'@Karigheid Je moet er in ieder geval minstens 3 hebben elke koers. 3 die ook echt kunnen scoren. Voor de rest is het niet heel belangrijk waar je renners punten scoren. Al zou ik er zelf wel meer dan 3 willen hoor stel er is er een dramatisch uit vorm of niet helemaal fit wil ik iemand anders kunnen cappen.
Ikzelf heb nog een laatste dilemma of ik SKA of Wellens moet nemen. Nijg nu naar SKA omdat ik hier alle verhalen lees over een altijd tegenvallende Wellens maar heb bij Wellens wel een heel klein beetje FOMO. Al zou ik dat bij SKA ook hebben. Ook de 500k mannen dit ik nog een beetje mee omdat er zoveel leuke opties zijn. Heb nu Vauqelin waarvan nog niks bekend is en Louvel die er denk ik sowieso wel in blijft. Maar vind verder Honore Pedersen Page Zingle eigenlijk ook erg interessant.
Zijn er mensen die over Benoot twijfelen? Zal zeker een goeie pick zijn maar voor 3,5 miljoen ben je min of meer verplicht om een paar keer kopman te zijn. Maar heb alles doorgenomen en heb hem nergens hoeven inzetten als kopman. Overweeg dan toch om hem in te ruilen en mijn sprintteam wat aan te sterken.
Tevreden over de 140 voorlopige deelnames in mijn team, al een stuk meer dan vorig jaar. Alleen ondanks genoeg geclassificeerde sprinter maar 4 man die voorlopig starten bij BDP en SP.. en ook het gevoel dat ik een Küng/Mohoric/van Baarle echt ga missen tijdens de kasseien. De twijfels worden alleen nog maar groter zo
Campenaerts rijdt De Lie morgen naar de eindstreep, verwacht dat hij de sterkste in de sprint zal zijn.
Verder gaat het natuurlijk niet om al die mannen van 1 tot 2 miljoen. Je eindigt met dit spel bij de bovenste 5 procent als je basis juist is, en redelijk in de buurt zit met captains. Iedereen die zich een beetje verdiept heeft en een beetje wielerkennis over de laatste jaren heeft opgedaan, zal met Poel, WVA, De Lie, Philipsen, Pedersen, Girmay en Kung aankomen als basis, en zal na Roubaix zorgen dat Pogi en types als Cosnefroy/Gaudu/Martinez/Teuns/Vlasov het team inkomen. Bij het hanteren van deze toch redelijk voor zichzelf sprekende strategie, en het vermijden van de overdreven dure mannen die uit vorm zijn, kom je een heel eind. Mooiste is natuurlijk om de juiste mannen tot 2.5 miljoen te kiezen, maar die gaan zelden het grote verschil maken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.