Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 39 ... 156 157
jort101

Ik gok er op dat Nizzolo De Panne en Scheldeprijs rijdt

-Wielerfan

Ik ben op zoek naar een sprinter die zeker kopman is in Brugge-Schelde. Wie kan mij helpen?
Prijscategorie 500.000 tot 1.000.00
(Liefste zo goedkoop mogelijk)

Laatst gewijzigd
Keshi

'@imrchris
Waerenskjold als ik het goed schrijf is die sprinter van 500k die je zoekt. In die categorie is het echter wel zo dat de meeste teams ook andere en betere sprinters hebben. Bij hem Kristoff. Dat is wel een risico. Waar 500k al een risico op zichzelf is

Nick P

Heeft iemand een idee welke wedstrijden Meeus kopman zal zijn? Ben er bang voor dat het erg gaat tegenvallen met hem.

Jommelb

De wedstrijden die hij zonder Bennett rijdt waarschijnlijk.

Fietseties

Nog iemand die wil sparren? Kom maar door!

Klaas Dijkhoff

Hoeveel kasseienvreters hebben jullie in jullie team? Ik kom zelf op 7. Is dit misschien iets te veel en mis ik dan wat in mijn breedte van mijn team?

Jommelb

'@-wielerfan, kijk eens naar Welsford

Niballie

Of Theuns.

Bonorrie

'@Klaas,
Volgens de ons aller bekende NostraHoekstra Methode is de ideale(grove) verdeling van de kwaliteit van de renners voor de voorjaarsklassiekers mbt Scorito;
Vlaams/Kassei: 10 renners
Waals/Heuvels: 5 renners
Sprinters: 5 renners

Alles is te bekijken op de website van WielerOrakel:
https://wielerorakel.nl/2023/02/13/het-klassiekerspel-dagboek-van-nostrahoekstra/

Keshi

Als je late wissels overweegt lijkt 10 kassei, 4 heuvel en 6 sprinters mij beter. Maar ik ben dan ook geen Orakel.

rbc1912

Het is overigens Wærenskjold. Als je het echt goed wil typen ;)

Maestro77

Hier gaat Pogacar wel mee. Hij is te goed om thuis te laten en ik ga 'm sowieso als 1e, 2e of 3e cappen in MS, DDV en RVV. Na PR neem ik 2 heuvelmannen en de laatste wissel bewaar ik voor EF.

NIET mee gaan : van Baarle, Pidcock, Wellens en Ewan

Aberastuuurrriii

Het is weer ouderwets vreselijk stuivertje wisselen.

Nu is het weer:
Pogacar, van Baarle, Bettiol uit.
Pidcock, Girmay, Wellens in.

Ben bang dat ik dan toch te weinig kasseienbeukers erin heb staan. Ook geen Küng, Mohoric, Asgreen...

Qtjelegend10

'@Niballie Ik had idd niet verder gekeken dan dat wielerorakel artikeltje, goed dat je t deelt. Nu overweeg ik Nizzolo wel. IPT wil toch wel al die koersen met een sprinter rijden lijkt me: Einhorn/Nizzolo. Nu zie ik dat meerdere mensen strugglen met hun sprintersgilde, zo ook ik. Net nog de PCS pagina's van Marit, Salby en Fretin bekeken maar dat is toch een garnituur te ver. Ewan eruit geklikt na een klassiek staaltje Ewan vandaag in UAE, vandaar nu op zoek. Kooij rijdt BP maar Jumbo Schelde niet. Wordt nog leuk puzzelen!

El Peruano

Zit opeens te twijfelen. Ik had Pedersen er altijd instaan. Maar wat gaat de rolverdeling met Stuyven zijn in de wedstrijden dat ze samen rijden? Wie mag er voor de winst gaan? Of bijten ze elkaar niet?

KissMyAce2.0

Elkaar bijten? Beetje SM erbij, lekker man!

Thomberg

Pedersen is kopman. Heb ik meerdere keren in artikelen gelezen. Wil niet zeggen dat Stuyven geen vrije rol heeft natuurlijk.

Nijmos

Verdeling maken is ook moeilijk vind ik. Je hebt kassei-sprinters (de lie, kristoff, van aert, laporte, pedersen) en kassei-heuvelmannen (matthews, sheffield, cosnefroy wie weet, pogacar, pidcock). En zelfs een enkele heuvel/sprinter (matthews wederom?). Volgens scorito heb ik maar 4 kasseimannen ;)

Maurimaler

Stuyven en Pedersen hebben allebei een vrije rol, maar als het op een sprint aankomt, trekt Stuyven de sprint 90% aan voor Pedersen. Maar Pedersen rijdt Omloop en Kuurne niet, dus daar kan Stuyven wel voor zijn punten sprinten

Risje89

Mijn team al twee dagen onaangeroerd staan tot 2 minuten geleden. Ik denk dat ik ook de kleine gok ga nemen dat Nizzolo de sprinterskoersen meepakt. Ewan eruit en een 1M-man gewisseld naar Sheffield.

Laatst gewijzigd
Caene91

Volgens Scorito:
- Kassei: 6
- Heuvel: 3
- Sprint: 7
- Overige: 4

Volgens mezelf:
- Kassei (Vlaamse werk) : 3
- Kassei+sprint: 2
- Kassei+Heuvel: 4
- Kassei+Heuvel+sterke finisher of sprinter (All-round): 3
- Heuvel: 3
- Sprinters (met inhoud): 5

Nu 127 wedstrijden, inschatting zonder wissels (programma's die er nog bijkomen) 140 en dan met de wissels naar 150.

Laatst gewijzigd
Hay

Moet het nog zien met de sprint aantrekken met Stuyven en Pedersen. Natuurlijk is Pedersen de kopman mocht het tot een groepsprint komen. Maar het zijn natuurlijk geen Tour etappes, ze zullen wellicht maar af en toe in dezelfde groep zitten. In RVV en PR is de kans groot dat alles ver uit elkaar ligt, maar mochten ze beide nog in de eerste groep zitten dan zijn de kansen voor Trek wellicht groter bij een uitval van Stuyven. Hetzelfde geldt mochten ze beide in de eerste groep de Poggio overkomen dan ook lijken met de kansen het grootste met een uitval van Stuyven (weinigen zullen zomaar het gat dichtrijden). Blijven over GW en DVV waar ze ook beide aan de start staan, zou kunnen dat Stuyven daar de sprint gaat aantrekken maar ook dit zijn geen uitgesproken sprinterskoersen.

KV

Ik blijf dit (voor)jaar eens af van Mads. Altijd een goeie pick in GT’s maar in de klassiekers heeft hij mij al keer op keer ontgoocheld.

WilliamS23

Ik blijf me verbazen over hoevaak de naam Welsford genoemd wordt. Ik zie zijn vorm ook wel, maar voor slechts 2 klassiekers ga ik hem niet meenemen. Dan zou ik eerder uit die categorie Pasqualon of Theuns overwegen. Mindere sprinters zijn dat, maar wel een hoger puntenpotentieel.

Dat gezegd hebbende kan Welsford wel een kopman zijn in de Scheldeprijs, dan is je potentieel wel hoger. Bij de twee die ik noem is dat zeker niet het geval.

1 2 ... 39 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.