'@nasibal
Ik denk dat het een samenloop is van onderschatting van hun vorm en het niet inzetten op hun profiel. Wellens zou ik vooraf echt alleen opschrijven voor de bp. En daar maakte ik liever pidcock, turner matthews en cosnefroy kopman. Die viel dus heel snel al af. Voor benoot zag ik alleen captainopties waar wout niet meedeed, maar zonder sprintje vallen omloop en kbk ook af (was daar ook nauwelijks als captain gekozen). Ik koos daarom liever voor laporte. Verder zag ik benoot als een captain in bp (maar rijdt jumbo niet) en amstel (maar misschien start wout nog en daar had ik dus al cosnefroy matthews pidcock voor bp). Dat hij nu in strade een mooie captain is komt vooral doordat wout niet meedoet maar.ook een beetje doordat hij wat beter is dan ik had ingeschat. Mijn hyperfocus op ideale captains heeft echter dus een blinde vlek voor dit soort types opgeleverd die ik voortaan wil vermijden. Zelfs mohoric viel daardoor af, omdat ik wel wist dat hij zou scoren maar niet wáár (vorig jaar ook tegenvallend in de ronde, goed in roubaix bijv, weer niks in strade en lbl, maar geweldig in msr.. dit jaar wel scoren in kbk maar niet in omloop. Ik vind er geen zinnig woord over te zeggen wanneer hij de juiste captain is en dat moet wmb wel voor alles boven 1.5m. Madouas heb ik vooral gewoon zijn vorm onderschat. Ik had 2 plekjes voor 3m en ben uiteindelijk voor sheffield en nizzolo gegaan. Niet vanwege het type maar een beetje bang gemaakt door de dns in algarve.
'@ nasibal: tot en met bp ben ik uitgegaan van 4 echte kopmannen met een 5e optie (laten we ze welfsford en q hermans noemen) achter de hand. In strade was het op voorhand al ietwat dun na het wegvallen van pog, maar rekende ik op wva vdp pidcock. Met simmons en turner 2 opties die ik allebei liever als 5e had.
@jenz: het is vooral jammer voor de puzzelaars als een ploeg het nu eens helemaal zou omgooien. Iedereen wist vantevoren dat jakobsen de scoritokoersen doet.
Jullie trouwens ook allemaal een weekje bibberen dat al je gladiatoren het rustig aan doen en vooral op de fiets blijven zitten? Mogen van mij hun mooie (neven)klassement in tirreno van harte opofferen aan een 7e plek in dwars door vlaanderen.
'@nijmos nja wat als merlier plots oververmoeid is na die week parijs.. of ziek valt..
Kunnen ze alsnog hem ander programma geven.
Naja hij is daar titelverdediger dus ze verwachtten hem daar wel.
Kdenk ook dat zowat niemand merlier heeft.. jammer van zijn programma , die zat sws anders altijd in mijn team.
Blij dat mohoric btw geen tirreno of parijs rijd.. focust zich duidelijk op alle klassiekers. Das toch 1 dat niet kan uitvallen.. rijd zowat alle klassiekers en overal kandidaat winnaar.. kdenk deze die hem niet hebben toch wel erin willen gooien.
Ik heb mohoric..
Maar als je hem niet hebt..
Ik zie niet in wie voor die prijs van milaan tot luik betere optie is . Hij is ook betrouwbaar op ereplaatsen vind ik.
Moest je 'moeten' wisselen bedoel ik he..
Ik had mohoric eignlijk zelf als een gok voorzien voor de klassiekers..
Maar die lijkt nu dik in orde.. had wright wel meer verwacht als mede kopman in klassiekers
Maar denk dat mohoric nog net die meer lef heeft.. maarja met die lef kan hij ook wel eens op zijn bek gaan.
altijd weer leuk dat gepuzzel voor de scorito spellen.
Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan het klassiekerspel en vind het een stuk lastiger dan de grote rondes.
zo veel keus en zo veel onduidelijkheid welke renners er in de latere wedstrijden aan de start verschijnen, om nog maar niet te beginnen over welke strategie het beste gaat uitpakken omtrent de wissels.
maar mede dankzij dit forum een goede start gemaakt (89%), hopelijk kan ik dat vast houden, maar ik vrees voor de sprint wedstrijden.
Ik zou graag iedereen willen bedanken voor zijn bijdrage aan dit forum en veel succes met de resterende 13 wedstrijden, hopelijk wacht er een bekertje aan het eind.
Er heerst hier wel een beetje een 'start-bias'; alles wat het nu goed doet wordt beschouwd als onmisbaar voor je team. Mohoric heeft twee koersen goed meegedraaid maar moet zijn prijskaartje nog altijd waarmaken.
Ik zit wel met een klein dilemma'tje. Wilde mijn wissels bewaren tot aan PR maar sta er toch dunnetjes voor bij BdP met alleen Philipsen, Kristoff en Welsford vooralsnog. Ik heb Turner in mijn selectie en het is nog maar de vraag of hij dit seizoen nog competitief zal worden. Zou hem graag willen inruilen voor een sprintertje die leuk meedoet met BdP, SP en misschien zelfs nog EF. Het alternatief zou zijn dat ik bij BdP hoop geluk te hebben met twee behoorlijke kopmannen (Philipsen en Kristoff) en een buitenkansje (Welsford) en daarmee 1 extra wissel over hou voor een topper in de Waalse klassiekers. Iemand suggesties?
3 is karig maar er kunnen er nog bij komen. Ik zou overigens niet te veel naar het prijskaartje van Welsford kijken en daarop je mening baseren of het wel of niet een goede kopman is. Heeft dit seizoen volgensmij wel aangetoond sprints te kunnen winnen van andere toppers. In mijn ogen een prima kopman.
Eerste gouden wissel Turner out - Valter in na lang dubben doorgevoerd en levert voorlopig het gewenste resultaat (74 punten) op. Daarmee zeer tevreden. Had hem achteraf gezien zelfs beter kopman gemaakt, maar daar had ik eerder na ruim beraad Wellens boven Madouas verkozen.
Volgende grote dilemma: wanneer gaan we Pogi inbrengen? Daarvoor eerst maar de valpartijen van Parijs-Nice en de Tirreno A. afwachten. Verwacht vervolgens ook MSR zonder Pogacar te doen en nog te spelen met WvA, MvdP en de heer Pidcock.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.