. Ik zou voor Benoot gaan

Cerebral36

Ik heb de naam Kung nog amper gehoord. Omdat het een no brainer is of juist niet ? :) Ik twijfel momenteel tussen Kung + GvA en Mohoric + Kragh. De resultaten van Kung van vorig jaar liegen er niet om, maar wil erg graag Kragh (ook vanwege deelname aan BP en EF).

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Ik zie renners als Pogacar, WvA en MvdP vooral als renners om de foutenmarges bij kopmankeuze zo klein mogelijk te maken. Als zij rijden kun je ze altijd cappen voor een top10. En het blijft een kopmannenspel. Dus ja, Pogacar is minder interessant door wegvallen Strade, maar ook in MSR, RVV en LBL kan ik hem veilig cappen en dat gaat je niet lukken als je "SKA + andere leuke renner van 2M" ipv Pogacar neemt. SKA en andere leuke renner gaan vast hier en daar een leuke uitslag rijden, maar waar? Cap die maar eens foutloos op de manier waarop je Pogacar foutloos kunt cappen.

rbc1912

Eensch met de zekerheidsfactor van onze Tadej hoor. Denk ook dat niemand ontkent dat-ie zijn geld niet waard zou zijn of geen topfavoriet voor De Ronde ofzo. Maar ik geloof wel dat er nu best andere opties zijn om meer punten binnen te harken. In Alaphilippe geloof ik niet zo, maar zo'n Pidcock zie ik het best doen met al zijn starts.
Is er een garantie? Neen, absoluut niet.

Groetjesaandevoetjes

Weet iemand meer van Demare? Had covid dus seizoenstart uitgesteld. Staat nu alleen voor Milaan San Remo en Parijs Roubaix. Iemand die meer weet over Brugge De Panne, Gent Wevelgem, Scheldeprijs, EF?

1 2 ... 30 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.